راهنمایی کنید

moaqfe

کاربر بیش فعال
مدتی است در نظر دارم اقدام به شناسایی و تملک و استخراج از معدن نمایم که نیاز به امکانات پیچیده استخراج نداشته باشد آیا از دوستان کسی هست که بتواند راهنمایی کند تا بدانم از کجا باید امور اداری و اجرایی آنرا شروع کنم
 

MAHDIIIIIIIIII

عضو جدید
رویه ثبت معادن

رویه ثبت معادن

سلام مهندس
شما باید اول پروانه اکتشاف بگیرید. برای گرفتن پروانه اکتشاف اول باید به اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مرکز استانتون مراجعه کنید. بعد از تحویل درخواست اکتشاف سه برگه نقشه منطقه مورد نظر رو تحویل می گیرید و روی هر سه نقشه محدوده مورد نظر رو به صورت یک چهارضلعی یا چند ضلعی مشخص می کنید و یکی از گوشه های این چند ضلعی رو به یک عارضه مشخص روی نقشه مثل یک روستا یا پاسگاه ، با یک خط راست وصل می کنید. البته قبلا" باید زاویه این خط رو نسبت به شمال جغرافیایی (آزیموت) اندازه گرفته باشید و در نقشه قید کنید.
متصدی این کار هر سه نقشه رو باید امضا و مهر بکنه( البته تاریخ هم حتما" باید قید بشه تا جلوی سوءاستفاده رو بگیرین).بعد یکی از نقشه هارو تحویل می گیرین. صنایع و معادن منطقه رو برسی می کنه تا بلامعارض باشه که اگه اینطور بود برای میله گذاری و جداکردن منطقه مورد نظر اقدام می کنه. البته منطقه شما باید هم از لحاظ اشخاص حقیقی و هم غیر حقیقی ( مثل سازمان منابع طبیعی ، سازمان میراث فرهنگی ،سازمان محیط زیست و...)
بلامعارض باشه.اگه محدوده شما جزء مناطق حفاظت شده باشه متاسفانه فاتحه اون خوندس.بعد از اینکه همه این مراحل با موفقیت طی شد. شما باید یک نفر رو به عنوان مسئول فنی معدن معرفی می کنید که باید فارغ التحصیل معدن باشه و به کمک اون طرح اکتشاف رو تهیه بکنید. دستورالعمل این طرح هم صنایع و معادن استان به شما خواهد داد.این طرح اکتشاف برسی کارشناسی میشه و اگه مورد قبول واقع شد تازه اون موقع شما باید درخواست پروانه استخراج بدین. تاهمه این مراحل رو طی بکنین و به مرحله اکتشاف برسین چند ماهی ( گاها" یکی دو سال ) طول می کشه. تاهمین جا رو داشته باش بقیه شو اون موقع برات می نویسم.
 

Similar threads

بالا