زنگ تفریح ... گپ و گفت های خودمونی!

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
 

enteghad

عضو جدید
سلام دوست عزیز از این صفحه بازدید نمایید و به دوستان خود پیشنهاد دهید
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
افسون خانم از شما که شیرازی هستید بعیده ندونید بهشت گمشده توی استان فارس و شهر مرودشته که میشه حدودا 150 کیلومتری غرب شیراز. جای واقعا بی نظیریه. توصیه میکنم دیدن کنید. ما هم در خدمتیم.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
جسارتا اونی که پرسید الهام بود نه افسون!
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
رضا جان بهشت گمشده توی شهر ما مرودشته، دوستان مرودشتیتون بهتون نگفتند؟ تشریف بیارید خوشحال میشیم.
من که بهشت گمشده رو نگفتم، منظورم اون دریاچه ای بود که افسون گفت مال یه مرکز تحقیقاتیه

مرودشت و حومه منظورته دیگه!
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
یارو آبادانیه میره تهران سوار اتوبوس میشه بلیط خط واحد آبادانو میده! راننده میگه آقا اینجا تهرانه، این بلیط اعتبار نداره! یارو شاکی میشه میگه: ولک مِی نمیبینی؟ روش نوشته آبودان و حومه!!
 

eliot -esf

کاربر فعال مهندسی کشاورزی , گیاهپزشکی
کاربر ممتاز
افسون خانم از شما که شیرازی هستید بعیده ندونید بهشت گمشده توی استان فارس و شهر مرودشته که میشه حدودا 150 کیلومتری غرب شیراز. جای واقعا بی نظیریه. توصیه میکنم دیدن کنید. ما هم در خدمتیم.
مر30 !! اما من پرسیدم نه افسون خانم :surprised:خیلی دلم میخواد بیام اونجا راببینم به خصوص که یک رمان هست به اسم بهشت گمشده خواندم هوایی شدم :D
 

eliot -esf

کاربر فعال مهندسی کشاورزی , گیاهپزشکی
کاربر ممتاز
یارو آبادانیه میره تهران سوار اتوبوس میشه بلیط خط واحد آبادانو میده! راننده میگه آقا اینجا تهرانه، این بلیط اعتبار نداره! یارو شاکی میشه میگه: ولک مِی نمیبینی؟ روش نوشته آبودان و حومه!!
:biggrin:
 

Lina!

عضو جدید
زندگي بازي نيست / که اگر بازي بود هر کسي به سهم خود راضي بود
زتدگي جنگ هم نيست / که اگر جنگ بود
شيشه اي نمانده بود / همه جا سنگ بود
زندگي يک قصه است / قصه اي رمز آلود
که چرا آخر هر آمدني ..رفتن بود؟
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان یخورده بیشترازبهشت گمشده میگین؟چرامیگین بهشت گمشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من تابحال شیرازنیومدم ولی خیلی این شهرودوست دارم.:redface:
به این خاطر بهش میگن بهشت گمشده که همانند بهشت زیباست و در این دنیا مردم به بهشت رسیدند، یعنی بهشت را پیدا کردند. بهشت گمشده در حدود 150 کیلومتری غرب شیراز و در شهر کامفیروز مرودشت واقع شده. اونجا پر از درختان سر به فلک کشیده است که آب چشمه ها از کنارش جاریه. باید ببینید با گفتن نمیشه. اگر دوستان تالار موافق باشند یه روز بچه های تالار با هماهنگی افسون خانم بریم اونجا را ببینیم. خالی از لطف نیست.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
20 راه عملی برای کاهش وزن بدون رژیم :

1-
زمان غذا خوردن خود را تا 20 دقیقه افزایش دهید : وقتی تند تند غذا می خورید بدنتان نمی تواند سیگنالهای مربوط به سیر شدن را دریافت کندکه این خود منجر به پرخوری می شود.



2- یکساعت بیشتر بخوابید : با این روش هم اشتهای شما کم می شود هم گرسنگی کمتری احساس می کنید .



3- سبزیجات بیشتری بخورید : با خوردن سبزیجات هم کالری کمتری دریافت کرده اید و هم سوخت و ساز بدنتان را افزایش داده اید . به سالادتان هم به جای سس های چرب بهتر است آبلیمو اضافه کنید .



