کاربرد محصولات نساجی در مهندسی بافت

javadyekrang

عضو جدید
سلام.
مهندسی بافت حوزه ای بین رشته ای محسوب میشه که بسیاری از رشته های مختلف مانند بیو مواد، زیست شناسی، میکروبیولوژی، پزشکی و جراحی های پیوندی رو شامل میشه و تقریباً از بیست سال پیش و با آغاز ظهور این رشته ، مهندسی نساجی هم وارد کارهای تحقیقاتی این رشته مهم شده.
در کل هدف این رشته رسیدن به راه کارهایی برای ساختن اعضای پیوندی از جنس بافت های بدن انسانه تا بتونن به عنوان جایگزین بافت های آسیب دیده و مرده ایفای نقش کنند. بافت هایی که به این روش ایجاد می شوند برای رشد و تکثیر سلولی به یک بستر و سطح اتکا نیاز دارند تا بعد از تشکیل بافت کامل تجزیه شده و از بین بروند و در نهایت چیزی که باقی می ماند تنها بافت تشکیل شده از جنس بافت اصلی بدن انسان است. این بسترها معمولاً از ساختارهای نساجی مختلف مانند نانو وب الکتروریسی شده از الیاف زیست تجزیه پذیر، منسوجات حلقوی باف، منسوجات مستقیم بافت، منسوجات بی بافت و ... تشکیل می شود.
به همین منظور و برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با نقش مهندسی نساجی در این رشته ی تقریباً جوان نمونه های مختلفی از پیشرفت ها و کاربردهای منسوجات مختلف در این رشته از این پس ارائه می گردد. امید است که مطالب ارائه شده مورد استفاده دوستان قرار بگیرد.

دانلود قسمت اول : تاریخچه مهندسی بافت
 

پیوست ها

  • history.zip
    97 کیلوبایت · بازدیدها: 0
بالا