برای آنها که شاد زندگی می کنند

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان. ببخشيد چند روزي نبودم.
ازتون خواهش مي کنم قبل از پست زدن به موضوع تاپيک بيشتر توجه کنيد. بعضي از پست ها جاشون اينجا نيست. ممنون.
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
منشأ تمام فكرها و حركت هاي ما چگونه ديدن خويشتن است تجرب هها موفقيتها، شكست ها، فكرهاي كه درباره خود داريم و واكنش هاي ديگران نسبت به ما همه و همه شكل دهنده تصويري هستند كه از خويشتن در ذهن داريم و اعتقاد به حقيقي بودن اين تصوير است كه سبب مي شود زندگي را دقيقاً در چارچوب آن به پيش ببريم.
به عقيده دكتر ماكسول مالتز در كتاب خود اگر تصوير ذهني ما از خويشتن يك تصوير ناسالم باشد همواره در درون خود زمزمه اي مي شنويم كه مي گويد من لياقت ندارم و اين نگرش منجر به بروز شخصيتي مي شود كه به گونه اي ناهوشيار شادي ها را پس مي زند و هميشه به دنبال راه گريزي براي فرار از موقعيت هاي استثنايي جستجو مي كند.
پس بايد همه براي حفظ و نگهداري يك تصوير ذهني مثبت و سلامت پيوسته در تلاش باشيم و يادمان باشد كه آنطور كه دوست داريم با ما برخورد شود با ديگران برخورد كنيم و به خود شخصيت دهيم.
(هدف تمام روان درماني ها تغيير تصويري است كه فرد از خويشتن دارد)
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
رمز شادي و تكامل ، فعاليت است و بهترين فعاليت در زندگي مفيد بودن براي ساير انسانهاست
. از لحظه اي که شروع به شاد کردن ديگران مي کنيم ، احساس بهتري داريم . پس براي شاد زيستن ، به شادي انسانهاي ديگر همت گماريد.

 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
تنها چيزي که موفقيت هاي ما را محدود مي سازد، تفكر منفي است. از نظر کسي که مثبت فكر مي کند يك مشکل صرفا موقعيتي تازه براي يادگرفتن است.
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
چرا من؟

چرا من؟

(Arthur Ashe) آرتوراشي قهرمان افسانه اي تنيس ويمبلدون به خاطر خون آلوده اي كه در جريان يك عمل جراحي در سال 1983 دريافت كرد، به بيماري ايدز مبتلا شد و در بستر مرگ افتاد .
او از سراسر دنيا نامه هائي از طرفدارانش دريافت كرد . يكي از طرفدارانش نوشته بود:" چرا خدا تو را براي چنين بيماري دردناكي انتخاب كرد؟‌ "
آرتور در پاسخش نوشت : در دنيا پنجاه ميليون كودك بازي تنيس را آغاز مي كنند ، پنج ميليون نفر ياد مي گيرند كه چگونه تنيس بازي كنند ، پانصدهزار نفر تنيس را در سطح حرفه اي ياد مي گيرند ، پنجاه هزارنفر پا به مسابقات مي گذارند ، پنج هزار نفر سرشناس مي شوند ، پنجاه نفر به مسابقات ويمبلدون راه پيدا مي كنند ، چهار نفر به نيمه نهايي مي رسند و دو نفر به فينال ... و آن هنگام كه جام قهرماني را روي دستانم گرفته بودم ، هرگز نگفتم " خدايا چرا من ؟ " و امروز هم كه از اين بيماري رنج مي كشم ، نيز نمي گويم " خدايا چرا من ؟ "
 

alone_1980

عضو جدید
کاربر ممتاز
- موفقيت راهي است كه هر كس خودش بايد آن را هموار سازد . ( ريچاردبندلر )
- موفقيت بزرگ ، مجموعه اي است از تلاش هاي كوچك روزانه . ( مامي مك كالو )
- نگاه ما به زندگی و کردار ما تعیین کننده ی حوادثی است که بر ما می گذرد.
- كسي كه به اميد شانس زنده است ، سالها پيش مرده است . ( استوني )
- خيلي از ما وقتي به رودخانه اي مي رسيم ، مدت ها در انتظار مي نشينيم تا كسي ديگري بيايد و روي آن پلي بسازد . ( سيسيل روس )
- افرادي كه آينده اي ندارند ، هميشه به گذشته مي انديشند .
- جهان و محيط اطراف ما پيوسته در حال تغيير است . در چنين شرايطي هيچ چيز خطرناکتر از دل بستن به کاميابي هاي ديروز نيست . ( اروين تافلر );)
 

alone_1980

عضو جدید
کاربر ممتاز
چگونه يك زندگي شاد داشته باشيم

چگونه يك زندگي شاد داشته باشيم

اگر واقعا نتوانيد خودتان را دوست داشته باشيد، داشتن يك زندگي شاد و سعادتمند برايتان بسيار مشكل خواهد بود. اولين كسي كه بايد ياد بگيريد دوستش داشته باشيد خودتان هستيد. هنگامي كه بتوانيد خودتان را دوست داشته باشيد توانايي شما در عشق ورزيدن بيشتر مي‌شود و انواع ديگر دوست داشتن نيز برايتان آسان‌تر خواهد شد.
تنها زيبايي ظاهري نيست كه شما را جذاب مي‌كند. اگر شما احساس خوبي به خودتان داشته باشيد، جذاب خواهيد بود. برخي از افراد در مورد خودشان بيش از حد سخت مي‌گيرند و قضاوتشان درباره اعمال و رفتارشان بسيار شديدتر از قضاوت آنها در مورد اعمال و رفتار ديگران است. شما سزاوار نيستيد كه از طرف هيچكس اين چنين بيرحمانه مورد انتقاد قرار گيريد چه رسد به اينكه اين فرد خودتان باشيد.
هميشه سعي كنيد اوقاتي را هم به انجام كاري اختصاص دهيد كه صرفا ذوق و استعداد شما را نشان مي‌دهد. براي هر كسي لازم است كه در مورد جوهره وجود خود شناخت پيدا كند و علايق و استعدادهاي منحصر به فرد خويش را پرورش دهد . اگر نمي‌دانيد كه ذوق و استعداد شما در چه زمينه‌اي است، دليلش اين است كه يا هنوز آن را پيدا نكرده ايد و يا اينكه نسبت به آن بي اعتنا هستيد.
ما بايد با نيازها، خواسته‌ها و تمايلات خود هماهنگ باشيم در غير اين صورت از داشتن يك زندگي تمام و كمال محروم خواهيم شد. گاهي اوقات هر كاري كه براي عزيزانتان مي كنيد آنها را راضي نمي‌كند. گاهي دليلش اين است كه آنها از خودشان راضي نيستند . در اين مواقع هم شما و هم آنها بايد به اين حد اكتفا كنيد كه با كاري كه براي آنها مي‌كنيد خود شما احساس رضايت كنيد. هر وقت كاري براي ديگران انجام مي‌دهيم نسبت به خودمان احساس رضايت بيشتري مي‌كنيم اما بايد مراقب باشيم كه مبادا تمام وقت خود را صرف ديگران كنيم و از خودمان غافل شويم.
برخي به اينكه ديگران درباره شان چه نظري دارند بيش از حد اهميت مي‌دهند و همين باعث مي‌شود كه به ديگران اجازه دهند تا در مورد نحوه زندگي شان بيش از اندازه مداخله كنند. نگران نباشيد كه ديگران درباره شما و نحوه ي زندگي تان چه فكري مي‌كنند چون اكثر مردم بيشتر سرگرم مسائل زندگي خودشان هستند تا اينكه به زندگي شما فكر كنند.
افرادي كه مدام شما را تحقير مي‌كنند افراد مناسبي براي اينكه اوقات خود را با آنها بگذرانيد نيستند . اگر آنها نخواهند رفتارشان را تغيير دهند ، شما بايد از خودتان بپرسيد كه چرا با چنين افرادي معاشرت مي‌كنيد.
همانطور كه از با ارزش‌ترين دارايي‌تان محافظت مي‌كنيد، مراقب جسم خود نيز باشيد و به خوبي از آن مراقبت كنيد زيرا اين تنها چيزي است كه هميشه متعلق به شماست و بايد تا آخر عمر براي شما كار كند.

بسياري از ما بيش از حد به ظاهر خودمان اهميت مي‌دهيم. بايد هميشه اين نكته را به ياد داشته باشيم كه آنچه حقيقتا مهم است اين است كه ما كه هستيم و چگونه زندگي مي‌كنيم;).
(جودي اشبرگ)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
;)از آسمان طلا مي‌بارد;)
:gol:گروه موفقيت:gol:

 

alone_1980

عضو جدید
کاربر ممتاز
نگرش‌هاي خوب به زندگي

نگرش‌هاي خوب به زندگي

● الفبای موفقیت
۱. دست از مقایسه خود با دیگران بردارید. هیچ كس و مطلقاً هیچ كس نیست كه بتواند در شما بودن بهتر از شما باشد!
۲. سعی نكنید همه را راضی نگهدارید. وقتی سعی می‏كنیم همه‏ را از خود راضی نگهداریم، در واقع محتاجیم كه مورد تأیید آنها قرار بگیریم و این به خاطر آنست كه هنوز مورد تأیید خودمان قرار نگرفته‏ایم! راضی نگهداشتن همه آدم‏ها غیر ممكن است. عزت‏ نفس را نمی‏توان از دیگران بدست آورد، اصولاً ارزشی كه به تأیید دیگران وابسته باشد، ارزش محسوب نمی‏شود. نیاز به تأیید دیگران ‏مثل این است كه بگوئیم من به تأیید شما بیشتر اهمیت می‏دهم تا به‏ نظری كه خودم درباره خودم دارم! بیل گازبی كمدین مشهور در اینباره می‏گوید: تلاش برای ‏خوشنودسازی همه آدم‏ها، كلید همه شكستهاست!
۳. دست از ملامت دیگران بردارید
۴. مسئولیت زندگی را بگردن بگیرید.
۵. جدی‏نگرفتن بیش از اندازه زندگی و خندیدن گاه و بیگاه به خویشتن ویژگی ‏مهمی است. منظورم را كه می‏فهمید! زندگی كنیم یا فقط زنده باشیم.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
;)از آسمان طلا مي‌بارد;)
:gol:گروه موفقيت:gol:

 

alone_1980

عضو جدید
کاربر ممتاز
شكرگذار باشيد

شكرگذار باشيد

اکنون که می‌دانید اشتبا‌ه‌ها تا چه اندازه می‌توانند عواملی مثبت باشند، فهرستی از همه کارهائی که درست انجامشان داده‌اید، و فهرست دیگری (علاوه بر اشتباه‌هایتان) از همه چیزهائی که باید بابت آنها سپاسگزار باشید، تهیه کنید.
به خانواده و دوستان و خانه و اتومبیل و شهر و تندرستی و کارتان بنگرید. این فهرست تمامی ندارد. شاید همه‌چیز در این لحظه کاملاً عالی و بی‌نقص نباشد، ولی می‌توانید آن‌چه را که عالی و کامل نیست عوض کنید.
اگر نمی‌توانید آن را تغییر دهید، می‌توانید از شر آن خلاص شوید، یعنی حرکت کنید و به راهتان ادامه دهید. حداقل ـ یا شاید هم حداکثر ـ می‌توانید از طریق شرکت در جلسات مشاوره یا تمرین مراقبه یا درون‌نگری یا از هزاران راه دیگر بیاموزید که با آن زندگی کنید و کنار بیائید. همه ما در این زمان و در این مکان، این مجال را داریم که زندگی‌مان را دقیقاً به شکل دلخواهمان درآوریم.
اگر نمی‌توانید به‌طور طبیعی سپاس به‌جا آورید، آن را تمرین کنید. دور و بر خانه و داخل اتوموبیل و در محل کارتان یادداشت‌هائی بگذارید تا این امر را به خاطرتان آورد. مبادا احساس شکرگزاری به عادت بدل شود. می‌توانید عادت شکرگزاری را جانشین عادت نگرانی کنید.
این عادت را در خود پرورش دهید که در پایان هر روز بنشینید و بابت همه آن‌چه که آن روز پیش آمد و می‌‌توانید از بهر آنها سپاسگزار باشید، فهرستی تهیه کنید.
خواهید دید گستره سپاس‌هایتان وسعتی افزون‌تر می‌یابد. شاید این قانون طبیعت کمتر شناخته شده: هرچه میزان سپاس بیشتر باشد، موهبت‌های افزون‌تری برای سپاسگزاری خواهید داشت.;)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
;)از آسمان طلا مي‌بارد;)
:gol:گروه موفقيت:gol:

