برج روسیه (Russia Tower )

ebrahim110

عضو جدید
به نظر شما این برج های آسمان خراش که در سرتا سر روسیه به سرعت سر بر می آورند تا کجا پیش می روند و شکل جماهیر شوروی در آینده چگونه خواهد شد ؟
به تازگی نـورمن فاسـتر (Norman Foster) طراح مـشهور انـگلیسی ، عهـده دار مسـئولیتی بـرای طراحی 4 الی 5 عدد از این برج های بومی که شکلی گوشه دار و نوک تیز دارند شده است . به همین جهت به روشنی واضح است که این شخص در ساختن این نوع برج های زیست محیطی یکی از مشهورترین طراحان جهان است .
اما سوالی که اینجا مطرح است اینست که ، ایجاد ارتباط بین مراجعه کنندگان و شرایط جغرافیایی محل تا چه حد از اهمیت برخوردار است ؟؟



اما آنچه مسلم است ، ما در آینده نزدیک با شنیدن این خبر بـسیار هیجان زده خـواهیم شد: « در مسکو سازه ی عظیم دیگری با نام " برج روسیه " ( Russia Tower ) ساخته شده که یک برج زیـست مـحیطی است و طراح آن کسی جز نورمن فاستر نیست. » . زمانی که این برج عظیم در سال 2012 تکمیل گردد ، به بزرگترین برج اروپا با ارتفاعی بالغ بر 612.2 متر بدل گشته و پس از برج تایپه 101(Taipei 101 ) و برج دبی (Burj Dubai ) سومین برج بلند دنیا خواهد بود. از قرار معلوم این تنها امتیاز این برج نیست ، چون Russia Tower در دنیا بلندترین ساختمانی خوهد بود که دارای سیستم تهویه طبیعی می باشد.
نظر به قریب الوقوع بودن هجوم و سر برآوردن این نوع آسمان خراشهای پاک و سبز در روسیه ، فکر میکنم سیستم تهویه طبیعی بطور حتم یکی از مهمترین ارکان اصلی و جذاب در طراحی برج روسیه باشد . این سازه شامل چندین آپارتمان ، هتل ، اداره و فضای آزاد است . برای بهره برداری از سیکل انرژی ، سیستم با کنترل مصرف انرژی درجه حرارت و آب گرم سراسر سازه را تأمین می کند .
بعلاوه یکسری باغ سبز خانگی در هسته مرکزی ساختمان بصورت متحرک وجود دارد که به سیستم تهویه طبیعی در بهتر شدن کیفیت هوای داخلی سازه کمک می کند و در کنار آن یک فضای سبز برای ساکنان ساختمان فراهم می کند تا باعث تغییر در روحیه و سرگرمی آنان شود .
هرم نوک تیز Foster+Partner طوری ساخته می شود که بتواند از حداکثر نوردهی و روشنایی روز استفاده کرده ، تا از این طریق برج قادر به کاهش دادن روشنایی الکتریکی و گرمای مورد نیاز در طول روز باشد. اگر همه چیز بر اساس نقشه پیش برود ، برج روسیه پیشگام معماری نوین در حوزه ساخت ابر آسمان خراش ها شده و باعث تقویت اقتصاد و قدرت اجتماعی مسکو می شود .
ساخت این پروژه از سپتامبر 2007 آغاز شده و در سال 2012 تکمیل خواهد شد .

 

Hamid MB

مدیر تالار زنگ تفریح
مدیر تالار
کاربر ممتاز
خیلی جالب بود ولی فک کنم این برجا به اون فضای معماریه کمونیستیه مسکو نخوره ( یه جورایی زاقارت میزنه : دی )
 
بالا