اسلحه خانه

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد


http://depositfiles.com/files/s5f6im3ty
http://rapidshare.com/files/333689050/RPG-7.rar
 

Sinai

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
به. یاد سربازی افتادم تو تسلیحات خدمت کردم اونا کجا این عکس ها کجا :surprised:
 

fatam

عضو جدید
کاربر ممتاز
آقا پيرجو!
بيزحمت اسم اينايي رو كه ميذاري رو هم بگو!
راستش من سربازي نرفتم، خيلياشو نميشناسم!:D


مرسي:w27:
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
اسلحه جدید ارتش امریکا

اسلحه جدید ارتش امریکا

اسلحه ای که می بینید یک تفنگ فضایی نیست. بلکه مدل تغییر یافته ای از سلاح مخصوص نیروهای ویژه آمریکا به نام SCAR است که در نمایشگاه تجهیزات پلیس در پاریس ارایه شده است.



از قدرت و قیافه عجیب و غریب آن که بگذریم به امکانات دیجیتالی این اسلحه می رسیم که موضوع اصلی بحث ما است. اول از همه این سلاح به نوعی جعبه سیاه مجهز شده است که تعداد و زمان گلوله های شلیک شده را طی ده سال گذشته ثبت می کند. با این امکان همیشه می توان فهمید که کی از اسلحه و چطور استفاده شده است.
ضمنا تیم سازنده مشغول کار بر روی این موضوع است که در آینده نزدیک اسلحه به گونه ای سرباز صاحب اش را بشناسد. ( مثلا از روی برخی اطلاعات بیومتریک ) تا اگر به دست تروریست ها افتاد غیر قابل استفاده شود.



سمت بعدی اسلحه نمایشگر جدیدی است که به آن اضافه شده و در واقع یک کامپیوتر است. این قسمت برای بخش نارنجک انداز اسلحه است. اگر سرباز بخواهد مکانی را با نارنجک بزند، کافی است هدف را نشانه بگیرد و دکمه کنار نمایشگر را فشار بدهد. کامپیوتر اسلحه، با لیزر زاویه لازم را برای هدف گیری و شلیک نارنجک محاسبه می کند!

 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
کلاشنیکف آ-کا-۴۷ (به روسی: Калашникова AK-۴۷) لفظ عامه گاهی آن را کلاشینکف و یا به طور خلاصه کلاش نیز می‌نامند، اسلحه‌ای انفرادی است که به حالت تمام اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک می‌تواند تیراندازی کند. این اسلحه دارای خشاب‌های ۳۰، ۴۰ و ۷۵ فشنگی (قابلمه‌ای) می‌باشد.[نیازمند منبع]

این سلاح به روش غیرمستقیم و با فشار گاز ناشی از انفجار باروت مسلح می‌شود و سیستم قفل گلنگدن آن از نوع چرخشی است. این سلاح در سه نوع با قنداق ثابت، تاشو از زیر، و تاشو از بغل ساخته می‌شود که نوع تاشو آن به دلیل اشغال کردن فضای کمتر و حمل آسانتر مورد توجه قرار گرفته‌است. به خاطر کوچکی و سبک بودن نسبی در جنگ‌های چریکی (پارتیزانی) کارایی دارد. کالیبر اصلی آن ۷٫۶۲ است ولی در کالیبرهای دیگر نیز ساخته شده‌است.کشورهای مختلفی (بیشتر از بلوک شرق) و از جمله ایران، این سلاح را در انواع مختلف به تولید رسانده‌اند و هم اکنون این اسلحه به دلیل کارایی بالای خود در سازمان رزم نیروهای مسلح ایران قرار دارد.

نام این اسلحه در زبان روسی Автомат Калашникова образца ۱۹۴۷ года و در انگلیسی Automatic Kalashnikov rifle 1947 model است.

اسلحه کلاشنیکف در سال ۱۹۴۷ توسط میخائیل کلاشنیکف در روسیه طراحی شد و در دوران جنگ سرد توسط بسیاری از کشورهای جهان به ویژه بلوک شرق استفاده گردید. در سال ۱۹۵۱ رسماً وارد ارتش روسیه گردید. بدنه ان از فولاد نرم ساخته شده وبقیه قسمتها پرسکاری شده‌است. درحدودسال ۱۹۵۹ نوع AKM (افتامات کلاشینکف مدرن) درخط تولید قرارگرفت که بر خلاف مدل آ-کا-۴۷ بدنه این سلاح ورقه پرسکاری است و در قسمتهای دیگر تغییراتی نیز داده شده‌است. قابل توجه‌است که درارتش روسیه مدل (AKM) در حال خارج شدن از رده‌است و مدل دیگری از این سلاح بنام SKS-۴۷ که از نظر ظاهر و مکانیسم مشابه این سلاح بوده وکالیبر ان کمتر است (۳۹*۴۵/۵) جانشین ان می‌گردد.

این هم آقای میخائیل کلاشینکف






 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
ژ-۳

ژ-۳

هکلر و کخ ژ-۳، یا جی-۳، نام تفنگ جنگی با آتش تنظیم‌پذیر است که شرکت هکلر و کخ آن را می‌ساخت. این جنگ‌افزار در سال ۱۹۵۹ به عنوان سلاح سازمانی ارتش آلمان انتخاب شد و از آن پس در طی چهل سال بیش از پنجاه کشور از جمله ترکیه، یونان، سوئد، پاکستان، پرتغال، مکزیک و ایران (در حال حاضر برای ارتش جمهوری اسلامی ایران) آن را برای نیروهای مسلح خود بکار گرفتند. شرکت هکلر-کخ این اسلحه را در سال ۲۰۰۰-۲۰۰۱ از لیست ساخت شرکت خارج کرد.


رمز موفقیت ژ-۳ در سادگی و قیمت ارزان ساخت آن است. این سلاح با فشنگ پرقدرت ۷٫۶۲ میلیمتری ناتو تغذیه می‌شود و می‌تواند در حالت تک تیر و رگبار عمل کند و دارای نوعی با قنداق تاشو نیز هست.

این اسلحه در زمان جنگ ایران و عراق توسط ایران استفاده شد. نسل جدید این اسلحه که با نام G_36 توسط شرکت سازنده تولید شده است در حال حاضر یکی از پیشرفته ترین سلاحهای رزم انفرادی بشمار می‌رود.


مشخصات

* کالیبر: ۷٫۶۲ میلیمتر
* وزن: ۴٫۴۱ کیلوگرم و ۴٫۷ کیلوگرم (نوع کامل آن با قنداق پلاستیکی و خشاب پر)
* طول لوله: ۴۵ سانتیمتر
* طول سلاح: ۱۰۲٫۶ سانتیمتر
* ظرفیت خشاب: ۲۰ فشنگ
* نواخت تیر: ۶۰۰ تیر در دقیقه[نیازمند منبع]
* سرعت گلوله: ۷۸۰ متر بر ثانیه
* برد مؤثر: ۵۰۰ متر
* برد نهایی: ۴۰۰۰ متر





کشورهای سازنده جنگ افزار بعد از جنگ جهانی دوم به این فکر افتادندکه که تفنگ انفرادی بسازند ، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بدین معنا که هم قدرت یک تیربار (مسلسل) را داشته باشد و هم دقت تفنگ را.لذا در سال 1959 شرکت (( Heckler & Koch آلمان غربی موفق شد تفنگ اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ( ژ3 ) را به جهان عرضه کند.در حال حاضر بیش از 50 کشور دنیا از این سلاح استفاده می‌کنند و 8 کشور نیز از جمله جمهوری اسلامی ایران خود ،سازنده این سلاح می‌باشند.


بیش از 45 سال است که سلاح ژ3 بعنوان سلاح سازمانی در اختیار ارتش و نیروهای مسلح ایران است.این سلاح در ابتدا بصورت تعداد محدودی توسط کارخانه ( هکلر و کخ ) تحویل ارتش ایران گردید.سپس کارخانه ( Heckler & Koch ) اقدام به راه اندازی خط تولید این سلاح در صنایع مسلسل سازی ارتش (جنگ افزارسازی فعلی) نمود.پس از پیروزی اقلاب اسلامی متخصصین آلمانی ، ایران را ترک کردند.در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و با هجوم مردم به کارخانه و اشغال آن بسیاری از مدارک فنی و ابزارآلات تولید آن معدوم و مفقود گردید.سپس با تلاش متخصصین کارخانه ، خط تولید بازسازی و راه اندازی شد.بدلیل استفاده از این سلاح در ارتش ایران و انعقاد پیمان منحله ( سنتو ) بین 3 کشور ایران،ترکیه و پاکستان ،این دو کشور نیز نسبت به انتخاب این سلاح برای نیروهای مسلح خود مبادرت ورزیدند. نمونه‌های جدید این سلاح مجهز به مکانیزم چکاننده 3 تیر نیز می‌باشد.




مشخصات تفنگ ژ3


جنگ افزاری است انفرادی ،خودکار و نیمه خودکار که با فشار غیر مستقیم گاز باروت مسلح و لوله آن با هوا خنک می‌شود.با خشاب 20 فشنگی از زیر تغذیه و دارای برگه ناظم آتش 3 وضعیتی ( بالا ضامن ، وسط تک تیر ، پائین رگبار ) می‌باشد.و دارای دو نوع دستگاه نشانه روی است :

الف – دستگاه نشانه روی مکانیکی : شامل مگسک ثابت و روزنه دید متحرک (طبلک برد) که روی طبلک برد متحرک از اعداد 1 الی 4 مدرج شده و هر عدد نشانگر 100 متر می‌باشد.

ب – دستگاه نشانه روی اپتیکی (دوربین) : که توسط یک پایه استاندارد بر روی قبضه نصب می‌گردد و خود دوربین در دون نوع متفاوت ( 1 – دوربین دید در شب . 2 – دوربین معمولی ) می‌باشد.این سلاح در دو نوع قنداق ساخته می‌شود:

الف ) قنداق ثابت چوبی و کائوچویی G3-A3

ب ) قنداق تاشو فلزی کشویی G3-A4

مختصات فنی تفنگ G3-A3

کالیبر : 51 × 65/7 میلیمتر

سرعت اولیه گلوله : 800 متر بر ثانیه

تعداد و گردش خان : 4 عدد از چپ به راست

وزن سلاح بدون سرنیزه : 200/4 کیلوگرم

وزن سلاح بدون خشاب : 300/4 کیلوگرم

وزن خشاب آلومینیومی : 130 گرم

وزن خشاب فولادی : 260 گرم

نواخت تیر علمی : 500 الی 600 تیر در دقیقه

نواخت تیر عملی : 120 الی 150 تیر در دقیقه

برد مفید : 400 متر

برد موثر : 600 متر

برد نهایی : 3750

طول سلاح بدون سرنیزه : 5/102 سانتیمتر

طول سلاح با سرنیزه : 5/124 سانتیمتر

وزن فشنگ : 24 گرم

مختصات فنی تفنگ G3-A4

طول سلاح بسته : 84 سانتیمتر

طول سلاح باز : 102 سانتیمتر

وزن سلاح بدون خشاب : 600/4 کیلوگرم

متعلقات تفنگ ژ۳



سر نیزه،شعله پوش مانوری،بند،دوپایه،دوربین معمولی،دوربین دید در شب، وسایل تنظیف که شامل : روغندان،برس زبر،برس نرم فرچه مویی زنجیر لوله پاک کن،خشاب آلومینیومی است.وسایل لوله جوفی (جعبه خفیف ) که با نصب این وسایل بر روی سلاح می‌توان کالیبر آنرا به ۲۲/۰ اینچ تبدیل نمود.این کار جهت شکار و تمرین تیراندازی انجام می‌گیرد .که وسایل لوله جوفی عبارتند از : آلات متحرکه مخصوص ، ۲ عدد خشاب مخصوص ۲۲/۰ اینچی ، لوله مخصوص خفیف ، جعبه تنظیف.
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
یوزی مشهور ترین مسلسل جهان

یوزی مشهور ترین مسلسل جهان

اوزی و یا یوزی (در عبری: עוזי در انگلیسی: Uzi) نام مسلسل ساخت کشور اسرائیل است. مخترع مسلسل يوزی، یک یهودی اسرائیلی آلمانی‌الاصل به نام یوزی گال بود که مسلسل یوزی را در سال ۱۹۴۸ میلادی برای اولین بار طراحی کرد. یوزی گال بر طبق وصیتش، امتياز اسلحه یوزی را در اختيار وزارت دفاع اسرائیل قرار داد. اما مسلسل یوزی تنها نامش را از مخترعش نگرفته است و نام «یوزی» در زبان عبری مخفف جمله‌ای است، به معنای «خداوند قدرت من است».

مسلسل یوزی اسلحه سازمانی نیروهای دفاعی اسرائیل و برخی کشورهای دیگر است. یوزی تنها ۳٫۵ کیلوگرم وزن دارد و قادر به شلیک ۶۰۰ تیر در عرض تنها یک دقیقه است.


دو سال بعد از تشکیل رژیم نا مشروع اسرائیل سال 1950 یک سرگرد اسرائیلی به نام یوزی ئل گال برای مقابله با مبارزان فلسطین طرح اسلحه ای را برای وزارت دفاع اسرائیل ریخت و کارخانه اسلحه سازی ارتش اسرائیل ساختن آن را از سال بعد آغاز کزد طرح سرگرد یوزی ئل گال از روی اسلحه ZK - 476 کشور چگسلواکی گرفته شده بودو به پیشنهاد وزارت دفاع اسرائیل نام یوزی به این اسلحه داده شد

مشخصات

اسلحه ای است ساخت اسرائیل که با فشار مستقیم گاز باروت مسلح لوله آن با هوا خنک و با خشابهای 25 و 32 فشنگی (استاندارد) تغذیه می شود دستگاه نشانه روی اسلحه از یک مگسک (قابل تنظیم برای قلق گیری ) و یک روزنه دید( قابل تنظیم برای فاصله 100 و 200 متر ) ساخته شده است اسلحه دارای سه ضامن به شرح زیر است :
1- ضامن اصلی که در سه حالت ضامنS . تک تیرR و رگبارA قرار میگیرد این ضامن در سمت چپ سلاح و بالای قبضه به نحوی قرار گرفته است که تیر انداز با کمک شست دست خود به راحتی میتواند از آن استفاده کند
2- ضامن قبضه ای که به طور کلی دو کار انجام میدهد :
تا به آن فشار نیاورید * اسلحه مسلح نمی شود * اسلحه تیر اندازی نمی کند
3- ضامن گلنگدن که اگر دستگیره آتش را تا به نیمه راه عقب بکشید گلنگدن تا آخر عقب نیامده و این عمل باعث میشود که اسلحه مسلح نشده و ماشه هم عمل نکند زیرا زائده کنار دستگیره آتش به دندانه های روی در پوش گیر کرده و در نتیجه آلات متحرکه همان طور در حالت وسط می ماند

مختصات

کالیبر ..................................................... 9 م م (پارابلوم)
تعداد خان ................................................ 4 عدد از چپ به راست
وزن سلاح با قنداق فلزی .............................. 3.500 کیلو گرم
وزن خشاب 32 تیری خالی ............................. 220 گرم
طول اسلحه با قنداق چوبی یا قنداق فلزی باز ........................................ 64 سنتی متر
طول اسلحه با قنداق فلزی بسته ...................... 46 سانتی متر
سرعت اولیه گلوله ..................................... 420 متر بر ثانیه
برد مفید ................................................ 200 متر
برد نهایی ............................................... 2000 متر

مأموریت : استفاده در درگیریهای نزدیک علیه نفرات دشمن

متعلقات و تجهیزات


سر نیزه
نور افکن
لوله پرتاب نارنجک
آچارها
وسایل تنظیف
بست خشاب
خشاب پر کن

این سلاح از انواع فشنگهای 9 میلی متری پارابلوم استفاده میکند
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
مسلسل دستي TEC DC-9 ، ساخت سوئد

مسلسل دستي TEC DC-9 ، ساخت سوئد

اين مسلسل دستي را بايد مسلسل اشرار و قانون شکنان امريکا دانست. تاکنون هيچ مسلسل دستي مانند TEC DC-9 ، در زير کت گانگسترهاي امريکايي جاي نگرفته است. دليل اين امر را مي توان ظرفيت خشاب بالا ، ابعاد کوچک و نواخت تير فوق العاده دانست. طرح اوليه اين سلاح ، در کشور سوئد بر روي کاغذ آمد. سازنده اين سلاح ، يک کارخانه سوئدي به نام Interdynamic بود. کشور سوئد ، بازار خوبي براي فروش اين سلاح به شمار نمي آمد. لذا کارخانه مذکور ، به ميامي امريکا نقل مکان کرد. از آنجا که فروش مسلسل هاي دستي رگبارزن ، در امريکا با محدوديت هاي فراواني روبرو است ، نمونه اوليه اين سلاح بصورت نيمه اتوماتيک توليد شد. گلنگدن اين سلاح از نوع باز بود و توسط فشار مستقيم گاز باروت عمل مي کرد. سلاح مذکور با نام KG-9 ارائه شد. به زودي پليس امريکا متوجه شد که حتي مدل تکتير زن و نيمه اتوماتيک اين سلاح را مي توان به راحتي به نمونه تمام اتوماتيک تبديل کرد. بنابراين توليد اين سلاح کاملآ ممنوع شد. کارخانه Interdynamic براي رهايي از اين بن بست ، سلاح KG-9 را مورد بازنگري قرار داده و آن را با گلنگدن بسته و با نام KG-99 ارائه کرد.


 

خيبر

عضو جدید
کاربر ممتاز
به. یاد سربازی افتادم تو تسلیحات خدمت کردم اونا کجا این عکس ها کجا :surprised:
شما کجا خدمت کردین؟!
ارتش؟!
دوست من خیلی از تسلیحاتی که خودمون ساختیم رو نمیزارن جلو سربازا که..
به سربازا همون کلاش و ژ3 که میدن خیلیه!:D:gol:
 

fatam

عضو جدید
کاربر ممتاز
:w27:
اطلاعات خوبي بود!

فكر كنم ژ36 به كاره من بياد!
 

nasim khanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
اسلحه ای که می بینید یک تفنگ فضایی نیست. بلکه مدل تغییر یافته ای از سلاح مخصوص نیروهای ویژه آمریکا به نام SCAR است که در نمایشگاه تجهیزات پلیس در پاریس ارایه شده است.



از قدرت و قیافه عجیب و غریب آن که بگذریم به امکانات دیجیتالی این اسلحه می رسیم که موضوع اصلی بحث ما است. اول از همه این سلاح به نوعی جعبه سیاه مجهز شده است که تعداد و زمان گلوله های شلیک شده را طی ده سال گذشته ثبت می کند. با این امکان همیشه می توان فهمید که کی از اسلحه و چطور استفاده شده است.
ضمنا تیم سازنده مشغول کار بر روی این موضوع است که در آینده نزدیک اسلحه به گونه ای سرباز صاحب اش را بشناسد. ( مثلا از روی برخی اطلاعات بیومتریک ) تا اگر به دست تروریست ها افتاد غیر قابل استفاده شود.



سمت بعدی اسلحه نمایشگر جدیدی است که به آن اضافه شده و در واقع یک کامپیوتر است. این قسمت برای بخش نارنجک انداز اسلحه است. اگر سرباز بخواهد مکانی را با نارنجک بزند، کافی است هدف را نشانه بگیرد و دکمه کنار نمایشگر را فشار بدهد. کامپیوتر اسلحه، با لیزر زاویه لازم را برای هدف گیری و شلیک نارنجک محاسبه می کند!


:D:D:D
یاد این بازی جنگیای سگا و پلی استیشن افتادم که مربع میزدی تک تیر بود ، دایره میزدی رگباری میزد، مثلث میزدی نارنجک مینداخت و..!!!
یادش بخیر بچه بودیم چه کارا که نمیکردیم...

فکر کنم این اسلحه واس مهندسای کامپیوتر ساخته شده !!! فقط یه عمر طول میکشه تا طرف کاراییشو یاد بگیره !!!:D
 

nasim khanom

عضو جدید
کاربر ممتاز
آرش بدو بیا که اسلحه مخصوص تو هم اومد !!!:w42::w42:



این جنگ افزار پیشرفته توسط متخصصان وزارت دفاع. سلاحی که می رود انشا ءالله به زودی جایگزین اسلحه های بیگانه در سراسر نیروهای مسلح گردد. و آن سلاحیست که موجب وحشت دشمنان خونی ملت ایران گشته است . و آن سلاحی نیست جز :


[FONT=courier new, courier, mono]اسلحه ملی خیبر[/FONT]


اسلحه ملی خیبر بوسیله متخصصان خیبری وزارت دفاع طراحی و تولید شده است و اولین بار در سال 2004 توسط دریادار شمخانی وزیر دفاع سابق شخصا آزمایش و به نمایش در آمد و برنامه ریزی شده است که انشا ء الله در آینده نزدیک جایگزین اسلحه های کلاشنیکف و ژ۳ در نیروهای مسلح گردد .خیبر را می توان مدل تغییر شکل یافته اسلحه S-5.56 ایران به یک اسلحه بولپاپ دانست .
این سلاح قابلیت انتخاب حالت های شلیک در وضعیت های مختلف را نیز دارد. سلاح خیبر از سیستم فشار مستقیم گاز باروت استفاده می کند که مشابه اسلحه ام-16 می باشد. قبضه پلیمری این سلاح هم با محافظ ماشه بزرگ تر شده در زیر محافظ استوانه ای شکل لوله نصب شده است. کلید انتخاب حالت ضامن / آتش سلاح هم در سمت چپ سلاح و در پشت محل اتصال خشان به سلاح و دور از قبضه قرارگرفته است . خروج پوکه از سمت راست صورت می گیرد و سیستم تغذیه سلاح هم از خشاب های مشابه اسلحه ام-16 استفاده می کند . کلید رها کننده خشاب در سمت راست محل اتصال خشاب به سلاح قرار گرفته است که مانند ام-16 است. سایت های نشانه روی از نوع باز یا ساده بوده و سایت عقبی بر روی یک دسته حامل قرار دارد.
تجهیزات اضافی هم شامل دوپایه های سبک وزن جدا شونده و سر نیزه است. این سلاح در 3 مدل کارابین ( کماندویی ) با لوله کوتاه ... استاندارد با لوله معمولی و مخصوص تک تیر اندازان و شلیک دقیق آن با لوله بلند تولید می شود .
احتمالا نارنجک انداز زیر لوله و دوربین های نشانه روی چندگانه بر این سلاح نصب می شوند.در ضمن از این اسلحه فقط در نیروی انتظامی و سپاه پاسداران استفاده می شود.

[FONT=arial, helvetica, sans-serif]مشخصات تخصصی اسلحه ملی خیبر :[/FONT]

[FONT=times new roman, times, serif]کالیبر : 56/5 میلیمتر [/FONT]
[FONT=times new roman, times, serif]مکانیزم مسلح شدن : گاز مستقیم[/FONT]
[FONT=times new roman, times, serif]
نوع خشاب : 20 و 30و۱۰۱ تیری
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
عمل چفت شدن : چرخشی(مثل کلاش) با قفل کامل
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
طول سلاح با
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif] :
لوله بلند :780
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif] mm
لوله متوسط : 730
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif] mm
لوله کوتاه : 680
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif] mm
عداد خان : 6 عدد راستگرد
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
سرعت دهانه : 900-950 متر بر ثانیه [/FONT]
[FONT=times new roman, times, serif]برد نهایی : 2500 متر[/FONT]
[FONT=times new roman, times, serif]
برد موثر با لوله بلند : 450 متر
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
نواخت تیر عملی : 120 تا 180 تیر در دقیقه
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
نواخت تیر علمی : 800 تا 850 تیر در دقیقه
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
وزن با لوله بلند و خشاب 30 تیری خالی : 700/3 کیلوگرم
[/FONT]

تصاوير ضميمه

 

mansoore72

عضو جدید
کاربر ممتاز
آی گفتیا
اتفاقا منم امروز به مامانم گفتم کاش میشد دخترا هم برن سربازی حتی اگه شده باشه واس 2 ماه

منم مي خوام برم سر بازي
:heart::heart::heart:من سربازي را دوست مي دارم :heart::heart::heart:
اقا چرا نمي شه ما هم مثل اون خانوم هاي تو عكس بريم سربازي:(
من دلم اسلحه مي خواد :heart:
البته دلتون بسوزه ها من تا حالا با اسلحه كار كردم
البته مال خيلي وقت پيش است
اما بهر حال :redface:

راستي مدير هاي اين جا همشون اين قدر خشن هستند؟؟؟؟:cool:
تاپيك اسله خانه توسط پيرجو :cool::cool::cool::cool::cool:
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
ام 16 اسلحه ارتش آمریکا

ام 16 اسلحه ارتش آمریکا

ام۱۶ (در انگلیسی: M۱۶ و یا Caliber ۵٫۵۶ mm) نام سلسله مسلسل‌های جنگی مجهز ساخت شرکت کلت و تحت امتیاز ارتش ایالات متحده آمریکا است. مسلسل ام۱۶ دارای چند نسل مختلف می‌باشد که مدلهای ام۱۶/آ۱، ام۱۶/آ۲، ام۱۶/آ۳، ام۱۶/آ۴ را شامل می‌شوند. بیشترین کاربرد مسلسل‌های ام۱۶ در نیروی زمینی است و از دهه ۱۹۶۰ تاکنون در ارتش ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار دارد. سلسله مسلسل‌های ام۱۶ مورد استفاده بیش از ۱۵ کشور عضو پیمان ناتو و بسیاری دیگر از کشورهای جهان است. مسلسل ام۱۶ در سال ۱۹۶۴ میلادی و برای اولین بار به عنوان اسلحه سازمانی در ارتش آمریکا مورد استفاده قرار گرفت.


دقت و نواخت تیر (تعداد شلیک در دقیقه) ام۱۶، بالاتر از تیربارهای ژ۳ و کلاشینکف است. کالیبر مسلسل ام۱۶، ۵٫۵۶ است و به روش غیر مستقیم توسط گاز باروت حاصل از شلیک مسلح می‌شود وسیستم قفل گلنگدن آن بصورت چرخدنده‌ای طراحی شده است.

خصوصیات اسلحه



حالات شلیک : ۱- تک تیر ، ۲- سه تیر (three-round burst ) ( در این حالت با هر بار فشار دادن ماشه سه تیر شلیک می‌شود . از مزیتهای آن در نشانه گیری است که با یک بار نشانه گیری دقیق ، می‌توان سه تیر به سمت دشمن شلیک کرد ) ، ۳- رگبار ( حالت رگبار در مدل ام۴آ۱ وجود دارد که در این مدل حالت سه تیر وجود ندارد )

طول اسلحه : ۸۵۰٫۹ میلیمتر ( ۳۳٫۵ اینچ )

طول لوله : ۳۶۸٫۳ میلیمتر ( ۱۴٫۵ اینچ ) ( لوله این اسلحه در نوع ام۴آ۱ سنگین تر بوده و دارای مقاومت بیشتری نسبت به گرما در آتش مداوم در حالت رگبار است )

وزن اسلحه بدون خشاب : ۲٫۹۴ کیلوگرم ( ۶٫۵ پوند )

وزن اسلحه با خشاب : ۳٫۴ کیلوگرم ( ۷٫۵ پوند )

برد مؤثر : ۳۶۰ متر

برد نهایی : ۳۶۰۰ متر

میزان آتش : ۷۰۰ الی ۹۵۰ تیر در دقیقه

سرعت گلوله در سرلوله ( سرعت اولیه گلوله ) : ۹۵۰ متر بر ثانیه ( ۲۹۷۰ فوت بر ثانیه )

خشاب : ۳۰ تایی





لیست کشورهایی که از این سلاح استفاده می کنند و جز سلاح ارتش کشورشون محسوب میشه.

Users
A British soldier with an M16A1
A U.S. Marine with an M16A4 equipped with an ACOG
Monacan soldier with M16 rifle.
Philippine Marines using M16 rifles during a military exercise
Philippine soldier with an M16 rifle secures a postion during the Balikatan excersises.

* Afghanistan
* Australia
* Bangladesh (Used by Bangladesh military, Special Forces and Counter Terrorism Units)
* Barbados
* Belize
* Bolivia
* Brazil
* Brunei
* Cambodia
* Cameroon
* Canada: C7 variant is used by the Canadian Armed Forces.
* Chile
* Democratic Republic of the Congo
* Costa Rica
* Denmark
* Dominican Republic
* East Timor
* Ecuador
* El Salvador
* Estonia
* Fiji
* Gabon
* Ghana
* Greece
* Grenada
* Guatemala
* Haiti
* Indonesia
* Iraq
* Israel
* Jamaica
* Jordan
* Republic of Korea (Manufactured under license by Daewoo)
* Lebanon
* Lesotho
* Lithuania (M16A2 used by National Defence Volunteer Forces)
* Malaysia
* Mexico
* Morocco
* New Zealand
* Nepal
* Netherlands: C7 variant is used by the Royal Netherlands Army.
* Nicaragua
* Nigeria
* Oman
* Panama
* Philippines
* Qatar
* Senegal
* Somalia
* South Africa
* Sri Lanka
* Thailand
* Tunisia
* Turkey
* Uganda
* United Arab Emirates
* United Kingdom (The M16 rifle has previously been used by the Special Forces, however has been replaced by the C7)
* United States
* Uruguay
* Vietnam
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
دوشکا تیربار تانک

دوشکا تیربار تانک

دوشکا نام گونه‌ای مسلسل سنگین برای پدافند ضدهوایی است که در شوروی پیشین ساخته می‌شد.

نام روسی آن ДШК (د.ش.کا) کوتاه شده Дегтярёва Шпагина Крупнокалиберный (تلفظ: دِگتیاریووا اشپاگینا کروپنوکالیبـِرنیی) و به معنی «کالیبر-بزرگ دگتیارف-اشپاگین» است. واسیلی دگتیارف طراح اصلی این سلاح بود و گئورگی اشپاگین سازوکار خشاب آن را بهبود بخشید. کالیبر این سلاح ۱۲٫۷ م م می‌باشد و انواع مختلفی از گلوله‌های با کاربری مختلف برای این سلاح ساخته شده‌است . مشابه این سلاح مسلسل سنگین کالیبر ۰٫۵۰ ساخت آمریکا می‌باشد .






تاریخچه:

اولین مسلسل های سنگین ارتش شوروی ، برای پاسخ گویی به نیاز سلاح های ضد هوایی طراحی شدند.نخستین سلاح کالیبر 7/12 که در ارتش شوروی بکار گرفته شد سلاح DK بود که در سال 1930 طراحی شد.این سلاح در مقیاس اندکی طی سالهای 1933 تا 1935 تولید شد.خشاب این سلاح از نوع دایره ای و 30 تیر بود و گلنگدن آن با سیستم فشار گاز باروت کار می کرد.این سلاح دارای وزن زیاد و نواخت تیر پایینی بود. در سال 1938 یکی از سازندگان و طراحان سلاح در روسیه بنام SHPAGIN دست به تحول سلاح DK زد و سیستم تغذیه آن را تبدیل به نوع نواری کرد. ارتش شوروی این سلاح را در سال 1939 به عنوان مسلسل سنگین رسمی به خدمت گرفت و نام این سلاح را از DK به DSHK (یعنی مسلسل سنگین دکتیارف و شاپگین) تغییر داد.
این سلاح در جنگ جهانی دوم به عنوان سلاح ضد هوایی و پشتیبانی پیاده نظام بکار گرفته شد . بعد از جنگ جهانی دوم این سلاح در قسمت هایی چون سیستم تغذیه نوار فشنگ مورد بازنگری قرار گرفت و با نام DSHK_M یا DSHKM_38/46 عرضه گردید.این مسلسل در بسیاری از تانک های روسی به عنوان مسلسل برجک بکار برده شد.از جمله این تانک ها می توان به تانکهای BTR_155 و T_55 وT_62 اشاره کرد.در سال 1970 مسلسل سنگین DSHK جای خود را به مسلسلهای NSV/NSVT داد ولی کشورهای بلوک شرق ادامه کاربرد آنرا ترجیح دادند.این سلاح در بسیاری از کشورها مثل چین، ایران ، یوگسلاوی و پاکستان تولید شده است.این سلاح در زمان خود از بهترین سلاحها بوده چنانچه گلوله آن در فاصله 500 متری قادر بود زرهی به ضخامت 15 میلیمتر را سوراخ کند.سلاح DSHK توسط هوا خنک می شود.دریچه گاز آن دارای 3 درجه تنظیم می باشد و خوراک دهنده آن در سمت چپ سلاح تعبیه شده است.گونه ای از آن با دو پایه قابل تنظیم ، قابل تبدیل شدن به مسلسل ضد هوایی را دارد و دارای یک سپر ضخیم برای محافظت از تیرانداز می باشد.


مشخصات فنی:


کالیبر 7/12 میلیمتر

تعداد خان 8 عدد راستگرد

سرعت اولیه 800 متر بر ثانیه

نواخت تیر 600 تیر در دقیقه

وزن سلاح کامل با سه پایه 35/95 کیلو گرم

وزن سه پایه 97/30 کیلوگرم

وزن گهواره 45/16 کیلوگرم

وزن سلاح به تنهایی 32/32 کیلو گرم

وزن جعبه فشنگ با نوار خالی 7/4 کیلوگرم

وزن جعبه فشبگ (70 فشنگی) 14 کیلوگرم

طول سلاح با دوشی 1945 میلیمتر

طول سلاح 1590 میلیمتر

ارتفاع تیربار بر روی سه پایه 1470 میلیمتر

ارتفاع تیر بار در حالت شلیک زمینی 450 میلیمتر

حرکت سمتی سلاح 360 درجه

حد به طرف بالا نسبت به افق 78 درجه

حد به طرف پایین نسبت به افق 26 - درجه

برد نهایی 7000 متر

برد موثر بر علیه هدف های زمینی 3300 متر

برد موثر بر علیه هدف های هوایی 1600 متر

برد موثر بر علیه سنگرهای تیربار 1500 متر

برد موثر بر علیه هدف های زرهی سبک 800 متر

 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد
کلت ام۱۹۱۱

کلت ام۱۹۱۱

کُلت ۱۹۱۱ سلاح کمری نیم‌اتوماتیکی است که از سال ۱۹۱۱ تا ۱۹۸۵ سلاح کمری سازمانی نیروهای مسلح آمریکا بود. اغلب آن را «ام۱۹۱۱» یا «کلت۴۵» می‌نامیدند. این سلاح در جنگ اول، جنگ دوم، جنگ کره و جنگ ویتنام بکار رفت. در ایران بیشتر به «کلت» مشهور است و دیگر سلاح‌هایی (مانند استار، براونینگ و غیره) را که شبیه به آن ساخته شده نیز کلت می‌گویند.

کلت۱۹۱۱ را جان براونینگ طرح کرد.

کالیبر اصلی این سلاح ۰‎٫۴۵ است ولی در کالیبرهای دیگر مانند ۰‎٫۳۸ و ‎۷٫۶۲ نیز ساخته شده است. این اسلحه که اسلحه کمری ارتش آمریکابود.درسال1985 بااسلحه کمری برتا 92ف س تعویض شد.

خصوصیات

* کالیبر:45/0
* وزن:1077گرم
* طول:216میلیمتر
* ظرفیت:7
* طول لوله:128میلیمتر


این هم ویلیام کروزر سازنده کلت کمری ام







 

سرمد حیدری

مدیر تالارهای مهندسی شیمی و نفت
مدیر تالار
آرش بدو بیا که اسلحه مخصوص تو هم اومد !!!:w42::w42:



این جنگ افزار پیشرفته توسط متخصصان وزارت دفاع. سلاحی که می رود انشا ءالله به زودی جایگزین اسلحه های بیگانه در سراسر نیروهای مسلح گردد. و آن سلاحیست که موجب وحشت دشمنان خونی ملت ایران گشته است . و آن سلاحی نیست جز :


[FONT=courier new, courier, mono]اسلحه ملی خیبر[/FONT]


اسلحه ملی خیبر بوسیله متخصصان خیبری وزارت دفاع طراحی و تولید شده است و اولین بار در سال 2004 توسط دریادار شمخانی وزیر دفاع سابق شخصا آزمایش و به نمایش در آمد و برنامه ریزی شده است که انشا ء الله در آینده نزدیک جایگزین اسلحه های کلاشنیکف و ژ۳ در نیروهای مسلح گردد .خیبر را می توان مدل تغییر شکل یافته اسلحه S-5.56 ایران به یک اسلحه بولپاپ دانست .
این سلاح قابلیت انتخاب حالت های شلیک در وضعیت های مختلف را نیز دارد. سلاح خیبر از سیستم فشار مستقیم گاز باروت استفاده می کند که مشابه اسلحه ام-16 می باشد. قبضه پلیمری این سلاح هم با محافظ ماشه بزرگ تر شده در زیر محافظ استوانه ای شکل لوله نصب شده است. کلید انتخاب حالت ضامن / آتش سلاح هم در سمت چپ سلاح و در پشت محل اتصال خشان به سلاح و دور از قبضه قرارگرفته است . خروج پوکه از سمت راست صورت می گیرد و سیستم تغذیه سلاح هم از خشاب های مشابه اسلحه ام-16 استفاده می کند . کلید رها کننده خشاب در سمت راست محل اتصال خشاب به سلاح قرار گرفته است که مانند ام-16 است. سایت های نشانه روی از نوع باز یا ساده بوده و سایت عقبی بر روی یک دسته حامل قرار دارد.
تجهیزات اضافی هم شامل دوپایه های سبک وزن جدا شونده و سر نیزه است. این سلاح در 3 مدل کارابین ( کماندویی ) با لوله کوتاه ... استاندارد با لوله معمولی و مخصوص تک تیر اندازان و شلیک دقیق آن با لوله بلند تولید می شود .
احتمالا نارنجک انداز زیر لوله و دوربین های نشانه روی چندگانه بر این سلاح نصب می شوند.در ضمن از این اسلحه فقط در نیروی انتظامی و سپاه پاسداران استفاده می شود.

[FONT=arial, helvetica, sans-serif]مشخصات تخصصی اسلحه ملی خیبر :[/FONT]

[FONT=times new roman, times, serif]کالیبر : 56/5 میلیمتر [/FONT]
[FONT=times new roman, times, serif]مکانیزم مسلح شدن : گاز مستقیم[/FONT]
[FONT=times new roman, times, serif]
نوع خشاب : 20 و 30و۱۰۱ تیری
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
عمل چفت شدن : چرخشی(مثل کلاش) با قفل کامل
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
طول سلاح با
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif] :
لوله بلند :780
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif] mm
لوله متوسط : 730
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif] mm
لوله کوتاه : 680
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif] mm
عداد خان : 6 عدد راستگرد
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
سرعت دهانه : 900-950 متر بر ثانیه [/FONT]
[FONT=times new roman, times, serif]برد نهایی : 2500 متر[/FONT]
[FONT=times new roman, times, serif]
برد موثر با لوله بلند : 450 متر
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
نواخت تیر عملی : 120 تا 180 تیر در دقیقه
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
نواخت تیر علمی : 800 تا 850 تیر در دقیقه
[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]
وزن با لوله بلند و خشاب 30 تیری خالی : 700/3 کیلوگرم
[/FONT]

تصاوير ضميمه

چه سلاح زشتی
برات متاسفم خیبر. زود برو اسمتو عوض کن.:biggrin:
 

پیرجو

مدیر ارشد
مدیر کل سایت
مدیر ارشد

مشکل اینجاست که اینجا فقط نکته های مثبت گذاشته میشه، وقتی برن سربازخونه خب خودت دیگه میدونی که چی میشه... شب ساعت 3 بیان دوشکا رو بزارن روی بزنن...وقتی شلیک میشه باهاش زمین میرزه...اگر برن رزمایش که دیگه یک ساعت هم نمیکشه که فرار می کنن، شب بیدارت می کنن توی سرما که برف میاد روی زمین باید راز کش بری (یا همون سینه خیز) میبرنت توی کمین میندازت میگن برو...خب چی میشه توی کمین نه راه پس داری نه راه پیش دخلت اومده. با ماشین میبرنت میندازنت توی یه بیابون بی آبو علف میگن تا ساعت 6 صبح باید این نقطه باشی، باید جهت رو از روی ستاره ها پیدا کنی، شانس بیاری هوا صاف باشه وگر نه ابری بود باید بگردی یه چیزی پیدا کنی از روش جهت رو پیدا کنی و الی اخر....
 

fatam

عضو جدید
کاربر ممتاز
:w24:





مشکل اینجاست که اینجا فقط نکته های مثبت گذاشته میشه، وقتی برن سربازخونه خب خودت دیگه میدونی که چی میشه... شب ساعت 3 بیان دوشکا رو بزارن روی بزنن...وقتی شلیک میشه باهاش زمین میرزه...اگر برن رزمایش که دیگه یک ساعت هم نمیکشه که فرار می کنن، شب بیدارت می کنن توی سرما که برف میاد روی زمین باید راز کش بری (یا همون سینه خیز) میبرنت توی کمین میندازت میگن برو...خب چی میشه توی کمین نه راه پس داری نه راه پیش دخلت اومده. با ماشین میبرنت میندازنت توی یه بیابون بی آبو علف میگن تا ساعت 6 صبح باید این نقطه باشی، باید جهت رو از روی ستاره ها پیدا کنی، شانس بیاری هوا صاف باشه وگر نه ابری بود باید بگردی یه چیزی پیدا کنی از روش جهت رو پیدا کنی و الی اخر....



چه هيجاني داره!:w11:
اينايي كه گفتين نكته مثبتا بود ديگه؟؟؟:w16:







ما ميتوانيم!;)
 
بالا