رمضان و روزه داری و جلوگیری از مشکلات آن!

playful

عضو جدید
مطلب زیر رو بخونین:

هنوز هیچکس به طور دقیق نتوانسته تاثیرات دقیق روزه را روی بدن کشف نماید و شاید سالها طول بکشه که بشه تحقیق جامعی از تاثیر روزه روی بدن ارائه داد! ولی چیزی که کاملا" مشخصه اینه در صورت تغذیه درست در ماه رمضان، خیلی از رسوبات و زنگارهای بدن توی این ماه دفع میشه و سیستم هضم وجذب بدن کیفیت بهتری پیدا میکنه! کلا" روزه مثل یک تعمیرگاه میمونه که بدن را یک ماه توش قرار میدیم و توی این تعمیرگاه حسابی بدن را روغن کاری میکنند، *****ش عوض میشه و صافی بنزین قرار میدهند که سوخت و ساز بنزین توی موتور بدن بهتر صورت بگیره و دود کمتری ایجاد بشه.:surprised:
اما اولین چیزی که باید دقت کنید اینه که زمان افطار و دو ساعت بعد از آن از شیرینی های حاوی قند و گلوکوز به هیچ عنوان استفاده نکنید! چون یکدفعه پس از گرسنگی و مصرف قند مجازی، سطح قند خون بالا میره و خطرات زیادی پشت بندش ایجاد میشه... :eek:
من توصیه میکنم اول از غذاهای ملین مثل حلیم، آش (با حبوبات تو آب خیس خورده+زیره) و ... استفاده کنید و بعد یک گرم نمک واقعی بخورید و موقع شام از غذاهای خشک تر مثل برنج و کتلت و کوکو!و پشتش یک قاشق روغن کنجد یا زیتون میل کنید... ولی سحر به هیچ عنوان از غذاهای خشک استفاده نکنید که باعث میشه در طول روز واسه یک جرعه آب له له بزنید...در ضمن در ماه رمضان شب قبل از خواب حتما" یک قاشق سرکه سیب + یک قاشق عسل میل کنید. دلیلش جلوگیری از ترش کردن معده و کمک به هضم غذا و خواب راحت (سرکه سیب مثل والیوم عمل میکنه) و آمادگی بیشتر بدن واسه خوردن سحری است. در ضمن اگر امکانش را دارید سعی کنید افطار و شام را هم زمان مصرف کنید و بقیه داستان را با میوه و دسر و کاهو و ... صرف کنید.
مشکل اساسی که اکثر مردم گرفتار اون هستند بوی بد دهان در طول روز به خاطر روزه داریه! :weirdsmiley::weirdsmiley:
اول اینکه نخ دندان 30 برابر مسواک تاثیر زیادی در باکتری زدائی و جلوگیری از بوی بد دهان داره! دوم اینکه مصرف یک گرم (نوک انگشت ) نمک واقعی بعد از سحر، کاهو، شیوید ، جعفری و بعدش یک لیمو ترش تازه هم بوی بد دهان را از در طول روز از بین میبره و هم اینکه عطش کمتری خواهید داشت(نمک واقعی به دلیل داشتن منگنز و نداشتن ید مجازی عطش کمتری به بدن تحمیل میکند) :thumbsup2:

برگرفته از کانون طب سنتی ایران
 

babi charlton

عضو جدید
کاربر ممتاز
جالب بود
ممنون :w27:
درسته باروزه داری چربیهای کهنه که جا خشک میکنن تو بدن از بین میرن و حتی ماهیچه های کهنه نیز جای خودشونو به تازه ها میدن. یه همچین چیزایی :surprised:
 

Similar threads

بالا