4- سوپ بخورید : اضافه کردن سوپ به برنامه غذایی این مزیت را دارد که شما معده تان را با غذایی که کالری کمتری دارد پر می کنید . سوپ سبزیجات هم مواد غذایی لازم را به بدنتان می رساند هم کالری کمتری دارد . اما مواظب باشید در دام سوپ های خامه ای و آماده به مصرف نیفتید .



5- غلات سبوس دار مصرف کنید : مصرف غلات کامل مثل جو ، جو دو سر ، گندم ، برنج نیز تاثیر زیادی در کاهش وزن دارند و کلسترول را هم کاهش می دهند .



6- لباس های قدیمی مورد علاقه به خود را در جایی که هر روز می بینید بگذارید تا تصور کنید که وقتی لاغر شدید باز هم می توانید از آنها استفاده کنید .



7- به جای پیتزای گوشت ، پیتزای سبزیجات بخورید و سعی کنید از روغن زیتون برای آماده سازی مواد آن استفاده کنید .



8- قند مصرفی روزانه را کاهش دهید : به جای خوردن هر روز نوشابه از شربت حاوی لیمو استفاده کنید لازم است بدانید هر لیوان نوشابه حاوی 10 قاشق شکر است .



9- برای کاهش کالری مایعاتی که می خورید ، از لیوانهای کشیده و بلند به جای لیوانهای تپل و کوتاه استفاده کنید .



10- الکل نخورید : خوردن الکل علاوه بر اینکه به بدن شما آسیب میرساند ، شما را به خوردن چیپس و آجیل و غذاهایی که به صورت معمولی نمی خورید هدایت می کند .



11- خوردن چای سبز یک استراتژی خوب برای از دست دادن وزن است و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد .



12- یوگا : زنانی که یوگا انجام می دهند تمایل بیشتری به لاغر بودن دارند . محققان دریافته اند که احساس آرامش به افراد کمک می کند تا احساس سیری در زمان مناسب را از طریق بدنشان دریافت کنند.



13- خوردن غذاهای خانگی حداقل 5 روز در هفته باعث می شود هم از نحوه پخت و پز آن اطمینان داشته باشید و هم بتوانید از سبزیجات بیشتری استفاده کنید .



14- هنگام خوردن مکث کنید : لازم نیست در یک چشم به هم زدن بشقابتان را خالی کنید . باید کمی در حین غذا خوردن مکث کنید .



15- جویدن آدامس نعنای قوی : جویدن آدامس هنگامی که شما تمایل به خوردن یک میان وعده دارید می تواند شما را از خوردن مواد پر کالری نجات دهد .



16- ظرف غذای خود را کوچک کنید : کوچکتر کردن ظرف غذای خود به کاهش 100 تا 200 کالری در هر وعده کمک می کند .



17- قانون 20،80 : این قانون به شما یاد می دهد که 80 درصد حجم معده خود را پر کنید و 20 درصد را خالی بگذارید.این بدان معناست که نباید گنجایش معده خود را تکمیل کنید.



18- اگر مجبور شدید در رستوران غذا بخورید نکات زیر را تحت نظر بگیرید :

1- با یک دوست غذای خود را تقسیم کنید .
2- بشقاب کودک انتخاب کنید .
3- نیمی از غذای خود را همراه خود به خانه ببرید .
4- ابتدا بشقاب سبزیجات را بخورید .



19- سس قرمز کمتری روی ماکارانی خود بریزید و توجه کنید یک وعده ماکارانی شامل یک فنجان یا اندازه یک توپ تنیس است .



20- به کاهش وزن به صورت سالیانه هم فکر کنید .


21- اگر می توانید در هر روز 100 کالری بیشتر بسوزانید .


22- یک مایل یا 20 دقیقه پیاده روی کنید .



23- 30 دقیقه خانه داری کنید .



24- علف ها و گل های باغچه را 20 دقیقه هرس کنید .



25- روزهایی که کالری کمتری دریافت کرده اید برای خود یک جشن کوچک بگیرید یا یک جایزه بخرید.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
​10 نابغه برتر دنیا چه کسانی بودند:
وقتی صحبت از نوابغ اول جهان به میان می آید، ناخودآگاه نام آلبرت انیشتین به اذهان خطور می کند، اما این فیزیکدان مشهور آلمانی جزو این فهرست ۱۰ نفره نیست.
البرز نیوز:ضریب هوشی یا [ Intelligence Quotient ] یک نسبت است که از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی ضربدر صد به دست می‌آید. اگر سن عقلی با سن تقویمی یکسان باشد، ضریب هوشی صد می‌شود ولی در بعضی مواقع در بعضی افراد سن عقلی بیشتر می‌شود که این فرد هوشی بیشتر از سایر افراد دارد.

