«محموله سلاح از ایران بارگیری شده است»

Parsi.Eng

عضو جدید
مردمک
یک شرکت بین‌المللی حمل و نقل دریایی می‌گوید محموله اسلحه توقیف شده در یکی از بنادر نیجریه، توسط یکی از کشتی های تحت مدیریت این شرکت در بندرعباس بارگیری شده است.
این محموله شامل 13 کانتینر، حاوی سلاح های سبک و نیمه سنگین است که در گمرک آپاپا، در بندر لاگوس در نیجریه توقیف شده است.
سخنگوی اداره گمرک نیجریه دیروز اعلام کرده بود که کشتی توقیف شده، «اورست» نام دارد و پیش از حرکت به سوی نیجریه در بندر جواهر لعل نهرو در شهر بمبئی هند توقف داشته است.
شرکت حمل و نقل بین‌المللی «سی‌ام‌آ سی‌جی‌ام»، که مرکز آن در فرانسه است، امروز هشتم آبان اعلام کرد که محموله سلاح از بمبئی بارگیری نشده و مبدا حرکت آن، شهر بندرعباس در جنوب ایران است.
با این حال حسین عبداللهی، سفیر ایران در نیجریه در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس این موضوع را تکذیب کرده است. آقای عبداللهی گفته هیچ دلیل روشنی که نشان دهد این محموله در ایران بارگیری شده، در دست نیست.
سفیر ایران به این خبرگزاری گفته: به حدس و گمان‌های متناقض نمی توان اعتماد کرد. یک بار می‌گویند پای هند در میان است. یک بار می‌گویند ایران مقصر است. اول گفتند مقصد اسلحه، نیجریه بوده. بعد گفتند مقصد گامبیا بوده، حالا هم می‌گویند اسلحه به نوار غزه می‌رفته. این حرف‌ها، همه حدس و گمان است بدون آن‌که برای هیچ یک مدرکی در دست باشد.
با این حال شرکت «سی‌ام‌آ سی‌جی‌ام» می‌گوید قربانی اعتماد به بارنامه نادرستی شده که محتوی کانتینرها را «مصالح ساختمانی» ذکر کرده بود.
یکی از مسئولان این شرکت تاکید کرد که این محموله توسط یک شرکت تجاری ایرانی که نامش در هیچ فهرست ممنوعه‌ای دیده نمی‌شود، مهر و موم شده و به کشتی تحویل داده شده است.
این محموله، چند هفته در بندر آپاپا رها شده بود که در شهر شلوغ لاگوس، اتفاق غیرمعمولی نیست.
هفته گذشته مالک محموله، خواستار بارگیری مجدد و ارسال آن به گامبیا شد اما سرویس امنیتی دولت نیجریه سه‌شنبه گذشته سلاح‌ها را کشف کرد. یک روز بعد به خبرنگاران اجازه داده شد از سلاح‌های کشف شده دیدن کنند. در بین سلاح‌های کشف شده، راکت‌های 107 میلی‌متری، گلوله‌های توپ و نارنجک دیده می‌شد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این راکت‌های 107 میلی‌متری که بردشان حدود هشت کیلومتر است می توانند هر موجود زنده‌ای را در شعاع 12 متری محل اصابت از بین ببرند. گفته می‌شود تسلیحات یافته شده در این محموله، مشابه سلاح‌هایی است که توسط شورشیان در افغانستان و عراق استفاده می‌شود.
منبع
 

Sarp

مدیر بازنشسته
دنیا هم مثل ایران خر تو خره :D

کشتی به اون گندگی صاحاب نداره که ازش بپرسن از کجا میاین ؟ :D
 
بالا