دانشگاه آزاد به دنبال ایجاد شعبه در لبنان

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
[h=1] دانشگاه آزاد به دنبال ایجاد شعبه در لبنان

[/h]

» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91102012110
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴




معاون امور بین الملل دانشگاه آزاد از آمادگی این دانشگاه برای جذب بدون کنکور دانشجویان لبنانی در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی خبر داد و گفت: از وزارت علوم لبنان می‌خواهیم ما را در اخذ مجوز دانشگاه آزاد اسلامی واحد لبنان مساعدت کند.
به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین صادقی شجاع در بازدید معاون وزیر آموزش عالی لبنان از واحد دندانپزشکی، اظهار کرد: این دانشگاه تاکنون سه دهه از عالیت خود را پشت سر گذاشته است، گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی دهه چهارم فعالیت خود را به دهه جهانی شدن نامگذاری کرده است.
شجاع با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی بدون کوچکترین کمک مادی دولت تأسیس شده و اداره می شود،‌ تصریح کرد: هزینه‌های این دانشگاه از طریق شهریه دانشجویان و کمک‌های مردمی تأمین می‌شود.
وی به 440 واحد و مرکز آموزشی، یک میلیون و 700 هزار دانشجو، حدود چهار میلیون فارغ التحصیل، 21 میلیون متر مربع فضای آموزشی،‌ 37 هزار عضو هیات علمی، 35 هزار کارمند، 24 بیمارستان،‌ 16 هزار و 483 رشته شهر دانشگاه آزاد اشاره کرد و افزود: این دانشگاه همچنین دارای 617 دبیرستان، 53 هزار دانش‌آموز و 124 مرکز فنی و حرفه‌ای است.
معاون امور بین‌الملل دانشگاه آزاد، گفت: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی سرمایه‌گذاری قابل توجه‌ای برای گسترش واحد لبنان دارد.
در ادامه این بازدید دکتر قسام شکرون معاون وزیر آموزش عالی لبنان، گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی،‌ دانشگاهی بزرگ و بلند مرتبه است که با فارغ‌التحصیل زیاد و رشته‌های فراوان به سطح بالایی رسیده است.

وی افزود: لبنان دارای یک دانشگاه رسمی دولتی است که تعدادی رشته و دوره های تخصصی دارد که از حدود سه سال پیش مدیریت دانشگاه اقدام به نوسازی نظام آموزشی دانشگاه کرده است.
شکرون با اشاره به پذیرش دانشجوی دکتری در سه دانشکده حقوق و علوم سیاسی،‌ ادب و لغت و علوم و تکنولو‍‍ژی، تصریح کرد: این دانشگاه با دانشسراهای عالی و موسسات پژوهشی خارجی و همچنین دانشگاه آزاد ارتباطات گسترده‌ای دارد.
معاون وزیر آموزش عالی لبنان خواستار وسعت افق همکاری لبنان با دانشگاه آزاد به جهت افزایش سطح آموزش و پژوهش در این کشور شد و تصریح کرد:‌ امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان موفق و رتبه برتر لبنان بورسیه در نظر بگیرد، همانگونه که در کشورهای عربی، اروپایی دانشجویان لبنانی مشغول به تحصیل هستند.
 
بالا