ارشد 91

وضعیت
موضوع بسته شده است.

solarisal

عضو جدید
خب ، اینم برنامه من ، البته ناگفته نماند که این برنامه طوری تنظیم شده که با شرایط من نسبتا جور بیاد چون من توی تابستون هم کارآموزی دارم هم اینکه سر یک کار پاره وقتی هم میرم :


از 15 / 4 /90 تا 15/5/90 :


استاتیک ، ریاضی 1 ، ترمودینامیک ، دینامیک به طور کامل خوانده می شود .


از 15/5/90 تا 15/6/90 :


ریاضی 2 ، ارتعاشات ، سیالات و مقاومت به طور کامل خوانده می شود .


*کلیت دروس طراحی اجزا و دینامیک ماشین ( فقط مطالب درسی ) هم توی این 2 ماه ، خوانده می شود.


زمان خوندن هم اینجوریه که یک روز در میان دو درس مختلف رو می خونم ، مثلا در ماه اول دروس ترمودینامیک و استاتیک در یک روز و دروس ریاضی 1 و دینامیک در یک روز خونده میشه .


روش خوندنم اینجوریه که استاتیک رو اول یک دور کامل همه مطالب و مثال هاشو حل می کنم ، بعد از اول تمرین های هر فصل رو حل میکنم .واسه ریاضی هم اول یک دور مطالب و تست های توی متن هر فصل رو حل میکنم ، بعد دوباره برمیگردم ، خودآزمایی و تست های تکمیلیش رو حل میکنم.


خلاصه برداری رو هم واسه همه درسام به طور همزمان انجام میدم و یک برنامه هفتگی برای درس خوندن هم دارم.


این برنامه اولیه من بود نمی تونم قول بدم که با کارایی که دارم همه برنامه رو به طور کامل انجام بدم ، اما امیدوارم با امید به خدا بتونم انجام بدم چون خواستن ، توانستن است :)

خوشحال می شم که نظرتون رو درباره برنامه بدونم

همینه............. با اراده برو جلو . مطمئنا خواستن توانستن است
 

solarisal

عضو جدید
کوروش جان خسته نباشی...امتحانارو می گم;)
منم تصمیم دارم از 15 ام شروع کنم یعنی این جوری یه هفته ای بعد از امتحانا استراحت کردم
البته یه عروسی هم اون روز دعوتم که ممکنه یه نصف روز فقط بتونم درس بخونم ! ولی واسه شروع خوبه...
ایشالا از تابستون نهایت استفاده رو ببریم :)
چه حالی میده واسه کنکور درس خوندن...:) ای جااان ;)

آهای آهای............... کجا کجا................. ما هم هستیما. وعده از 15/04/90
 

reza2495

عضو جدید
آقاییون و خانومای گل سلامممممممممممممممممممممم ممممم.شما که استارتا زدید ایشالا که به همتون خوش بگزره این مدتیا که دارید میخونید . نتیجه هم که با خداست. به قول حافظ ( حافظ وظیفه تو دعا گفتن است و بس/ در بند آن مباش که نشنید یا شنید) من امسال آزمایشی شرکت میکنم. تابستون میخوام زبان و ریاضی را بخونم.حالا یه سوال کتابای ریاضی پارسه را بخونم یا جزوه هاشو؟ یه توضیح بم بدید.واس زبان تخصصی چی کنم به نظرتون؟ خیلی مرسییییی.​
 

solarisal

عضو جدید
آقاییون و خانومای گل سلامممممممممممممممممممممم ممممم.شما که استارتا زدید ایشالا که به همتون خوش بگزره این مدتیا که دارید میخونید . نتیجه هم که با خداست. به قول حافظ ( حافظ وظیفه تو دعا گفتن است و بس/ در بند آن مباش که نشنید یا شنید) من امسال آزمایشی شرکت میکنم. تابستون میخوام زبان و ریاضی را بخونم.حالا یه سوال کتابای ریاضی پارسه را بخونم یا جزوه هاشو؟ یه توضیح بم بدید.واس زبان تخصصی چی کنم به نظرتون؟ خیلی مرسییییی.​

سلام دوست عزیز. تا اون جا که شنیدم میگن کتابای پارسه با جزوه های معتقدی یکیه تازه کتاباش مثالای بیشتری حل کرده. حالا که میخوای کنکور آزمایشی بخونی برای زبان فکر کنم برای شروع، بهترین کار گسترش دایره لغاته سعی کن لغات ضروری تافل 504 و 1100 آیلتس را بخونی و در کنارش لغات تخصصی را. چون برای موفق شدن در زبان فقط زبان تخصصی کارساز نیست. موفق باشید
 

ehsan-inventor

عضو جدید
آهای آهای............... کجا کجا................. ما هم هستیما. وعده از 15/04/90

شرمنده رفیق :razz: من فکر کردم شماها شروع کردین...
پس با هم از 15 تیر...:) فقط یادتون باشه شروع کردن یه ذره سخته، ممکنه مشکلات ناخواسته ای پیش بیاد که باید باهاش کنار بیاینو تمرکز خودتونو حفظ کنین
15 تیر نبود دیگه؟! پس فردا حرکته ها...هرکی مردشه بگه ! ;)
من می خوام دو درس اول رو با کنترل و انتقال شروع کنم چون این ترم این دوتارو داشتم .ایرادی نداره؟؟ اول خواستم از ریاضیا شروع کنم ولی چون شروع کردن سخته گفتم از دو درسی شروع کنم که یه ذره بهشون عادت دارم.
به نظر من این جوری قلقش راحت تر و زودتر دستم میاد
دوستان در مورد کنترل باید بگم که من کتاب آریاز رو قبلاداشتم و بعضی قسمت هاشو خوندم اما به نظر من زیاد جالب نیست با اینکه خیلی ها ازش تعریف می کنن...ضمن این که چاپ کتابشم آدمو یاد کتابای زمان انقلاب میندازه،این چیه آخه؟!:warn: یکی از دوستانم گفته بود کتاب دکتر حامدی رو بگیر...منم گرفتم بعضی جاهاشو خوندم کتاب خوبی به نظر میاد گرچه بعضی قسمت ها از اوگاتا عینا کپی شده ولی به نظر من بهتر از آریازه...
حالا همین دکتر حامدی عزیز برای دینامیک ماشین هم کتاب نوشته.اون رو هم باید یه نگاه بندازم اگه خوب بود بگیرم.
در آخر...چیزی نمونده ها کاراتونو انجام بدین که بهونه ای نداشته باشین:smile:
موفق باشین:gol::gol::gol:
 

ali125

عضو جدید
پارسه

پارسه

این کتاب های پارسه رو مثل استاتیک و سیالات شو از کجا میشه تهیه کرد؟؟
 

zed_vr

عضو جدید
بستگی به پایت داره اما اکثرا واسه دینامیک از مریام و حل تمریناش ، واسه استاتیک دوباره مریام ، دینامیک ماشین هم کتاب مشخصی که همه بخونن نیست ولی میتونی از کتاب راستگو استفاده کنی و نهایتا ارتعاشات رائو ......
موفق باشی.
این هم کل منابع همین باشگاه واسه مکانیک :
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/254699-ارشد-91/page2

من شنیدم تمرین های دینامیک و استاتیک مریام خیلی کمکی نمیکنه، چون سوالات کنکور شباهت زیادی به اونا نداره. این حرف تا چه اندازه درسته؟
برای ارتعاشات، یه نفر کتاب ارتعاشات پوران پژوهش رو پیشنهاد کرد، و ازش خیلی راضی بود. شما این کتابو خوندین؟
 

yataghan

عضو جدید
سلام به بچه درسخوانها!;)
تفاوت آقاسی و کریمی با نیکوکار وکتابهای پارسه خیلیه؟؟
من باکس ریاضی نیکوکار و پارسه را دارم ارزش داره برم کتابهای آقاسی و کریمی را بخرم؟؟
میشه یه کتاب برای ارتعاشات معرفی کنید که بنیادی مفاهیمو توضیح داده باشه و بیان روانی داشته باشه؟ رائو برای من سخته.
 
آخرین ویرایش:

hamid19395

عضو جدید
سلام.
دوستان می خواستم نظرتونو درباره اینکه سوالات درسی خودمون رو در کجا مطرح کنیم؟
یعنی اینکه هر باکسی یک تاپیک داشته باشه و سوالات اونجا مطرح بشه.(که مرجع خوبی هم برای امسال و سال های آینده باشه)
که فکر کنم باکس ریاضیات و سیالات(قبلا بود ولی الان ندیدمش) تاپیک دارن ولی دو باکس دیگه نه.
سلام
من هم مثل شما تا 23ام درگیر امتحانات هستم و فکرم مشغول،وتصمیم دارم از 25به بد استارتشو بزنم
من خودم دینامیک رو نخواهم خوند
برای تمام باکس تاپیک قبلا باز شده در سال گذشته،با یه جستجو پیدا میشن
برنامه ای که من دارم یه خورده متفاوت هست
وبه سلیقه خودم چیده شده...
من معادلات وریاضی مهندسی و دروس سیالاتی رو از مهر شروع میکنم و در تابستان ریاضیات پایه واستاتیک و ارتعاشات واگر بشه دینامیک ماشین رو خواهم خوند
دینامیک ماشین هم فقط کتاب مارتین میخونم،چون به پاسخ دادن به همه ی تستهای این درس نیاز دارم...
ارتعاشات رو یکبار به در بسته خوردم،اونم از روی رائو،که هنوزم پشیمونم...
آزمون رو هم ماهان مینویسم
موفق باشیم
 

hamid19395

عضو جدید
سلام به بچه درسخوانها!;)
تفاوت آقاسی و کریمی با نیکوکار وکتابهای پارسه خیلیه؟؟
من باکس ریاضی نیکوکار و پارسه را دارم ارزش داره برم کتابهای آقاسی و کریمی را بخرم؟؟
خودتون رو غرق در منابع نکنید
یک منبع رو مسلط بشید بسیار مفید خواهد بود تا سردرگم استفاده کردن از چندین منبع
همه کتاب ها مطابق سرفصل دروس تالیف میشن و تفاوتشون در تعداد تست ها هست.آقاسی منبع خوبی برای تست هست.کتابهای نیکوکار هم خوب هستند
 

