دیدنی های هفته:

daryanian

عضو جدید
کاربر ممتاز
پل شیشه ای برفراز گراندکانیون آمریکا
پل شیشه‌ای یا آسمان‌نورد گراندکانیون، Grand Canyon Skywalk یک جاذبه توریستی است. در 20 مارس 2007 کار آن به اتمام رسید و در 28 مارس برای بازدید عموم آماده شد. این پل بر فراز رود کلرادو، در لبه دره گراند کانیون ایالت آریزونای آمریکا قرار گرفته است. بومیان محلی منطقه مالکان اصلی این ساختمان هستند. این پل شکل نعل اسبی دارد و 1200 متر از سطح زمین فاصله دارد،‌ ارتفاعی که بلندترین آسمان‌خراش‌های دنیا را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. لبه آن 20 متر فاصله افقی از کناره زمین دارد. دیواره‌ها و کف آن از شیشه‌ای به ضخامت 10 سانتیمتر ساخته شده است.
این پل بسیار محکم ساخته شده و طوری طراحی شده که در نتیجه باد و راه رفتن مردم، ارتعاش نداشته باشد. این بنا می‌تواند در برابر بادی با سرعت 100 مایل در ساعت مقاومت کند و یک زلزله 8 ریشتری را تاب بیاورد. ساخت این آسمان نورد در مارس 2004 شروع شد و مجموعا 40 میلیون دلار هزینه صرف آن شد. این پل می‌تواند 7 تن وزن را تحمل کند، یعنی در آن واحد 800 فرد 80 کیلوگرمی می‌توانند بر روی آن بروند. البته تنها اجازه داده می‌شود 120 توریست در یک زمان بر روی آن بروند.
البته مجموعه آسمان‌نورد گراندکانیون، ساختمان‌های دیگری هم دارد : موزه، سینما تئاتر، سالن تشریفات، فروشگاه و چندین رستوران. در انتهای این بنا، کافه‌ای قرار دارد که مسافران می‌توانند در آنجا در فضای آزاد غذا بخورند. یک بازرگان اهل لاس وگاس به نام دیوید جین در ازای دریافت قسمتی از سود آسمان‌نورد، در تأمین هزینه این بنا مشارکت داشته است. این پل، تنها قسمتی از یک پروژه بزرگ است که در آینده تکمیل خواهد شد.
ساخت این بنا در میان ساکنان محلی موافقان و مخالفانی داشته است، مخالفان این طرح این پل را یک بنای بر هم زننده ظاهر طبیعی گراندکانیون می‌دانند و موافقان آن را فرصتی برای مبارزه با فقر و بیکاری و الکلیسم گسترده ارزیابی کرده‌اند. هر ساله 4.5 میلیون نفر از گراند کانیون بازدید می‌کنند و سازندگان این آسمان‌نورد امیدوارند سالانه 200 هزار نفر را جذب کنند. امکاناتی همچون برگزاری مراسم ازدواج و پرش از ارتفاع هم در آسمان‌نورد مهیا خواهد شد.
 

daryanian

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سرویس جدید گوگل نقشه محله خود را ویرایش کنید

به نقل از پایگاه اینترنتی تک اسپوت، شرکت گوگل به صورت رسمی سرویس Google MapMaker را راه اندازی کرد. این سرویس به کاربران اجازه اضافه کردن و یا ویرایش مکان‌ها را داده و در ابتدا این سرویس در کشور آمریکا قابل استفاده بوده و به زودی تمامی کاربران در سراسر جهان قادر به استفاده از آن خواهند بود(در حال حاضر در ایران نیز قابل استفاده است).

قبل از ارائه مپ میکر، گوگل اعلام کرده بود که تنها در حدود ۱۵ درصد از مردم در تعیین جزئیات نقشه های آنلاین محل زندگی خود مشارکت داشته اند که غول دنیای جستجو امیدوار است تا این رقم را به ۳۰ درصد برساند. مپ میکر به کاربران کمک خواهد کرد تا در همه ۱۸۳ کشور و منطقه در سراسر جهان به ویرایش مناطق و لوکیشن منطقه خود بپردازند.
سیستم جدید گوگل امیدوار است تا بتواند ثبت دقیقی از نقشه های شهرهای کوچک، شبکه های جاده‌ای فرعی، مسیرهای دوچرخه سواری و دانشگاه های کوچک داشته باشد که پیشتر هیچ گاه ثبت آنلاین نمی‌شدند و بدین ترتیب سرویس نقشه‌های گوگل و گوگل ارث کامل‌تر می‌شود بطوریکه میلیون ها نفر از مردم در سراسر جهان بتوانند با خیالی آسوده از این نقشه‌ها بهره‌مند شوند.

ترتیب کار بدین صورت است که ابتدا مطمئن شوید سرویس مربوطه برای محل شما فعال است و سپس بعد از اینکه شما نقشه را ویرایش کردید در ابتدا این ویرایش مخفی بوده تا گوگل به بررسی ویرایش شما بپردازد و سپس در عرض چند دقیقه ویرایش شما به نقشه اضافه خواهد شد. در ضمن شما می‌توانید به صورت مستقیم تصویر یک خیابان یا محلی را وارد کرده و به ویرایش مناطق مورد علاقه خود بپردازید.
 

daryanian

عضو جدید
کاربر ممتاز
کوچکترین مرد 60 سانتیمتری دنیا با بزرگترین دختر 212 سانتیمتری تایلند













وقتی جنگل هم عرصه هنرمندی شود ...























 

daryanian

عضو جدید
کاربر ممتاز
زلزله های عظیم عامل وقوع زلزله های قوی
در سایر نقاط جهان نیستند

زلزله فاجعه بار ژاپن و پس لرزه های بسیار قوی آن سبب هراس وقوع زمین لرزه های شدید در سایر نقاط جهان و به ویژه كشورهای همسایه شده است. اما نتایج تحقیقات جدید پژوهشگران حاكی از آن است كه زلزله های مهیب باعث وقوع زلزله های بسیار شدید دیگری نخواهند شد.

با وجودی كه زلزله های بزرگ عامل وقوع پس لرزه های محلی هستند، اما محققان هیچ نشانه ای مبنی بر نقش این زلزله ها در وقوع زمین لرزه های با قدرت متوسط و دورتر از مسافتی بیش از ۹۶۵ كیلومتر نیافته اند. نتایج پژوهش تام پارسونز، كارشناس سازمان زمین شناسی كالیفرنیا و آرون ولاسكو در دانشگاه تگزاس در ال پاسو، در نسخه ماه مارس نشریه اینترنتی "Nature Geoscience" منتشر شده است. این پژوهشگران در گزارش جدید خود تاریخچه زلزله هایی را بررسی كرده اند كه طی سی سال گذشته و تا پایان سال ۲۰۰۹ به وقوع پیوسته اند. در این دوره زمانی سی ساله، ۲۰۵ زلزله بسیار قوی با درجه هفت ریشتر و بیشتر و ۲۵ هزار و ۲۲۲ زلزله به بزرگی بین پنج تا هفت درجه ریشتر به وقوع پیوسته بوده اند.

پژوهشگران زمان وقوع این زلزله ها را مورد ارزیابی قرار دادند تا شواهدی بیابند مبنی بر این كه زلزله های بزرگ و قوی به وقوع زلزله های با قدرت متوسط منتهی شده اند. آنها تاخیرهای بیست و چهار ساعته را بررسی كردند كه زمان كافی برای انتقال امواج زلزله به مناطق اطراف است. با وجودی كه محققان دریافتند پس از وقوع زلزله های بسیار قوی، زلزله های با قدرت متوسط رخ داده اند، اما این زلزله ها فقط در فاصله ۹۶۵ كیلومتری مركز زلزله اولیه و تقریباً همه آن ها در مسافت ۶۰۰ كیلومتری به وقوع پیوسته بودند. این پژوهشگران تاكید كرده اند كه تعداد زلزله های با قدرت متوسط در مسافتی دورتر از ۹۶۵ كیلومتری مركز زلزله عظیم، بیشتر از تعداد زلزله هایی نبودند كه به صورت طبیعی روی می دهند. دكتر پارسونز گفته است اطلاعات جدید حاكی است كه زلزله های بسیار قوی عامل وقوع زلزله ای قوی دیگر در مناطق دورافتاده از مركز زمین لرزه اولیه نبوده اند. به گفته این پژوهشگر، به طور متوسط در طول سال فقط هفت زلزله با قدرت هفت ریشتر و یا بیشتر در سطح جهان رخ می دهد.

پارسونز گفته است بعد از وقوع زلزله ۹ ریشتری ژاپن در ۱۱ مارس سال جاری، نقشه زمین لرزه های سراسر جهان را ارزیابی كرده تا شواهدی مبنی بر تاثیر این زلزله بر مناطق دیگر جهان بیابد و اما هیچ اثری در ارتباط با زلزله ژاپن نیافته است. كلاوس ژاكوب، كارشناس "رصدخانه زمین لامونت دوهرتی" در دانشگاه كلمبیا می گوید نتایج این تحقیق با اطلاعاتی كه بیشتر زلزله شناسان به صورت تجربی آموخته اند، مطابقت دارد.
 

daryanian

عضو جدید
کاربر ممتاز
عکس های باورنکردنی از دختری که قصد خودکشی داشت!
دختر 22 ساله ای که 4سال به پسری علاقه داشت و منتظر فرا رسیدن زمان ازدواج با او بود، ناگهان متوجه می شود که پسر به او خیانت کرده و با دختر دیگری در ارتباط است و پس از مدتی با دختر دیگری ازدواج می کند! بنابراین دختر بخت برگشته تصمیم می گیرد که روز ازدواج پسر، لباس عروس پوشیده و خودکشی کند! اما خوشبختانه مامورین موفق به نجات او می شوند.




















اکالیپتوس رنگین کمانی !
شاید این درخت به نظر شما درختی خیلی غیر معمول به نظر بیاد و فکر کنید که نقاشی شده، اما در واقع مادر طبیعت آن را بدین گونه نقاشی کرده. اکالیپتوس رنگین کمان تنها نوع اوکالیپتوس است که پوست رنگی دارد و در نیمکره شمالی(اکثرا در فیلیپین و گینه جدید) رشد میکند، ارتفاع این درخت تا 70 متر میرسد.
















مهر واقعی را تنها با مهر مادری می توان توصیف کرد !




 

Similar threads

بالا