 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
از alone عزيز به خاطر مطالب بسيار جالبش تشکر ويژه مي کنم. هر چي امتياز تونستم بهتون دادم. ديگه نگين بي معرفتم ها!!!!!!
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
ذهن الهی تنها و یگانه حقیقت است
شما همه چیز را در آگاهی تان دارید
ایده های بیشماری در انتظارند که شما آن ها را فرا خوانید و به وجود آورید
هر امکانی هم اکنون وجود دارد .
همه دانش همه کشفیات و همه اختراعات آینده در ذهن یکتای جهانی به عنوان امکان و بالقوه وجود دارند و در انتظارند تا ذهن بشر آنها را آشکار کند
زمانی که شمامیخواهید
احساس می کنید
باور می کنید
شمادریافت خواهید کرد
با این دو کلمه قدرتمند آغاز کنید:
من هستم
و به نفع خودتان آنها را به کار ببرید
من دریافت کننده همه چیز های خوب هستم:w30:
من خوشحال هستم:d
من سرشار هستم:w15:
من سالم هستم:w42:
من همیشه سر وقت هستم:w40:
من عشق هستم:king:
من جوانی ابدی هستم:w34:
من هر روز پر انرژی هستم :w32:
من کامل عالی خوش بنیه پر قدرت عاشق هماهنگ و شاد هستم:w31:
 

alone_1980

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من همین الان عضو شدم
حرفات قشنگ بود.مرسی


سلام خوش‌آمد مي‌گيم به شما دوست عزيز
اينكه الآن عضو شدي يعني اينكه شما از طرف خداوند متعال انتخاب شدي براي شاد زندگي كردن پس بيكار نشين و براي شاد بودن و شاد زندگي كردن خودت و بقيه تلاشت رو بكن.;)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
;)از آسمان طلا مي‌بارد;)
:gol:گروه موفقيت:gol:

 

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
  • ذهن بشر معمار بدن او و بدن بازتاب انديشه هاي اوست .
  • بيماري ذهن به بيماري جسم تبديل مي شود.


    [*]سعادت و يا عدم سعادت ما نتيجه تفكر ماست ، ذهن انسان و نظام باورهاي او تعيين کننده کيفيت زندگي او هستند
    .
سلام به نظر من مهم ترین چیز برای شاد زیستن همین طرز تفکر ماست . یعنی هر جور فکر کنی همون به واقعیت تبدیل میشه . پس بیایید افکار خودمون روتغییر بدیم . هیچ کس محکوم به زندگی ناخوشایند نیست ،همه میتونیم عالی زندگی کنیم یعنی همون طورکه میخواهیم . فقط کافیه بخواهیم:gol:
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخ جون آدماي جديد!!!
چقدر خوبه كه همه دور هم جمع بشيم و از خوبي ها بگيم. همگي خوش اومدين.
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
الگوگيري از بچه ها
دوران كودكي دوران سحرآميزي است و براي آشنا شدن بايد وقت خود را با بچه ها بگذرانيم و چيزهاي بيشتري در مورد خنديدن بيخودي، كنجكاوي، پذيرفتن، انعطاف، اعتماد اراده و تصور خلاق از آ نها بياموزيد
بچه ها براي آموزش ما آمده اند.
 