ديناميك

عضو جدید
سلام
من هم مثل شما تا 23ام درگیر امتحانات هستم و فکرم مشغول،وتصمیم دارم از 25به بد استارتشو بزنم
من خودم دینامیک رو نخواهم خوند
برای تمام باکس تاپیک قبلا باز شده در سال گذشته،با یه جستجو پیدا میشن
برنامه ای که من دارم یه خورده متفاوت هست
وبه سلیقه خودم چیده شده...
من معادلات وریاضی مهندسی و دروس سیالاتی رو از مهر شروع میکنم و در تابستان ریاضیات پایه واستاتیک و ارتعاشات واگر بشه دینامیک ماشین رو خواهم خوند
دینامیک ماشین هم فقط کتاب مارتین میخونم،چون به پاسخ دادن به همه ی تستهای این درس نیاز دارم...
ارتعاشات رو یکبار به در بسته خوردم،اونم از روی رائو،که هنوزم پشیمونم...
آزمون رو هم ماهان مینویسم
موفق باشیم

سلام دوست عزیز.
منم تا 23 ام امتحان دارم(فکر کنم شما هم تهران جنوب هستی چون امتحانات عقب افتاده) پس با هم شروع می کنیم.
مرسی از راهنمایی .
با این وجود پس خودم دینامیک ماشین رو از مارتین یا از کتاب و جزوه دکتر حامدی (که باید کتابشون رو از نزدیک ببینم)می خونم.
هر قدر سعی کردم پیام خصوصی بدم برای جزوات طراحی اجزا موفق نشدم برای تهیه اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.
یادم چند وقت پیش پست زده بودید و روش ریاضیات مهندسی کریمی رو گفته بودید عجیب من هم به این مشکل برخوردم به بچه تهران جنوب توصیه می کنم از همون جزوه کرمی که خوندن بهتره است.
 
آخرین ویرایش:

ديناميك

عضو جدید
خب ، اینم برنامه من ، البته ناگفته نماند که این برنامه طوری تنظیم شده که با شرایط من نسبتا جور بیاد چون من توی تابستون هم کارآموزی دارم هم اینکه سر یک کار پاره وقتی هم میرم :

از 15 / 4 /90 تا 15/5/90 :
استاتیک ، ریاضی 1 ، ترمودینامیک ، دینامیک به طور کامل خوانده می شود .
از 15/5/90 تا 15/6/90 :
ریاضی 2 ، ارتعاشات ، سیالات و مقاومت به طور کامل خوانده می شود .
*کلیت دروس طراحی اجزا و دینامیک ماشین ( فقط مطالب درسی ) هم توی این 2 ماه ، خوانده می شود.
زمان خوندن هم اینجوریه که یک روز در میان دو درس مختلف رو می خونم ، مثلا در ماه اول دروس ترمودینامیک و استاتیک در یک روز و دروس ریاضی 1 و دینامیک در یک روز خونده میشه .


[RIGHT] روش خوندنم اینجوریه که استاتیک رو اول یک دور کامل همه مطالب و مثال هاشو حل می کنم ، بعد از اول تمرین های هر فصل رو حل میکنم .واسه ریاضی هم اول یک دور مطالب و تست های توی متن هر فصل رو حل میکنم ، بعد دوباره برمیگردم ، خودآزمایی و تست های تکمیلیش رو حل میکنم.
[RIGHT]خلاصه برداری رو هم واسه همه درسام به طور همزمان انجام میدم و یک برنامه هفتگی برای درس خوندن هم دارم.[/RIGHT]
این برنامه اولیه من بود نمی تونم قول بدم که با کارایی که دارم همه برنامه رو به طور کامل انجام بدم ، اما امیدوارم با امید به خدا بتونم انجام بدم چون خواستن ، توانستن است :)

خوشحال می شم که نظرتون رو درباره برنامه بدونم
[/RIGHT]

سلام دوست عزیز.
مرسی از گذاشتن برنامه خوبتون.
قسمت های قرمز برنامتون خیلی خوب هست.
موفق باشید و با اراده بالا پیش به سوی موفقیت.


شرمنده رفیق :razz: من فکر کردم شماها شروع کردین...
پس با هم از 15 تیر...:) فقط یادتون باشه شروع کردن یه ذره سخته، ممکنه مشکلات ناخواسته ای پیش بیاد که باید باهاش کنار بیاینو تمرکز خودتونو حفظ کنین
15 تیر نبود دیگه؟! پس فردا حرکته ها...هرکی مردشه بگه ! ;)
من می خوام دو درس اول رو با کنترل و انتقال شروع کنم چون این ترم این دوتارو داشتم .ایرادی نداره؟؟ اول خواستم از ریاضیا شروع کنم ولی چون شروع کردن سخته گفتم از دو درسی شروع کنم که یه ذره بهشون عادت دارم.
به نظر من این جوری قلقش راحت تر و زودتر دستم میاد
دوستان در مورد کنترل باید بگم که من کتاب آریاز رو قبلاداشتم و بعضی قسمت هاشو خوندم اما به نظر من زیاد جالب نیست با اینکه خیلی ها ازش تعریف می کنن...ضمن این که چاپ کتابشم آدمو یاد کتابای زمان انقلاب میندازه،این چیه آخه؟!:warn: یکی از دوستانم گفته بود کتاب دکتر حامدی رو بگیر...منم گرفتم بعضی جاهاشو خوندم کتاب خوبی به نظر میاد گرچه بعضی قسمت ها از اوگاتا عینا کپی شده ولی به نظر من بهتر از آریازه...
حالا همین دکتر حامدی عزیز برای دینامیک ماشین هم کتاب نوشته.اون رو هم باید یه نگاه بندازم اگه خوب بود بگیرم.
در آخر...چیزی نمونده ها کاراتونو انجام بدین که بهونه ای نداشته باشین:smile:
موفق باشین:gol::gol::gol:

