بزرگترین تلسکوپ عمومی کشور در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
بزرگترین تلسکوپ عمومی کشور در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران رونمایی می شود ... :gol::gol:



به مناسبت روز جهانی نجوم و فراهم کردن امکان رصد عمومی برای شهروندان، بزرگترین تلسکوپ عمومی کشور در مرکز علوم و ستاره شناسی تهران رونمایی می شود.
به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهندس سید احمد علوی رئیس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران با اعلام این خبر اظهار داشت: تلسکوپ مذکور از نوع مید و ۱۴ اینچ بوده که با صرف هزینه ای حدود ۲۰ میلیون تومان تهیه و در رصد خانه این مرکز نصب می شود و برای اولین بار عموم شهروندان می توانند از یک تلسکوپ با ویژگی فوق جهت رصد آسمان استفاده کنند.

مهندس علوی گفت: این تلسکوپ از بهترین نوع تلسکوپ ها است که امکان رصد را در شهر تهران با توجه به آلودگی های نوری فراوان آن امکان پذیر می کند.
وی افزود تلسکوپ مید موتور دار بوده و با قابلیت عکسبرداری نجومی ، ۳۰۰ حافظه دارد که پدیده های نجومی را ثبت و به صورت اتوماتیک تعقیب می کند و عکس می گیرد .

مهندس علوی گفت: مراسم رونمایی از این تلسکوپ روز جمعه ۳ اردیبهشت ماه ساعت ۳۰/۱۴ با حضور مدیران ارشد شهرداری تهران برگزار می شود و به دنبال آن برنامه های متنوعی نیز به مناسبت روز جهانی نجوم تا ساعت ۲۲ در این مرکز اجرا می شود .
وی درخصوص برنامه های مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در روز جهانی نجوم خاطرنشان کرد: بهره برداری از یک تلسکوپ ۵ اینچی از همین نوع از دیگر برنامه های مرکز است و همچنین شهروندان می توانند تلسکوپ های خود را در محوطه مرکز مستقر کرده و به رصد آسمان بپردازند.
به گفته مهندس علوی ۲۵ غرفه با همکاری گروه ها و مؤسسات نجومی و همکاری انجمن نجوم ایران و ... در محوطه مرکز علوم و ستاره شناسی برپاست و به ارائه خدمات مرتبط به شهروندان و علاقمندان می پردازند.

رئیس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران تصریح کرد: در بخش همایش ها که از ساعت ۱۷ الی ۱۹ در سالن اجتماعات این مرکز برگزار می شود درخصوص زندگی در فضا، نجوم در فضا، خورشید آرام و ناآرام و ... و پرسش و پاسخ های کیهانی با حضور اساتید و چهره های برجسته این علم برای علاقمندان برپا می شود.
وی برگزاری مسابقات دانش آموخته های مرکز علوم در خصوص ساخت هواپیماهای دستی، ربات ها و ... و اجرای برنامه های شاد مناظره از چهره های علمی دنیا را از دیگر برنامه ها اعلام کرد.
 

jimmi

عضو جدید
ممنون از خبر خوبتون.
حالا این مرکز علوم و ستاره شناسی تهران جاش کجا هست؟! همونه که نزدیکه نیاورانه؟!
 

Similar threads

بالا