پـــــــاتــــــــوق بچــــه های بــــــرقــــــــــــــی

morteza545

عضو جدید
بحث خوبی هستش موافقم ;)، پروژه درس مغناطیس منم در مورد بمب الکترو مغناطیسی بوده .
یاحق...:gol:

استفاده کردیم:)

:book:اگر براتون مقدوره پروژه ای که کار کردین رو بزارین تا اطلاعاتمون کاملتر بشه :w10:

موفق وشاد باشید:gol:
 

nnargess

عضو جدید
شبتون بخير

شبتون بخير

آدم غصش ميگيره
پاتوق بچه هاي برقمونو نيگا
به خدا ما هم برق بوديم
مخابراتم بوديم كه شوخي بردار نيست
اما همش درباره درس صحبت نكرديم
اينجا غير درس و پروژه و مغناطيس لعنت الله عليه حرف ديگه اي نيست؟

چايي
قليوني
چيزي
:cool:
 

hosseinassar

مدیر ارشد
آدم غصش ميگيره
پاتوق بچه هاي برقمونو نيگا
به خدا ما هم برق بوديم
مخابراتم بوديم كه شوخي بردار نيست
اما همش درباره درس صحبت نكرديم
اينجا غير درس و پروژه و مغناطيس لعنت الله عليه حرف ديگه اي نيست؟

چايي
قليوني
چيزي
:cool:
:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
باور کنید تازه شروع کردیم:smile:
:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
 

Neptune

عضو جدید
کاربر ممتاز
آدم غصش ميگيره
پاتوق بچه هاي برقمونو نيگا
به خدا ما هم برق بوديم
مخابراتم بوديم كه شوخي بردار نيست
اما همش درباره درس صحبت نكرديم
اينجا غير درس و پروژه و مغناطيس لعنت الله عليه حرف ديگه اي نيست؟

چايي
قليوني
چيزي
:cool:


سلامن علیکم . اولندش خوش آمدید :gol:.

دومندش : کسی نگفت همش از درس بگیم . ما وسط شوخی و چیزهای دیگه یکمی هم به مباحث ملعونه میپردازیم تا اگه یکی اومد تو نگه مثه اینکه این برقیا الافن
:).

سومندش : چایی بخور .


 

Neptune

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب دوستان در ادامه بحث کسی میدونه برد مفید این بمب ها چقدره ؟؟ یعنی در صورت انفجار یک بمب مغناطیسی در یک نقطه تا چه مسافتی مدارات الکترونیکی و ... از بین میرن ؟:question:
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
بمب مغناطیسی

بمب مغناطیسی


سلام سلام صد تا سلام به همه مهندسان عزیز

چه خوب اول یک تعریف از این مبحث داشته باشیم

با هماهنگی قبلی با اقا ی عصار تعریف من شروع کردم


بمب الکترومغناطيسي چيست؟


بسياري از وسايل پيرامون ما براي کارکردن به انرژي برق نياز دارند و بخش عمده اي از زندگي ما به برق متکي است برخي از وسايل مانند تلويزيون ها ، راديوها ، لامپ ها،گرم کننده هاي برقي و... همگي به انرژي برق نيازدارند .حال تصور کنيد در طول يک روز برق خانه شما قطع شود چراغ ها،تلويزيون و راديو کار نمي کنند. بعد از مدتي از بيکاري به دور خود چرخ مي زنيد و پس از چند ساعت، ماندن درخانه براي شما طاقت فرسا خواهد شد. حال اگر چنين مشکلي را در مقياس بزرگتر فرض کنيم اين مشکلات هم بزرگتر مي شوند. به عنوان مثال دريک شهر خدمات اجتماعي از قبيل اورژانس ، پليس ، تجهيزات بيمارستاني و همه و همه از کار مي افتند. مشکلاتي از اين قبيل ممکن است حتي منجر به مرگ انسان هم شود. کارخانه هاي مواد غذايي بر اثر از کار افتادن سردخانه ها يشان متحمل ميليون ها دلار ضرر مي شوند و درصورتي که اين وضعيت باقي بماند، نيروهاي دولتي و خدمات دولت هم از کار خواهند افتاد.​
با توجه به اين گفته ها ، ديده مي شود که يکي از نياز هاي جدي بشر امروز انرژي الکتريکي است.

بمب الکترومغناطيسي يا اي ـ بمب ((e-bomb اسلحه اي است که آن را به قصد نابود کردن اين جزء جدايي ناپذير (انرژي برق) از زندگي بشر ساخته اند. اين بمب به سادگي مي تواند تمام دستگاههاي الکترونيکي را که بشر از آنها استفاده مي کند از کار بيندازد. به عنوان مثال مي تواند در عرض چند ثانيه ژنراتورهاي برق را از حرکت بيندازد، ماشين ها را از حرکت باز ايستاند، و حتي مي تواند امکان استفاده از تلفن راهم از ما بگيرد.

يک بمب قوي مي تواند قدرت نظامي يک شهر را کاملاً به 200 سال عقب برگرداند. دولت آمريکا سالهاست که تحقيقات در اين زمينه را دنبال مي کند. عده اي اعتقاد دارند که هم اکنون چنين سلاح هايي در زرادخانه هاي آنها وجود دارد.از طرفي ديگر گروهک هاي تروريستي هم مي توانند از اين تکنولوژي استفاده کنند وبا ساختن بمب هاي الکترونيکي صدمات زياد و سنگين را به آمريکا برسانند

در اين بخش ما به شرح فرضيات بنيادين و تکنولوژي بمب هاي الکترومغناطيسي مي پردازيم.

طرز کار اصلي اين بمب هاي الکترومغناطيسي يا در مبحث بزرگترElectro Magnetic Pulse weapon (EMP) مبناي اسلحه هاي اتمي يا تکانه ي برقاطيسي بسيار ساده است اين اسلحه ها با ايجاد ميدان قوي الکترومغناطيسي تمام مدارات برقي را درهم مي شکند . اگر با طرز کار آهنربا هاي برقي يا راديو آشنا هستيد پس حتماً مي دانيد که الکترو_ مغناطيسي چيز ويژه و جديدي نيست . سيگنال هاي تلويزيوني و امواج AM و FMراديويي ، تلفن هاي همراه و چراغ هاي ماکروويو و امواجX-ray . مقصود ما اين است که بفهميم آيا آهن ربا هاي الکتريکي مي توانند مولد ميدان الکتريکي اي باشند که بتوان آن را به صورتي تغيير داد که بتواند موجب ايجاد الکتريسيته شود.

در ابتدا بايد توضيح داد که يک فرستنده ي راديويي ساده چگونه ميدان الکتريکي که توسط افت و خيزهاي متناوب توليد مي شود، را مي تواند به جريان برق دريک رساناي هم جوار ديگر تبديل کند (مثل آنتن هاي گيرنده ي راديواي ) يک فرستنده ي راديويي مي تواند امواج راديويي را به صورت سيگنال به يک گيرنده برساند حال اگر سيگنال ها را قوي و پرانرژي کنيم (ميدان مغناطيسي) مي تواند به مقدار زيادي الکتريسيته تبديل شود. يک موج قوي مي تواند يک قطع نيمه رسانا دريک راديو را بسوزانندو ياآن هارا فراتر از آن که قابل تعمير باشد از هم بپاشند. بنابرين خريدن يک راديوي جديد مي تواند ساده و راحت ترين کار براي حل اين مشکل باشد .

نوسانات شديد ميدان مغناطيسي مي تواند موجب به وجود آمدن برق زيادي در هر نوع وسيله ي رساناي ديگر شود، به عنوان مثال خطوط تلفن، خطوط انتقال قدرت و حتي لوله هاي هواي فلزي. اين امواج مي توانند به طور غير عمدي هر وسيله ي الکتريکي که در طيف امواجشان قرار گيرد، از جمله شبکه هاي کامپيوتري که به خطوط تلفن وصل شده اند را از کار بيندازد، يک موج قوي تر و بزرگتر مي تواند دستگاه هاي نيمه رسانا را بسوزاند، سيم کشي ها را ذوب کند، باتري ها را منفجر کند و حتي مبدل هاي الکتريکي را هم نابود کند. راه هاي زيادي براي توليد و آزاد سازي چنين ميدان هاي مغناطيسي وجود دارد. حال نگاهي به چند راه ممکن براي ساخت اسلحه هاي (EMP ) مي اندازيم. با توجه به اين که انديشه ساخت اسلحه هاي (EMP ) مدت ها است که وجود دارد چند سالي بيشتر نيست که همه ي نگاه ها را به خود متوجه کرده است و در سر فصل مقاله ها و عناوين جايي براي خود باز کرده . در طي سال هاي 1960 تا1980،آمريکا نگران ترين کشوري بوده است که متوجه خطر حمله هاي الکترومغناطيسي اتمي بود.

انديشه ونقطةعطف تحقيقات هسته اي به سال1950 بر مي گردد در سال 1958آمريکايي ها اولين بمب هيدروژني خود را امتحان کردند که نتايج بسيار خارق العاده اي را براي آنها همراه داشت. امتحان يک انفجارهسته اي به روي اقيانوس آرام باعث شد که از طرفي لامپ هاي بخش هايي از جزاير هاوايي منفجر شوند و از طرفي ديگر هزاران مايل دورتر يعني در استراليا بسياري از تجهيزات راديويي آنان منفجر گردد .

محققان نشان دادند که درهم ريختگي الکتريکي به دليل اثرات اين انفجار بوده است. تئوري که در سال 1925توسط فيزيک داني داده شده بود مبني براين بود که فتون هاي انرژي الکترومغناطيسي مي توانند الکترون هاي موادي را که داراي عدد اتمي کمي هستند با ضربه ي اندکي از اتم جدا کنند . در آزمايشي که در سال 1958 انجام شد محققان نتيجه گرفتند فتون هايي را که از انفجار شديد تشعشعات گاما به وجود مي آيد، مقدار بسيار زيادي از الکترون هاي اتم هاي اکسيژن و نيتروژني که در جو وجود دارند را جدا مي کند. اين سيل عظيم الکترون ها هم کنشي با ميدان مغناطيسي زمين براي بو جود آوردن يک جريان الکتريکي متغيير داشت که موجب ايجاد يک ميدان مغناطيسي بسيار قوي بود. پالس الکترومغناطيسي حاصل يک جريان الکتريکي قوي در سطحي بسيار گسترده به وجود مي آورد.

سازمان اطلاعات ايالات متحده در زمان جنگ سرد با ترس از اين که اتحاد جماهير شوروي موشک اتمي 50 کيلومتر بالاتر از سطح ايالات متحده پرتاب کند و به نتايج نظري اشاره شده در مقياس وسيع دست پيدا کند. آن ها از اين مي ترسيدند که انفجار الکترومغناطيسي حاصله ، تمام ابزارهاي الکتريکي را در سراسر ايالات متحده از بين ببرد.

هنوز احتمال چنين حمله اي به ديگر ملت ها وجود دارد اما اين موضوع ديگر مسئله ي اصلي و موردتوجه ايالات متحده نيست.امروزه سازمان اطلاعات ايلات متحده به دستگاه هاي غير اتمي EMP مانند e-bomb اهميت بيشتري مي دهد. اين سلاح ها به اندازه ي بمب اتم، منطقه ي گسترده اي را تحت تاثير قرار نمي دهد. چون آن ها فوتون ها را در ارتفاع زيادي از سطح زمين منفجر نمي کنند. اما مي توانند براي ايجاد خاموشي کامل در سطح محلي به کار روند.