مرسی احسان جان از راهنمایی خوبت .
کتاب آریاز رو نخوندم و نظری درباره اون نمیتونم بدم ولی تعریف دکتر حامدی خیلی شنیدم به خصوص دینامیک ماشین ایشون و همچنین موسسه نصیر هم تدریس می کنه که تو این فکرم شاید کلاس دینامیک ماشین رو برم.
متاسفانه همزمان با هم نمیتونیم شروع کنیم اما موفق باشید ولی حتما خودم رو به شماها می رسونم تا هماهنگی بیشتری به وجود بیاد.


دوستان کتاب دکتر نائی قرار نیست به بازار بیاد ، نه؟!
همینو بگیرم؟ چطوره؟؟

امروز جزوه دست نویس نائی برای سال پیش به دستم رسید تواین چند روز حتما اسکنش می کنم میزارم رو سایت.
در مورد کتابش که با موسسه تماس گرفتم گفتن این ماه قرار هست بیاد بیرون اما بازم معلوم نیست چون سال پیش هم از این وعده ها داده بودند.(اما من بازم چند روز صبر می کنم ببینم چی میشه)



جواب دوست خوبم ali125 برای تهیه کتاب های پارسه اگر برن تو سایت پارسه قسمت انتشارات اونجا مشخصات کتب منتشر شده هست که برای تهیه باید برن میدان ونک (آدرس دقیق تو خود سایت هست).
موفق باشید.
 

hamid19395

عضو جدید
سلام دوست عزیز.
منم تا 23 ام امتحان دارم(فکر کنم شما هم تهران جنوب هستی چون امتحانات عقب افتاده) پس با هم شروع می کنیم.
مرسی از راهنمایی .
با این وجود پس خودم دینامیک ماشین رو از مارتین یا از کتاب و جزوه دکتر حامدی (که باید کتابشون رو از نزدیک ببینم)می خونم.
هر قدر سعی کردم پیام خصوصی بدم برای جزوات طراحی اجزا موفق نشدم برای تهیه اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.
یادم چند وقت پیش پست زده بودید و روش ریاضیات مهندسی کریمی رو گفته بودید عجیب من هم به این مشکل برخوردم به بچه تهران جنوب توصیه می کنم از همون جزوه کرمی که خوندن بهتره است.
پیام خصوصی که باید در لیست دوستانم باشید،طراحی اجزا الان زوده،از مهر استارتشو بزنید بهتره...فرمولهای فراوانی داره و از ذهن میپره اگر الان شروع کنید
من قبلا گفتم که تهران جنوب درس میخونم
23ام هم تهویه داریم با هم فکر کنم،استاد رستگاری
من یک بار راه رو در مورد ارتعاشات و ریاضی رفتم و بسیار پشیمونم،همونطور که قبلا گفتم
کتاب کریمی پایه بسیار قوی میخواد
ارتعاشات رائو هم که دیگه توضیح نداره،متنش رو بخونید متوجه میشید چی میگم،اونم پایه قوی میخواد...
استاتیک به چیزی به جز مریام فکر نکن دوست من...ضرر میکنی،به خصوص فصل یاتاقان...
سلام دوست عزیز.
مرسی از گذاشتن برنامه خوبتون.
قسمت های قرمز برنامتون خیلی خوب هست.
موفق باشید و با اراده بالا پیش به سوی موفقیت.




مرسی احسان جان از راهنمایی خوبت .
کتاب آریاز رو نخوندم و نظری درباره اون نمیتونم بدم ولی تعریف دکتر حامدی خیلی شنیدم به خصوص دینامیک ماشین ایشون و همچنین موسسه نصیر هم تدریس می کنه که تو این فکرم شاید کلاس دینامیک ماشین رو برم.
متاسفانه همزمان با هم نمیتونیم شروع کنیم اما موفق باشید ولی حتما خودم رو به شماها می رسونم تا هماهنگی بیشتری به وجود بیاد.




