هیوندای ادعا کرده که خودروی هاچ بکش به سیستمهایی همچون موتور 1.6 لیتری تزریق مستقیم GDI توربوشارژر، افزایش دینامیک شاسی و پایداری خودرو، حالت مسابقهای B&M، شیفترهای ( پدال ) تعویض دنده تعبیه شده پشت فرمان در مدل فول و... مجهز شده و از قیمتی بسیار پایینتر نسبت به خودروهای توربو هم رده خود بهرهمند است.
همانطور که انتظار میرود، برای تعلیق خودرو از سیستم تعلیق اسپرت با عملکرد سفت و سختتر برای پایداری بهتر خودرو در سر پیچها و جعبه دنده فرمان با نسبت انتقال کمتر برای مانور و فرماندهی بهتر و سریعتر استفاده شده که هر دو در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی که حق انتخاب را به راننده هدیه میکند، حس و حال رانندگی با یک خودروی اسپرت واقعی را برای راننده به وجود میآورند، هرچند ولوستر خودروی لامبورگینی یا فراری نمیشود اما هیوندای تمام تلاش خود را به کار گرفته و به این خودروی هاچ بک کوچک روح تازه اسپرت بخشیده تا اقشار نسبتا ضعیف هم لذت استفاده از یک خودروی اسپرت را تجربه کنند.
ظاهر خودرو با توجه به مدل ولوستر توربو استاندارد، تغییرات اندکی بر روی آن اعمال شده که آن هم در قرمز شدن رکاب درها و فاب جلویی زیر سپر خاتمه مییابد. در داخل خودرو هم تنها صندلیها و روکش صندلیها به روزرسانی شده و مابقی قسمتها دست نخورده باقی مانده است.
رسیدیم بر سر پیشرانه خودرو که این گزینه هم همچون طراحی از موتور مدل استاندارد ولوستر توربو استفاده میکند که با مشخصات 1.6 لیتری GDI توربوشارژر چهار سیلندر و مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت که انژکتور همانند موتورهای دیزلی، سوخت را مستقیم و در مرحله تراکم به داخل سیلندر میپاشد، میتواند حداکثر قدرت تولیدی را در دور 6000 دوربردقیقه به 201 اسببخار و حداکثر گشتاور خروجی را در دور 1750 الی 4500 دوربردقیقه به 265 نیوتنمتر برساند که با مصرف سوخت تخمینی 11.5 لیتر در صد کیلومتر میتواند به خوبی پاسخگوی تمامی خواستههای راننده خود باشد.
در کنار قدرت و ظرافت، ایمنی هم یکی دیگر از مولفههای اصلی و مهم یک خودروی امروزی محسوب میشود، سیستمهای ( TVC ) و ( ESC ) دو سیستم مهمی هستند که در خودروی ولوستر مورد استفاده قرار گرفته و وظیفههای مهمی را انجام میدهند. TVC وظیفه توزیع و کنترل گشتاور را به عهده داشته و ESC هم وظیفه کنترل و حفظ پایداری خودرو را بر عهده گرفته است که میتوان نقش مهم آنها را در سر پیچها مشاهده کرد. TCV با استفاده از سنسورهای چرخ و تعیین سرعت خودرو و تطابق آن با الگوریتمهای سیستم ESC یا سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، میزان چرخش چرخهای داخل و خارج پیش را تعیین میکنند که در صورت افزایش تعداد دور، در کسری از ثانیه ترمز را فعل کرده و توازن را ایجاد میکند و از لغزش چرخهای خودرو جلوگیری میکند.
دیگر کاربرد این دو سیستم را هم میتوان موقع شتاب گیری شاهد بود که موقع شتابگیری خودرو از چرخیدن بیهوده چرخها جلوگیری کرده و نیرو را به صورت صحیح و حساب شده مصرف کرده و از تلف شدن آن جلوگیری میکند، دیگر کاربردهای این دو سیستم را هم میتوان در جادههای برفی و یخزده، جادههای ناهموار و... مشاهده کرد، البته این دو سیستم برای رانندگی در وضعیت معمولی در نظر گرفته شده که در صورت نیاز و یا حوس کردن راننده برای دریفت زدن با یک دکمه خاموش شده و پس از آن تمامی قدرت تولیدی موتور بدون محدودیت روانه چرخها شده و پس از آن، فاتحه لاستیکها خوانده میشود.