این 10 نابغه برتر دنیا به ترتیب دارای ضریب هوشی به قرار زیرند؛

1-یوهان ولفگانگ وون گوته: Johann Wolfgang von Goethe

گوته شاعر آلمانی با ضریب هوشی ۲۱۰، نمایشنامه نویس، داستان نویس، دانشمند، سیاستمدار، کارگردان تئاتر، منتقد و هنرمندی آماتور بود که بزرگترین شخصیت ادبی عصر مدرن به شمار می رفت.
در فرهنگ ادبی کشورهای آلمانی زبان ، این شخصیت از چنان جایگاهی برخوردار است، که از اواخر قرن هجدهم آثار وی به عنوان آثار کلاسیک در نظر گرفته شده اند.

2-لئوناردو داوینچی: Leonardo Da Vinci

لئوناردو داوینچی نقاش، مجسمه ساز، معمار، طراح و مهندس ایتالیایی دومین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی ۲۰۵ برخوردار بود. تابلوهای نقاشی شام آخر و مونا لیزا این هنرمند از برجسته ترین آثار هنری دوره رنسانس محسوب می شد.

یادداشت های به جا مانده از داوینچی حاکی است: وی از خلاقیت های بالای فنی برخوردار بوده به طوری که بسیار جلوتر از زمان خود به سر می برده است.

3-امانوئل سویدن برگ: Emanuel Swedenborg

امانوئل سویدن برگ، مبتکر مسیحی و فیلسوف و دانشمند الهیات سوئدی بود که با برخورداری از ضریب هوشی ۲۰۵ دست نوشته حجیمی از کلام الهی از وی به یادگار مانده است.

اندکی پس از مرگ او، هوادارانش بلافاصله جمعیت پیرو فلسفه سویدن برگ را با هدف مطالعه در زمینه افکار وی راه اندازی کردند.

4-گوتفرید ویلهلم فون لایبنیتس: Gottfried Wilhelm von Leibniz

گوتفرید ویلهلم فون لایبنیتس چهارمین نابغه برتر جهان از ضریب هوشی ۲۰۵ برخوردار بود. این فیلسوف برجسته آلمانی در رشته حقوق و فلسفه تحصیل کرد.

این فیلسوف شهیر در زمان خود نقش قابل توجهی در مسائل سیاسی و دیپلماتیک اروپا ایفا کرد. وی در مقوله فلسفه و ریاضیات از جایگاه برجسته ای برخوردار بود.

5-جان استوارت میل: John Stuart Mill

جان استوآرت میل ، فیلسوف، اقتصاددان و مبلغ مکتب سودمندگرایی انگلیسی بود که از ضریب هوشی ۲۰۰ بهره برده بود.

وی همچنین روزنامه نگاری برجسته در دوره اصلاحات قرن نوزدهم به شمار می رفت. وی از اصل سادگی در زندگی خود تبعیت می کرد.

6-بلز پاسکال: Blaise Pascal

بلز پاسکال، ریاضیدان، فیزیکدان، فیلسوف مذهبی و استاد نثر فرانسوی بود. ضریب هوشی او ۱۹۵ بود و اساس تشکیل تئوری مدرن احتمالات را بنا نهاد.

وی همچنین زمینه گسترش تعلیماتی مذهبی را بنا نهاد که ادراک خدا را از طریق دل به جای منطق آموزش می داد.

7-لودویگ ویتگنشتاین : Ludwig Wittgenstein


لودویگ جوزف یوهان ویتگنشتاین فیلسوف انگلیسی زاده شده در اتریش بود که ضمن برخورداری از ضریب هوش ۱۹۰ به عنوان بزرگترین فیلسوف قرن بیستم به شمار می رفت.

شخصیت این نابغه شهیر از جذابیت بسیاری در بین هنرمندان، نمایشنامه نویسان، شاعران، داستان نویسان، موسیقی دانان و حتی فیلم سازان برخوردار بود.

8-بابی فیشر: Bobby Fischer

بابی فیشر که به روبرت جیمز فیشر معروف است، شطرنج باز ماهر آمریکایی بود که از ضریب هوشی ۱۸۷ بهره برده بود. این نابغه مشهور در سال ۱۹۵۸ عنوان جوان ترین شطرنج باز تاریخ را به خود اختصاص داد. بازی خیره کننده وی در مسابقات قهرمانی جهانی ۱۹۷۲ افکار عمومی آمریکا را به بازی شطرنج هدایت کرد.