امروز جزوه دست نویس نائی برای سال پیش به دستم رسید تواین چند روز حتما اسکنش می کنم میزارم رو سایت.
در مورد کتابش که با موسسه تماس گرفتم گفتن این ماه قرار هست بیاد بیرون اما بازم معلوم نیست چون سال پیش هم از این وعده ها داده بودند.(اما من بازم چند روز صبر می کنم ببینم چی میشه)



جواب دوست خوبم ali125 برای تهیه کتاب های پارسه اگر برن تو سایت پارسه قسمت انتشارات اونجا مشخصات کتب منتشر شده هست که برای تهیه باید برن میدان ونک (آدرس دقیق تو خود سایت هست).
موفق باشید.
نایی انقدر سریع سر کلاساش درس میده که اصلا وقت نت برداری نیست!فقط باید کلاساش رو باشی تا سر در بیاری از جزوه اش
البته در مورد استاتیک بالا توضیح دادم...
 

ehsan-inventor

عضو جدید
مرسی احسان جان از راهنمایی خوبت .
کتاب آریاز رو نخوندم و نظری درباره اون نمیتونم بدم ولی تعریف دکتر حامدی خیلی شنیدم به خصوص دینامیک ماشین ایشون و همچنین موسسه نصیر هم تدریس می کنه که تو این فکرم شاید کلاس دینامیک ماشین رو برم.
متاسفانه همزمان با هم نمیتونیم شروع کنیم اما موفق باشید ولی حتما خودم رو به شماها می رسونم تا هماهنگی بیشتری به وجود بیاد.




امروز جزوه دست نویس نائی برای سال پیش به دستم رسید تواین چند روز حتما اسکنش می کنم میزارم رو سایت.
در مورد کتابش که با موسسه تماس گرفتم گفتن این ماه قرار هست بیاد بیرون اما بازم معلوم نیست چون سال پیش هم از این وعده ها داده بودند.(اما من بازم چند روز صبر می کنم ببینم چی میشه)



جواب دوست خوبم ali125 برای تهیه کتاب های پارسه اگر برن تو سایت پارسه قسمت انتشارات اونجا مشخصات کتب منتشر شده هست که برای تهیه باید برن میدان ونک (آدرس دقیق تو خود سایت هست).
موفق باشید.

خواهش می کنم دینامیک عزیز...آروم می ریم تا شما هم برسی ;)
در مورد جزوه ی نائی هم خیلی خیلی لطف می کنی.بابا اینا سرکار گذاشتن ملتو،تو نمایشگاه هم من پرسیدم گفت حتما حتما 1 ماه دیگه میاد تو بازار ! :cool: حالا حالاها نمیاد.یعنی با این سابقه شون نمیاد ! مگر اتفاق خاصی بخواد بیفته
یکی از دوستای من می گفت تو پاساژ فروزنده-انقلاب اگه اشتباه نکنم یه مغازه هست که کتاب های پارسه رو می فروشه...
موفق باشین:gol:
 

kourosh_7

عضو جدید
برنامه من که از پونزدهم به امید خدا شروع میکنم :

از هر باکس 2 درس رو میخونم ، به عبارتی میشه 8 درس برای این دوره اول .
روز اول 4 درس و روز بعدی چهار درس بعدی و به همین صورت ادامه میدم .
اگه بخوام ریزتر بشم دروس ریاضی 1 ، دینامیک ، ترمودینامیک و استاتیک رو تو یه روز و روز بعدی معادلات ، ارتعاشات ،مکانیک سیالات و مقاومت رو میخونم و همین روند رو ادامه میدم تا همه این دروس رو مسلط شم و 6 درس باقیمونده رو تو دوره بعدی میخونم !
اینجوری ممکنه فشار زیادی بهم بیا ولی خیلی جلو میافتم و از طرفی به آزمونها هم خودمو میرسونم ..........

- بین ارتعاشات یا دینامیک ماشین تو این دوره مرددم ؟
- راجعبه منابع هم :
- واسه ترمودینامیک و سیالات کتابهای دو جلدی راهیان ارشد کفایت میکنه (واسه سیالات شاید کتاب نبهانی رو هم بخونم ) ؟

ممنون;)
 

ديناميك

عضو جدید
پیام خصوصی که باید در لیست دوستانم باشید،طراحی اجزا الان زوده،از مهر استارتشو بزنید بهتره...فرمولهای فراوانی داره و از ذهن میپره اگر الان شروع کنید
من قبلا گفتم که تهران جنوب درس میخونم
23ام هم تهویه داریم با هم فکر کنم،استاد رستگاری
من یک بار راه رو در مورد ارتعاشات و ریاضی رفتم و بسیار پشیمونم،همونطور که قبلا گفتم
کتاب کریمی پایه بسیار قوی میخواد
ارتعاشات رائو هم که دیگه توضیح نداره،متنش رو بخونید متوجه میشید چی میگم،اونم پایه قوی میخواد...
استاتیک به چیزی به جز مریام فکر نکن دوست من...ضرر میکنی،به خصوص فصل یاتاقان...

نایی انقدر سریع سر کلاساش درس میده که اصلا وقت نت برداری نیست!فقط باید کلاساش رو باشی تا سر در بیاری از جزوه اش
البته در مورد استاتیک بالا توضیح دادم...

ممنون حمید جان .
در مورد استاتیک در طول این ترم به توصیه دوست خوبمون ئشد(که خیلی دوست منت بذارن سر ما یک سری به این تاپیک بزنند) 3 فصل اول استاتیک رو از مریام به همراه تمام تمرین های آن خوندم ولی جزوه نائی رو به خاطر وجود نکات آن به دوستان توصیه کردم.

