۱۴ هزار اشتغالزایی خالص در سال!

zahra.71

عضو جدید
کاربر ممتاز
در حالی که دولت مدعی اشتغالزایی چند میلیونی است و محمود احمدی نژاد نیز زمستان گذشته اعلام کرده بود که دولت او توانسته ۶ میلیون شغل ایجاد کند ، بررسی های علمی نشان می دهند میزان خالص اشتغالزایی در دوران احمدی نژاد نزدیک به “صفر” بوده است.به گزارش عصرایران ، شب گذشته ، دکتر مسعود نیلی ، یکی از برجسته ترین اقتصاددانان ایران مهمان ویژه برنامه تلویزیونی “پایش” بود که به طور مستقیم از شبکه اول سیما پخش شد.
این استاد اقتصاد ، به همراه خود ، نمودارهایی از وضعیت اقتصادی کشور را آورده بود که غافلگیر کننده ترین و تکان دهنده ترین آن ، مربوط به میزان اشتغالزایی در دولت احمدی نژاد و دولت های قبلی بود که به طور زنده بر روی آنتن رفت.این اقتصاددان ، در نمودار تخصصی اشتغال ، میزان اشتغال ایجاد شده در  بازه های زمانی ۵ و ۱۰ ساله را از سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۹۰ را اعلام کرد که بر اساس آن ، کمترین اشتغال خالص ایجاد شده در نیم قرن گذشته ، مربوط به دولت کنونی است.
اشتغال خالص ، ناظر به میزان اشتغال ایجاد شده و میزان افراد بیکار شده در یک دوره زمانی خاص است.
بر این مبنا ، در سال های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ ، میزان اشتغالزایی خالص سالانه ، تنها ۱۴ هزار و ۲۰۰ بوده است که بسیار ناچیز و در حد صفر است.
این در حالی است که بنا بر ادعای احمدی نژاد ، میزان اشتغالزایی سالانه در ۷ سال گذشته ،به طور متوسط سالانه ۸۵۷ هزار نفر بوده است.البته همین دولت مدعی است در سال های ۸۹ و ۹۰ ، به میزان ۲٫۵ میلیون نفر اشتغالزایی کرده و در سال ۹۱ نیز ۲ میلیون شغل ایجاد کرده است!
ارائه آمار ۱۴ هزار و ۲۰۰ شغل در سال در رسانه ملی در حالی است که طبق همین آمار ، در دولت قبل از احمدی نژاد ، میزان اشتغالزایی خالص ، بالغ بر ۶۹۵ هزار نفر در سال بوده است.
آمار اشتغالزایی خالص در دوران دفاع مقدس نیز که کشور درگیر یک جنگ تمام عیار ۸ ساله بود ، حدود ۲۰۰ هزار شغل در سال بود که ۱۴ برابر بیشتر از دوران کنونی است که بالاترین درآمد نفتی کل تاریخ ایران را داشته است.
 
بالا