طراوت و زيبايي پوست صورت

S i s i l

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين روزها انگار چين و چروك صورت بيش از هر چيزي در چشم ما آدم‌ها مي‌نشيند. خيلي‌ها روزي چند بار جلوي آيينه مي‌ايستند و سر و صورت‌شان را برانداز مي‌كنند؛ گويا همه چيز در اين صورت نهفته است؛ آن‌چنان كه گاهي جاي سيرت را هم مي‌گيرد.

مريم اسدي/جام جم : به همين دليل كم نيستند افرادي كه دائم در اين فكرند كه چگونه مي‌توان اين چروك‌ها را از بين برد و بر صورت، پوستي نرم و صاف نشاند.

چه مي‌شود كرد، اين است ديگر.البته داشتن چهره‌اي دلنشين هميشه اثري مثبت در روحيه انسان دارد و اگر بتوان با روش‌هايي ساده و كمهزينه به آن دست يافت، به بيراهه نرفته‌ايم.

از اين‌رو امروز شما را با درست كردن و استفاده از چند ماسك طبيعي آشنا مي‌كنيم. شايد شانس يارتان شد و همين روش بر چهره‌تان رنگ تازگي و طراوت زد.

جوانه گندم و ماست

براي تهيه اين ماسك ساده و البته موثر بايد يك قاشق پودر جوانه گندم را با يك قاشق ماست كاملا مخلوط كنيد. پس از اين‌كه ماده نسبتا غليظي به‌دست آمد، آن را روي صورت خود بماليد و اجازه دهيد 15 دقيقه روي پوست شما بماند. پس از اين مدت صورت خود را كامل بشوييد و سپس از يك كرم مرطوب‌كننده استفاده كنيد.

ميوه بهشتي

آب انار طبيعي هم يكي ديگر از ماسك‌هاي موثر براي طراوت و شادابي پوست است. اگر به‌دنبال پوستي سالم هستيد، به ياد داشته باشيد شستو شوي صورت با آب انار مي‌تواند سلامت را به پوست شما هديه دهد.

فرصتي نه چندان طولاني

هوا كه سرد شود كم‌كم بساط طالبي فروشان هم جمع مي‌شود. پس تا دير نشده از ماسك طالبي براي طراوت پوست‌تان بهره بگيريد.

به اين منظور مي‌توانيد مقدار كمي طالبي را كاملا له كرده و روي پوست صورت قرار دهيد. استفاده از اين ماسك به مدت 20 دقيقه در روز مي‌تواند يك گزينه بسيار مناسب براي شادابي پوست صورت شما باشد.

ماسك چهار فصل

بعضي‌ها مي‌گويند با حضور هميشگي خيار در بساط ميوه فروش‌ها، ديگر دوران نوبر خيارهاي خوش عطر و بو تمام شده است؛ البته پر بيراه هم نمي‌گويند اما يادمان باشد تهيه ماسك خيار، چه بوته‌اي باشد و چه درختي، يكي از راحت‌ترين انواع ماسك صورت است.

براي استفاده از تاثيرات شگفت‌انگيز اين ميوه به دو روش مي‌توانيد از آن استفاده كنيد. در روش اول بايد خيار را به صورت ورقه‌هاي نازك برش دهيد و آنها را روي پوست صورت خود بگذاريد اما در روش دوم بايد آب خيار را بگيريد، سپس يك پنبه را به آن آغشته كنيد. حالا پنبه را روي پوست صورت خود از پايين به سمت بالا بكشيد.

اين كار را تا زماني ادامه دهيد كه تمام پوست صورت با آب خيار مرطوب شود. سپس حدودا 15 دقيقه به صورت‌تان استراحت دهيد و بعد آن را بشوييد.

اين‌بار هلو روي صورت

هلو هم از ديگر ميوه‌هايي است كه در انواع ماسك‌هاي صورت به كار برده مي‌شود. براي استفاده از اين ماسك يك هلو را كاملا له كرده و روي پوست صورت خود قرار دهيد.

اما قبل از استفاده از اين ماسك بايد دقت داشته باشيد كه افراد زيادي به اين ميوه حساسيت دارند بنابراين قبل از گذاشتن ماسك هلو اگر از عدم حساسيت خود مطمئن نيستيد آن را روي يك قسمت كوچك از پوست بازوي خود امتحان كنيد و اگر تا 24 ساعت هيچ‌گونه حساسيت پوستي مشاهده نكرديد، مي‌توانيد از اين ماسك براي شادابي پوست صورت خود نيز استفاده كنيد.

به ياد داشته باشيد توت فرنگي نيز ممكن است در برخي از پوست‌ها حساسيت ايجاد كند پس در مورد استفاده از ماسك‌هايي كه با اين ميوه تهيه مي‌شوند نيز احتياط كنيد.

مخلوط عسل و آبليمو

براي تهيه اين ماسك لازم است يك قاشق عسل را با دو قاشق آب ليمو مخلوط كنيد، سپس ماده به دست آمده را روي پوست خود بماليد. اگر عسلي كه در دسترس شماست كمي سفت شده و با آبليمو مخلوط نمي‌شود، مي‌توانيد آن را به كمك آب جوش نرم كرده و سپس ماسك را تهيه نماييد.

موز هم يكي ديگر از ميوه‌هاي شاداب‌كننده پوست است. كافيست مقداري موز را با يك قاشق روغن زيتون مخلوط كنيد و سپس ماسك به دست آمده را روي پوست صورت قرار دهيد.

چهره‌هاي جوان پشت ماسك

بسياري از خانم‌ها و آقايان به دنبال كرم يا انواع ماسك‌هايي هستند كه از بروز چين و چروك‌هاي صورت جلوگيري كند و همچنين عارضه پوستي برايشان به همراه نياورد.

اگر شما هم براي خريد اين نوع محصولات به مراكز مربوط مراجعه كرده باشيد، حتما با تعداد زيادي از آنها مواجه شده‌ايد كه هركدام با ويژگي خاصي كه روي بسته‌بندي‌اش نوشته، انتخاب شما را سخت و سخت‌تر مي‌كند.

شايد نكته ديگري كه توجه شما را جلب كرده باشد قيمت بسيار بالاي اين نوع محصولات است.

اگر شما هم با توجه به مطالبي كه گفته شده و شنيده‌ايد از خريد ماسك پشيمان شده باشيد، خوب است بدانيد در منزل هم مي‌توانيد انواع ماسك‌ها را با توجه به نوع پوست صورت خود و صد البته با كمترين هزينه تهيه كنيد.

ماسك ژله‌اي

آسان‌ترين و در دسترس‌ترين ماسك ضد چروك ژل آلوئه‌وراست. شما مي‌توانيد با تهيه يك برگ آلوئه‌ورا، يك ماسك ضد پيري ارزان قيمت داشته باشيد. براي اين كار قسمتي از برگ را بريده و آن را از وسط باز كنيد.

ژلي كه در ميان برگ قرار دارد از شكاف بيرون مي‌آيد؛ آن را برداشته و روي پوست خود بماليد و اجازه دهيد كاملا خشك شود.

پس از اين‌كه ژل روي صورت شما خشك شد و احساس كشش روي پوست خود داشتيد، مي‌توانيد صورت‌تان را به آرامي با آب ولرم بشوييد.

سيب ميوه جواني

ماسك سيب براي پوست‌هاي خشك استفاده مي‌شود و با يك عدد سيب و يك قاشق روغن زيتون قابل تهيه است. براي تهيه اين ماسك، سيب را كاملا بايد له يا رنده كرده و سپس روغن زيتون را به آن اضافه كنيد.

به همين سادگي ماسك شما آماده است. اجازه دهيد ماسك 20 دقيقه روي پوست‌تان باقي بماند و پس از اين مدت صورت خود را به آرامي بشوييد.

ميوه‌هاي زرد رنگ

ماسك موز و شير نارگيل از جمله ماسك‌هايي است كه به آساني آماده مي‌شود. ابتدا بايد موز را كاملا له كرده و با يك قاشق شير نارگيل مخلوط كنيد. سپس آن را روي پوست صورت قرار دهيد.

دقت كنيد اين ماسك را در مقدار كم درست كنيد. همچنين يادتان باشد اگر موز داخل ماسك تغيير رنگ بدهد و سياه شود تاثير ماسك نيز از بين خواهد رفت. از ديگر ميوه‌هايي است كه خاصيت ضد پيري فراواني دارد.

شما مي‌توانيد اين ميوه را ورقه ورقه كرده يا آن را رنده كنيد و به مدت 20 دقيقه روي پوست صورت خود قرار دهيد و پس از اين مدت، مانند روش‌هاي قبلي صورت‌تان را بشوييد.

چند نكته كوتاه

اگر به‌دنبال ماسك صورت براي حفظ زيبايي پوست خود هستيد بهتر است قبل از تهيه اين ماسك با نكات كوچك اما مهمي در اين رابطه آشنا شويد.

استفاده از ماسك روي پوستي كه آرايش دارد مانع از رسيدن مواد به پوست شده و تاثير ماسك را كم خواهد كرد.

پس دقت داشته باشيد براي تاثير هر چه بيشتر، قبل از استفاده از انواع ماسك صورت خود را كاملا بشوييد.

همچنين مناسب است منافذ پوست را با استفاده از بخور باز كنيد؛ بخار گرم موجود در حمام نيز اين كار را بخوبي انجام مي‌دهد.

همچنين دقت داشته باشيد ممكن است پوست شما به ماسك‌هاي طبيعي هم حساسيت نشان دهد؛ پس قبل از استفاده از هر ماسكي از حساسيت‌زا نبودن آن مطمئن شويد.
 

Similar threads

بالا