[گفتگوی معماری داخلی] گفتگو با طراح داخلی ویکتوریا هگن

mars

کاربر بیش فعال
مصاحبه با ویکتوریا هگنویکتوریا هگن معمار و طراح داخلی مشهوریه که بخش اعظم شهرتش رو مدیونطراحی‌های باشکوه و انتخاب رنگ‌های خاص خودشه. او در سال ۲۰۰۲ خط تولید مبلمانی رو راه‌اندازی کرد و تونست محصولاتش رو در سراسرکشورش به فروش برسونه. در سال ۲۰۰۶ هم از سوی ElleDecor به عنوان طراح مبلمان سال برگزیده شد. اخیراکتابی هم با نام پرتره‌های داخلی منتشر کرده.طراحی‌های منحصربه‌فرد و باشکوه اینخانم الگوهای فوق‌العاده‌ای برای زندگی مدرن هستن.شاید مصاحبه با ایشون بتونهالهام‌‌بخش علاقمندان به معماری داخلی باشه:

_ آیا همیشه به طراحی علاقمند بودی؟
یادمه وقتی
۱۱ سالم بود پدر و مادرم یه خونه ساختن.خاطرم هست که عاشق اون دوره بودم اما از اینکه به حرفام گوش نمی‌کردن ناراحت بودم،من صلا جنس مصالحی که انتخاب می‌کردن رو دوست نداشتم.من گزینه‌های خیلی بهتری درذهنم داشتم و حالا که برمی‌گردم به عقب شگفت‌زده میشم از اینکه در اون سن ایده‌هایبه این خوبی داشتم. والدینم هم اجازه می‌دادن چیدمان وسایل رو تغییر بدم.

_ سبکشما رو میشه با عنوان “حقیقتا باشکوه” توصیف کرد. نظر خودت هم همینه؟
بیشتر کاری که انجام میدم به نحوه زندگی مردم برمی‌گرده و دیگه اینکه منهمیشه به دنبال ایجاد تعادل هستم. عاشق اینم که به اتاق‌ها شخصیت بدم و زنده‌شونکنم، دوست دارم چیزایی که استفاده می‌کنم واقعی باشن و نمایانگر افرادی که تویخونه زندگی می‌کنن. همه ما طراح‌ها قطعا نقطه‌ نظرات و زاویه دید خاص خودمون روداریم اما طراحی بیشتر به این مربوطه که خونه‌ای که داریم طراحی می‌کنیم کجاست وچه کسانی قراره توش زندگی کنن. سوالای زیادی می‌پرسیم و خوب به پاسخ‌ها گوش می‌کنیم.طراحی همه‌اش مربوط به دیدن، شنیدن و حس کردنه، طراحی همه‌اش حس طراح هست.

_گفتی که دوست داری خونه‌های شاد بسازی، چه چیزی یه خونه رو شاد می‌کنه؟
یه خونه شاد جائیه که شما توش حس خوبی داشته باشید. جایی که آدما می‌تونندور هم جمع بشن، یه خونه برای زندگی واقعی. هیچی بهتر از این نیست که توی خونه دورخونواده و دوستات باشی. من عاشق کارم هستم و دلم می‌خواد مردم رو تشویق کنم دور همجمع بشن.

_ برای خودت قانون هم داری؟
خیلی جدی‌اش نکن، همه مادنبال کمال هستیم، اما در نهایت نظر من اینه که زیادی به کمال اهمیت داده می‌شه.

_اقتصاد چه تاثیری روی کارت داشته؟
تصور می‌کنم کارم به این خاطر کهبه هزینه‌ها خیلی توجه میشه کمی تغییر کرده. وقتی با یه طراح داخلی کار می‌کنین،بدون توجه به اینکه کار روی یه استودیو باشه یا یه خونه
۱۰۰۰۰ متری، کار کارِ گرونی هست. شما خیلی چیزا می‌خرین و مدام هم به تعداداین چیزها اضافه می‌شه.مردم دلشون می‌خواد مطمئن بشن که دارن پولشون رو عاقلانهخرج می‌کنن پس الآن نسبت به گذشته زمان بیشتری صرف تصمیم‌گیری میشه

_آگاهیمشتری‌ها از بازار چطوره؟
فکر می‌کنم مردم خیلی از بازار سردرمیارن. مشتری‌هایی دارم که راجع به ترکیب رنگی پارچه‌ها نظر میدن، می‌دونن کهبیرون و توی بازار چه خبره و من میگم که این فوق‌العاده هست. مردم امروز به خاطربرنامه‌های تلویزیون و مطالب مجلات دانش زیادی درباره طراحی دارن.

_ از چه چیزیایده می‌گیری؟
: من از طبیعت الهام می‌گیرم و به‌ویژه از رنگ‌هایی کهدر طبیعت هستن. از اونجایی که خیلی سفر می‌کنم، مدت زیادی رو توی آسمون هستم وایده‌های خیلی زیادی از ابرها و کیفیت‌های مختلف نور می‌گیرم. از آدم‌ها هم ایدهمی‌گیرم. نیویورک جای بی‌نظیری برای کار هست، اونجا خیلی اتفاق‌ها می‌افته. معتقدماگر آدم بصری‌ای باشید اینجا چیزهای زیادی برای ایده گرفتن وجود داره.

اینهم تصاویری از طراحی‌های ویکتوریا هگن در ضمیمه پست :

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا