[موزاییک و سرامیک] - گوی‌های دکوراتیو

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار
به تازگی گوی‌هایی به بازار آمده که با شکل‌ها و رنگ‌های مختلف تبدیل به یکی از عناصر دکوراتیو خانه شده است. شما هم می‌توانید با استفاده از تکنیک‌های نصب موزائیک که تاکنون آموخته‌اید از این گوی‌های زیبا و موزائیکی در قسمت‌های مختلف خانه‌تان به عنوان اشیاء دکوری و تزئینی استفاده کنید. برای تهیه این گوی‌‌ها با ما همراه شوید.



وسایل مورد نیاز:

10گوی از جنس پلی استرین، فوم فشرده یا چوب
چسب پی‌وی‌ای (PVA) (چسب چوب)
قلم‌مو
مداد
مجموعه‌ای از موزائیک‌های کوچک و قطعات چینی
آینه
انبر موزائیک
چسب موزائیک
رنگ اکرلیک
دوغاب تیره‌رنگ
برس
پارچه نرم

مراحل انجام کار:

1. سطح گوی‌ها را کاملا با چسب چوب بپوشانید و بگذارید کامل خشک شود. با مداد یک طرح ابتدایی از نحوه چسباندن موزائیک‌ها را روی گوی رسم کنید. الگوی کار شما می‌تواند کاملا ذهنی و آزاد باشد و در این خصوص هیچ محدودیتی ندارید.




2. موزائیک‌ها و قطعات چینی را به همراه آینه با انبر به اندازه‌های مختلف خرد کنید. آن‌ها را متناسب با الگو، به وسیله چسب موزائیک در جای مخصوص بچسبانید و اجازه دهید کاملا خشک شوند.




3. مقداری رنگ اکرلیک را با دوغاب مخلوط کنید. دستکش پلاستیکی به دست کنید و دوغاب را روی سطح گوی و موزائیک‌ها بمالید، طوری که کاملا فواصل بین موزائیک‌ها پر شود.




4. چند دقیقه صبر کنید تا سطح کار مقداری خشک شود. سپس روی کار را برس بکشید تا دوغاب‌های اضافی به صورت پودر از کار جدا شود.




5. یک شبانه‌روز صبر کنید تا دوغاب‌ها کاملا خشک شود. سپس سطح کار را با یک دستمال نرم و خشک پاک و براق کنید. قبل از استفاده از این گوی‌ها چندین روز آن‌ها را در هوای آزاد قرار دهید.



منبع:ساغررنگ
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
mpb [موزاییک و سرامیک] - نصب و دوغاب هنرهای تجسمی 0

Similar threads

بالا