برنامه من که از پونزدهم به امید خدا شروع میکنم :

از هر باکس 2 درس رو میخونم ، به عبارتی میشه 8 درس برای این دوره اول .
روز اول 4 درس و روز بعدی چهار درس بعدی و به همین صورت ادامه میدم .
اگه بخوام ریزتر بشم دروس ریاضی 1 ، دینامیک ، ترمودینامیک و استاتیک رو تو یه روز و روز بعدی معادلات ، ارتعاشات ،مکانیک سیالات و مقاومت رو میخونم و همین روند رو ادامه میدم تا همه این دروس رو مسلط شم و 6 درس باقیمونده رو تو دوره بعدی میخونم !
اینجوری ممکنه فشار زیادی بهم بیا ولی خیلی جلو میافتم و از طرفی به آزمونها هم خودمو میرسونم ..........

- بین ارتعاشات یا دینامیک ماشین تو این دوره مرددم ؟
- راجعبه منابع هم :
- واسه ترمودینامیک و سیالات کتابهای دو جلدی راهیان ارشد کفایت میکنه (واسه سیالات شاید کتاب نبهانی رو هم بخونم ) ؟

ممنون;)

ممنون کوروش جان از گذاشتن برنامتون (بسیار برنامه کامل و خوبی هست).
موفق باشید و با اراده بالا پیش به سوی موفقیت.
در مورد منابع ترمودینامیک و سیالات ، 2 فصل اول هر کدوم رو خوندم از راهیان ارشد اصلا خوشم نیومد از هر دو کتاب به علت اینکه فقط نکته هست و برای یاد آوری بعضی چیز ها حتما باید یک سری به مرجع ها بزنی ولی خوب بازم سلیقه ای هست دوست ندارم دوباره این جا سر منبع ها جر و بحث بشه ولی اگر کتاب ها رو گرفتی همین ها رو کامل بخون .
 

siavash_m689

عضو جدید
سلام دوستان من جزوه معتقدی رو بلاخره از اون سایتhttp://manabe.ir/ خریدم:D نمیشه گفت خیلی خوبه ولی بدم نیست خیلی سریع میشه خوندش
 

ehsan-inventor

عضو جدید
برنامه من که از پونزدهم به امید خدا شروع میکنم :

از هر باکس 2 درس رو میخونم ، به عبارتی میشه 8 درس برای این دوره اول .
روز اول 4 درس و روز بعدی چهار درس بعدی و به همین صورت ادامه میدم .
اگه بخوام ریزتر بشم دروس ریاضی 1 ، دینامیک ، ترمودینامیک و استاتیک رو تو یه روز و روز بعدی معادلات ، ارتعاشات ،مکانیک سیالات و مقاومت رو میخونم و همین روند رو ادامه میدم تا همه این دروس رو مسلط شم و 6 درس باقیمونده رو تو دوره بعدی میخونم !
اینجوری ممکنه فشار زیادی بهم بیا ولی خیلی جلو میافتم و از طرفی به آزمونها هم خودمو میرسونم ..........

- بین ارتعاشات یا دینامیک ماشین تو این دوره مرددم ؟
- راجعبه منابع هم :
- واسه ترمودینامیک و سیالات کتابهای دو جلدی راهیان ارشد کفایت میکنه (واسه سیالات شاید کتاب نبهانی رو هم بخونم ) ؟

ممنون;)

کوروش جان با اجازه می تونم نظرمو بگم؟!
من فکر کنم 4 درس برای یه روز زیاد باشه...اگر بخوای روزی 10 ساعت مفید بخونی یعنی برای هر درس مفید می مونه 2.5 ساعت...من که ساعت های مطالعه م 1.15 ساعت ایه که بینش 10 دقیقه استراحت می کنم یعنی این جوری دو تا 1.15 واسه هر درس می مونه...چون خلاصه نویسی هم لازمه و اگر روشت مثل من باشه که هر روز مطالب روز قبل رو هم مرور کنی خوب وقت زیادی برای پیش روی نمی مونه
به نظر من شما که می خوای بیشتر بخونی 3 درس بخونی تو یه روز بهتر باشه...
منم برنامه م اینه که کنترل و انتقال و معادلات و استاتیک رو بخونم و در تابستون جمعه ها کلا تعطیله یعنی 6 روز در هفته فرصت دارم و چهار درس ...برای اتمام همه 24 روز وقت گذاشتم...(هر درس 6 روز اگر مساوی بخوام بخونم...)
 

tanha60

عضو جدید
سلام دوستان خوبم:
ما رفتیم دیسک کمرو عمل کردیم اومدیم گفتیم خیلی عقبیم.اما انگار بچه ها هنوز مشغول برنامه ریزی و تاروفات مربوطه هستند.ماشالا این بحث معرفی منابع هم که انگار تمومی نداره.بچه ها من تازه 2 روزه از تخت بلند شدم و تازه امروز تونستم بشینم پشت میز تحریرم وطبق برنامه ای هم که قبلنا با هم داشتیم از سه شنبه شروع میکنم.راستی مجاز هم شدم ولی رتبم جالب نبود 478.اونم با 62% ریاضی و51%دینامیک و ارتعاشات28%جامدات البته فقط طراحی اجزا بقیه هم 0%
واقعا امسال اگه قبولم بشم نمیرم.تازه به این نتیجه رسیدم که کنکور اینقدر ساده وکشکه که با کمی تلاش رتبه 1 رقمی میشه آورد.درصدا رو نگاه کنید شکتون به یقین تبدیل میشه.
من که دیگه بحث نمیکنم و فقط وفقط تلاش میکنم وانرژیمو هدر نمیدم.
راستی ریاضی فقط معتقدی(پارسه)دینامیک:مریام ارتعاشات تامسون کنترل آریاز برادرانی دینامیک ماشین پارسه(هنانه)
موفق باشید و پیروز;)
 
