میزان مرگ و میر در کشور های فقیر، 10 برابر کشور های پیشرفته است....

محمد ساوه

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
آمارهای جهانی نشان می دهد؛​
میزان مرگ و میر در کشور های فقیر، 10 برابر کشور های پیشرفته است....


آمارهای جهانی نشان می دهد که میزان مرگ و میر کودکان به ویژه در سنین قبل از 5 سالگی در کشورهای فقیر، نزدیک به 10 برابر کشورهای پیشرفته و چند برابر سیر کشورها است.



عبدالرضا رحمانی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران : متاسفانه فاصله بهداشتی در بین بسیاری از کشورهاي جهان موجب تفاوت قابل ملاحظه میزان ابتلا، ناتوانی و مرگ و میر براثر بیماریها و عوامل مختلف در جوامع مختلف شده است.

وی با بیان این که در برخی از کشورها کودکان حتی نیازهای اولیه زندگی خود را در اختیار ندارند اظهار داشت: نبود نیازهای اولیه زندگی و نبود خدمات مناسب بهداشتی و درمانی موجب می شود که میزان امید به زندگی کودکان پایین باشد.

رحمانی با اشاره به آمار بالای مرگ و میر در تعدادی از کشورهای فقیر که عمدتا در آفریقا هستند، تاکید کرد: آمارهای جهانی نشان می دهند که میزان مرگ کودکان به ویژه در سنین قبل از 5 سالگی در کشورهای فقیر، نزدیک به10 برابر کشورهای پیشرفته و چند برابر سایر کشورها است.

وی خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر و در واقع در چند دهه اخیر، اغلب موارد مرگ و میر کودکان و نوجوانان در کشورهای در حال توسعه حادث گردیده است، در حالی که در کشورهای توسعه یافته،اغلب موارد مرگ در سنین پس از 60 سالی به وقوع پیوسته است. /ح
 

Similar threads

بالا