هیوندای پس از این خبر اعلام کرد که برنامهای برای تبدیل مدلهای جنسیس به R-Spec را هم در سر دارد که با توجه به مدل ولوستر R-Spec، از همین الان تغییرات آن قابل پیش بینی بوده و آن هم رنگ کردن رکاب درها و فاب زیر سپر جلویی خودروست که کار بسیار دشوار و پیچیدهای بوده و پروسه انجام آن ماهها زمان میبرد. در آخر هم باید گفت که خودروی هیوندای ولوستر توربو R-Spec ثبت سفارشات آن از دسامبر 2013 آغاز شده و در اوایل فوریه سال 2014 به صاحبانش تحویل داده می شود.
هیوندای ادعا کرده که خودروی هاچ بکش به سیستمهایی همچون موتور 1.6 لیتری تزریق مستقیم GDI توربوشارژر، افزایش دینامیک شاسی و پایداری خودرو، حالت مسابقهای B&M، شیفترهای ( پدال ) تعویض دنده تعبیه شده پشت فرمان در مدل فول و... مجهز شده و از قیمتی بسیار پایینتر نسبت به خودروهای توربو هم رده خود بهرهمند است.
همانطور که انتظار میرود، برای تعلیق خودرو از سیستم تعلیق اسپرت با عملکرد سفت و سختتر برای پایداری بهتر خودرو در سر پیچها و جعبه دنده فرمان با نسبت انتقال کمتر برای مانور و فرماندهی بهتر و سریعتر استفاده شده که هر دو در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی که حق انتخاب را به راننده هدیه میکند، حس و حال رانندگی با یک خودروی اسپرت واقعی را برای راننده به وجود میآورند، هرچند ولوستر خودروی لامبورگینی یا فراری نمیشود اما هیوندای تمام تلاش خود را به کار گرفته و به این خودروی هاچ بک کوچک روح تازه اسپرت بخشیده تا اقشار نسبتا ضعیف هم لذت استفاده از یک خودروی اسپرت را تجربه کنند.
ظاهر خودرو با توجه به مدل ولوستر توربو استاندارد، تغییرات اندکی بر روی آن اعمال شده که آن هم در قرمز شدن رکاب درها و فاب جلویی زیر سپر خاتمه مییابد. در داخل خودرو هم تنها صندلیها و روکش صندلیها به روزرسانی شده و مابقی قسمتها دست نخورده باقی مانده است.
رسیدیم بر سر پیشرانه خودرو که این گزینه هم همچون طراحی از موتور مدل استاندارد ولوستر توربو استفاده میکند که با مشخصات 1.6 لیتری GDI توربوشارژر چهار سیلندر و مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت که انژکتور همانند موتورهای دیزلی، سوخت را مستقیم و در مرحله تراکم به داخل سیلندر میپاشد، میتواند حداکثر قدرت تولیدی را در دور 6000 دوربردقیقه به 201 اسببخار و حداکثر گشتاور خروجی را در دور 1750 الی 4500 دوربردقیقه به 265 نیوتنمتر برساند که با مصرف سوخت تخمینی 11.5 لیتر در صد کیلومتر میتواند به خوبی پاسخگوی تمامی خواستههای راننده خود باشد.
در کنار قدرت و ظرافت، ایمنی هم یکی دیگر از مولفههای اصلی و مهم یک خودروی امروزی محسوب میشود، سیستمهای ( TVC ) و ( ESC ) دو سیستم مهمی هستند که در خودروی ولوستر مورد استفاده قرار گرفته و وظیفههای مهمی را انجام میدهند. TVC وظیفه توزیع و کنترل گشتاور را به عهده داشته و ESC هم وظیفه کنترل و حفظ پایداری خودرو را بر عهده گرفته است که میتوان نقش مهم آنها را در سر پیچها مشاهده کرد. TCV با استفاده از سنسورهای چرخ و تعیین سرعت خودرو و تطابق آن با الگوریتمهای سیستم ESC یا سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، میزان چرخش چرخهای داخل و خارج پیش را تعیین میکنند که در صورت افزایش تعداد دور، در کسری از ثانیه ترمز را فعل کرده و توازن را ایجاد میکند و از لغزش چرخهای خودرو جلوگیری میکند.
دیگر کاربرد این دو سیستم را هم میتوان موقع شتاب گیری شاهد بود که موقع شتابگیری خودرو از چرخیدن بیهوده چرخها جلوگیری کرده و نیرو را به صورت صحیح و حساب شده مصرف کرده و از تلف شدن آن جلوگیری میکند، دیگر کاربردهای این دو سیستم را هم میتوان در جادههای برفی و یخزده، جادههای ناهموار و... مشاهده کرد، البته این دو سیستم برای رانندگی در وضعیت معمولی در نظر گرفته شده که در صورت نیاز و یا حوس کردن راننده برای دریفت زدن با یک دکمه خاموش شده و پس از آن تمامی قدرت تولیدی موتور بدون محدودیت روانه چرخها شده و پس از آن، فاتحه لاستیکها خوانده میشود.
هیوندای پس از این خبر اعلام کرد که برنامهای برای تبدیل مدلهای جنسیس به R-Spec را هم در سر دارد که با توجه به مدل ولوستر R-Spec، از همین الان تغییرات آن قابل پیش بینی بوده و آن هم رنگ کردن رکاب درها و فاب زیر سپر جلویی خودروست که کار بسیار دشوار و پیچیدهای بوده و پروسه انجام آن ماهها زمان میبرد. در آخر هم باید گفت که خودروی هیوندای ولوستر توربو R-Spec ثبت سفارشات آن از دسامبر 2013 آغاز شده و در اوایل فوریه سال 2014 به صاحبانش تحویل داده می شود.
منبع _ پرشین خودرو
همانطور که انتظار میرود، برای تعلیق خودرو از سیستم تعلیق اسپرت با عملکرد سفت و سختتر برای پایداری بهتر خودرو در سر پیچها و جعبه دنده فرمان با نسبت انتقال کمتر برای مانور و فرماندهی بهتر و سریعتر استفاده شده که هر دو در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی که حق انتخاب را به راننده هدیه میکند، حس و حال رانندگی با یک خودروی اسپرت واقعی را برای راننده به وجود میآورند، هرچند ولوستر خودروی لامبورگینی یا فراری نمیشود اما هیوندای تمام تلاش خود را به کار گرفته و به این خودروی هاچ بک کوچک روح تازه اسپرت بخشیده تا اقشار نسبتا ضعیف هم لذت استفاده از یک خودروی اسپرت را تجربه کنند.
ظاهر خودرو با توجه به مدل ولوستر توربو استاندارد، تغییرات اندکی بر روی آن اعمال شده که آن هم در قرمز شدن رکاب درها و فاب جلویی زیر سپر خاتمه مییابد. در داخل خودرو هم تنها صندلیها و روکش صندلیها به روزرسانی شده و مابقی قسمتها دست نخورده باقی مانده است.
رسیدیم بر سر پیشرانه خودرو که این گزینه هم همچون طراحی از موتور مدل استاندارد ولوستر توربو استفاده میکند که با مشخصات 1.6 لیتری GDI توربوشارژر چهار سیلندر و مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت که انژکتور همانند موتورهای دیزلی، سوخت را مستقیم و در مرحله تراکم به داخل سیلندر میپاشد، میتواند حداکثر قدرت تولیدی را در دور 6000 دوربردقیقه به 201 اسببخار و حداکثر گشتاور خروجی را در دور 1750 الی 4500 دوربردقیقه به 265 نیوتنمتر برساند که با مصرف سوخت تخمینی 11.5 لیتر در صد کیلومتر میتواند به خوبی پاسخگوی تمامی خواستههای راننده خود باشد.
در کنار قدرت و ظرافت، ایمنی هم یکی دیگر از مولفههای اصلی و مهم یک خودروی امروزی محسوب میشود، سیستمهای ( TVC ) و ( ESC ) دو سیستم مهمی هستند که در خودروی ولوستر مورد استفاده قرار گرفته و وظیفههای مهمی را انجام میدهند. TVC وظیفه توزیع و کنترل گشتاور را به عهده داشته و ESC هم وظیفه کنترل و حفظ پایداری خودرو را بر عهده گرفته است که میتوان نقش مهم آنها را در سر پیچها مشاهده کرد. TCV با استفاده از سنسورهای چرخ و تعیین سرعت خودرو و تطابق آن با الگوریتمهای سیستم ESC یا سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، میزان چرخش چرخهای داخل و خارج پیش را تعیین میکنند که در صورت افزایش تعداد دور، در کسری از ثانیه ترمز را فعل کرده و توازن را ایجاد میکند و از لغزش چرخهای خودرو جلوگیری میکند.
دیگر کاربرد این دو سیستم را هم میتوان موقع شتاب گیری شاهد بود که موقع شتابگیری خودرو از چرخیدن بیهوده چرخها جلوگیری کرده و نیرو را به صورت صحیح و حساب شده مصرف کرده و از تلف شدن آن جلوگیری میکند، دیگر کاربردهای این دو سیستم را هم میتوان در جادههای برفی و یخزده، جادههای ناهموار و... مشاهده کرد، البته این دو سیستم برای رانندگی در وضعیت معمولی در نظر گرفته شده که در صورت نیاز و یا حوس کردن راننده برای دریفت زدن با یک دکمه خاموش شده و پس از آن تمامی قدرت تولیدی موتور بدون محدودیت روانه چرخها شده و پس از آن، فاتحه لاستیکها خوانده میشود.
هیوندای پس از این خبر اعلام کرد که برنامهای برای تبدیل مدلهای جنسیس به R-Spec را هم در سر دارد که با توجه به مدل ولوستر R-Spec، از همین الان تغییرات آن قابل پیش بینی بوده و آن هم رنگ کردن رکاب درها و فاب زیر سپر جلویی خودروست که کار بسیار دشوار و پیچیدهای بوده و پروسه انجام آن ماهها زمان میبرد. در آخر هم باید گفت که خودروی هیوندای ولوستر توربو R-Spec ثبت سفارشات آن از دسامبر 2013 آغاز شده و در اوایل فوریه سال 2014 به صاحبانش تحویل داده می شود.
هیوندای ادعا کرده که خودروی هاچ بکش به سیستمهایی همچون موتور 1.6 لیتری تزریق مستقیم GDI توربوشارژر، افزایش دینامیک شاسی و پایداری خودرو، حالت مسابقهای B&M، شیفترهای ( پدال ) تعویض دنده تعبیه شده پشت فرمان در مدل فول و... مجهز شده و از قیمتی بسیار پایینتر نسبت به خودروهای توربو هم رده خود بهرهمند است.
همانطور که انتظار میرود، برای تعلیق خودرو از سیستم تعلیق اسپرت با عملکرد سفت و سختتر برای پایداری بهتر خودرو در سر پیچها و جعبه دنده فرمان با نسبت انتقال کمتر برای مانور و فرماندهی بهتر و سریعتر استفاده شده که هر دو در کنار یک گیربکس شش سرعته دستی که حق انتخاب را به راننده هدیه میکند، حس و حال رانندگی با یک خودروی اسپرت واقعی را برای راننده به وجود میآورند، هرچند ولوستر خودروی لامبورگینی یا فراری نمیشود اما هیوندای تمام تلاش خود را به کار گرفته و به این خودروی هاچ بک کوچک روح تازه اسپرت بخشیده تا اقشار نسبتا ضعیف هم لذت استفاده از یک خودروی اسپرت را تجربه کنند.