فیشر بازی شطرنج را از سن ۶ سالگی آموخت و در سن ۱۶ سالگی با هدف وقف کامل خود به این بازی، ترک تحصیل کرد.

9-گالیلئو گالیله: Galileo Galilei

گالیلئو گالیله فیلسوف علوم طبیعی، منجم و ریاضیدان ایتالیایی بود که به پیشبرد علوم حرکت، ستاره شناسی و قدرت مواد کمک شایانی کرد.

وی از بهره هوشی ۱۸۵ برخوردار بود و کشفیاتش از طریق تلسکوپ علم نجوم را متحول ساخت.

10-مادام دی استل: Madame De Stael

نه لوئیز جرمانی نکر بارونس دی استل هولستین معروف به مادام دی استل دانشمند، مبلغ سیاسی و سخنور فرانسوی – سوئیسی بود که از ضریب هوشی ۱۸۰ سهم برده بود. وی به عنوان واسطه ای میان فرهنگ نو استعماری اروپا به مکتب رومانتیک گرایی به شمار می رفت.

نوشته های او در زمینه های داستانی، نوازندگی، مقالات اخلاقی و سیاسی، انتقادات ادبی، مطالب تاریخی، خاطرات شخصی و شعر از شهرت بالایی برخوردار است.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
اين گياه با چاقي دشمن است

گل‌ها و گياهان آپارتماني كه رنگ‌هاي گرم مثل قرمز، نارنجي، بنفش و صورتي دارند تاثير زيادي در افزايش تحرك و پويايي افراد خانواده خواهند داشت. مشاهده اين گل‌ها هر روز و شب در خانه علاوه‌بر آن‌كه موجب افزايش محبت و عشق ميان اعضاي خانواده مي‌شود به افزايش انرژي، تكاپو و تحرك افراد نيز كمك مي‌كند. بسياري از مردم در كشورهاي آسيايي بر اين باورند كه تماشاي اين گل‌ها تنها براي چند دقيقه در طول روز و شب موجب پيشگيري از ابتلا به اضافه وزن و چاقي مفرط مي‌شود.
 

aboozar esmaili

عضو جدید
کاربر ممتاز
20 خرافه عجیب از اقوام مختلف

20 خرافه عجیب از اقوام مختلف


در این مطلب می‌خواهیم 20 خرافه عجیب از اقوام مختلف را برای شما معرفی کنیم...
1.
شماره 13
بله این فقط یک شماره است. همان شماره ای که مردم را یاد جمعه سیزدهم می‌اندازد. اعتقاد به نحسی این عدد تا بدانجاست که بعضی از فرودگاهها در روز سیزدهم کار را تعطیل کرده و هیچ پروازی ندارند. بعضی از هتلها هم بدون طبقه سیزدهم هستند.
من همیشه گفته ام ریشه این خرافه به یهودا حواری عیسی مسیح برمی‌گردد. حواری ناخلفی که سیزدهمین فردی بود که در شام آخر سر میز نشست. پس به نظرم من خرافه و اعتقاد عقلانی این است که از دوستان و مریدان بد بترسیم.



2.

گذاشتن یک عدد میوه بلوط پشت پنجره بلا را دور نگه می‌دارد.



3.


قبل از استفاده کردن از چوب بیس بال جدیدتان که تازه خریده اید رویش آب دهان بندازید تا برایتان خوش شانسی بیاورد!
* در بهار 2009، دبیرستان‌های سراسر کشور از ترس آنفلونزای خوکی ورزشکاران را از دست دادن بعد از مسابقه منع می‌کردند. و ما به خوبی می‌دانیم که این ممنوعیت بر «تف نکردن روی چوب‌های بیسبال» هم دلالت داشت.



