پانزده سال حبس برای دریافت تصاویر المنار در آمریکا !

آقا سید

مدیر بازنشسته
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران: بر اساس قوانین امریکا هر شخصی در این کشور مبادرت به دریافت تصاویر شبکه المنار کند به 15 سال حبس محکوم می شود .


حسین مرندی در همایش بررسی حقوق بشر در دانشگاه تهران افزود: دریافت شبکه المنار که مردمی و وابسته به حزب الله لبنان است در امریکا ممنوع است و شهروندان آمریکایی به هیچ وجه نمی توانند از این شبکه استفاده کنند.

وی افزود: این در حالیست که شبکه المنار مخاطبان بسیار زیادی در منطقه و کشورهای اسلامی دارد.

عضو هیئت علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران کشورهای فرانسه ، آلمان ،‌کانادا ، دانمارک و هلند را از کشورهایی برشمرد که با پیروی از آمریکا پخش شبکه المنار را در کشور خود ممنوع کرده اند حال آنکه این شبکه تنها به زبان عربی برنامه پخش می کند .

وی گفت: این معیارهای دوگانه در حالی است که همه این کشورها و در صدر آن امریکا دائماً بر آزادی بیان و دفاع از حقوق شهروندی و کسب اطلاعات تأکید می کنند.

مرندی تصریح کرد: این معیارها برای مردم جهان پذیرفتنی نیست چرا که تنها جرم شبکه المنار دفاع از مقاومت اسلامی مردم لبنان و منطقه است و جنبش های آزادیبخشی که از حقوق خود دفاع می کنند بر اساس قوانین سازمان ملل به رسمیت شناخته شده اند.

وی از جواد اقبال به عنوان شهروندی نام برد که بر اساس قوانین آمریکا به علت کمک به همسایه برای دریافت تصاویر المنار به زندان محکوم شده است.

مرندی گفت: هم اکنون بیش از سه میلیون آمریکایی در این کشور در زندان به سر می برند و متأسفانه موارد نقض حقوق بشر در امریکا با پوشش های رسانه ای حامی هردو جریان دموکرات و جمهوریخواه پوشیده و از چشم جهانیان دور نگه داشته می شود.

وی افزود: فردی ایرانی به نام سیدمحمود موسوی که اکنون بر اساس قوانین آمریکا شهروند امریکایی محسوب می شود به علت حمایت از ایران در مرکز اسلامی کالیفرنیا زندانی و در زندان برای کمک به مردم غزه 2000 دلار اختصاص می دهد و به علت همین کمک در دادگاه آمریکا به اتهام واهی حمایت از تروریست ها به 168 سال زندان محکوم می شود.

مرندی افزود: متأسفانه جامعه دانشگاهی ما از موارد بی شمار نقض حقوق بشر در امریکا آگاهی کامل ندارد و همه ما موظفیم موارد خلاف حقوق بشر این کشور را به جهانیان گوشزد کنیم.
تابناک
 
بالا