ظاهر خودرو با توجه به مدل ولوستر توربو استاندارد، تغییرات اندکی بر روی آن اعمال شده که آن هم در قرمز شدن رکاب درها و فاب جلویی زیر سپر خاتمه مییابد. در داخل خودرو هم تنها صندلیها و روکش صندلیها به روزرسانی شده و مابقی قسمتها دست نخورده باقی مانده است.
رسیدیم بر سر پیشرانه خودرو که این گزینه هم همچون طراحی از موتور مدل استاندارد ولوستر توربو استفاده میکند که با مشخصات 1.6 لیتری GDI توربوشارژر چهار سیلندر و مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت که انژکتور همانند موتورهای دیزلی، سوخت را مستقیم و در مرحله تراکم به داخل سیلندر میپاشد، میتواند حداکثر قدرت تولیدی را در دور 6000 دوربردقیقه به 201 اسببخار و حداکثر گشتاور خروجی را در دور 1750 الی 4500 دوربردقیقه به 265 نیوتنمتر برساند که با مصرف سوخت تخمینی 11.5 لیتر در صد کیلومتر میتواند به خوبی پاسخگوی تمامی خواستههای راننده خود باشد.
در کنار قدرت و ظرافت، ایمنی هم یکی دیگر از مولفههای اصلی و مهم یک خودروی امروزی محسوب میشود، سیستمهای ( TVC ) و ( ESC ) دو سیستم مهمی هستند که در خودروی ولوستر مورد استفاده قرار گرفته و وظیفههای مهمی را انجام میدهند. TVC وظیفه توزیع و کنترل گشتاور را به عهده داشته و ESC هم وظیفه کنترل و حفظ پایداری خودرو را بر عهده گرفته است که میتوان نقش مهم آنها را در سر پیچها مشاهده کرد. TCV با استفاده از سنسورهای چرخ و تعیین سرعت خودرو و تطابق آن با الگوریتمهای سیستم ESC یا سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، میزان چرخش چرخهای داخل و خارج پیش را تعیین میکنند که در صورت افزایش تعداد دور، در کسری از ثانیه ترمز را فعل کرده و توازن را ایجاد میکند و از لغزش چرخهای خودرو جلوگیری میکند.
دیگر کاربرد این دو سیستم را هم میتوان موقع شتاب گیری شاهد بود که موقع شتابگیری خودرو از چرخیدن بیهوده چرخها جلوگیری کرده و نیرو را به صورت صحیح و حساب شده مصرف کرده و از تلف شدن آن جلوگیری میکند، دیگر کاربردهای این دو سیستم را هم میتوان در جادههای برفی و یخزده، جادههای ناهموار و... مشاهده کرد، البته این دو سیستم برای رانندگی در وضعیت معمولی در نظر گرفته شده که در صورت نیاز و یا حوس کردن راننده برای دریفت زدن با یک دکمه خاموش شده و پس از آن تمامی قدرت تولیدی موتور بدون محدودیت روانه چرخها شده و پس از آن، فاتحه لاستیکها خوانده میشود.
هیوندای پس از این خبر اعلام کرد که برنامهای برای تبدیل مدلهای جنسیس به R-Spec را هم در سر دارد که با توجه به مدل ولوستر R-Spec، از همین الان تغییرات آن قابل پیش بینی بوده و آن هم رنگ کردن رکاب درها و فاب زیر سپر جلویی خودروست که کار بسیار دشوار و پیچیدهای بوده و پروسه انجام آن ماهها زمان میبرد. در آخر هم باید گفت که خودروی هیوندای ولوستر توربو R-Spec ثبت سفارشات آن از دسامبر 2013 آغاز شده و در اوایل فوریه سال 2014 به صاحبانش تحویل داده می شود.
منبع _ پرشین خودرو