پاتق دوست داران حضرت زهرا(س)

محمدیان

عضو جدید
کاربر ممتاز
حضرت زهرا س در کلام امام خمینی ره

حضرت زهرا س در کلام امام خمینی ره

این خانه کوچک فاطمه علیهاالسلام ، و این افرادی که در آن خانه تربیت شدند که به حسب عدد، چهار پنج نفر بودند و به حسب واقع، تمام قدرت حق تعالی را تجلی دادند، خدمت هایی کردند که ما را و شما را و همه بشر را به اعجاب درآورده است.18/12/60



* * *



زنی که در حجره ای کوچک و خانه ای محقر انسان هایی تربیت کرد که نورشان از بسیط خاک تا آن سوی افلاک و از عالم ملک تا آن سوی ملکوت اعلی می درخشد. صلوات و سلام خداوند تعالی بر این حجره محقری که جلوه گاه نور عظمت الهی و پرورشگاه زندگان اولاد آدم است.25/1/61


* * *


ما یک کوخ چهارپنج نفری در صدر اسلام داشتیم و آن کوخ فاطمه زهرا علیهاالسلام ، است. از این کوخ ها(اشاره حضرت امام به اقامتگاه کوچک خودشان در محله جماران تهران است.) هم محقرتر بوده، لکن برکات این چی است؟ برکات این کوخ چندنفری آن قدر است که عالم را پر کرده است از نورانیت و بسیار راه دارد تا انسان به آن برکات برسد. این کوخ نشینان در کوخ محقر، در ناحیه معنویات آن قدر در مرتبه بالا بودند که دست ملکوتی ها هم به آن نمی رسد و در جنبه های تربیتی آن قدر بوده است که هر چه انسان می بیند برکات در بلاد مسلمین هست و خصوصا در مثل بلاد ماها، این ها از برکت آن هاست.1/1/62
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوست گلم
شما دوستان هستین که تایپیکه خودتونو ارتقا میدین
ان شالله جایی بتونیم درست کنیم تا ازین طریق بچه های باشگاه بیشتر با حضرت اشنا بشن
 

sutern

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یک یا زهرا کار دارد
روال عملیات‌ها طوری بود که فرماندهان باید تا پایین‌ترین رده نسبت به زمین و منطقه‌ی عملیات توجیه می‌شدند. منطقه‌ی عملیات والفجر 3، منطقه‌ای کوهستانی بود و پر از شیار و دارای پستی و بلندی زیاد.
آن وقت‌ها من مسئول ادوات لشکر بودم، دیدگاه در اختیار ما بود و از آنجا باید آتش عملیات کنترل می‌شد.
یک شب مانده بود به عملیات. قرار بود فرمانده لشکر و رده‌های پایین‌تر بیایند مقر دیدگاه. آن شب تمام وضعیت‌ها باید چک می‌شد برای فردای آن شب که عملیات بود. بعد از خواندن چند ایه از قرآن، فرمانده لشکر شروع به صحبت کرد تا بچه‌ها را نسبت به مشکلات و مسائل عملیات توجیه ‌کند. از چهره‌، لحن و صدایش معلوم بود خیلی نگران است. جای نگرانی هم وجود داشت؛ زمین عملیات پیچیدگی خاص خود را داشت، به همین دلیل احتمال داشت هرکدام از فرماندهان مسیر را گم کنند و نتوانند از پس کار برایند. وقتی نقشه را پهن کردند نگرانی‌ها بیشتر شد؛ فرماندهی از قطب‌نما، گرا و این‌طور چیزها صحبت می‌کرد. فقط یک شب فرصت داشتیم. تصمیم‌گیری در آن زمان کم، با آن شرایط حساس، برای فرمانده لشکر واقعاً کار شاقّی بود.
چهره‌ی عبدالحسین آرام‌تر از بقیه بود؛ حرف‌های فرماندهی که تمام شد، از حال و هوایش معلوم بود که هنوز نگران است. عبدالحسین رو به فرمانده کرد، لبخندی زد، آرام و باحوصله گفت: آقا مرتضى!
جانم
اجازه می‌دهی یک موضوع را خدمتت بگویم؟
خواهش میکنم حاجى، بفرما.
عبدالحسین کمی جلوتر آمد، خیلی خونسرد گفت: برای فردا شب احتیاجی نیست که من با نقشه و قطب‌نما بروم!
برای همه سئوال بود که او چه‌ می خواهد بگوید! به آسمان و به شب اشاره کرد و گفت: فقط یک یا زهرا سلام‌الله‌علیها و یک یا الله کار دارد که ان‌شاء‌الله منطقه را از دشمن بگیریم.
این ضرب‌المثل را زیاد شنیده بودم که: سخن کز دل براید، لاجرم بر دل نشیند. عینیتش را آنجا دیدم. عبدالحسین حرفش را طوری با اطمینان گفت که آرامش خاصی به بچه‌ها داد. یعنی موضوع پیچیدگی زمین و این حرف‌ها را تمام کرد. از آن به بعد پرواضح می‌دیدم که بچه‌ها با امید بیشتری از پیروزی حرف می‌زدند.
شب عملیات، حاج عبدالحسین توانست زودتر از بقیه و با کمترین تلفات، هدف را بگیرد. با وجود این که منطقه‌ی عملیاتی او زمین پیچیده‌تری داشت، همان‌طور که گفته بود، یک یا زهرا سلام‌الله‌علیها لازم داشت.
* خاطره از سردار شهید حاج عبدالحسین برونی فرمانده تیپ هجده جوادالائمه علیهم‌السلام
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام به همه دوستان عزیز
امیدوارم تا اینجا تعطیلات بهتون خوش گذشته باشه
منتظر مطالب قشنگتون هستم
 

sutern

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خطبه خداوند متعال در عقد حضرت زهرا

اين خطبه بر لوح محفوظ نقش بست و جبرئيل بر رسول خدا (ص) قرائت كرد: الحمدردائى و العظمه كبريائى و الخلق كلهم عبيدى و امائى يا ملائكتى و سكان جنتى باركوا على على بن ابيطالب حبيب محمد و على فاطمه بنت محمد فانى قد باركت عليهما و قد زوجت احب النساء الى من احب الرجال الى من النبين المرسلين. (1)
ستايش رداى من و عظمت و بزرگى مخصوص من و تمام خلق بده من و كنيز مند اى فرشتگانم و اى ساكنان بهشت من، بر دوستدار محمد يعنى على بن ابيطالب تبريك بگوييد و بر فاطمه دختر محمد مباركباد بگوييد زيرا من بر آن دو بركت دادم و محبوبترين زنان را به محبوبترين مردان از انبياء و رسولان تزويج نمودم.
در همان سند آمده كه يكى از فرشتگان بنام راحيل عرض كرد بارالها بركت آنها در چيست؟ خطاب شد: محبت آنها را بر جميع خلايق واجب گردانيدم و آنها را حجت خود بر خلق قرار دادم و به عزت و جلال خودم كه ذريه آنها را خزانه‏دار خود در زمين ساخته و تمام معادن عالم را به دست آنها سپردم و پس از انبياء به وجود آنها بر خلق احتجاج مى‏كنم.
در كشف‏الغمه از انس بن مالك روايت مى‏كند كه گفت: من در حضور حضرت خاتم‏الانبيا (ص) بودم كه آثار وحى در جبينش ظاهر گشت و پس از لحظه‏اى فرمود: اى انس مى‏دانى كه جبرئيل به من چه پيغام آورده؟ گفتم: نه يا رسول‏اللَّه فرمود: جبرئيل به من از جانب خدا پيغام آورد كه خدا فرمان داده تا فاطمه را به على تزويج كنم آنگاه به من فرمود: برو ابوبكر و عمر و عثمان و طلحه و زبير و انصار را خبر كن تا حاضر شوند من اطاعت كردم چون مجلس به مهاجر و انصار آراسته شد على عليه‏السلام را خواست و فرمود يا على پروردگار مرا امر فرموده كه فاطمه را براى تو عقد كنم به چهار مثقال نقره آيا راضى هستى؟ عرض كرد: يا رسول‏اللَّه راضى هستم همه حضار مباركباد گفتند سپس رسول خدا (ص) به منبر رفت خطبه عقد را ايراد فرمود.

1-مناقب ابن شهر آشوب ج 2/ 106.
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
دوستداران بیبی عیدتون مبارک
ازتون یه خواهشی دارم به حق حضرت زهرا دعا کنین ان شاالله همه مریضا شفا بگیرن منم یه مریض سرطانی دارم ان شاالله به حق حضرت زهرا و دعای شما پاکان سلامتیشو بدست بیاره اون فقط 20 سالشه...........
فدای همتون
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
:gol:السلام عليك يا بنت رسول الله:gol:السلام عليك يا بنت حبيب الله:gol:السلام عليك يا سيده نساء العالمين:gol:السلام عليك يا زوجه ولي الله:gol:السلام عليك يا ام الحسن و الحسين سيدي شباب اهل الجنه:gol:
 

sutern

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بر حاشیه برگ شقایق بنویسید
گل تاب فشار در و دیوار ندارد .....
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
السلام عليك يا بنت رسول الله السلام عليك يا بنت حبيب الله
 

sutern

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
حدیث عبادت حضرت زهرا(س)

فروغ فرشتگان

سالت عن اباعبدالله(ع) عن فاطمة لم سمیت الزهرا؟ فقال: لانها كانت اذا قامت فى
محرابها و هو نورها لاهل السماء كما تزهر - تزهو - نورالكواكب لاهل الارض.
علل الشرایع، ج 1: ص 215.
راوى مى‏گوید:
از حضرت صادق(ع) علت نامگذارى حضرت فاطمه(س) را به - زهرا - پرسیدم. فرمود: چون وقتى كه در محراب عبادتش به نماز مى‏ایستاد فروغ نورش براى ساكنان آسمان مى‏درخشید همانگونه كه نور ستارگان آسمان براى زمینیان مى‏درخشد.


دلداده حق
سمیت فاطمة بالبتول لانقطاعها الى عبادة الله تعالى مستدرك عوالم، ج 1: ص 80-81.
حضرت فاطمه(س) به این جهت «بتول‏» نامیده شد كه از همه بریده و دل به خدا بسته بود.


تندیس عبادت

عن الحسن البصرى:
ما كان فى هذه الامة اعبد من فاطمة(س) كانت تقوم حتى تورم قدماها.
مناقب، ج‏3: ص 341.
حسن بصرى مى‏گوید:
در میان امت اسلام، كسى خداپرست‏ تر از فاطمه نبود. آنقدر در نماز مى‏ایستاد كه قدم‏هایش ورم مى‏كرد.
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان گلم به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)
از دوستداران حضرت انتظار میره در همین تایپیک پست هایی قرار دهند تا کمی ارادت خود را به بی بی اثبات کرده باشیم
ایام ایام سوگواریست پس عاشقان حضرت بسم الله
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
السلام علیک یا فاطمه الزهرا

این نوحه چقدر زیباست :
.... من مرغ عشق حیدرم اقتاده ام کنج قفس
خون ریزد ار بالو پرم با لاله می اید نفس
پهلو شکسته.....
در خون نشسته ...
وا غربتا وا غربتا....
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
این نوحه ام زیباست :
قدر عافیت اون که مریضه میدونه
نعمت آب و دهان روضه میدونه
الهی خدا برای کسی نیاره ولی
درد تاولو هرکی بسوزه میدونه
یا مولا منو شرمنده کن تا راحت بمیرم یه بار دیگه خنده کن
وقت راه رفتن زانوی من درد میگره
وقت حرف زدن گلوی من درد میگره
دیگه چی بگم از نمازه نشسته ام
وقتی در بازو بازوی من درد میگیره
شنیدم اشک مظلوم شفاست اما شفای درد من فقط پیش باباست
 

sutern

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
يا فاطمه (س) جان​
ياريمان كن در انتظار روزي كه فرزندت بيايد​
و انتقام صورت نيلي ات را بگيرد، ثابت قدم بمانيم . . .​
 
بالا