مدرسه محله و نقش ان در سازماندهی محله

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
مدرسه ی محله:
کانون فرهنگی-اجتماعی سازمان دهنده ی محله

نویسنده:مهندس مریم غروری الخوانساری
نشریه هنر های زیبا شماره21 بهار 84

چکیده:
در معماری امروز گرایش به کالبدهای چند عملکردی و چند وجهی مجددا مورد توجه قرار گرفته است، دیدگاهی که خصوصا در معماری سنتی ما از بدیهیات طراحی بوده است.مدرسه از جمله عملکرد هایی است که با ویزگی های خاص خود نه تنها پتانسیل مناسبی در پذیرش عملکرد های مختلف دارد بلکه می تواند نقش های متفاوتی در زمینه مسایل اجتماعی و فرهنگی ایفا نماید.در این مقاله سعی بران شده است که پتانسیل های ویزه مدرسه ای در خدمت محله تحت عنوان مدرسه ی محله معرفی شده ،خصوصیانتی نظیر تمرکز منابع و چگونگی مکان یابی بهینه در محله با توجه به تظریه های برنامه ریزی و طراحی شهری مورد بررسی قرار گیرد و مشخصات دیگری نظیر مقطع تحصیلی ان پیشنهاد شود.
 

پیوست ها

  • مدرسه محله.کانون فرهنگی اجتماعی سازمان دهنده محله.pdf
    448.1 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا