تفاوت موتور جت و توربین گازی

harry potter

عضو جدید
با سلام خدمت مهندسان عزیز
فرق توربین گازی و موتور جت چیه ؟ اگه کسی مطلبی در این مورد می دونه ممنون میشیم ما رو هم شریک کنه .
 

tsp.co

عضو جدید
با سلام خدمت مهندسان عزیز

فرق توربین گازی و موتور جت چیه ؟ اگه کسی مطلبی در این مورد می دونه ممنون میشیم ما رو هم شریک کنه .

سلام!
موتور جت در حقیقت نوعی از توربینهای گازی هستش که برای ایجاد نیروی جلوبرندگی در هواپیماها از اون استفاده میشه!درموتورهای جت سعی بر این میشه که از انرژی جنبشی گازهای خروجی از موتور برای تولید رانش استفاده بشه ولی در توربینهای گازی که در نیروگاهها یا خطوط پمپاژ استفاده میشه سعی می کنن که این انرژی جنبشی تماما توسط توربین جذب بشه! برای کسی اطلاعات بیشتر به تاپیکی که آدرسش تو امضای من هست مراجعه کنید و یا می تونید سئوالاتون رو همین جا مطرح کنید و من هم تا اونجایی که بتونم حتما پاسخ می دم!
موفق باشید!
 

harry potter

عضو جدید
پس یعنی موتور جت و توربین گازی در ساختار و عملکردشون هیچ تفاوتی نمی کنن و هردو یه کارو انجام می دن . ولی در توربین گازی کار تولید شده رو صرف چرخوندن ژنراتور می کنن و لی در موتور جت کار تولید شده رو به عنوان پیشران استفاده می کنن . درست متوجه شدم ؟ راستی ، این لینکی که گذاشته بودید ***** شده .
اگه اشکال نداشته باشه یه سواله دیگه ای هم بپرسم . اون ابر سفیدی که بعد از حرکت هواپیما در آسمان ایجاد میشه چیه و چرا تولید می شه ؟
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
پس یعنی موتور جت و توربین گازی در ساختار و عملکردشون هیچ تفاوتی نمی کنن و هردو یه کارو انجام می دن . ولی در توربین گازی کار تولید شده رو صرف چرخوندن ژنراتور می کنن و لی در موتور جت کار تولید شده رو به عنوان پیشران استفاده می کنن . درست متوجه شدم ؟ راستی ، این لینکی که گذاشته بودید ***** شده .
اگه اشکال نداشته باشه یه سواله دیگه ای هم بپرسم . اون ابر سفیدی که بعد از حرکت هواپیما در آسمان ایجاد میشه چیه و چرا تولید می شه ؟

ساختار و عملکردشون یکیه.
یک تیکه رو فکر کنم اشتباه متوجه شدید: در توربین گازی انرژی جنبشی گازهای خروجی به درد نمیخوره ولی در توربین جت انرژی جنبشی گازهای خروجی برای ایجاد نیروی رانش استفاده میشه. در موتور جت کار تولیدی توسط شافت توربین تماما توسط کمپرسور مصرف میشه چون نیازی به این نیرو نداریم (دراصل طراحی موتور جت جوری انجام میشه که کار تولیدی توربین برابر با کار مصرفی کمپرسور باشه) ولی در توربین گازی میشه از کار تولیدی شافت توربین هم تا حدی استفاده کرد (اینکه در صنعت همچین کاری میشه یا نه نمیدونم) و قسمتیش هم توسط کمپرسور مصرف میشه.

اون لینکی هم که گذاشتن اشتباه تایپی داره توی لینکش، دو بار http گذاشته شده!

ابر سفید فکر کنم همون گازهای خروجی از موتور جت باشه که توی محفظه احتراق توسط سوختی که تزریق میشه میسوزه. (البته مطمئن نیستم این مطلب رو)...
 

tsp.co

عضو جدید
ساختار و عملکردشون یکیه.
یک تیکه رو فکر کنم اشتباه متوجه شدید: در توربین گازی انرژی جنبشی گازهای خروجی به درد نمیخوره ولی در توربین جت انرژی جنبشی گازهای خروجی برای ایجاد نیروی رانش استفاده میشه. در موتور جت کار تولیدی توسط شافت توربین تماما توسط کمپرسور مصرف میشه چون نیازی به این نیرو نداریم (دراصل طراحی موتور جت جوری انجام میشه که کار تولیدی توربین برابر با کار مصرفی کمپرسور باشه) ولی در توربین گازی میشه از کار تولیدی شافت توربین هم تا حدی استفاده کرد (اینکه در صنعت همچین کاری میشه یا نه نمیدونم) و قسمتیش هم توسط کمپرسور مصرف میشه.

اون لینکی هم که گذاشتن اشتباه تایپی داره توی لینکش، دو بار http گذاشته شده!

ابر سفید فکر کنم همون گازهای خروجی از موتور جت باشه که توی محفظه احتراق توسط سوختی که تزریق میشه میسوزه. (البته مطمئن نیستم این مطلب رو)...

سلام!
تحلیلتون درسته!
اون ابر سفید هم بخار آبی هستش که محصول احتراق هستش و بدلیل سرمای هوا در ارتفاعات تبدیل به بخار آب و ابر میشه! اگه دقت کنید توی تابستونها و هوای گرم همچین ابری دیده نمیشه!
در رابطه با تاپیک هم جزء چندتا تاپیک مهم تالار مکانیک هستش به اسم تشکیل گروه مطالعات و تحقیقات توربینهای گازی که زمانی خیلی فعال بود ولی الان دیگه تقریبا سوت و کوره!لینک تاپیک رو هم تو امضام اصلاح کردم!
موفق باشید!
 

Similar threads

بالا