آخرین ویرایش:

ea_mecs

عضو جدید
سلام به همه دوستان کنکوری . من هم از 20 ام شروع میکنم ، البته 2 ماه فروردین و اردیبهشت رو ارتعاشات و ترمودینامیک خوندم ، اما یه وقفه حدود 50 روزه همه چیز رو به هم زده !!!
ازتون یه چند تا سوال داشتم :
کسی اطلاعی در مورد کتاب دینامیک دکتر نیکخواه بهرامی داره؟؟؟ من یه چیزهایی در مورد کتاب قرمز و ... شنیدم و اصلا اطلاعات کاملی ندارم !
کنترل رو بهتر نیست از خود اوگاتا بخونیم ؟؟ با توجه به اینکه سال به سال سوالات کنترل داره سخت تر می شه!!!!
ریاضی 1 ارزش وقت گذاشتن داره؟؟؟؟؟
تابستون رو تست بزنیم یا فقط درس + حل مسائل تشریحی ؟؟؟؟ و تست ها رو نگه داریم بعد تابستون؟؟؟؟
و از همه مهمتر !!!!! کسی برنامه جامعی برای مرور کردن می تونه ارائه بده ؟؟؟؟؟؟؟؟
در مورد کنکور آزمایشی هم پارسه رو ترجیح میدم ، چون هم جامعه آماریش هر سال داره بیشتر می شه ( سال پیش تو آزمون های اولیه اش حدود 2200 نفر بود و تو آزمون های جامع اش تا حدود 2900 - 3000 پیش رفت ، البته این آخری رو دقیقا عددش یادم نیست !!) و هم اینکه بودجه بندی اش رو عوض کرده ، مثلا سال پیش کل استاتیک تو آزمون اولش مطرح می شد یا اینکه تا آزمون 4 خبری از طراحی نبود !! اما امسال این ها رو اصلاح کردند . جزوات پارسه به جز ریاضی هاش + سیالاتش ،بقیه اش بدرد نمی خورن !!!!
 

daeehossein

عضو جدید
سلام به همگي من ترم 6 ام و 30 واحد بيشتر ندارم تازه همين الان تام اين 36 صفحه رو خووندم فقط چنتا سوال ايجاد شد واسم
من پايم ضعفيفه آيا اميدي هست امسال واسم؟
يكي ديگه اينكه من از خيليا شنيدم كتاباي مرجع رو نخوونيد پس چرا واسه ارتعاات و ديناميك و استاتيك بايد اوون همه مساه حل كنيم بهتر نيس كتاباي خلاصه و تست بخونيم؟
بعديش اينكه من كتاب رياضي مهندسي حاجي جمشيدي دارم خووبه يا نه؟؟
طراحي اجزارو هم جزوشو گير نياودم تو اينترنت هست؟
مرسي ازينكه جواب ميدين
 

arash_arn

عضو جدید
کسی اطلاعی در مورد کتاب دینامیک دکتر نیکخواه بهرامی داره؟؟؟ من یه چیزهایی در مورد کتاب قرمز و ... شنیدم و اصلا اطلاعات کاملی ندارم !
کتاب قرمز کتاب راهنمای ارتعاشاته
کدوم کتاب دینامیک؟همون که سوالای کوتاه و تستای کنکور تا سال 86 رو داره؟
 
آخرین ویرایش:

alborz_2000

اخراجی موقت
سلام به همگي من ترم 6 ام و 30 واحد بيشتر ندارم تازه همين الان تام اين 36 صفحه رو خووندم فقط چنتا سوال ايجاد شد واسم
من پايم ضعفيفه آيا اميدي هست امسال واسم؟
يكي ديگه اينكه من از خيليا شنيدم كتاباي مرجع رو نخوونيد پس چرا واسه ارتعاات و ديناميك و استاتيك بايد اوون همه مساه حل كنيم بهتر نيس كتاباي خلاصه و تست بخونيم؟
بعديش اينكه من كتاب رياضي مهندسي حاجي جمشيدي دارم خووبه يا نه؟؟
طراحي اجزارو هم جزوشو گير نياودم تو اينترنت هست؟
مرسي ازينكه جواب ميدين

حق با شماست نباید کتابای مرجع رو خوند کتاب های تست خیلی خوبی هست که هم درس رو به اندازه کفایت گفته و هم تست کنکور داره. در ضمن کنکور هر چقدر بدی داشته باشه، 1خوبی دار و اونم اینه که پایه درسی شما زیاد مهم نیست. کسب رتبه 300-600 با یه برنامه ریزی خوب کاملا قابل دسترسه. ولی نه امسال که درسای دانشگاه مونده. ایشالا واسه سال دیگه برنامه ریزی کن.
 

kourosh_7

عضو جدید
کوروش جان با اجازه می تونم نظرمو بگم؟!
من فکر کنم 4 درس برای یه روز زیاد باشه...اگر بخوای روزی 10 ساعت مفید بخونی یعنی برای هر درس مفید می مونه 2.5 ساعت...من که ساعت های مطالعه م 1.15 ساعت ایه که بینش 10 دقیقه استراحت می کنم یعنی این جوری دو تا 1.15 واسه هر درس می مونه...چون خلاصه نویسی هم لازمه و اگر روشت مثل من باشه که هر روز مطالب روز قبل رو هم مرور کنی خوب وقت زیادی برای پیش روی نمی مونه
به نظر من شما که می خوای بیشتر بخونی 3 درس بخونی تو یه روز بهتر باشه...
منم برنامه م اینه که کنترل و انتقال و معادلات و استاتیک رو بخونم و در تابستون جمعه ها کلا تعطیله یعنی 6 روز در هفته فرصت دارم و چهار درس ...برای اتمام همه 24 روز وقت گذاشتم...(هر درس 6 روز اگر مساوی بخوام بخونم...)

ممنون از نظرت . ;)
این امتحانای اخیر دانشگاه پشکارمو و ساعت مطالعمو برد بالا و فکر کنم توانایش رو داشته باشم و اگه هم نتونسم به طور مفید درسها رو پیش ببرم به قول شما 3 درسیش میکنم .
:cool:
 

kourosh_7

عضو جدید
سلام دوستان خوبم:
ما رفتیم دیسک کمرو عمل کردیم اومدیم گفتیم خیلی عقبیم.اما انگار بچه ها هنوز مشغول برنامه ریزی و تاروفات مربوطه هستند.ماشالا این بحث معرفی منابع هم که انگار تمومی نداره.بچه ها من تازه 2 روزه از تخت بلند شدم و تازه امروز تونستم بشینم پشت میز تحریرم وطبق برنامه ای هم که قبلنا با هم داشتیم از سه شنبه شروع میکنم.راستی مجاز هم شدم ولی رتبم جالب نبود 478.اونم با 62% ریاضی و51%دینامیک و ارتعاشات28%جامدات البته فقط طراحی اجزا بقیه هم 0%
واقعا امسال اگه قبولم بشم نمیرم.تازه به این نتیجه رسیدم که کنکور اینقدر ساده وکشکه که با کمی تلاش رتبه 1 رقمی میشه آورد.درصدا رو نگاه کنید شکتون به یقین تبدیل میشه.
من که دیگه بحث نمیکنم و فقط وفقط تلاش میکنم وانرژیمو هدر نمیدم.
راستی ریاضی فقط معتقدی(پارسه)دینامیک:مریام ارتعاشات تامسون کنترل آریاز برادرانی دینامیک ماشین پارسه(هنانه)
موفق باشید و پیروز;)

-:que: منظورت چیه که میگی ؟ :" کنکور اینقدر ساده وکشکه که با کمی تلاش رتبه 1 رقمی میشه آورد."
اگه منظورت اینکه با استمرار پشتکار میشه خوب این واضحه !
-واسه ارتعاشات فقط تامسون رو خوندی اگه رائو رو هم خوندی اگه میتونی یه مقایسه ای بکنی ممنون میشم.
-من ریاضی 1و2 رو از آقاسی میخونم و اگه دیدم جواب تست ها رو نمیده پارسه رو هم اضافه میکنم چطوره ؟

- در آخر اینکه معادلات رو هم از پارسه خوندی ( من احتمالا از پارسه و یا گاج میخونم ) ؟
ممنون میشم که زودتر جواب بدی چون همونطور که به بچه ها گفتم از فردا استارت رو میزنم .
با تمام توان:razz:
 

kourosh_7

عضو جدید
حق با شماست نباید کتابای مرجع رو خوند کتاب های تست خیلی خوبی هست که هم درس رو به اندازه کفایت گفته و هم تست کنکور داره. در ضمن کنکور هر چقدر بدی داشته باشه، 1خوبی دار و اونم اینه که پایه درسی شما زیاد مهم نیست. کسب رتبه 300-600 با یه برنامه ریزی خوب کاملا قابل دسترسه. ولی نه امسال که درسای دانشگاه مونده. ایشالا واسه سال دیگه برنامه ریزی کن.

البته که نمیخوام دوباره بحث کلیشه ای کتاب های مرجع و کنکوری رو پیش بکشم ولی شما همچین تایید میکنین که نباید کتابهای مرجع رو خوند که انگاری 100 درصد مطمئنی !
ببین الان موقعه تجربه کردن نیست و اون چیزی که تو این چند سال جواب داده اینه درسهای مثل استاتیک ، دینامیک ، ارتعاشات رو اکثرا از مرجع میخونن و اونی هم که فقط کتاب کنکوری واسه این دروس میخونه و درصد خوب هم میزنه ، مطمئن باش که پایه ای قوی داره و فقط برای تسلطش و تست به این کتابها مراجعه میکنه پس من حداقل واسه خودم الارغم اینکه نمره خوبی تو این دروس گرفتم ولی چون تسلط کافی ندارم مراجعش رو میخونم و مثالاش رو حل کنم و از الانم که وقت کافی هم دارم.
مشخص کن ببین بین کدوم دسته ای بعد تصمیمت رو بگیر.

موفق باشی;)
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا