فراخوان برای سوزاندن کتابی الهی

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
درخواست کشورهای اسلامی از سازمان ملل برای محکومیت کشیش آمریکایی

درخواست کشورهای اسلامی از سازمان ملل برای محکومیت کشیش آمریکایی

دیپلمات های اروپایی اعلام کردند از آنجا که دولت های آنها قبلا طرح قرآن سوزی را محکوم کرده اند بعید است به قطعنامه سازمان کنفرانس اسلامی رای منفی دهند.
به گزارش خبرگزاری تقریب (تنا) به نقل از رویترز، سازمان کنفرانس اسلامی با تهیه قطعنامه ای که قرار است توسط پاکستان به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه شود از این شورا در خواست نموده طرح تعلیق شده قرآن سوزی کشیش آمریکایی را محکوم کند.
در قطعنامه سازمان کنفرانس اسلامی آمده است این اقدام کشیش آمریکایی بخشی از یک الگوی خشونت علیه مسلمانان در سطح جهان است.
در این قطعنامه از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواسته شده است به شکلی صریح علیه درخواست اخیر یک گروه افراطی برای برگزاری "روز قرآن سوزی" واکنش نشان دهد. از آنجا که سازمان کنفرانس اسلامی و متحدانش اکثریت را در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در اختیار دارند این قطعنامه احتمالا تصویب می شود.
اما در این قطعنامه آمده است این طرح که از جانب تری جونز کشیش فلوریدا مطرح شد از جمله موارد نابردباری، تبعیض و اقدامات خشونت آمیز علیه مسلمانان است که در دیگر بخش های جهان در حال وقوع است.
این اقدام در بحبوحه تلاش های فزاینده سازمان کنفرانس اسلامی برای به رسمیت شناخته شدن "اسلام هراسی" به عنوان نژاد پرستی در سازمان ملل متحد صورت گرفت.
اما آنها نگرانند حمایت آنها از این قطعنامه به افزایش فشارها در جهت انجام اقداماتی درباره تصویب اسلام هراسی کمک کند.
این قطعنامه که هنوز به شورای حقوق بشر تقدیم نشده است احتمالا اواخر هفته آینده در جلسه ماه پاییز آنها به رای گذاشته می شود.
منبع : تنا
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نور قرآن با سوزاندن خاموش نمي‌شود

نور قرآن با سوزاندن خاموش نمي‌شود

رئيس فدراسيون اسلامي اتريش ضمن محكوم كردن حمله جهان غرب به مقدسات دين اسلام گفت: نور قرآن با سوزاندن خاموش نمي‌شود.

به گزارش خبرگزاري تقريب (تنا)، شيخ "محمد تورهان" رئيس فدراسيون اسلامي اتريش در هشتمين مراسم "ضيافت قرآن" كه در وين، پايتخت اتريش برگزار شد، طي سخناني حمله جهان غرب به مقدسات دين اسلام از جمله سوزاندن قرآن و چاپ كاريكاتورهاي موهن را به شدت محكوم نمود و اظهار داشت: نور قرآن با سوزاندن خاموش نمي‌شود و هيچ كتابي مثل قرآن انسان را به سعادت نمي‌رساند.

"انس شقفه" رئيس جامعه مسلمانان اتريش نيز با حمله به حزب آزادي اتريش، اظهار داشت: قرآن كتاب مقدس مسلمانان است و تا هنگامي كه زندگي ما بر اساس قرآن باشد ديگران نمي‌توانند نقطه ضعفي در ما پيدا كنند. از آنجائي كه قرآن كتاب كاملي است با توسل و عمل به تعاليم آن، اعمال و رفتار ما هم به كمال نزديك خواهد شد.

مراسم ضيافت قرآن از سوي فدراسيون اسلامي وين و با حضور چهره‌ها و شخصيتهاي سياسي و مذهبي و بيش از ۴ هزار تن از مسلمانان از مليتهاي مختلف در سالن سازمان ملل شهر وين برگزار شد. در اين مراسم، برخي از قاريان بين المللي از كشورهاي مختلف از جمله ايران، مالزي، پاكستان، تركيه و مصر حضور داشتند و به اجراي برنامه پرداختند.
منبع : تقریب
 

someone-x

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشید رک دارم میگم
فقط دوست عزیز
میشه دیگه هی تاپیکای چند هفته پیشتونو
دوباره بالا نیارین اونم توی هر چند روز یک بار
با سپاس
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
معاون پاپ شنوده عذرخواهي از مسلمانان را نپذيرفت!

معاون پاپ شنوده عذرخواهي از مسلمانان را نپذيرفت!

بيشوي، معاون پاپ شنوده سوم عذرخواهي از مسلمانان بخاطر اظهارات اهانت آميز نسبت به قرآن و دين اسلام را نپذيرفت.
به گزارش خبرگزاري تقريب (تنا):
بيشوي در اظهاراتي به روزنامه "الشروق" مصر گفت: پاپ شنوده سوم كه اسقف مسيحيان ارتدوكس مصر است، در مورد عذرخواهي از مسلمانان مرا تحت فشار قرار نداده است.

وي تنها به انتشار بيانيه‌اي – آن هم به پيشنهاد يكي از روزنامه نگاران مسيحي – اكتفا كرده و موضع خود را در مورد مسلمانان و قرآن بيان داشته است. اين درحالي است كه پاپ شنوده سوم بخاطر اظهارات اهانت آميز معاون خود، رسماً از مسلمانان عذرخواهي كرده بود.

بيشوي ادامه داد: پاپ شنوده مطلقاً با من در اين مورد صحبتي نكرده است و تنها يكي از اسقف‌ها به وكيل من گفته است كه شنوده مي‌خواهد سخنراني تايپ شده من كه موجب اختلاف شده، جمع آوري شود و من نيز با اين درخواست موافقت نمودم.

وي وجود عبارتي كه موجب برانگيخته شدن خشم مسلمانان شده است را انكار نكرد، اما تأكيد كرد كه در سخنراني تايپ شده وي، كلمه‌اي به صورت اشتباه تايپ شده كه معناي عبارت را به كلي تغيير داده است.

به گزارش الاسلام اليوم، بيشوي تأكيد كرد كه اصلاحات كافي را در سخنراني خود انجام خواهد داد و در آينده‌اي نزديك در مورد عوامل نزديكي بين مسلمانان و مسيحيان و سركوب فتنه سخن خواهد گفت.
بيشوي در اظهاراتی که در رسانه های مصر نقل شد اعتبار آیات قرآن را زیر سؤال برده و گفته بود که این آیات پس از فوت حضرت محمد از سوی یکی از جانشینان وي در قرآن درج شده است:eek:. وي همچنين با اهانت به مسلمانان اظهار كرده بود كه مسلمانان مهمانان مسيحيان در مصر هستند. :surprised::mad:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
ببخشید رک دارم میگم
فقط دوست عزیز
میشه دیگه هی تاپیکای چند هفته پیشتونو
دوباره بالا نیارین اونم توی هر چند روز یک بار
با سپاس
سلام ، شرمنده چون اونوقت اطلاع رسانی از بین میره الآن چند مهره این اخبارم مال 6 و 7 مهرهست . من با اینکار به نحوی دارم میرسونم که هنوز محکومیت این اقدام زشت و خبیثانه وجود داره و هنوز خبرهایی شنیده میشه . در مورد سایر تایپیکامم به همین صورته و کلا دوس ندارم مسکوت باشه . ممنون
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
رهبران ارامنه جهان، قرآن سوزي را محكوم كردند

رهبران ارامنه جهان، قرآن سوزي را محكوم كردند

به گزارش خبرگزاري تقريب (تنا) به نقل از هفته نامه "آراكس":
شوراي عالي روحاني "اچميادزين مقدس" در ارمنستان در آخرین نشست خود به رياست جاثليق اعظم "گارگين دوم"، رهبر مذهبي ارامنه كل جهان برگزار گرديد، ضمن محكوم نمودن فاجعه قرآن سوزي، اطلاعيه‌هايي كه در جهت حمايت از آن صادر شده بود نيز تقبيح نمود.

در بيانيه شوراي عالي روحاني اچميادزين مقدس آمده است: "كليساي ارمني به عنوان حامي و پشتيبان تقريب اديان و گفت‌وگوي بين‌كليسايي همواره نسبت به باورها، احساسات و ارزش‌هاي هر ملتي به ديده احترام نگريسته است".
منبع : تقریب

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
افزایش تبعیضهای شغلی علیه مسلمانان آمریکا

افزایش تبعیضهای شغلی علیه مسلمانان آمریکا


اسلام تایمز- کمیسیون فرصت های برابر استخدامی (EEOC) گزارش داد که تبعیض های شغلی علیه مسلمانان آمریکا 20 درصد افزایش یافته است.



به گزارش اسلام تایمز به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش جدیدی که کمیسیون فرصت های برابر استخدامی (EEOC)، کارگران مسلمان در آمریکا در 9 ماهه نخست سال 2009 بیش از 800 شکایت در باره تبعیض علیه خود در انتخاب شغل به این کمیسون ارائه کرده اند که این رقم نسبت به سال 2008 یک رشد 20 درصدی را نشان می دهد.

در حالی که مسلمانان هم به اندازه یهودیان 2 درصد از جمعیت ایالات متحده را تشکیل می دهد اما یک چهارم شکایت های مربوط به تبعیض های شغلی مربوط به مسلمانان است.

توهین به دین اسلام و مخالفت با پوشش اسلامی زنان مسلمان از جمله تبعیض های شغلی است که علیه مسلمانان در آمریکا اعمال می شود:mad::(
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
كتاب انس با قرآن در تايلند منتشر شد

كتاب انس با قرآن در تايلند منتشر شد

كتاب "انس با قرآن" تأليف دكتر "محمد علي رضا اصفهاني" به زبان تايي ترجمه و با تيراژ 1000 نسخه از سوي رايزنى فرهنگى جمهوري اسلامي ايران در تايلند چاپ و منتشر شد.
به گزارش تقريب (تنا)، اين کتاب به تشريح قرآن از ديدگاه کتاب هدايتگر بشر پرداخته و براي افراد مسلمان و غير مسلمان براي درک هر چه بيشتر قران بسيار مفيد خواهد بود. این کتاب در بر دارنده مسائل جزئي در مورد قرآن و نحوه يادگيري و قرائت آن مي باشد.

كتاب انس با قرآن در شش بخش تأليف شده است كه عبارتند از:
بخش اول : روخواني متن قران
بخش دوم : معرفت هاي دروني قرائت قران
بخش سوم : حفظ قران
بخش چهارم : انعکاس قران درانسان
بخش پنجم : مراحل درک قران
بخش ششم : مباحث عمومي درباره قران

اين كتاب با توجه به نياز مخاطبان و با پشتيباني مجمع جهاني اهل بيت (ع) به زبان تايي ترجمه و در بانكوك چاپ و منتشر شد. متن الكترونيك ترجمه آن نيز در سايت اهل بيت (ع) قرار گرفته است.
منبع :خبرگزاری تقریب

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتشار بیانیه مشترک احمد الطیب و پاپ شنوده سوم

انتشار بیانیه مشترک احمد الطیب و پاپ شنوده سوم

احمد الطیب، شیخ الازهر و پاپ شنوده سوم، رهبر کلیسای ارتدوکس مصر، با انتشار بیانیه مشترکی از تمامی مردم مصر خواستند که به عنوان ملت واحد، در سرزمین واحد، به وحدت ملی‌ خود وفادار بمانند.
خبرگزاری تقریب (تنا):

در بیانیه الطیب و پاپ شنوده سوم آمده است: اقدامات کسانی را که از راه اهانت به مقدسات و یا ضایع کردن حقوق شهروندی در صدد فتنه انگیزی هستند، محکوم می نماییم.

این دو چهره برجسته دینی در ادامه افزوده اند:مطمئن هستیم که مردم مصر در سایه ندای عقل و وجدان آگاه و با توجه به شواهد تاریخی می توانند تلاش‌های فتنه‌جویانه را دفن کرده و شعله‌های آن را فرو نشانند.

یادآور می شود که اظهارات کشیش "بیشوی" مرد شماره دو کلیسای ارتدوکس مصر درباره تحریف قرآن، موجی از تنش را بین مسلمانان و مسیحیان این کشور به راه انداخته است.

 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
هتك حرمت درسايه تفرقه مذاهب

هتك حرمت درسايه تفرقه مذاهب

دشمنان اسلام و مسلمين كه از گسترش روز افزون دين پيامبر اكرم (ص) در اروپا و آمريكا به شدت منقلب و هرسناك شده، اخيرا در توطئه‌اي جديد با نشر كتابي موسوم به "ظلم سكوت" به باز نشر ۱۲ كاريكاتور توهين آميز به ساحت مقدس پيامبر رحمت (ص) پرداختند تا بدينوسيله اندكي پس از خوابيدن شعله‌هاي فتنه قرآن سوزي در ايالت فلوريداي ايالات متحده آمريكا آتش فتنه ديگري را عليه مسلمانان به پا دارند.

اين تصاوير توهين آميز كه براي اولين بار در اقدامي غير حرفه‌اي در يكي از كشورهاي مدعي دفاع از حقوق بشر:mad: در نشريه يولندز پستن دانمارك منتشر شده بودند، خشم همه مسلمانان اقصي نقاط جهان را برانگيخت ولي باز نشر آنها در پنجمين سالروز آن واقعه آن هم بصورت كتاب جاي بسي تامل دارد. نگارنده در اين نوشتار سعي مي‌كند با اجتناب از پرداختن به موضوعات تاريخي، چند نكته كوتاه را در راستاي تنوير افكار عمومي و بيان ضرورت وحدت هر چه بيشتر بين همه مذاهب اسلامي براي جلوگيري از اقدامات توهين آميز به ساحت اسلام و پيامبرعظيم الشان بيان دارد:

نكته اول: قبل از هر چيزي دستان لابي صهيونيسم در پشت پرده همه فتنه‌هايي كه چهره اسلام و وحدت مسلمانان را هدف قرار مي دهد؛ به چشم مي‌خورد. پس از هويدا شدن انگيزه‌هاي صهيونيستي كشيش تيري جونز و محكوميت جهاني حادثه قرآن سوزي اينك لابي صهيونيسم با در دست داشتن اقتصاد، رسانه و نفوذ در محافل سياسي سعي مي‌كند توطئه‌اي جديد براي منحرف ساختن افكار مسلمانان از قضاياي اصلي خود كه همانا اشغال فلسطين و تخريب تدريجي بيت المقدس است، طراحي كند. همه توطئه‌هايي كه مقدسات اسلام را هدف قرار مي‌دهند توسط رسانه‌هاي حامي صهيونيسم بين‌المللي به بهانه‌هاي آزادي انديشه پوشش خبري داده مي‌شوند.

نكته دوم: خداوند بلند مرتبه در آيه ۸۲ سوره مائده مي‌فرمايد:" " و لتجدن أشد الناس عداوة للذين آمنوا اليهود و الذين أشركوا" (به معني اينكه به طور قطع يهود و مشركان را دشمنترين مردم نسبت به مومنان خواهيد يافت). اين دشمنان كينه توز هيچ گاه دست دشمني بر نخواهند داشت و اين امر ذكاوت، وحدت و قدرت بيش از پيش مسلمانان براي ايستادگي خنثي سازي توطئه‌‌هاي مشركان و جنبش صهيونيسم را بار ديگر مطرح مي"‌سازد.

نكته سوم: بر مسلمانان و ملت‌هاي عربي است كه در سايه اشغال قدس شريف و در حالي نسخه‌هاي قرآن كريم در ايالات متحده آمريكا به آتش كشيده مي‌شود و توسط صهيونيست‌ها در قدس شريف يه ساحت مقدس قرآن توهين مي‌شود و در كشورهاي اروپايي كاريكاتورهاي موهن به پيامبر اعظم (ص) در روزنامه‌ها منتشر و در كتاب‌ها باز نشر مي‌شود، در راستاي تحريم هر چه كاملتر هر گونه رابطه‌اي با دشمن صهيونيستي بر سران و دولت‌هاي خود فشار بياورند. تيم‌هاي مذاكره كننده با دشمن صهيونيستي مشروعيت لازم براي مذاكره به نمايندگي از ملتي را ندارند.

نكته چهارم: چنانچه مسلمانان از سلاح برنده قدرت جمعيتي خود استفاده مي كردند جلوي بسياري از فتنه‌ها گرفته مي‌شد. تحريم كالاهاي صهيونيستي و توليدات هر كشوري كه به ساحت مقدس اسلام و مقدسات اسلامي توهين كند، به معني از دست دادن بازار هدف يك و نيم ميليارد نفري مسلمانان است كه قطعا ضربات مهلكي بر اقتصاد دشمنان اسلام وارد مي‌كند. متاسفانه روزي نيست كه اخباري مبني بر خريد تسليحات كشورهاي غربي توسط كشورهاي عربي در روزنامه‌ و شبكه هاي تلويزيوني نخوانيم.

نكته پنجم: "کارستن بلورت" مدیر انتشارات یولندزپستن که كاريكاتورهاي موهن را با عنوان " ظلم سکوت" منتشر می کند با تاكيد بر اينكه صفحه حاوی کاریکاتورها در صفحات داخلی کتاب چاپ مي‌شود؛ در پاسخ يه سئوالي مبني بر اينكه "آیا وی از واکنش های شدید احتمالی در هنگام عرضه کتاب "فلمنیگ رُز" نگران نیست؟ مي گويد: بدیهی است مسایل زیادی اتفاق می افتد اما همه چیز مطابق برنامه انجام می شود و چیزی که قرار باشد تغییر کند وجود ندارد." اين امر نشان مي‌دهد كه همه توطئه‌هايي كه عليه قران كريم و حضرت محمد (ص) انجام مي‌شوند، توسط يك لابي و يك منبع طرح ريزي مي‌شوند و به گفته خودشان همه جزئيات آنها به صورت حساب شده به پيش مي‌رود كه اين امر بيداري بيشتر نخبگان مسلمانان و رسوا سازي اهداف پشت پرده اين فتنه‌ها طلب مي‌كند.

نكته ششم: اندكي بعد از محكوميت قرآن سوزي توسط انگلا مركل صدر اعظم آلمان، كاريكاتورهاي موهن به ساحت مقدس پيامبر اعظم (ص) باز نشر مي‌شوند. انتشار كتاب "ظلم سكوت" محصول حمايت شخص آنگلا مركل از همين كاريكاتوريست است. زيرا صدر اعظم آلمان در حالي اقدام تيري جونز را تقبيح كرد كه در همان حال جائزه موسوم به آزادي رسانه را در برلين به كاريكاتوريست مذكور اهدا كرد.

نكته هفتم: طرح‌ها و توطئه‌هاي توهين به مقدسات اسلام و مسلمين در سايه حمايت‌هاي دموكراسي هاي غربي تحت عناوين مختلف از جمله "آزادي بيان" و آزادي انديشه" هر روز در نقطه‌اي از كره خاكي عملي مي‌شود بنابراين بر كشورهاي اسلامي و موسسات غير دولتي است كه با اتخاذ مواضع محكم جلوي تكرار چنين اقداماتي را بگيرند و همه كانال‌هاي ديپلماتيك و حقوقي را در اين زمينه به كار ببندند.

نكته هشتم: هتك حرمت مقدسات به هيچ روي در مقوله آزادي بيان و آزادي انديشه نمي‌گنجد؛ بلكه نوعي از تروريسم است كه در راستاي نشر دشمني بين ملت‌هاي مختلف و اديان مختلف دنبال مي‌شود و اين امر جنايتي بزرگ در حق ملت‌هاست و بايستي تقبيح شود. اسلام دين صلح و محبت است و هتك حرمت به هيچ دين و مقدساتي را نمي‌پذيرد.

نكته نهم: دشمنان اسلام جز در سايه تفرقه ميان مذاهب اسلامي نمي‌توانند حرمت مقدسات اسلامي را هدف قرار دهند و اين امر ضرورت چنگ زدن به وحدت و همدلي به عنوان طناب محكم براي جلوگيري از هتك حرمت مقدسات و دفاع از هويت و فرهنگ اسلاميمان را نشان مي‌دهد.

نويسنده : عبدالرسول الهايي
منبع : تقریب
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
نشست تخصصي گفتگوی دینی اسلام و کلیسای ارتدوکس روسیه در تهران

نشست تخصصي گفتگوی دینی اسلام و کلیسای ارتدوکس روسیه در تهران

اولین نشست تخصصی از سلسله نشست های هفتمین دور گفتگوی دینی اسلام و کلیسای ارتدوکس روسیه عصر روز چهارشنبه 14 مهرماه، در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تقریب:
در این نشست تخصصی، دو مقاله با موضوعات: "نقش دین در بهبود مناسبات اجتماعی" از حجت الاسلام و المسلمین دکتر "سید مهدی خاموشی" رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و "آزادی حقوق و دین از دیدگاه مسیحیت ارتدوکس" از پروفسور "آسيپوف آلکسی الیچ" ارائه شد.

دکتر خاموشی در ابتدای ارائه مقاله خود، با اشاره به آیه ۵۳ سوره مؤمنون (إنّ هذه امتکم امة واحدة وأنا ربّکم فاعبدون) و آیه ۲۱۳ سوره بقره (کان الناس امة واحدة فبعث الله النبیین مبشرین و منذرین و انزل معهم الكتاب بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَينَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ) تأکید کرد: دین الهی توسط انبیا برای تمامی نوع بشر ارائه شده است و علت نزاع ها و اختلافات، عمل کردن یا عمل نکردن به دین است.

وی افزود: مفهوم دین مرکب از سه عنصر است که عبارتند از: ۱- اعتقادات اصلی (اصول دین: اعتقاد به یگانگی خدا – اعتقاد به وحی – اعتقاد به معاد) ۲- ارزشهای معتبر (ارزشهای اخلاقی و کمالات انسانی) ۳- احکام و مقررات رفتاری مانند مسائل خانواده، اقتصاد، حقوق، سیاست، تجارت، روابط بین الملل و سایر مسائل مربوط به امور اجتماعی.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه فهم دقیق دین نیازمند چهار اصل: معرفت دینی، اعتقاد دینی، تأثیر دین در فرد و تأثیر دین در مناسبات اجتماعی است، خاطرنشان کرد: جامعه ای که بر اساس این چهار اصل بنا شود، مدینه فاضله ای است که دارای انسان های متدین و دین باور و به دور از اختلافات خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی با تأکید بر اینکه دین در تمام شئون زندگی انسان نقش مهمی ایفا می کند، تصریح کرد: دین نسخه وحیانی برای بشر است که درجمیع شئون بشر دارای فرمان است، لذا باید جامعه ای بر اساس فرامین دینی تشکیل دهیم تا آثار آن را شاهد باشیم.

دکتر خاموشی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در دین اسلام مسائل اخلاقی مانند رعایت حقوق، برابری و مساوات، صلح و دوستی، احسان ونیکی، اصلاح ذات البین، اعتدال، امر به معروف و نهی از منکر، رعایت امنیت اجتماعی، انصاف، بخشش، پاکدامنی، تواضع، جوانمردی، خویشتنداری، خیرخواهی و ایستادگی در برابر رذائل بیان شده است و ۵۴ باب فقهی در اسلام تماماً در مورد چگونگی اصلاح رفتار بشر سخن گفته است.

وی در پایان اشاره کرد: درمقاله ارائه شده، چرائی نقش دین دربهبود مناسبات اجتماعی مطرح و اشاره شده است که باور انسان به خدا و این که آنچه خدا به او عنایت کرده، به ودیعه درنزد اوست و زمانی از او می ستاند، همان عبودیت وبندگی است که باید در تمامی رفتارهای فردی و اجتماعی انسان مشاهده شود.

گفتنی است پس از ارائه مقاله دکتر خاموشی، مقاله پروفسور "آسيپوف آلکسی الیچ" تحت عنوان "آزادی حقوق و دین از دیدگاه مسیحیت ارتدوکس" توسط یکی از افراد هیئت روسی قرائت شد.

موضوع مقالاتی که در نشست های بعدی طی امروز و فردا ارائه می شود عبارتند از: "تناسب سنت‌هاي مسيحيت ارتدوكس با اصل حقوق و آزادي انسان" توسط "مقام روحاني ايگومن فيليپ ريابيخ"، "نقش دين در اعتلاي ارزش‌هاي اخلاقي و غلبه بر اضطراب‌هاي رواني" توسط "محمد محمدرضايي"، "نقش دين در جامعه سكولار " و "خطابه ديني به دنياي سكولار" از دکتر يونس نوربخش و مقام روحاني ايگومن الكساندر زركش اف، "نقش دين در تثبيت خانواده و ارزش‌هاي آن" و "نقش دين در تحكيم بنياد خانواده" از كشيش "سرگي زواناريف" و "شكوه نوابي‌نژاد"، "تاثير دين در اخلاق فرد" توسط حجت‌الاسلام محسن غرويان و "نقش سنت‌هاي مذهبي در شكل‌گيري تمدن‌هاي روس و ايراني" از "سافاناف دميتري ولاديميراويچ".

نشست گفتگوی دینی اسلام و کلیسای ارتدوکس روسیه به همت مرکز گفتگوی ادیان و کلیسای ارتدوکس روسیه به مدت دو روز (۱۴و ۱۵ مهرماه) در سالن همايش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي برگزار مي‌شود كه شرکت کنندگان با ارائه مقالات خود در پنج نشست تخصصي، مباحث مختلف در ارتباط با "نقش دين در زندگي فرد و جامعه" را مورد بررسي قرار خواهند داد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
انتشار تفسير قرآن كريم به زبان روسي

انتشار تفسير قرآن كريم به زبان روسي

مراسم رونمايي از كتاب تفسير قرآن كريم به زبان روسي در مسكو، پايتخت روسيه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري تقريب (تنا):
كتاب تفسير قرآن كريم به كوشش "شامل علاء الدينوف" مبلغ ديني روسيه و فارغ التحصيل از دانشگاه الازهر تأليف شده است.

به گزارش راديو روسيه ، اين كتاب تازه‌ترين تفسير قرآن در روسيه است كه به روشي خاص، نسل جوان را مورد خطاب قرار داده و تلاش كرده است كه مفاهيم معنوي قرآن كريم را به خوبي به زبان روسي به مخاطبان منتقل كند.

به گزارش خبرگزاري قطر، علاء الدينوف به مدت ۱۷ سال در دانشگاه الازهر به تحصيل علوم ديني پرداخته و اين تفسير سرسلسله كتابهاي ديني تأليف شده توسط وي محسوب مي‌شود.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بارها گفته‌ايم كه سعي شود دعوا از بعد منسكي و رفتاري بين شيعه و سني، به لايه‌هاي زيرين كشيده شود. حسن‌اش اين است كه در لايه‌هاي زيرين، علما با هم گفت‌وگو مي‌كنند اما در لايه‌هاي رويي، توده‌ها به جنگ هم مي‌روند.
اشاره: عماد افروغ، نماينده سابق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه تربيت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار تقريب، فتواي رهبر معظم انقلاب مبني بر حرمت توهين به همسران پيامبر و مقدسات اهل سنت را، طليعه‌اي براي وحدت عميق در جهان اسلام و سرآغازي براي وحدت همه اديان ابراهيمي خواند.

ديدگاه‌هاي وي در پاسخ به سؤال خبرنگار تقريب در اين زمينه به شرح زير است:


«كاملا مشخص است كه فتواي رهبر انقلاب آثار بسيار مباركي خواهد داشت به ويژه با توجه به شناختي كه ما از شرايط كنوني عالم داريم كه عده‌اي مي‌كوشند براي برون‌رفت از تضادهاي مختلف خود ترفندهايي را به كار بگيرند كه مهمترين اين ترفندها، همان بحث تقابل اديان است. اين جريان‌ها در واقع براي برون‌رفت خود از تضادها، با روكش ديني اقدام مي‌كنند و اين روكش ديني همان تقابل اديان است.

بحث برخورد تمدن‌ها كه عمدتا از سوي آقاي هانتينگتون مطرح شده و تمدن اسلامي و مسيحي را در مقابل هم قرار مي‌دهد، حكايت از اين ماجرا دارد. اخيرا كتابي ‌مي‌خواندم تحت عنوان جهاني شدن يا امپراتوري؛ اين كتاب آنجا كه شرايط كنوني را در ذيل نام نئوليبراليسم با شرايط جنگ سرد مقايسه مي‌كند، ذيل عنوان متحدان عصر نئوليبراليسم، مطلبي را آورده كه قابل تأمل است. اين كتاب عنوان تحت عنوان برخورد تمدن‌ها، اسلام را به عنوان حريف يا مخالف تعبير مي‌كند. !

اگر خوب دقت كنيم ظرايفي اينجا هست. بايد ديد چه نسبتي بين برخورد تمدن‌هاي هانتينگتون و پايان ايدئولوژي و تاريخ فوكوياما وجود دارد. ظاهرا بحث پايان تاريخ فوكوياما خيلي خوش‌آهنگ است چون بحث ليبراليسم و حقوق بشر در آن است ولي اين نويسنده بحث حقوق بشر را با نبرد تمدن‌هاي هانتينگتون گره زده است و در واقع بايد تأكيد كنيم كه ديدگاه فوكوياما و هانتينگتون يكي است.

در اينجا فكر مي‌كنم تنها راه مبنايي براي مقابله با اين ترفند استكباري- صهيونيستي، وحدت اديان است.

بر اين اساس، وقتي ما از وحدت اديان ابراهيمي و وحدت بين اسلام و مسحيت و حتي يهوديت سخن مي‌گوييم، بايد ابتدا از خودمان شروع كنيم.

ما نمي‌توانيم خود در درون دين اسلام شاهد دعواي مذاهب عمده اسلامي يعني شيعه و سني باشيم و بعد مدعي و منادي وحدت بين اديان باشيم.

در واقع وحدت درون‌ديني اگر مقدم بر وحدت برون‌ديني نباشد، حداقل بايد همزمان به هر دو توجه كرد. سخن از وحدت اديان بدون تحقق وحدت اسلامي بيهوده است ولي متأسفانه اين معاني رعايت و دقت نشده است.

از اين رو، بسيار خوشحاليم كه شاهد صدور اين فتوا از زبان رهبر معظم انقلاب هستيم. مسلم است كه اين فتواي تاريخي پيامد‌هاي بسيار مباركي خواهد داشت.

اين موضوع سال‌هاست كه آرزوي ما بوده است. بارها گفته‌ايم كه سعي شود دعوا از بعد منسكي و رفتاري بين شيعه و سني، به لايه‌هاي زيرين كشيده شود. حسن‌اش اين است كه در لايه‌هاي زيرين، علما با هم گفت‌وگو مي‌كنند اما در لايه‌هاي رويي، توده‌ها به جنگ هم مي‌روند.

بسياري هم در اين ميان، سعي دارند دعواي توده‌ها و عوام را تئوريزه ديني كنند.

الحمدلله بحثي كه رهبر معظم انقلاب مطرح كردند در سطح ابعاد رويي و بالايي است نه ابعاد زيرين. اين فتوا باعث مي‌شود كه ديگر شاهد دعواي توده‌ها نباشيم؛ اما اين قطع و يقين به اين معنا نيست كه شيعه، سني شود يا سني، شيعه شود.

حداقل اين است كه بحث‌هاي زيرين كه معنايي‌تر و نظري‌تر هستند، در سطح علما پيگيري شود و علما هم با هم دعوا ندارند بلكه با هم گفت‌وگو مي‌كنند.

اما براي اينكه توجه به ضرورت‌ها هم شده باشد، خطاب به علما مي‌گوييم كه امروز مي‌طلبد بيشتر به مؤلفه‌هاي وحدت‌بخش توجه كنيم؛ ما در توحيد، نبوت، معاد، حج، زكات و جهاد مشترك هستيم.

اين همه مشتركات به‌ويژه مشتركي به نام خدا را چگونه مي‌توان ناديده گرفت و سر يك مسئله تاريخي خاص كه جزو تاريخ است و ربطي به جوهره دين ندارد اينگونه به جان هم بيفتيم.

به عقيده من، اين فتواي رهبر انقلاب خيلي مبارك است؛ حداقل اين است كه ما شاهد حركات غيرديني بسياري از هيئت‌هاي عزاداري‌مان نخواهيم بود چه به صورت آشكار و چه غيرآشكار.

اين فتوا مي‌تواند طليعه‌اي براي شكل‌گيري يك وحدت بسيار عميق و گران‌سنگ باشد كه به ساير اديان هم تسري پيدا مي‌كند و من اين را بسيار به فال نيك مي‌گيرم.»
منبع : خبرگزاری تقریب
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
خب به نظر منم مهمترین مسئله ای که میتونه جلوی این اهانات زشت به ادیان رو بگیره وحدت تمامی ادیان الهی است
که انشاالله این بر پایه مشترکات آنها که کم هم نیست و مهمترین محور تمامی آنها وجود خداوند تبارک و تعالی است عملی خواهد شد و بار دیگر رژیمهای مستکبر و دین گریز طعم شکست رو خواهند چشید و این توطئه ها بلای جون خودشون خواهد شد .
انشاالله .
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
هیچ وقت دلم نمیخواست این تاپیک رو بالا بیارم:(
ولی دوباره متاسفانه با خبر شدیم .............. که غیر انسانها که در راسشون اون کشیش هست:mad: دس به سوزاندن قرآن کریم ( کتاب خدا ) زدن .

تري جونز کشيش افراطي امريکايي که در تاريخ 29 اسفند با آتش زدن قرآن،کتاب مقدس مسلمانان به ارزش‌هاي اسلامي اهانت کرد، روز شنبه (13 فروردين، دوم آوريل) در فلوريدا و در مصاحبه با خبرگزاري رويترز مدعي شد: " هدف ما آگاه‌سازي درباره عوامل افراطي در اسلام است."

جونز که مدت‌ها تهديد به قرآن سوزي مي‌کرد، 29 اسفند محاکمه‌اي دروغين در کليسا به راه انداخت و با سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان، خشم و اعتراض جهان اسلام را برانگيخت. :mad:

قرآن سوزي تري ‌جونز منجر به دو روز تظاهرات خشونت‌بار در افغانستان و گسترش احساسات ضد غربي در جهان اسلام شد.

در حمله شماري از تظاهرکنندگان به مقر سازمان ملل در شهر مزار شريف در شمال افغانستان حدود 10 نفر از کارکنان اين مرکز کشته شدند.

روز شنبه (13 فروردين) نيز در دور دوم خشونت‌هاي مربوط به قرآن سوزي در شهر قندهار واقع در جنوب افغانستان دست‌کم 10 نفر کشته و 83 نفر مجروح شدند.

يک پايگاه نظامي ناتو نيز در همين ارتباط در شهر کابل پايتخت افغانستان مورد حمله قرار گرفت. اين حمله يک روز پس از عمليات نظاميان خارجي در مزار شريف و مرگ هفت نظامي خارجي در آن، روي داد.

جونز که مدير يک هتل بود و سپس جامه کشيشي بر تن کرده است، با اشاره به قصد خود براي برپايي تظاهرات ضد اسلامي در دوم ارديبهشت، درباره رويدادهاي اخير در افغانستان گفت: "براي ما بسيار غم انگيز است که در اين ارتباط افرادي کشته شده‌اند، ولي ما هيچ مسئوليتي در قبال آن نداريم.!!!!!"

مردم پاکستان نيز در حرکتي ملي، به منظور محکوم کردن هتک حرمت قرآن کريم در امريکا به خيابان‌ها آمده و چنين اقداماتي را خطري جدي در روند هماهنگي ديني دانسته‌اند.

باراک اوباما رئيس جمهور امريکا نيز تلاش کرده است با محکوميت توهين به مقدسات اسلامي، قرآن سوزي را نشانه تعصب معرفي کند.
آیا اوباما در قبال سوزاندن سایر کتابهای مقدس تنها همین رفتار را میکرد :mad::mad::mad:
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
کشته شدن ۸ کارمند خارجی سازمان ملل و ۳ افغان در شمال افغانستان
خبرگزاری انتخاب:

رویترز گزارش داد: برخی جریان های افراطی حاکم بر افغانستان، به بهانه ی آتش زدن قرآن کریم توسط کشیش آمریکایی ، با سوء استفاده از حضور اعتراض آمیز هزاران افغانی ، اقدام به قتل قریب به 12 نفر از اعضای دفتر سازمان ملل درمزار شرفی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ در تظاهرات ده ها هزار معترض افغانی به اقدام شنیع کشیش آمریکایی، جمعی از اعضای افراطی و مشکوک، به دفتر نمایندگی سازمان ملل در مزار شریف هجوم بردند و پس از ساعتها درگیری و تنش ، موفق به خلع سلاح نیروهای محافظ شده و به داخل ساختمان نمایندگی سازمان ملل هجوم بردند و به روی کارکنان آن آتش گشودند.



آنها دو تن از کارکنان را نیز به طرز فجیعی گردن زدند. در این درگیری تعدادی از معترضین نیز کشته شدند و حدود 25 نفر دستگیر شدند.

طبق گزارش های رسیده برخی از کشته شدگان این اعتراض از ملیتهای غیرافغان بوده اند که در میان انها پنج نگهبان نپالی دیده میشود.

به گزارش انتخاب؛ تحلیلگران، این اقدام غیرانسانی نیروهای افراطی و مشکوم افغانی را اقدامی از پیش طراحی شده برای ضربه به حیثیت اسلام دانسته و معتقدند: جریان های رسانه ای های صهیونیست، درصدد منحرف کردن افکار عمومی از اتفاقات مهم خاورمیانه هستند.

تشکیل جلسه اضطراري شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی اضطراری در خصوص حمله مرگبار به دفتر این سازمان در شمال افغانستان برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ فرهان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد گفت نشست سازمان ملل متحد ساعت بیست و یک روز جمعه به وقت گرینویچ آغاز خواهد شد.

این نشست پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

وی افزود سازمان ملل متحد تایید کرده است که سه تن از کارکنان بین المللی سازمان ملل متحد و چهار محافظ امنیتی بین المللی در حمله به دفتر این سازمان در شهر مزار شریف در شمال افغانستان کشته شده اند.

دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کردند آلن لی‌روی رئیس صلح بانان سازمان ملل متحد اعضای این شورا را در جریان اوضاع قرار خواهد داد و شورای امنیت احتمالا این حمله را به شدت محکوم خواهد کرد.

يک سوئدي جزء کشته شدگان حمله به دفاتر سازمان ملل در مزار شريف

وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد یک سوئدی سی وسه ساله در حمله تظاهر کنندگان به دفاتر سازمان ملل متحد در مزار شریف در شمال افغانستان کشته شد.

کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد در بیانیه ای اعلام کرد: با تاثر عمیق مطلع شدم که یواکیم دانگل در ماموریت خود برای سازمان ملل متحد در افغانستان کشته شده است.

بیلت گفت : امروز روز تاریکی برای سازمان ملل و سوئد بود.

وزارت امور خارجه سوئد نتوانست درباره جزئیات مربوط به مرگ این جوان سوئدی در مزار شریف اطلاعات بیشتری بدهد.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بر اساس گزارش شبکه شش اورلاندو، جونز روز 20 مارس (یکشنبه 29 اسفند) را به این منظور اختصاص داده بودو در نواری ویدئویی که بر روی سایت مشهور یوتیوب قرار داده، اعلام کرده است: «قرآن در برابر شهود و وکلا محاکمه خواهد شد».

«تری جونز» همان کشیش افراطی مسیحی است که به دلیل طرح پیشنهاد گستاخانه آتش زدن قرآن در روز 11 سپتامبر «احمق فلوریدا» لقب گرفت.

پیش از این برخی از تحلیل‌گران آمریکایی از جمله «ویکتوریا کلارک»، اقدامات «تری‌جونز» را در راستای کسب شهرت و پول عنوان کرده‌اند. کلارک با ارائه مثال‌هایی از برخی فرقه‌های ضاله مسیحی در آمریکا تصریح کرده بود که تری جونز قصد داشت با نمایش قرآن‌سوزی برای دکان مذهبی خود مشتری‌های بیشتری جذب کند.

جالب اینکه «گوئیدو وستروله» وزیر خارجه آلمان پیش از این کشیش افراطی آمریکایی را «دیوانه» خطاب کرده بود. حتی «اِما جونز» دختر «تری جونز» نیز پدر خود را «دیوانه» خوانده و در گفت‌وگو با اشپیگل گفته بود: پدرم مرتباً خود را با حضرت موسی مقایسه می‌کرد!
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
کشته شدن ۸ کارمند خارجی سازمان ملل و ۳ افغان در شمال افغانستان

گروهی از معترضان به دفتر یوناما حمله کردند و از جمله دو تن از کارمندان خارجی آن را سر بریدند


در جریان حمله گروهی از تظاهرکنندگان علیه آتش زدن قرآن در آمریکا به دفتر سازمان ملل در مزارشریف، دست کم هشت کارمند خارجی این سازمان و چهار نفر دیگر کشته شده اند.
این تظاهرات به منظور اعتراض به آتش زدن قرآن توسط یک کشیش آمریکایی برگزار شده بود، اما مقامهای محلی می گویند که گروهی "فرصت طلب" این تظاهرات را به خشونت کشیدند.
لعل محمد احمدزی، سخنگوی پلیس زون (منطقه) شمال افغانستان به بی بی سی گفت: "در جمع تظاهر کنندگان، تعدادی از اوباش حضور داشتند که به دفتر یوناما هجوم بردند و هشت کارمند خارجی یوناما را کشتند؛ دو تن از آنها را سر بریدند و یک تن از آنها را مجروح کردند. یکی از کشته شدگان زن است".
آقای احمد زی همچنین گفت: "افراد فرصت طلب، بخشهایی از دفتر یوناما و چند ماشین مربوط به این دفتر را به آتش کشیده اند".
یوناما با صدور اطلاعیه ای، کشتار کارمندان خود را محکوم کرد و حمله به آنها را "بهت آور" خواند.
کارمندان داخلی دفتر یوناما امروز (جمعه) تعطیل بودند و تنها کارمندان خارجی در دفتر حضور داشتند.
این مقام پلیس افزود تظاهرات کنندگان نیز تلفاتی داشته اند که هنوز دقیقا معلوم نیست. او افزود پلیس چند نفر را به اتهام دست داشتن در این حادثه بازداشت کرده و تحقیقات در این مورد آغاز شده است.
نیلاب مبارز، یک سخنگوی یوناما در کابل، حمله به دفتر یوناما و کشته شدن هشت تن از کارمندان این دفتر را تأیید کرد، اما از اظهار نظر در مورد ملیت افراد کشته شده خودداری کرد.
در همین حال غلام سخی کارگر، سخنگوی وزارت صحت گفت که دو کشته و دوازده مجروح به بیمارستانی در شهر مزار شریف منتقل شده اند که این عده احتمالا از تظاهر کنندگان بوده اند.
مزار شریف از مناطق امن افغانستان به حساب می اید و یکی از شش منطقه ای است که قرار است تا دوماه دیگر مسئولیت تامین امنیت آن از نیروهای ناتو به نیروهای افغان منتقل شود


آقای احمدزی، سخنگوی پلیس شمال افغانستان در گفت و گو با بی بی سی گفت که تظاهرات قرار بود به صورت مسالمت آمیز و در صحن "روضه شریف" برگزار شود، اما ناگهان تظاهرکنندگان بسوی دفتر یوناما هجوم بردند.
این مقام امنیتی افغان گفت که تظاهرکنندگان ابتدا به گاردهای مسلح دفتر یوناما حمله کرده و سلاح آنها را گرفتند و پس از آن وارد دفتر شده و شروع به تیر اندازی کردند.
خبرنگاران می گویند که یک روحانی که قبل از آغاز تظاهرات سخنرانی می کرد، خطاب به معترضان خشمگین گفت که صدها جلد قرآن در آمریکا به آتش کشیده شده است.
این در حالی است که کشیش جنجال آفرین آمریکایی تنها یک جلد قرآن را به آتش کشیده بود.
این کشیش چند ماه پیش قصد این کار را داشت، اما با مخالفت افکار عمومی آمریکا و مقامات دولتی این کشور، از جمله باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرد که "موقتا" از تصمیم خود منصرف شده است.

خبرنگاران شمار معترضان را هزاران نفر گفته اند.
گزارشها از افغانستان حاکی است که در اعتراض به سوزاندن قرآن توسط کشیش آمریکایی، تظاهراتی در هرات در غرب افغانستان نیز صورت گرفت اما بصورت مسالمت آمیز پایان یافت.
مزار شریف از مناطق امن افغانستان به حساب می اید و یکی از شش منطقه ای است که قرار است تا دوماه دیگر مسئولیت تامین امنیت آن از نیروهای ناتو به نیروهای افغان منتقل شود.
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
به امید روزی که نسل تمام متعصبین مذهبی از بین بره.
چه امثال تری جونز
چه امثال این افغانیها و
چه ..............................
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کشته شدن ۸ کارمند خارجی سازمان ملل و ۳ افغان در شمال افغانستان
خبرگزاری انتخاب:

رویترز گزارش داد: برخی جریان های افراطی حاکم بر افغانستان، به بهانه ی آتش زدن قرآن کریم توسط کشیش آمریکایی ، با سوء استفاده از حضور اعتراض آمیز هزاران افغانی ، اقدام به قتل قریب به 12 نفر از اعضای دفتر سازمان ملل درمزار شرفی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ در تظاهرات ده ها هزار معترض افغانی به اقدام شنیع کشیش آمریکایی، جمعی از اعضای افراطی و مشکوک، به دفتر نمایندگی سازمان ملل در مزار شریف هجوم بردند و پس از ساعتها درگیری و تنش ، موفق به خلع سلاح نیروهای محافظ شده و به داخل ساختمان نمایندگی سازمان ملل هجوم بردند و به روی کارکنان آن آتش گشودند.



آنها دو تن از کارکنان را نیز به طرز فجیعی گردن زدند. در این درگیری تعدادی از معترضین نیز کشته شدند و حدود 25 نفر دستگیر شدند.

طبق گزارش های رسیده برخی از کشته شدگان این اعتراض از ملیتهای غیرافغان بوده اند که در میان انها پنج نگهبان نپالی دیده میشود.

به گزارش انتخاب؛ تحلیلگران، این اقدام غیرانسانی نیروهای افراطی و مشکوم افغانی را اقدامی از پیش طراحی شده برای ضربه به حیثیت اسلام دانسته و معتقدند: جریان های رسانه ای های صهیونیست، درصدد منحرف کردن افکار عمومی از اتفاقات مهم خاورمیانه هستند.

تشکیل جلسه اضطراري شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد نشستی اضطراری در خصوص حمله مرگبار به دفتر این سازمان در شمال افغانستان برگزار خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری انتخاب؛ فرهان حق معاون سخنگوی سازمان ملل متحد گفت نشست سازمان ملل متحد ساعت بیست و یک روز جمعه به وقت گرینویچ آغاز خواهد شد.

این نشست پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

وی افزود سازمان ملل متحد تایید کرده است که سه تن از کارکنان بین المللی سازمان ملل متحد و چهار محافظ امنیتی بین المللی در حمله به دفتر این سازمان در شهر مزار شریف در شمال افغانستان کشته شده اند.

دیپلمات های شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کردند آلن لی‌روی رئیس صلح بانان سازمان ملل متحد اعضای این شورا را در جریان اوضاع قرار خواهد داد و شورای امنیت احتمالا این حمله را به شدت محکوم خواهد کرد.

يک سوئدي جزء کشته شدگان حمله به دفاتر سازمان ملل در مزار شريف

وزارت امور خارجه سوئد اعلام کرد یک سوئدی سی وسه ساله در حمله تظاهر کنندگان به دفاتر سازمان ملل متحد در مزار شریف در شمال افغانستان کشته شد.

کارل بیلت وزیر امور خارجه سوئد در بیانیه ای اعلام کرد: با تاثر عمیق مطلع شدم که یواکیم دانگل در ماموریت خود برای سازمان ملل متحد در افغانستان کشته شده است.

بیلت گفت : امروز روز تاریکی برای سازمان ملل و سوئد بود.

وزارت امور خارجه سوئد نتوانست درباره جزئیات مربوط به مرگ این جوان سوئدی در مزار شریف اطلاعات بیشتری بدهد.
شما نمیدونم دینت چیه اسلامه ........ هست نیست ............. ولی اگر انسان باشی میفهمی که قرآن سوختن چه درد بزرگیست بر دل مسلمانان
اگر انسان باشی .........اول از همه آتش زدن یک کتاب الهی رو محکوم میکنی که پیروان فراوانی برای خود داره :mad:
اگر انسان باشی ...........
اگر فقط خدا رو قبول داشته باشی ................. میفهمی که این کار این کشیش احمق چه ضربه بزرگی میزنه به انسانیت ............ نه مسلمان نه مسیحی نه حتی یهودی واقعی و .......
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
آتش زدن قران توسط یک زن +فیلم

این خانوم ایرانی هستند و در این کلیپ ایرانی صجبت میکنه

http://www.youtube.com/watch?v=9f8WjdxXY3Y
شما میتونید از طریق این لینک با هر فرمتی که دوست دارید دونلود کنید

http://www.clipconverter.cc/


من خودم با این حرکت مخالف هستم. و محکومش میکنم
ولی ببینید هیچ عملی بدون دلیل انجام نمیشه.
به نظرتون دلیل این نفرتی که بوجود امده چیست.؟؟
مثلا شما میبینید در جامعه امریکا قبل از 11 سپتامبر کسی به اتش زدن قران فکر نمیکرد.
من نمیگم کارشون درست هست
ولی هیچ وقتی نفرتی بدون دلیل بوجود نمیاد.
از کجا میدونید چه ظلم های به این زن از طرف مسلمانان و طرفداران این کتاب بهش نشده باشه.
شاید این اقدام یک نوع تلافی بوده در مقابل ظلم های این کتاب بهش
من الان تو یک انجمن ایرانی بودم که داشت در مورد این بحث میشد.
از میان کاربران اون سایت هم حداقل 10 نفر را دیدم که گفتند دمش گرم.
کلیپ هم با حرفایی که میزنه بسیار عجیب هست


در کل سوال من این هست که این نفرت از کجا ریشه میگیره؟؟؟

مثلا این میمونه که تو یک دفعه یک نفر کتک میخوره.بعدش طرف چون زور طرف مقابل را نداره به خاطر کم بیاره شروع میکنه به فحش مادر دادن به اون طرف که برایش شاید مادرش مقدس باشه.

البته من توصیه میکنم اگر طاقتتون در مسائل مذهبی کم هست.این کلیپ را نبینید .چون اعصابتون شدیدا خورد میشه.
منی که مسلمان نیستم .خودم یک جوری شدم
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
به امید روزی که نسل تمام متعصبین مذهبی از بین بره.
چه امثال تری جونز
چه امثال این افغانیها و
چه ..............................
معذرت میخوام اگه بد حرف زدم ............ ولی بهم حق بده

چرا .......... چون صبر و تحمل تا کی ؟
آیا اگر کتاب حضرت موسی نه عیسی رو کسی آتش بزنه دولت آمریکا همین رفتار رو خواهد کرد ............... مسلمانان بیدار باشید
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما نمیدونم دینت چیه اسلامه ........ هست نیست ............. ولی اگر انسان باشی میفهمی که قرآن سوختن چه درد بزرگیست بر دل مسلمانان
اگر انسان باشی .........اول از همه آتش زدن یک کتاب الهی رو محکوم میکنی که پیروان فراوانی برای خود داره :mad:
اگر انسان باشی ...........
اگر فقط خدا رو قبول داشته باشی ................. میفهمی که این کار این کشیش احمق چه ضربه بزرگی میزنه به انسانیت ............ نه مسلمان نه مسیحی نه حتی یهودی واقعی و .......


اولا بگم که من مسلمان نیستم.
دوما من هم محکوم میکنم این حرکت زشت را.
چون حداقل چهره خشمگین پدرم که مسلمان هست را دیدم.
دوما من پیش خودم یک فکر میکنم.
مثلا کوروش بزرگ برای من مقدس نیست.و فقط برای من یک اسطوره هست.
وقتی جدیدا تو سایتها چند تا نژاد پرست به این فرد بزرگ توهین میکنند و بهش حتی وحشی هم گفتند.
من تو اون لحظه اتیشم میگیره.تو این لجظه شدیدا ناراحت میشم و میخوام طرف مقابل را لت وپار کنم.
حالا چه برسه که قران برای افراد مقدس هم هست.
پس چیزی که برای خودم نمیخوام برای دیگران هم نمیخوام.
اتش زدن قران محکوم هست.
کشتن چند نفر به خاطر اینکه یک هم ملیتشون یک غلطی کرده هم محکوم هست .
نباید مسائل را با هم قاطی کرد
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
آتش زدن قران توسط یک زن +فیلم

این خانوم ایرانی هستند و در این کلیپ ایرانی صجبت میکنه

http://www.youtube.com/watch?v=9f8WjdxXY3Y
شما میتونید از طریق این لینک با هر فرمتی که دوست دارید دونلود کنید

http://www.clipconverter.cc/


من خودم با این حرکت مخالف هستم. و محکومش میکنم
ولی ببینید هیچ عملی بدون دلیل انجام نمیشه.
به نظرتون دلیل این نفرتی که بوجود امده چیست.؟؟
مثلا شما میبینید در جامعه امریکا قبل از 11 سپتامبر کسی به اتش زدن قران فکر نمیکرد.
من نمیگم کارشون درست هست
ولی هیچ وقتی نفرتی بدون دلیل بوجود نمیاد.
از کجا میدونید چه ظلم های به این زن از طرف مسلمانان و طرفداران این کتاب بهش نشده باشه.
شاید این اقدام یک نوع تلافی بوده در مقابل ظلم های این کتاب بهش
من الان تو یک انجمن ایرانی بودم که داشت در مورد این بحث میشد.
از میان کاربران اون سایت هم حداقل 10 نفر را دیدم که گفتند دمش گرم.
کلیپ هم با حرفایی که میزنه بسیار عجیب هست


در کل سوال من این هست که این نفرت از کجا ریشه میگیره؟؟؟

مثلا این میمونه که تو یک دفعه یک نفر کتک میخوره.بعدش طرف چون زور طرف مقابل را نداره به خاطر کم بیاره شروع میکنه به فحش مادر دادن به اون طرف که برایش شاید مادرش مقدس باشه.

البته من توصیه میکنم اگر طاقتتون در مسائل مذهبی کم هست.این کلیپ را نبینید .چون اعصابتون شدیدا خورد میشه.
منی که مسلمان نیستم .خودم یک جوری شدم
شما در قبال حوادث یازده سپتامبر چه میدونی ؟
حادثه ای که خود ملت آمریکا باور نمیکنن .............. آمریکا و غرب کلا کشورهایی هستن که از افراطیان مسلمان حمایت میکنن ......... چرا چون تنها اونا هستن که موفقیت رو برای اونا کسب میکنن
مگر صدام نبود ........... طالبان و القائده و گروه جندالله .................. همه اینا مسلمانان افراطی بودن که آمریکا به راحتی برشون نفوذ کرد و داشت .

نفرت به دین نیست .............. این اعمال نشانه نفرت از انسانیت هست و خداوند قطعا عدالت را ایجاد خواهد کرد
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
معذرت میخوام اگه بد حرف زدم ............ ولی بهم حق بده

چرا .......... چون صبر و تحمل تا کی ؟
آیا اگر کتاب حضرت موسی نه عیسی رو کسی آتش بزنه دولت آمریکا همین رفتار رو خواهد کرد ............... مسلمانان بیدار باشید

ببین.من امریکا را کاری ندارم.
ولی خود من شاهدش بودم .
تو کشور های اروپایی رسم هست که کشیش ها میاند در خونه مردم را میزنند و شاهدش باشند.
حتی جایی که من بودن هم 2 تا کشیش زن اومده بودند.
پدر من هم که مسلمون هست.بهشون احترام گذاشت .و وقتی پدرم گفت خدا پرست هم چه ذوقی کرده بودند.
چون خدا پرست تو اون کشور کم پیدا میشه.
اون 2 تا زن داشتند تعریف میکردند و میگفتند 2 هفته پیش رفته بودند خونه یک نفر.طرف شیشه مشروبی که دستش بوده را میریزه روی کتابشون و با فندک اتیش میزنه.
بعد اون ها را دنبال میکنه و اون ها هم فرار میکنند.
ازشون پرسیدیم که چرا به دولت شکایت نکردید.طرف گفتش تازه به خاطر ورود غیر قانونی به منزلشون و به خاطر یک چیز های دیگه شاید محکوم میشدیم.
حالا راست و دروغش با خودتون.


در ضمن وقتی فیلم پورنو در باره مسیحیت ساخته میشه و توش نشون میدهند که مسیح داره فلان کار را میکنه.در همین امریکا.
فکر نکنم کاری با کسی که انجیل اتیش بزنه داشته باشند.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
قرآن سوزي نشانه افراط گري در امريکا

قرآن سوزي نشانه افراط گري در امريکا



به گزارش خبرنگار پرس تي وي، گيلاني روز دوشنبه (8 فروردين) در نشست اعضاي کابينه گفت: "من هم به همراه مردم، حکومت و اعضاي کابينه پاکستان هتک حرمت قرآن کريم را به شدت محکوم مي‌کنم. دولت پاکستان همچنين حمله ناگهاني هواپيماهاي بدون سرنشين امريکايي :mad:را محکوم مي‌کند."

وي گفت، اين اقدام ظالمانه امريکا نشانه حضور افراط‎گرايان در جوامع مختلف است. چنين اقداماتي در آموزه‌هاي همه اديان الهي نهي شده است.

گيلاني اظهار داشت، مسلمانان و مردم غرب بايد گرد‌هم آمده و به هماهنگي بيشتري در زمينه باورهاي مشترک براي نسل آينده برسند.

وي بر ايجاد پلي ميان مذاهب به جاي حمله به غيرنظاميان تاکيد کرده و به اصل تحمل و احترام دوجانبه ميان فرهنگ‌ها تاکيد کرده است.
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما در قبال حوادث یازده سپتامبر چه میدونی ؟
حادثه ای که خود ملت آمریکا باور نمیکنن .............. آمریکا و غرب کلا کشورهایی هستن که از افراطیان مسلمان حمایت میکنن ......... چرا چون تنها اونا هستن که موفقیت رو برای اونا کسب میکنن
مگر صدام نبود ........... طالبان و القائده و گروه جندالله .................. همه اینا مسلمانان افراطی بودن که آمریکا به راحتی برشون نفوذ کرد و داشت .

نفرت به دین نیست .............. این اعمال نشانه نفرت از انسانیت هست و خداوند قطعا عدالت را ایجاد خواهد کرد

من اصلا با اصل قضیه کاری ندارمکه 11 سپتامبر چی بوده یا نبوده.
چون جاش اینجا نیست .و به نتیجه ای هم نمیرسیم
بالاخره درست یا غلط بدست یک مسلمان تندرو انجام شد.
دیگه اون شخصی که به خودش بمب میبنده که از زیردست امریکا نیست.
اون یکی که حداقل به قول خودش اهداف درست منطقی
اصلا به قول شما این فتنه غرب و امریکا و فراماسون و هر کوفت و زهر و مار دیگه :D
دیگه کل اون افراد طالبان و القائده که از این ها دستور نمیگیرند.
درسته ؟؟؟

11 سپتامبر یک مثال بود.
یعنی هیچ مسلمونی نیست که کار بدی بکنه و همش کار و توطئه غرب هست.
حاجی بیخیال
 

کاپلو

عضو جدید
کاربر ممتاز
شما منظور مثال من را دقیق نگرفتی.
پس دوباره میگم.
شما را چند نفر میگیرند میزنند.شما زورش را نداری.به خاطر اینکه عقده ای نشی و حداقل حرص طرف مقابل را دربیاری.
شروع میکنه به فحش مادر و این ها
2 حالت داره
1:مادر اونها همچنین اشخاص بدی را تربیت کرده و اینطوری بار اورده.
2:اصلا تقصیر مادرشون نبوده که بچه هایشون اینطوری شدند.
ما با اینش اصلا کاری نداریم.
درست یا غلطش .با توطئه یا بدون توطئه یک کار غلط توسط مسلمانی انجمن شده.
حرف من این هست .کار اون شخص درست نیست که فحش خواهر و مادر داده تو دعوا.
ولی اگر اون چند نفر این شخص را مورد ازار و اذیت قرار نمیدادند.ایا این پسر به مادر اون افراد این توهین ها را میکرد .
پس علاوه بر شخص فحش دهنده پسر های اون مادر هم مقصر هستند.
همه چیز را با هم ببینیم.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
واکنش مضحک اوباما به سوزاندن قرآن!

واکنش مضحک اوباما به سوزاندن قرآن!

به نقل از بلومبرگ، باراک اوباما روز شنبه در بیانیه‌ ای که در واکنش به کشتار کارکنان سازمان ملل متحد در افغانستان صورت گرفت، این کشتارها را شرم‌آور توصیف کرد و خواستار افزایش تحمل و بردباری شد.

در عین حال رئیس جمهوری آمریکا بدون محکومیت اقدام نژاد پرستانه کشیش تندرو "تری جونز" در سوزان کتاب مقدس مسلمانان، واکنش به آن را زیر سوال برد.:mad::mad::mad:

در پی اقدام کشیش "تری جونز" سردسته یک فرقه افراطی مسیحی در آمریکا در به آتش کشیدن نسخه ‌ای از قرآن، تظاهراتی در دو روز گذشته در شهرهای افغانستان به راه افتاد که کشته شدن بیش از ۲۰ نفر و زخمی شدن دهها نفر را به دنبال داشته است. هفت نفر از کارکنان دفتر سازمان ملل در این خشونت ها در مزار شریف کشته شدند.

اوباما در بیانیه خود گفت: اکنون زمانی است که ما باید بر اشتراکات انسانی خود تاکید داشته باشیم.

وی افزود: بی حرمتی به هر نوع متون مقدسی از جمله قرآن اوج تعصب و عدم برباری است و در عین حال کشتن بی گناهان در واکنش به آن هم پاسخی شنیع به شمار می رود.
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
افغان‌ها و محکوميت قرآن سوزي


مردم خشمگين افغان که پشت نيروهاي امنيتي تجمع کرده و شعارهاي ضد امريکايي سر مي دهند.
صدها افغان با برگزاري تظاهرات جديد در شهر قندهار واقع در جنوب افغانستان و ساير مناطق اين کشور، اهانت کشيش امريکايي به قرآن کريم را محکوم کرده‌اند.


مردم افغانستان روز يک‌شنبه (14 فروردين) و يک روز پس از کشته شدن 16 نفر و مجروح شدن دست‌کم 80 نفر در تظاهرات شهر قندهار، دوباره به خيابان‌ها آمدند.

تظاهرکنندگان افغان که بيشتر آن‌ها را جوانان تشکيل مي‌دادند، شعارهايي چون "مرگ بر امريکا " سر مي‌دادند.

پليس و نيروهاي امنيتي به منظور جلوگيري از به خشونت کشيده شدن اين تظاهرات در حال آماده باش به سر مي‌برند و بازار بزرگ اين شهر نيز تعطيل شده است.

زلماي ايوبي سخنگوي فرمانداري قندهار گفته است، تظاهرات در مناطق مختلفي در شهر قندهار و پنجوي برگزار شده است.

برخي گزارش‌ها حاکي از آن است که در تظاهرات روز يک‌شنبه در پنجوي تاکنون دست‌کم يک نفر کشته و سه تن زخمي شده‌اند.

تظاهرات روز شنبه مردم در قندهار درپي دخالت پليس و جلوگيري از نزديک شدن تظاهرکنندگان به دفاتر دولتي و سازمان ملل در اين منطقه، به خشونت کشيده شد.

پيش از اين نيز در روز جمعه مردم شهر مزار شريف مرکز استان بلخ در شمال افغانستان به خيابان‌ها آمده و در اعتراض به قرآن سوزي کشيش امريکايي در فلوريداي امريکا تظاهرات کردند.

ده کارمند خارجي سازمان ملل از جمله اتباع نروژ، روماني، سوئد و نپال در جريان تظاهرات روز جمعه مردم مزار شريف کشته شدند. تظاهرکنندگان خشمگين در اين تظاهرات به دفتر سازمان ملل در اين شهر حمله کردند.



حامد کرزي رئيس جمهور افغانستان نيز اهانت کشيش امريکايي به قرآن کريم را به شدت محکوم کرده است.


دفتر رياست‌جمهوري افغانستان روز پنج‌شنبه (11 فروردين) اقدام کليساي فلوريدا را در به آتش کشيدن قرآن کريم، کتاب مقدس مسلمانان، محکوم کرده و آن را "بي‌حرمتي و بسيار قبيح دانست."
 
بالا