گل گشت!

Abolfazl_r

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام خدمت همه دوستان گلم تو این باشگاه.

هدفم از زدن این تاپیک اینه که هرکسی بیاد دیدنی های محل زندگی خودش یا جاهایی که رفته رو معرفی کنه و هر اطلاعات به درد بخوری اعم از عکس و ... داره قرار بده تا یه مرجعی واسه ایرانگردی بشه. حتی میتونید از خاطرات مسافرتاتونم بگید. من خودم جاهای زیادی رو گشتم ولی هنوز فکر میکنم خیلی جاها هستن که باید برم و از نزدیک ببینم.

اول از همه خودم شروع میکنم و چند جای دیدنی که اخیرا رفتم و واستون معرفی میکنم.
 

Abolfazl_r

عضو جدید
کاربر ممتاز
قلعه رودخان! بهشتی که خداوند در قرآن وعده اش را داده.

قلعه رودخان! بهشتی که خداوند در قرآن وعده اش را داده.


















قلعه رودخان یا قلعه حسام نام قلعه‌ای تاریخی در ۲۰ کیلومتری جنوب غربی شهر فومن در استان گیلان است. برخی از کارشناسان، ساخت قلعه را در دوران ساسانیان دانسته‌اند. این قلعه با ۲٫۶ هکتار مساحت بر فراز ارتفاعات روستای رودخان قرار دارد. دیوار قلعه ۱۵۰۰ متر طول دارد و در آن ۶۵ برج و بارو قرار گرفته شده‌است.
در دورهٔ سلجوقیان این قلعه تجدید بنا شده و از پایگاه‌های مبارزاتی اسماعیلیان بوده‌است. بر روی سردر ورودی آن درج شده‌است که این قلعه در سال ۹۱۸ تا ۹۲۱ هجری قمری برای سلطان حسام‌الدین امیردباج بن امیر علاء‌الدین اسحق تجدید بنا شده‌است. این کتیبه در موزهٔ گنجینهٔ رشت نگهداری می‌شود.

این قلعه در ارتفاعی بین ۶۶۵ تا ۷۱۵ متر از سطح دریا واقع شده‌است و در کنار آن رودخانه‌ای با همین نام جاری است.














وقتی به طبیعت قلعه رودخان میرسی تازه متوجه میشی مسیر 5 کیلومتری رو که بالغ بر هزار پله است رو باید طی کنی. در ابتدا مایوس کننده به نظر میرسه و ممکنه از همون پایین قید بالا رفتنو بزنی ولی وقتی که تنها 100 پله از مسیرو طی میکنی به قدری غرق در طبیعت دل انگیز مسیر میشی که خستگی و سختی راهو حس نمیکنی. وقتی تو مسیر داری بالا میری مرتبا صدای پرنده ها رو میشنوی که بی پروا چه چه میکنن و با صدای آبشارهای توی مسیر همنوایی میکنن.

فوق العاده است دوستان. بهتون پیشنهاد میکنم حتما یه سری بزنید. به قدری در آرامش و تمدد اعصاب موثره که وقتی از پله ها پایین میای و به انتهای مسیر میرسی یه احساس سبکی خاصی بهت دست میده. انگار که از مادر تازه متولد شدی. استفاده از این طبیعت محصور کننده تجربه ی شیرینی رو براتون رقم میزنه.

من به قلعه های باستانی زیادی رفتم ولی هیچکدم طبیعتی به لطافت قلعه رودخان ندارن. حتما برید و ببینید.

از دوستان دیگه ای که به اینجا رفتن خواهش میکنم اگر توضیحات کامل تری دارن ارائه کنن. فقط خواهش میکنم حدالامکان کپی پیست نباشه. تجربه های شخصیتونو بگید. :gol::gol::gol:
 

Ali Talash

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عکسایی که گذاشتی رو خودت که نگرفتی؟؟؟؟؟ درسته؟؟؟
 

Abolfazl_r

عضو جدید
کاربر ممتاز
سرعین شهر چشمه های آب گرم!

سرعین شهر چشمه های آب گرم!

آخرین مسافرت من مربوط به شهر سرعین میشه که واقعا لذتبخش و تماشایی بود.
برای رفتن به سرعین از اتوبان جدید قزوین رشت با اتومبیل شخصی به همراه چند تن از دوستان به راه افتادیم. تا رشت و انزلی رو که همه کم و بیش میدونید. شب رو در آستارا گذروندیم. از بازارش هم یه خریدای جزئی کردیم. البته بیشتر مناسب حال خانماست. تا اینجاش چیز خاصی نبود.

فردا صبح آستارا رو به مقصد سرعین ترک کردیم. از تالش که رد شدیم تو مسیر به جاده فرعی که به ساحل گیسوم ختم میشد رفتیم. دوستان مسیر منتهی به ساحل به قدری زیبا بود که آدم فکرشم نمیکرد که تو ایرانه. تا به حال فاصله ی جنگل و دریا رو انقدر نزدیک ندیده بودم. مسیر جاده که از بین درختای سر به فلک کشیده رد میشد مثل یه تونل بود. بعضی جاها نور آفتاب تا مسافت چند صد متر پشت سایه درختا میموند و یه منظره ی عجیب و رمزآلودی رو به وجود میاورد که فقط تو فیلما دیده بودم.











بعد از اینکه از جنگلهای زیبای ساحل گیسوم دل کندیم مسیرو ادامه دادیم تا به گردنه زیبای حیران رسیدیم. طبیعت گردنه حیران فوق العاده زیباست. هوای فوق العاده خنکی هم داره که آدم بازم دلش نمیخواد از این تیکه مسیر دل بکنه. در نقطه ای از گردنه که حدود 1500 متر از سطح دریا ارتفاع داره دریا به چشم میاد که خیلی منظره ی زیبایی رو به وجود آورده. البته اگر مه نباشه دیده میشه که از شانس ما اون روز آفتابی بود هوا ولی اکثر مواقع گردنه پوشیده از مهه.











تو مسیر جاده دستفروش ها مرتبا تو ظرفهای کوچیک و بزرگ جلوتو میگیرن و به زور میخوان از این تمشک های وحشی بهت بفروشن.
کلا مسیر آستارا تا گردنه حیران زیبایی های خاصی رو داره و در طول مسیر میتونید از تلفیق کوهستان، مزارع برنج، جنگل و دریا که انگار هنرمندانه در کنار هم چیده شدن لذت ببرید.

از گردنه که رد شدیم و از مناظرش استفاده کردیم طبیعت به یکباره خشک و خشن شد. به شهر اردبیل رسیدیم. (دیار علی دایی و حسین رضا زاده)

تو مسیر منتهی به اردبیل قله سبلان با صلابت و عظمت خاصی در حالی که ارتفاعاتش سفیدپوش بود چشم آدمو خیره میکرد.

آقا خلاصه رسیدیم به خود سرعین. سرعین یه شهر کوچیکه که تو ارتفاع قرار داره و در دامنه های سبلان. شهر کلا توریستیه و پر از هتل و مسافرخونه. آدمای آروم و دوست داشتنی و مهمان نواز.

اون روز تو سرعین موندیم و شب به آبگرم رفتیم. آبگرمی که از دل سبلان میجوشه و بیرون میاد. آبگرمی که خستگی این راه درازو از تن آدم درمیاره. دوستان باورتون نمیشه وقتی از آبگرم درمیای بیرون چقدر احساس سبکی بهت دست میده.

تو سرعین بیش از 10 مورد چشمه آبگرم هستش که بعضی هاشون به صورت سنتی و بعضی دیگرشون مدرن و شیک و با کلاس پذیرای گردشگرا هستن. قدیمی ترین آبگرم به گاومیش گلی معروفه که البته از لحاظ بهداشتی زیاد خوب نیست ولی چشمه ها مستقیما وسط استخرش میجوشن و شما میتونی بری اون وسط بایستی و آبی که با درجه حرارات بالا از دل زمین میجوشه رو لمس کنی. در ضمن هوای بیرون آب حتی در فصل تابستون سرده به طوری که دلت نمیخواد از تو آب بیرون بیای که علت این سردیه هوا کوهستانی و تو ارتفاع واقع شدن شهره.









اینم از آبگرم که تا نرید نبینید عمرا نتونید بفهمید چه لذتی داره!
 

Abolfazl_r

عضو جدید
کاربر ممتاز
ادامه سرعین!

ادامه سرعین!

فردا صبح تصمیم گرفتیم به دامنه های سبلان بریم. وقتی از سرعین جاده کوهستانی پیست اسکی آلوراس رو در پیش گرفتیم هیچوقت فکر نمیکردم با همچین مناظر شگفت انگیزی مواجه بشم. دوستان وقتی فقط 10 کیلومتر از سرعین فاصله گرفتیم با اینکه تو تیر ماه بودیم و حدودا ظهر بود احساس سرما کردم. وقتی یکم بالاتر رفتیم تو ارتفاعات زمینهای مسطح و پهنی بود که پر از گل های لاله وحشی بود. بقدری مناظر زیبا بود که آدم فکر میکرد همه چی یه کارت پستاله و واقعیت نداره. از وسط دشتای پر از گل یه جویبار جاری بود که آب خیلی زلال و فوق العاده یخی داشت و سرچشمه اش دقیقا از برفای در حال ذوب شدن دامنه ی سبلان بود. تو مسیر جاده مرتبا افرادی بودن که زنبورداری میکردن و همونجا عسل طبیعیشونو میفروختن. راستی یادم رفت بگم سوغات اصلی سرعین عسل طبیعیه.



دوستان در حال حاضر عکس مناسب تو نت گیر نیاوردم. سعی میکنم بعدا از عکسایی که خودم گرفتم واستون بزارم از سبلان.
 

R3iHan3H

عضو جدید
کاربر ممتاز
کویر مرنجاب 89.2




فقط مکان رو حال کنید :w15:









کاروانسرای مرنجاب














تنگه واشی (جاده فیروزکوه ) 89.3








اصفهان_پل خواجو 89.4


اصفهان-چهل ستون 89.4








 

فاطمه محبی

عضو جدید
استان فارس هم جاهای دیدنی و تاریخی زیاد داره مخصوصا سمت مرودشت و سپیدان و ...
حالا میگردم اگه عکس درستو حسابی گیر اوردم میذارم واستون:w27:
 

panjere

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارت درسته .دستت درد نکنه با این تاپیک مفید و زیبا.

اولش فکر کردم ادامه دیوار چین هستش!!:biggrin:;)
 

Abolfazl_r

عضو جدید
کاربر ممتاز
کارت درسته .دستت درد نکنه با این تاپیک مفید و زیبا.

اولش فکر کردم ادامه دیوار چین هستش!!:biggrin:;)

خواهش میکنم. قابل شمارو نداشت. امیوارم سایر دوستان هم بیان کمکمون کنن تا یه مرجع کامل بتونیم بسازیم.
 

Similar threads

بالا