سايپا مدعي است S81 اولين خودروي كاملا ايراني است در صورتي كه به اعتقاد عده اي از كارشناسان كپي تغيير شكل داده شده كيا ريو است. به اختمال زياد و با توجه به روند نام گذاري محصولات سايپا اين خودرو سايپا 231 ناميده خواهد شد .
موتور اين خودرو مراحل نهايي نمونه سازي خود را طي مي كند و نسبت به موتور پرايد 15 درصد توان و قدرت آن بهبود يافته است.
قواي محركه S81 شامل اكسل، گيربكس و موتور طراحي شده و كاملا در داخل كشور ساخته مي شود؛ در عين حال قالب سازي ساخت داخل قطعات تريم اين خودرو نيز مراحل نهايي خود را طي مي كند.
گفته ميشود توان اين خودرو 80 اسب بخار بوده و پلات فرم آن ساخت شركت سايپا بوده و به گفته مقامات اين شركت به معناي واقعي ملي خواهد بود.
نمونه هاي اوليه اين خودرو توليد شده و تست هاي مختلف آن در حال انجام است.
نايب رييس هيات مديره سايپا درباره اين كه آيا در خصوص نصب موتورپايه گازسوز برنامه اي براي اين خودرو داريد و اگر اين طور است از چه موتوري استفاده خواهيد كرد؟ گفت: طراحي موتور پايه گازسوز خودرو S81 شروع شده كه با فاصله كمي از توليد نوع بنزين سوز، وارد مدار توليد خواهد شد.