4

برای کامل بودن و نوشتن این مقاله من حتما باید در مورد پروانه‌ها هم چیزهای زیادی بگویم....
حضور پیش از موقع و نابهنگام پروانه‌ها بر آب وهوای خوب دلالت دارد.
اگر رنگ اولین پروانه زرد باشد، هوا آفتابی است.
اگر رنگ اولین پروانه سفید باشد، تابستانی بارانی خواهیم داشت.
اگر رنگ اولین پروانه سفید باشد، یک نفر خواهد مرد.
اگر رنگ اولین پروانه قرمز باشد، شما صحیح و سالم خواهی بود.
اگر یک پروانه سفید بیاید، یعنی تابستان به زودی خواهد آمد.
اگر یک پروانه سفید از سمت جنوب غربی به سویتان پرواز کرد، یعنی باید منتظر بارش باران باشید.
اگر پروانه‌ها در قسمت زیرین شاخه درختان یا در و پنجره آویزان شده باشند، یعنی احتمال ریزش باران وجود دارد.
اگر در قسمت بالایی شاخه‌های کوچک نشسته باشند، باران نمی‌بارد!
اگر اولین پروانه رنگ تیره ای داشته باشد، یعنی توفان همراه با رعد و برق در راه است.
اگر اولین پروانه زرد رنگ بود، بچه ای به دنیا می‌آید.
اگر یک پروانه سفید وارد اتاقتان شده و دور و برتان پرواز کند، شما به زودی خواهید مرد!
اگر یک پروانه روی مادر تازه زایمان کرده بنشیند، نوزادش می‌میرد.
اگر پروانه ای پرواز کرده و وارد اتاقتان شود، یکی از آشناهایتان می‌میرد.
اگر پروانه ای پرواز کرده و وارد اتاقتان شود، یک نفر ازدواج می‌کند.
اگر پروانه ای را بگیرید، مرگ بدی خواهید داشت.
و اگر پروانه ای را هنگام شب ببینید، خواهید مرد!
حالا خودتان فکر کنید، واقعا این جمله‌ها حقیقت دارد؟!



5

می‌گویند گربه ای که روی یک تخته در کشتی نشسته باشد خوش شانسی می‌آورد.



6

اگر سه نفر با هم عکس بیندازند، نفر وسط زودتر از بقیه می‌میرد.
* من نمی‌توانم برای این حرف توجیه منطقی پیدا کنم، اما کمی‌ من را می‌ترساند.



7

وقتی که از جلوی قبرستان رد می‌شوید، اگر دستتان را در جیبتان بکنید، از پدر و مادرتان محافظت خواهید کرد.



8

وقتی که در حال حرکت هستید، جلوی رویتان را جارو نکنید. این جارو برایتان بدشانسی می‌آورد. پس جارو را دور انداخته و جاروی جدیدی بخرید.



9

اگر شمعی خاموش شود بدین معنی است که ارواح شیطانی در همین نزدیکی هستند.



10

روشن کردن سه سیگار با یک کبریت نشانه بدشانسی است.



11

وقتی که درون یک دایره ایستاده اید، ارواح شیطانی نمی‌توانند بهتان آسیب برسانند.



12

اگر شما سکه ای را که از سمت پهلوها به زمین افتاده باشد بردارید، برایتان بدشانسی می‌آورد، اما اگر مستقیم به روی زمین بیفتد و روی سکه به سمت بالا باشد و آن را بردارید، خوش شانسی می‌آورید.



13

دوست دارید این مورد بهتان بگویم؟! می‌گویند بودن یک جیرجیرک در خانه خوش شانسی می‌آورد. پس سریع دست به کار شوید!



14
اگر کف دست راستتان بخارد نشانه این است که به زودی پولی به دستتان می‌رسد.
اگر کف دست چپتان بخارد نشانه این است که به زودی پولتان را از دست می‌دهید.
و اگر کف هردو دستتان بخارد شما باید به خرج و مخارتان رسیدگی کنید.



15

اگر از طرف نامزد یا دوستتان چاقویی به عنوان هدیه به شما رسید، باید بدانید عشقتان به زودی به پایان می‌رسد! البته فکر نمی‌کنم کسی پیدا شود که به نامزدش چاقو هدیه بدهد....
و
قرار دادن یک چاقو زیر رخت خواب هنگام تولد نوزاد درد زایمان را کاهش می‌دهد.



16
شور بودن سوپ نشانه این است که غذا با عشق پخته شده!



17

اگر سه مرغ دریایی در یک خط مستقیم و بالای سرتان در حال پرواز باشند، علامت این است که مرگ به زودی می‌آید.



18

وقتی که عطسه می‌کنید دستتان را جلوی دهانتان بگیرید! چراکه با این کار روحتان نمی‌تواند فرار کند!



19

تعداد حرف X در قسمت پایینی دست راستتان نشان دهنده تعداد فرزندان شما می‌باشد.



20

وقتی تازه عروستان را از آستانه در خانه تان داخل می‌برید باید حتما او را بغل کنید، چون اگر زمین بخورد زندگی خوبی نخواهید داشت.

 

MehD1979

متخصص زراعت و اگرواکولوژی
کاربر ممتاز
ایشششششششششششششش///

ایشششششششششششششش///

تعداد قابل توجهی تخم مرغ چینی روانه بازار ایران شده است خبرها حکایت از ناسالم و غیر بهداشتی بودن این تخم مرغ ها و تولید مصنوعی آنها توسط چینیها دارد.

چینیها که اینبار تمایل به مصادره بازار تخم مرغ جهان را داشته اند، تخم مرغهایی را تولید کرده اند که بدون نیاز به مرغ تولید شده است!

زرده این تخم مرغها با استفاده از موادی مانند کربنات کلسیم،رزین،نشاسته، آلومینیوم زاج دار،ژلاتین و سایر مواد شیمیایی تهیه شده و همانطور که در عکسهای ذیل آمده است، آماده شده و در قالب های از پیش تعیین شده ریخته می شود تا با استفاده از رنگدانه زرد شکل زرده بخود بگیرد.

پس از این مرحله زرده آماده شده در داخل سفیده تخم مرغ که از قبل آماده شده قرار می گیرد و در نهایت در پوششی قرار می گیرد که بسیار شبیه تخم مرغهای معمولی است.
گفتنی است مدیرکل دامپزشکی لرستان اعلام کرده که تاکنون ۲۸۸ هزار و ۵۴۴ عدد تخم مرغ چینی در استان لرستان جمع‌آوری شدند که از این تعداد ۳ هزار و۶۰۰ عدد معدوم شده است.

اما از سویی دیگر وزیر بازرگانی بدون اشاره به ورود چنین تخم مرغهایی به بازار از کنترل بازار تخم مرغ کشور خبر داده است.



 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
کم طاقتی
عادت آن روزهایت بود.
این روزها
برای گرفتن خبری از من
عجیب صبور شده ای.......!
شاید آن کم طاقتی دیگر از ان من نیست همانطور که از اول نبود
درست میگویم نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
تاریکی اتاقم شکسته می شود با نوری ضعیف ...
لرزشی روی میز کنار تختم میفتد ..
از این صدا متنفر بودم اما ...
چشم هایم را میمالم ..
new message
... تا لود شود آرزو می کنم ... کاش تو باشی ...
...
سکوت می کنم ، آرزوی بی جایی بود !!
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
حالا کــه تمام راه را آمده ام ،
حالا کـه تـا تــو هیچ نمانده ،
چقدر دیر یادَش آمد خـُدا
کــه ما قسمت هَم نیستیم
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگر گاهی ندانسته به احساس تو خندیدم
ویا از روی خودخواهی فقط خود را پسندیدم
اگر از دست من در خلوت خود گریه کردی
اگر بد کردمو هرگز به روی خود نیاوردی
اگر زخمی چشیدی گاه گاهی از زبان من
اگر رنجیده خاطر گشتی از لحن بیان من
حلالم کن... و بعد از این دعایم کن
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
زمانی که متولد شدم یکی تو گوشم گفت تا آخر عمر با تو هستم!

خندیدم و گفتم:تو کی هستی؟

گفت: غم و تنهایی
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بعضی ها خرشون از رو پل رد میشه,بعضی ها گاوشون میزاد...
تکلیف ما که خرمون رو پل زایید چیه؟؟
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
باز هم با نام تو افسانه ای گلریز شد

باز هم در سینه ام عشق تو شور انگیز شد

باز هم همراه بوی میخک و محبوبه ها

خاطراتم پر کشد با یاد تو در کوچه ها

باز هم وقتی نگاهت گیرد از من فاصله

دیده ام می بارد اما نم نم و بی حوصله

باز قلب پنجره بر روی من وا می شود

باز هم پروانه ای در باغ پیدا می شود

باز هم لای کتابم می نهم یک شاخه یاس

می کنم بهر پیامی قاصدک را التماس

باز هم در هر شفق دلتنگ و دلگیر میشوم

باز هم با یاد تو سرشار رویا می شوم .
 

آیورودا

عضو جدید
کاربر ممتاز
بزرگترین تردمیل دنیا زمین است
هر روز که بیدار میشی باید بدویی تا زمین نخوری نه این که به جایی برسی!
خدایا خاموشش کن که بریدیم!
 
بالا