پس یعنی موتور جت و توربین گازی در ساختار و عملکردشون هیچ تفاوتی نمی کنن و هردو یه کارو انجام می دن . ولی در توربین گازی کار تولید شده رو صرف چرخوندن ژنراتور می کنن و لی در موتور جت کار تولید شده رو به عنوان پیشران استفاده می کنن . درست متوجه شدم ؟ راستی ، این لینکی که گذاشته بودید ***** شده .
اگه اشکال نداشته باشه یه سواله دیگه ای هم بپرسم . اون ابر سفیدی که بعد از حرکت هواپیما در آسمان ایجاد میشه چیه و چرا تولید می شه ؟
ساختار و عملکردشون یکیه.
یک تیکه رو فکر کنم اشتباه متوجه شدید: در توربین گازی انرژی جنبشی
گازهای خروجی به درد نمیخوره ولی در توربین جت انرژی جنبشی
گازهای خروجی برای ایجاد نیروی رانش استفاده میشه. در موتور جت کار تولیدی
توسط شافت توربین تماما توسط کمپرسور مصرف میشه چون نیازی به این نیرو نداریم (دراصل طراحی موتور جت جوری انجام میشه که کار تولیدی توربین برابر با کار مصرفی کمپرسور باشه) ولی در توربین گازی میشه از کار تولیدی شافت توربین هم تا حدی استفاده کرد (اینکه در صنعت همچین کاری میشه یا نه نمیدونم) و قسمتیش هم توسط کمپرسور مصرف میشه.
اون لینکی هم که گذاشتن اشتباه تایپی داره توی لینکش، دو بار http گذاشته شده!
ابر سفید فکر کنم همون گازهای خروجی از موتور جت باشه که توی محفظه احتراق توسط سوختی که تزریق میشه میسوزه. (البته مطمئن نیستم این مطلب رو)...