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخ جون آدماي جديد!!!
چقدر خوبه كه همه دور هم جمع بشيم و از خوبي ها بگيم. همگي خوش اومدين.
سلام دوست من خوب تاپیکت چون جالب و به جا بود . ممنون از تاپیک خوبت . امیدوارم بتونیم ما بچه های باشگاه برای هم مفید باشیم . موفق باشید
 

khoshhal

عضو جدید
سلام من خودم از اون سری آدمایی هستم که الکی خوشم و همرو الکی خوش می کنم مثلا یه درسی رو می افتم کلی بهش می خندم که به خاطر این درس فقط معدلم کم شده هنوز مشروط نشدم یا اگه مشروط شم بازم می خندم که چی از وانشگاه اخراجم نکردن واگه بازم از اونجا اخراج شم می خندم که چی که نمردم حالا اگه بمیرم !!!! خب تاحالا نمردم ببینم چی کار می کنمتازه من فقط آهنگای شادو شنگول گوش می دم که چی که آهنگای غمگین آدمو افسرده می کنه من روحیم اینجوریه اما با همه ی این روحیه بازم جایی هست که فکر کنی تنهای تنهایی احساس کنی یه همزبون می خوای نه یه گوش پس خدا فقط نظارت میکنه تازه به هیچ کس نمی تونی اعتماد کنی چون فکر می کنن یا خلتر از قبل شدی یا کلا تعطیل شدی یا از دین خارج شدی و هزارتا یای دیگه میگی بازم توی این حال آدم میتونه مبارزه کنه؟
 

حمید...HaMiD

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر به یه تصویری قشنگ نگاه کنید یا یک فیلم شاد و زیبا ببینید احساس خوبی خواهید داشت و شاد خواهید شد . و برعکس اگر تصویری زشت ببینید یا یک فیلم غمگین یا خشن نگاه کنید قطعا احساس زیبایی نخواهید داشت مگر اینکه خشونت و زشتی را دوست داشته باشید.
آنچه که با چشم می بینید و حتی آنچه که می شنوید مستقیما روی احساس شما اثر می گذارد .

همین امر در سطحی گسترده تر در مورد دید درون و تصاویر ذهنی نیز صادق است .
یعنی دیدگاه و نظر شما نسبت به هر چیزی تعیین کننده احساس شما نسبت به آن چیز است .
مثلا اگر به یک مشکل یا یک موقعیت سخت به چشم یک مانع بنگرید همینطور هم خواهد شد و قطعا احساس خوبی در آن شرایط نخواهید داشت . اما اگر آن را فرصتی برای رشد و ترقی بدانید احساس شما نیز نسبت به آن شرایط دشوار تغییر خواهد کرد​
مرسی خوشم اومد
زندگی همانند بستنی خوشمزه ایست که قبل از آنکه آب شود باید از آن لذت برد!! ;):biggrin:
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان جديد و قديم
اميدوارم حضور شما در اين جمع ادامه داشته باشد و از مطالب شما هم استفاده کنيم. ممنون.
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
در دعا کردن باید مانند یک کودک باشی که شب به راحتی خوابش میبرد چون مطمئن است که صبح چیزی را که از پدرش خواسته آماده است . (اسکاول شین)
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
شاد بودن سخت نیست

