آشنایی با کاربرد گونی پلی اتیلن

samaneh59

عضو جدید
گونی پلی اتیلن، کیسه ای بوده که از مواد پلی اتیلن تشکیل شده است. پلی اتیلن از ساختار ساده ای برخوردار می باشد و به شکل زنجیره ای بوده که زنجیره ی آن متشکل از کربن و هیدروژن می باشد.



با توجه به علم شیمی پلی اتیلن ها متفاوت هستند که هر کدام ویژگی مختص به خود را دارا می باشند. یکی از این پلی اتیلن ها پلی اتیلن ال دی پی ای است. از این نوع پلی اتیلن معمولاً در تولید گونی و کیسه های پلاستیکی استفاده می‌ شود. ال دی پی ای بسیار منعطف بوده و مقاومت بالای آن سبب عدم پاره شدن زودهنگام این محصول می شود. یکی دیگر از ویژگی ‌های این دسته از پلی اتیلن ها چگالی پایین آن می باشد؛ چرا که به دلیل برخورداری از شاخه هایی، حجم زیاد تری را اشغال می کند و با توجه به قوانین فیزیک، حجم با چگالی رابطه ی معکوس برقرار می کند، یعنی هرچه حجم بیش تر باشد، چگالی کم می شود.



نوعی دیگر از پلی اتیلن ها هستند که در ساخت گونی پلی اتیلن مورد استفاده قرار می گیرند که آن پلی اتیلن اچ دی پی ای نام دارد. اچ دی پی ای از کشش کم تری برخوردار است ولی این مورد سبب نمی شود تا از مقاومت آن کاسته شود.

محصولات تولید شده از اچ دی پی ای در صورت قرار گیری در دمای بالا، آسیب نمی ‌بینند، چراکه اچ دی پی ای از مقاومت بالای دمایی نیز برخوردار می باشد. به طور معمول در تولید کیسه های پلی اتیلن، از پلی اتیلن با چگالی کم استفاده می شود.

یکی از هدف های تولید و ساخت انواع کیسه ها و گونی هایی که مواد اصلی آن ها پلی اتیلن می باشد، گستردگی کاربرد این محصول است.



گونی پلی اتیلن کارایی های گوناگونی دارد که به کمک صنایع مختلف شتافته است. به کار گیری از گونی های پلی اتیلن، در صنعت تولید مواد غذایی در بخش بسته بندی محصولات، بسته بندی سنگ های زینتی، تولید پوسته در ساخت طبل، تولید درزگیرهای پنجره و در کارخانه ‌های تولید کننده کود شیمیایی، کارخانه ‌های تولید کننده چسب های پودری و مواد بهداشتی و مواد پزشکی و همین‌ طور صنعت کشاورزی و … نمای چشم گیری دارد. پس می توان نتیجه گرفت که میزان مصرف گونی پلی اتیلن در جهان، زیاد می باشد.



فایده استفاده از گونی پلی اتیلن این است که افراد قادر به حمل هر وسیله ای با اندازه های متفاوت هستند، همان‌ طور که می دانید این کیسه ها به دو دسته سبک و سنگین (اچ دی پی ای، ال دی پی ای) تقسیم می ‌شوند. گونی پلی اتیلن سنگین معمولاً در بسته ‌بندی وسیله های بزرگ کاربرد دارند و برخی دیگر که مقاومت بالاتری دارند، برای وسیله های که تیز و برنده هستند استفاده می شود. آن دسته از گونی که مقاومت کم تری نسبت به گونی سنگین دارد، برای حمل و جا به جایی وسیله هایی که وزن نسبتا زیادی ندارند استفاده می شود.

منبع :کیسه بافی ثمین
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
آریا بارون انواع ساندویچ پانل پلی استایرن چیست؟ بازارچه 0

Similar threads

بالا