دختر شاه عربستان روبنده اش را برداشت + عکس

وضعیت
موضوع بسته شده است.

arayeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
این شاهزاده عربستانی همچنین ابراز امیدواری كرده است كه مساله ممنوعیت رانندگی زنان حل شود. وی گفت: تصمیمگیری در این زمینه در دست من نیست.
به گزارش 3 نسل به نقل از النخیل، تصویر شاهزاده عادله دختر پادشاه عربستان در سایتها و شبكههای تلویزیونی موجب امیدواری زنان عربستان شده است به طوری كه آنها امیدوار شدند بالاخره میتوانند از زندان مردان و برخی آداب و رسوم ظالمانه این كشور رها شوند.



بر اساس این گزارش، عادله با ظاهری جدید و بدون برقع که حجاب قدیمی زنان این كشور است و در حالی كه تنها شالی بر سرش گذاشته بود و بخشی ازموهایش پیدا بود در میان مردم ظاهر شد. این در حالی است كه این مساله موجب خشم برخی شده است.

عادله عنوان داشت: پوشیدن روبند به آداب و رسوم باز میگردد نه به دین. شما میتوانید زنانی را ببینید كه صورتشان یا موهایشان را میپوشانند. آنها آزاد هستند. من به شخصه هیچ اعتراضی به حجابی كه موها را كامل بپوشاند، ندارم. من معتقدم پوشاندن كامل موها در مقایسه با پوشاندن كامل صورت بیشتر مطابق با اسلام است. اما نمیدانم چرا باز در این باره سوالاتی وجود دارد چرا كه ما حق انتخاب داریم. عادله معتقد است كه نقاب یا روبند در اماكنی كه نیاز به تدابیر امنیتی دارد، جایز نیست.

این شاهزاده ادامه ممانعت و مخالفت با اختلاط زن و مرد در برخی اماكن را محكوم كرد و گفت: چرا افراد نمیتوانند با حفظ احترام متقابل به جنس مخالف باهم كار كنند همانند كار در بیمارستانها یا زمان حج.

این شاهزاده عربستانی همچنین ابراز امیدواری كرده است كه مساله ممنوعیت رانندگی زنان حل شود. وی گفت: تصمیمگیری در این زمینه در دست من نیست.

همسر این شاهزاده فیصل بن عبدالله بن محمد آل سعود، وزیر آموزش وپرورش عربستان است، این در حالی است که عادله با اداره این وزارتخانه از سوی همسرش مخالفت كرده است.

روزنامه های عربستان اظهارات امیر فیصل دراین راستا را منتشر كردند. عادله ریاست چندین سازمان خیریه را برعهده دارد و فعالیت اجتماعی گستردهای را نیز دارد. وی رئیس هیات مشورتی در موزه ملی عربستان و رئیس موسسه خیریه ملی برای نظارت بر بهداشت خانواده است و جایزه علمی وانسانی عادله را در زمینه حمایت از كودكان سرطانی تاسیس كرده است.​
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا