طرح راهبردي بافت تاريخي و فرسوده شوشتر

DDDIQ

مدیر ارشد
طرح راهبردي بافت تاريخي و فرسوده شوشتر
يونس چنگلوايي

چکیده:

پزوهش انجام شده با عنوان طرح راهبردی بافت تاریخی و فرسوده شوشتر میباشد.همانطور که از عنوان طرح برمی آید هدف کلی طرح ارایه یک طرح راهبردی مناسب در جهت ساماندهی و عملکرد بهتر بافت فرسوده و تاریخی شهر شوشتر میباشد.

بر همین اساس پایه اصلی واساسی این مطالعه شناخت و روش شناخت بافت تاریخی و فرسوده شوشتر میباشدکه در پی این شناخت به نوع بافت ونوع فرسودگی بافت اعم از تاریخی بودن بافت و عوامل دیگر فرسودگی می پردازد.
پس از شناخت همه جانبه شهر شوشتر به ارایه راه حلهایی در قالب جدول راهبردی بافت تاریخی و فرسوده میپردازیم و پس از تصمیم گیری های نهایی در مورد راه حلهای اریه شده به ارایه طرح راهبردی از جنبه های کالبدی و غیر کالبدی میپردازیم.
طرح نهایی مشتمل بر ارایه راه حل از کلان تا جزء میباشد.یعنی اینکه کل مسئله ابتدا از حوزه فراگیر بررسی شد وراه حل ارئه شد و سپس حوزه بلافصل ما که که بافت تارخی و فرسوده شهر شوشتر میباشد مسئله یابی وطرح پیشنهادی ارائه شد.
در پایان به عنوان نمونه موردی مطالعه به مسئله یابی وطراحی شهری در یک قسمت از بافت شهر شوشتر میپردازیم که مطالعات حوزه مداخله بافت را شامل میشود.

روش تحقيق:

روش تحقیق این پژوهش بر اساس مطالعات میدانی وسیع و بروز رسانی نقشه های وضع موجود شهر شوشتر بوده است.بخش دیگر روش تحقیق به صورت تحقیقات کتابخانه ای بوده است که اسناد تاریخی از منابع و مأخذ معتبر گردآوری شده،اطلاعات عکس های هوائی و... نیز از ارگان های مربوطه جمع آوری شده است.
واژه های کلیدی و اصطلاحات:
واژه های کلیدی که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته شده است عبارتند از:
-بافت فرسوده وتاریخی
-برنامه ریزی و مرمت بافت تاریخی و فرسوده
-باز زنده سازی
-بهسازی

-نوسازی
-توانمند سازی
-شناسه های بافت فرسوده
 

پیوست ها

  • tarh shooshtar.zip
    2.5 مگایابت · بازدیدها: 1
بالا