اسلحه هاي برقاطيسي غير اتمي


به نظر مي رسد که ايلات متحده چنين اسلحه هايي را در زرادخانه هاي خود دارد، ولي اينکه چه مدلي از آنها را در اختيار دارد معلوم نيست. بيشتر تحقيقات ايالات متحده با مشکل قدرت زياد امواج روبه رو هستند. با توجه به صحبت هاي گزارش گرها و خبر نگاران چنين اسلحه هايي در جنگ عراق هم مورد استفاده قرار گرفته است .

در حقيقت بيشتر بمب هاي برقاطيسي ايالات متحده بمب هاي واقعي نيستند. آن ها بيشتر شبيه اجاق هاي ماکروويو هستند که داراي پرتو هاي متمرکزي از انرژي هستند. اين امکان وجود دارد که اين تکنولوژي بسيار پيشرفته و گران به روي موشک هاي کروز سوار شده باشند و اين تنها يک قسمتي از بحث بمب هاي الکترونيکي بود.

به کار بردن منابع ارزان ؛ مهندسي ارتش بنيادين.

يک سازمان تروريستي مي تواند به سادگي يک بمب e-bomb خطرناک بسازد. در اواخر ستامبر2001 مهندس هاي طراز اول يک مقاله در مورد احتمال وجود اين ابزار نوشتند. اين مقاله به روي ژنراتورهاي شارش متراکم که فکراوليه آن ها به سال 1950 برمي گردند توجه کرده بود و در مورد e-bomb هاي قدرتمند ارزان قيمت توضيحاتي داده بود.

فکر اصلي اين طرح نوشته گزارش فردي به نام کارلو کوپ، يک تجزيه و تحليل کننده ي مسائل دفاعي بود. انديشه ي بزرگ ساخت اين وسيله، واقعأ براي نيروهاي دولتي براي مدتي مهم بود. البته هيچ کس قادر به ساخت دستگاه e-bomb با اين توضيح به تنهايي نخواهد بود. بمب شامل يک سيلندر فلزي است که به عنوان آرميچر توسط يک حلقه ي مارپيچ از سيم پيچ نگهداري شده است . سيلندر آرميچر، با مواد منفجره ي قوي و يک پوشش قوي بيروني که تمامي دستگاه را پوشانده است احاطه شده است.

موتور، سيلندر را که به طور مجزادريک محيط خلأقراردارد ، مي چرخاند. بمب همچنين منشأ قدرتي دارد(مثل خازن) که ميتواند به مسير سيم پيچ وصل شود.

در اين قسمت ترتيب رخدادهايي را که براي انفجار بمب رخ مي دهد را مي توانيد ببينيد :

يک سوئيچ به خازن وصل شده . بخش متحرک سيم پيچ الکتريسيته ي جاري را به سيمها منتقل مي کند. اين ژنراتورها ميدان مغناطيسي بسيار قوي دارند . مکانيزم ساده ي يک فيوز مواد منفجره را فعال مي کند .

انفجار به صورت موج از وسط سيلندر آرميچر عبور مي کند، اين موج انفجار از وسط سيلندر در تماس با سيم پيچ ساکن قرار مي گيرد . Stator Winding اين يک دوره چرخش در حوزه ي قلمرو مدار مي سازد که استاتور را از منبع تغذيه خود قطع مي کند. چرخش کوتاه استاتور باعث ايجاد ميدان مغناطيسي فشرده مي شود که در نتيجه يک انفجار الکترومغناطيسي قوي را به وجود مي آورد.بيشتر اين اسلحه ها مي توانند تا اندازه ي کوچکي منطقه اي را تحت تأثير خود قرار دهند البته نه به اندازه ي حمله ي بمب هاي الکترو_ مغناطيسي اتمي ولي مي تواند خسارات جدي وارد کند.

ايالات متحده به خاطر اين که اين اسلحه ها به هيچ وجه مرگ آور نيستند از شرح آن ها صرف نظر کرده ولي اين اسلحه ها به صورت جدي مخرب هستند. يک حمله با بمب برقاطيسي مي تواند زندگي را در ساختمان ها فلج و نابود کند همچنين مي تواند باعث نابودي يک ارتش بزرگ باشد.

در اينجا انواع سنا ريو هاي ممکن براي حمله هاي مختلف وجود دارد.

پالس هاي ميدان مغناطيسي سطح پايين مي توانند به طور موقت سيستمهاي الکتريکي را از کار بيندازد . پالس هاي قوي تر مي توانند برنامه هاي کامپيوتري را خراب کنند ونيز انفجار هاي خيلي قدرتمند مي تواند به طور کلي وسايل و تجهيزات الکتريکي را از کار بيندازد.

در جنگاوري مدرن سطوح مختلفي از حملات انجام مي شوند تعدادي از عمليات هاي مهم جنگ را بدون زخمي و شکنجه کردن نيروها انجام دهند. به عنوان مثال e-bomb مي تواند به طور مؤثر،تحرکات نظامي دشمن رامتوقف سازد.

- سيستم هاي کنترلي وسايل نقليه

- هدف قرار دادن سيستم هاي زميني بر روي بمب ها و موشک ها

- سيستم هاي ارتباطي

- سيستم هاي راه بري ، ناوبري، هدايت ، تعيين مسير

- سيستم هاي سنسور بلند يا کوتاه(رادارها)

يک e-bomb مي تواند مخصوصاً در مواردي مانند تهاجم به عراق موًثر باشد. به دليل اين که پالس ها مي توانند روي خنثي کردن زاغه هاي مهمات زيرزميني تأثيرگذار باشند. يک انفجار اتمي در منهدم کردن خيلي از اين زاغه ها مي تواند مؤثر باشد ولي به طور بالقوه مي تواند شامل خراب کردن و با خاک يکسان نمودن مناطق اطراف و خانه هاي مسکوني نيز باشد. يک پالس الکترومغناطيسي مي تواند از زمين بگذرد و زاغه ها را از کار بيندازد ، همچنين چراغ ها و سيستم هاي تهويه ي هوا، ارتباطات و از جمله درهاي الکترونيکي را از کار بيندازد،و در حقيقت مي تواند به طور کلي يک بانک زاغه را از کار بيندازد و غير قابل استفاده نمايد.

همچنين نيروهاي ايالات متحده به سادگي مي توانند توسط حملات EMP مورد آسيب و صدمه قرار گيرند. اگر چه در سال هاي اخير ايالات متحده متخصص هاي الکترونيک را براي به روزسازي زرادخانه ها اضافه کرده است.

يک حمله ي گسترده تر الکترومغناطيسي در هر کشوري مي تواند توانايي سازماندهي نيروهاي آن کشور را به خطر بيندازد.

نيروهاي زميني مي توانند به طور کامل و به درستي اسلحه هاي غير الکترونيکي را مثل مسلسل ها از کار بيندازد، ولي آن ها مي توانند اسلحه هاي الکترونيکي داشته باشند؛ وسايلي که به طور مؤثر دشمن را نابود مي کند. يک حمله ي برقاطيسي مي تواند هر ارتشي را تضعيف کند.

اگر يک EMP برق يک بيمارستان را از کار بيندازد به عنوان مثال کسي که براي ادامه ي زندگي اش در اتاق عمل تلاش مي شود بلا فاصله ناتوان شده و شايد حتي بميرد. يکEMP شايد وسايل نقليه را از کار بيندازد مانند وسايل هوايي که مي توانند سبب به وجود آمدن حادثه هاي مرگ آور شود.

در پايان مهم ترين تأثير جانبي يک e-bomb مي تواند عامل رواني باشد، يک حمله ي کامل ودر سطح بالاي الکترومغناطيسي در يک کشور پيشرفته در مدت زمان اندک مي تواند زندگي مدرن را به يک وقفه ي آزار دهنده تبديل کند.

همه زنده مي مانند ولي آن ها خودشان را در يک دنياي کاملا متفاوت پيدا مي کنند . دنيايي بدون برق و الکتريسيته ...



http://article.foxworld.ir
 

bekar

عضو جدید
سلام به همه

سلام به همه

چطووریایین؟


مطالب اخیر رو خوندم ، همه مطالب به نظرم جالب امد ولی یه نکته قابل عرض بود ، که گفتم بگم بهتره.

در ارتباط با بمب مغناطیسی و از این جور موارد:
emp & hpm
Emp:پالس الکترو مغناطیسی(Electro maghnetic pulse)
hpm:ریز موج های بسیار قوی(high power microwave)

این ها دو نوع از تکنولوژی ساخت بمب مغناطیسی هستند ، که اولی به دلیل سادگی در کارکرد و ساخت استفاده بیشتری دارد.
بعضی از دوستان در باره راههای مقابله با اون گفته بودن مثل قفس فارادی و این سری چیز ها
که باید گفت قفس فارادی فقط توانایی دفاع در برابر emp رو داره.
و هیچ چیز نمی تونه به صورت 100 در صد جلوی hpm رو بگیره.
کلا 5 کشور جهان دارای تکنولوژی hpm هستند ولی تقریبا بیش از 30 کشور دنیا توانایی دفاع یا ساخت نوع emp رو دارند.
آن 5 کشور عبارتند از:
1-امریکا
2-ایران
3-آلمان
4-چین
5-روسیه

-------------------
امروزه عموما در بیشتر وسایل به روز دنیا ، قفس فارادی وجود دارد، مثلا در تلوزیون ها و یا حتی در لب تاپ ها.


:w10::neutral::w00::w42:
 

bekar

عضو جدید
سلام به همه

سلام به همه

ببخشید در ارتباط بت برد یادم رفت که بگم

برد از یک میلی متر تا n کیلومتر ، هر چی کرم توان ورودیت باشه.:w08::w43:
 

m.1978

عضو جدید
سلام به همگی

ببخشید شما توی تالار برق میلاد میشناسین ؟

فکر کنم همون MILAD AHWAZI......

پاتوق میاد یا نه ؟ با ایشون کار داشتم .
 

morteza545

عضو جدید
چطووریایین؟


مطالب اخیر رو خوندم ، همه مطالب به نظرم جالب امد ولی یه نکته قابل عرض بود ، که گفتم بگم بهتره.

در ارتباط با بمب مغناطیسی و از این جور موارد:
emp & hpm
Emp:پالس الکترو مغناطیسی(Electro maghnetic pulse)
hpm:ریز موج های بسیار قوی(high power microwave)

این ها دو نوع از تکنولوژی ساخت بمب مغناطیسی هستند ، که اولی به دلیل سادگی در کارکرد و ساخت استفاده بیشتری دارد.
بعضی از دوستان در باره راههای مقابله با اون گفته بودن مثل قفس فارادی و این سری چیز ها
که باید گفت قفس فارادی فقط توانایی دفاع در برابر emp رو داره.
و هیچ چیز نمی تونه به صورت 100 در صد جلوی hpm رو بگیره.
کلا 5 کشور جهان دارای تکنولوژی hpm هستند ولی تقریبا بیش از 30 کشور دنیا توانایی دفاع یا ساخت نوع emp رو دارند.
آن 5 کشور عبارتند از:
1-امریکا
2-ایران
3-آلمان
4-چین
5-روسیه

-------------------
امروزه عموما در بیشتر وسایل به روز دنیا ، قفس فارادی وجود دارد، مثلا در تلوزیون ها و یا حتی در لب تاپ ها.


:w10::neutral::w00::w42:

متشکر از توضیح تون:gol:

:w17:بابا ایران و عشقه:w17:

ایران هم......:w29:

چه خشن:w08:


:w45:

کلی حال کردم که ابران هم آره........:w27:
 

morteza545

عضو جدید
شیخ رجبعلی خیاط

شیخ رجبعلی خیاط

به یكی از متمولین می گفتند از كجا ثروتمند شدی گفت در مسجدی داشتم نماز می خواندم پیرمردی نورانی كنارم بود بعد از نماز با او دست دادم در دلم دعا كردم خدایا زن ندارم خانه ندارم پول ندارم مكه می خواهم بروم درست كن

گفت زن نداری خانه نداری پول نداری مكه می خواهی بروی چند كار می گویم انجام بده ولو معتقد به قیامت هم نیستی 1- دائم الوضو باش 2- نماز اول وقت 3- اگر اهل نماز شب هم نیستی اقلاً هفته ای یكبار شبهای جمعه نماز شب بخوان و اینها را در دل شب بخواه نه الان بعد فهمیدم او رجبعلی خیاط است .



منبع:http://koooooche.blogfa.com/:gol::gol::gol:
 

sh85

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
سلام به همگی

ببخشید شما توی تالار برق میلاد میشناسین ؟

فکر کنم همون MILAD AHWAZI......

پاتوق میاد یا نه ؟ با ایشون کار داشتم .
سلام دوست عزیز
بله ایشون یکی از کاربرهای خوب تالار هستن
مدتیه کمتر به تالار میان
 

sh85

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مرسی .

حالا چه جور میشه پیداش کرد ؟

شماره ای چیزی ازش ندارین ؟
خواهش می کنم
اطلاعی ندارم
می تونید به صفحه شخصیشون برین و در صورتی که آدرسی داده باشن استفاده کنید
و یا از گزینه ارسال ایمیل در صورتی که باز باشه استفاده کنید
موفق باشید
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
به یكی از متمولین می گفتند از كجا ثروتمند شدی گفت در مسجدی داشتم نماز می خواندم پیرمردی نورانی كنارم بود بعد از نماز با او دست دادم در دلم دعا كردم خدایا زن ندارم خانه ندارم پول ندارم مكه می خواهم بروم درست كن

گفت زن نداری خانه نداری پول نداری مكه می خواهی بروی چند كار می گویم انجام بده ولو معتقد به قیامت هم نیستی 1- دائم الوضو باش 2- نماز اول وقت 3- اگر اهل نماز شب هم نیستی اقلاً هفته ای یكبار شبهای جمعه نماز شب بخوان و اینها را در دل شب بخواه نه الان بعد فهمیدم او رجبعلی خیاط است .


منبع:http://koooooche.blogfa.com/:gol::gol::gol:


درستهههههههههههههههههههه :smile:


تبارک الله ممنون
 

bekar

عضو جدید
سلام به همه

سلام به همه

متشکر از توضیح تون:gol:

:w17:بابا ایران و عشقه:w17:

ایران هم......:w29:

چه خشن:w08:


:w45:

کلی حال کردم که ابران هم آره........:w27:




بابا پسر گل


آخه به نظرت جنگ الکترونیک و ضد الکترونیک که می گن چی هستش!

به فرض مثال اگه من بتونم در هنگام جنگ ، یا یه مثال تروریستی ،وسط کار سازمان بورس آمریکا تو خیابون وال استریت این نو جنگ افزار رو فعال کنم 2 نتیجه خواهد داشت!

1-طرفت تو جنگ حتی یه لامپ هم نداره که روشنش کنه!!!
2-اقتصاد فعالشون ، غیر فعال میشه!!!


حالا حتمی میگین چرا تو جنگ طرف هیچی نداره که براش بمونه؟
در جواب باید گفت تکنولوژی hpm کاری به رو شن یا خاموش بودن سیستم نداره هرچیزی که اون جا باشه حتی یه تیکه سیم کوچولو یا حتی فلیمان لامپ هم برق دار شده ودر نتیجه روشن میشه.....

یعنی یه انتقال بیسیم برق خیلی خطر ناک:neutral:
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
به یكی از متمولین می گفتند از كجا ثروتمند شدی گفت در مسجدی داشتم نماز می خواندم پیرمردی نورانی كنارم بود بعد از نماز با او دست دادم در دلم دعا كردم خدایا زن ندارم خانه ندارم پول ندارم مكه می خواهم بروم درست كن

گفت زن نداری خانه نداری پول نداری مكه می خواهی بروی چند كار می گویم انجام بده ولو معتقد به قیامت هم نیستی 1- دائم الوضو باش 2- نماز اول وقت 3- اگر اهل نماز شب هم نیستی اقلاً هفته ای یكبار شبهای جمعه نماز شب بخوان و اینها را در دل شب بخواه نه الان بعد فهمیدم او رجبعلی خیاط است .


منبع:http://koooooche.blogfa.com/:gol::gol::gol:



سلام



ببین اول به خاطر سه مورد تحسینت کردم ولی یک سوال مطمئنی این مطلب تحریف نشده

به نظرم این قسمت که میگه قیامت قبول نداری یه جوری
 

Neptune

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشید در ارتباط بت برد یادم رفت که بگم

برد از یک میلی متر تا n کیلومتر ، هر چی کرم توان ورودیت باشه.:w08::w43:

مرسی دوست من بابت پاسختون :w27:. ولی شرمنده اینو خودم میدونستم :redface: . میخواستم ببینم رنج معمول که در بمب های واقعی استفاده میشه چقدره ؟؟:question:
 

eng.nafis

عضو جدید
سالم منم هستم .و کمی احتیاج به مشورت با مهندسان عزیز دارم.گرایشم الکترونیکه دوست دارم برای ارشد گرایشمو تغییر بدم یه کم راجع به گرایشهای دیگه بهم مطلب برسونید.در ضمن یه کم اشتیاق سمت مخابرات دارم
 

morteza545

عضو جدید
سلام



ببین اول به خاطر سه مورد تحسینت کردم ولی یک سوال مطمئنی این مطلب تحریف نشده

به نظرم این قسمت که میگه قیامت قبول نداری یه جوری


اول ار همه بگم که چیزی دال بر تحریف شدن یا تحریف نشدن ندارم

ولی این رو بگم که به نظرم این حرف " ولو معتقد به قیامت هم نیستی " میخواد این رو بگه که اگر قیامت رو هم قبول نداشته باشی و این گار رو انجام بدی ، خدا حاجتت رو میده .
این هم میتونم بگم که کسی که بتونه نمازشو اول وقت بخونه مطمعنا مابقی کارهاش هم درست میشه.

موفق و شاد باشید:gol:
 

آوای علم

مدیر تالار مشاوره
مدیر تالار
اجازه استاد یک نظر

اجازه استاد یک نظر

سلام

به نظر من اگر برای مقابله با این بمب ها از نیروها وتشدیدی که عکس بمب عمل کندبتوان استفاده کرد شاید بتوان باراه اندازی دستگاه های با این خصوصیات جلوی بمب ها را بگیریم
 

HniArsh

عضو جدید
کاربر ممتاز

HniArsh

عضو جدید
کاربر ممتاز
این برای اطلاعات عمومی بهتره !!!

این برای اطلاعات عمومی بهتره !!!

دوستان میشه در موردمطلب زیر:w05: یکم باهم بحث کنیم : :book::w10::w32:

چون برا من خیلی جالبه امیدوارم برا شما هم همینطور باشه :w25:

شتاب دهنده ذرات
دستگاهی است که در آن ذرّات باردار (مانند: ذرات بنیادی، هسته اتم‌ها یا اتم‌های یونیزه شده، مولکول‌ها یا قسمت‌های مولکول) به وسیله میدان‌های الکتریکی یا مغناطیسی تا سرعت‌های بسیار زیادی شتاب‌داده می‌شوند. به طوری که سرعت بسیاری از آنها، حتی تا نزدیکی‌های سرعت نور می‌رسد. انرژی جنبشی ذره در این حالت به این ترتیب، به اندازه چندین برابر انرژی در حال سکون آن می‌باشد. این فناوری یکی از منابع انرژی در جهان آینده خواهد بود. تا اینجای کار خوب است اما اگر این انرژی از کنترل خارج شود می‌تواند موجب خسران بزرگی شود.

 
بالا