شاد بودن سخت نیست

فرهنگ باستانی ايرانيان بر اساس شاد بودن و شاد کردن پايه گزاری شده است تا انسانها بتوانند قدرتمند تر و تندرست تر زندگی کنند.
شاد بودن به تمامی انسانها ميل به زندگی و تلاش ميدهد و آنها را پربارتر و سرزنده تر ميکند. چگونه بايد شاد بود؟
۱- از چيزهاي بسيار ساده هم ميتوان لذت برد و شاد شد. ديدن يک منظره ی زيبا، يک فيلم قشنگ يا يک دوست خوب هم ميتواند انسان را شاد کند.
۲- بهترين حالت را در خودتان و در شرايط موجود اطرافتان پيدا کنيد. هيچ كس همه چيز ندارد و هر كس اندوهی دارد كه با شادی زندگي آميخته است. هنر آن است كه در شرايط سخت بخنديم نه اين كه گريه كنيم.
۳- شما نمي توانيد همه را از خود خرسند و خشنود كنيد، پس اجازه ندهيد انتقادها شما را نگران كنند.
۴- اجازه ندهيد ديگران معيارهايتان را تعيين كنند، خودتان باشيد و به چيزي كه نيستيد، تظاهر نكنيد.
۵- كارهای سودمندی كه از انجام آنها لذت مي بريد را بيشتر انجام دهيد.
۶- دچار خيالپردازی نشويد، رويا و خيالپردازي هنگامي خوب است كه نتيجه اي داشته باشد؛ تحمل كردن چيزهاي خيالي سخت تر از چيزهاي واقعي است.
۷- نفرت و حسادت را از خود دور كنيد، اين دو دشمن روح شما هستند، روح شما را اندوهگين مي كنند و هيچ اتفاق خوشی هم برايتان نمي افتد.
۸- علايق و دلبستگي هاي زيادي داشته باشيد. اگر مسافرت دوست داريد و نمي توانيد برويد، سينما را امتحان كنيد. كتاب هاي جديد بخوانيد، به پارك برويد يا ورزش و پياده روي كنيد.
۹- گذشته را درگذشته رها كنيد و تنها از آن پند بگيريد و به خاطر داشته باشيد در صورتی که مشکلی پيش آمد، هميشه به يافتن راه حل آن فکر کنيم نه به خود مشکل.
۱۰- خودتان را به كاری گوناگون سرگرم و مشغول كنيد، کسی که سرش گرم باشد هرگز فرصتي براي غصه خوردن ندارد.
 

pooneh12345

عضو جدید
کاربر ممتاز
من همیشه خوشحالم در هر صورت در هرحالت در هر موقعیت
من می دونم که خیلی واسه اینجا موندم وقت ندارم پس چرا ناراحت باشم
بزار تا هستم لذت ببرم
(معنی حرفام این نیست که آینده نگر نیستما
معنیش این نیست که تلاش نمی کنما
فقط معنیش اینکه غصه نمی خورم چون وقتشو ندارم
همین)
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر مصمم به شاد زيستن هستيد بايد مواظب حرفهاي خود باشيد:
۱- بايد درباره خود به طور مثبت صحبت كنيد.
۲- از بي اعتبار ساختن خود بپرهيزيم.
با ناله و گريه و گلايه از خود، دوستان، شغل، خانواده و ديگران نمي توانيم احساس خوبي درباره خود داشته باشيم.
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
شادی و خوشحالی باعث افزایش طول عمر و همچنین جلوگیری از انواع بیماریها و حتی سرطان ها می گردد. گرچه شاد بودن به مقدار زیادی به رضایت فرد از وضعیت موجود مرتبط است ولی انسانها خود می توانند با تمرین و دقت زندگی خود را شادتر کنند .
 

sima.eng

عضو جدید
کاربر ممتاز
- وقتی تفکر خود را عوض می کنید زندگیتان تغییر می کند.سامان دادن به زندگی، وظیفه ی درونی هر انسان است و هیچکس نباید برای این سازمان دهی به انتظار دیگران بنشیند.
 

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان عزیز . واقعا شاد بودن خیلی خوبه . فقط کافیه طرز فکرتون رو عوض کنید بقیه حل شده هست . موفق باشید
 

R-Quantum

عضو جدید
کاربر ممتاز
- وقتی تفکر خود را عوض می کنید زندگیتان تغییر می کند.سامان دادن به زندگی، وظیفه ی درونی هر انسان است و هیچکس نباید برای این سازمان دهی به انتظار دیگران بنشیند.
کاملا موافقم . شکی نیست ;)
 

Similar threads

بالا