دختر آمریکایی تازه مسلمان شده

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مصاحبه ای که با ایشون شده بسیار طولانی بود من قسمت هایی رو که به نظر جالب میرسید انتخاب کردم و در انتها لینک اصلی مطلب رو آوردم:gol:

متولد شهر توسان ایالت آریزونا در آمریکا، ۲۶ ساله، گل‌های سوسن آسیایی را دوست دارد. خانم «برندی چیس» (Brandy Chase) که بعد از مسلمان‌شدن نام «امینه زهیره» را برای خود برگزیده است، خودش را این‌گونه معرفی می‌کند: “یک زن مسلمان خلاق آرمان‌گرا که می‌کوشد تا راهش به‌سوی بهشت را بیابد. من شبیه یک غنچه هستم که منتظر به‌ترین لحظه هستم تا باشکوه شکوفا شوم و رنگ‌های زیبایم را به‌دنیا ارزانی کنم.” او که حالا خود را یک «مسلمة»‌ آمریکایی می‌داند، با مردی لبنانی ازدواج کرده است و دختری ۶ساله و پسری ۳ساله دارد و در امارات متحده عربی ساکن است.
نویسنده، شاعر ، هنرمند و طراح و همین‌طور یک بلاگر فعال است. شهادتین را در پنجم آگوست ۲۰۰۱ بر زندگی‌اش جاری کرده....

سؤال اول و اساسی! چطور مسلمان شدید؟
خب من مسیحی به‌دنیا آمده بودم و تا ۱۴سالگی هم مسیحی بودم. در این موقع، مسیحیت را رها کردم و ملحد شدم، دیگر به هیچ‌خدایی باور نداشتم. اما مدتی بعد دوباره جستجو در پی یک دین برای زندگی را شروع کردم. الحمدلله خداوند اسلام را برای من در سن ۱۷سالگی فرستاد. یک‌سال پس از اسلام‌آوردن‌ام، با یک مرد لبنانی دوست‌داشتنی ازدواج کردم، و بعد از ۷سال که از ازدواج‌ام می‌گذرد، ما «رجاء» ۶ساله و «مصطفی» ۳ساله را داریم.

آیا از آن زمان تا به حال تغییراتی در آثارتان بوده که بتوانید آن‌ها را مستقیما به مسلمان شدن‌تان ارتباط بدهید؟
بله، البته پس از مسلمان‌شدن‌ام تغییرات زیادی در شیوه‌ی نوشتن‌ام اتفاق افتاده است. پیش از این، کاراکترهای من کارهایی می‌کردند که طبق هنجارهای آمریکایی متعارف بودند، اما در اسلام «حرام» بودند. حالا من باید مسائل را سبک و سنگین کنم و تصمیم بگیرم که آن‌چه برای شخصیت‌هایم نیاز دارم خوب هستند یا بد و داستانم هم‌چنان عمیق باشد. مثلا در داستان‌های رمانس (عاشقانه) باید مطمئن شوم که اگر یک نوجوان ۱۳ساله کتابم را برداشت و ورق زد، آن‌چه که می‌خواند برایش خوشایند باشد. قبل از اسلام، عادت داشتم که در شعرهایم از زندگی حرف بزنم و تنفرم را نسبت به «دین» و کینه‌ام را نسبت به «خدا» ابراز کنم. حالا دیگر چنین نیست! اکنون لذت من نوشتن از زیبایی «الله» است و این‌که به دیگران خوشی و آرامش «اسلام» را نشان بدهم.
آیا در آمریکا نویسندگان یا شاعران مسلمانی که شهرت‌شان فراتر از حد و حدود رسانه‌های محلی و منطقه‌ای باشد وجود دارند؟ مثلا کسانی که آن‌ها را در سراسر آمریکا بشناسند؟
ماشاءالله، اگر نگوییم صدها، ده‌ها نویسنده و شاعر مسلمان هستند که نه‌تنها در آمریکا بلکه در سرتاسر دنیا به‌خوبی شناخته شده‌اند. برای مثال، نویسنده‌ای به‌نام «یحیی امریک» ، یا خانم «جمیله کولکوترونیس» (Jamilah Kolocotronis) و یا «لیندا دلگادو» (Linda D. Delgado) ) که تنها نمونه‌های معدودی هستند، اما تعداد زیادی هستند که کتاب‌هایشان به‌صورت بین‌المللی تبادل می‌شود. شما می‌توانید این نویسنده‌ها را در سایت «کتاب‌های داستانی اسلامی» بیابید. هم‌چنین من عضو یک انجمن بین‌المللی به‌اسم «اتحادیه‌ی نویسندگان مسلمان» هستم که در پی ارتقای سطح ادبیات در دنیا، حمایت از نویسندگان و دیگر هنرمندان و هم‌چنین تلاش برای شناسایی و شناساندن هرچه بیشتر ادبیات داستانی اسلامی هستند.

آیا جامعه‌ی مسلمان آمریکا تلاش می‌کند که خودش را، آرمان‌ها و خصوصیاتش را، به بقیه‌ی آمریکایی‌ها بشناساند یا ترجیح می‌دهد به صورت یک اقلیت منزوی زندگی کند؟
آمریکایی‌ها عموما انسان‌های مهربانی هستند که اغلب‌شان صادق و درست‌کار هستند. پس وقتی که آن‌ها تلاش می‌کنند تا اسلام را به غیرمسلمانان معرفی کنند، سعی می‌کنند تا این‌کار را به شیوه‌ای انجام دهند که آن‌ها را دچار هراس نکند یا در آن‌ها ایجاد دافعه نکند. جوامع بزرگی از مسلمانان در سرتاسر آمریکا وجود دارد و همین‌طور شهرهایی وجود دارد مانند شهری که من در آن بزرگ شدم که شما در طول زندگی‌تان در آن حتی با یک مسلمان از نزدیک برخورد نمی‌کنید. پس مسلمانان در هر دو حیطه آن‌چه از دستشان بر می‌آید برای تبلیغ اسلام انجام می‌دهند به‌گونه‌ای مردم را دچار اضطراب نکنند. در جایی که تعداد مسلمانان اندک است، البته آن‌ها سعی می‌کنند تا بسیار نزدیک در کنار یکدیگر باشند چنانچه این طبیعت انسانی است و گاهی اوقات آن‌ها ممکن است بسیار از دیگران دور شوند، اما در بسیاری از وهله‌ها مسلمانان در آمریکا، دوست دارند که ارزش‌های‌شان را با دیگران به‌ اشتراک بگذارند و اغلب اوقات غیرمسلمانان پذیرا هستند.

به چه شیوه‌هایی؟
خب برای مثال، در شهرهای بزرگ، تجمعات «چند- دین»ی وجود دارد که مسلمانان، مسیحیان و یهودیان دور هم جمع می‌شوند تا اتحاد خود را به نمایش بگذارند. بسیاری از مسلمانان همسایگان‌شان یا دوستان و یا همکاران یا هم‌کلاسی‌های خود را دعوت می‌کنند تا در خانه‌شان یا در برنامه‌های مساجد از آن‌ها پذیرایی کنند. دیگر مسلمانان، خصوصا زنان، تلاش می‌کنند تا تنها نشان دهند که چقدر اسلام برای‌شان دوست‌داشتنی و خوشایند است، با شیوه‌ای که لباس می‌پوشند و در جامعه رفتار می‌کنند.

درباره‌ی مشارکت سیاسی بگویید. مسلمان‌های آمریکا در رای‌گیری‌ها و میتینگ‌ها شرکت می‌کنند؟ از حزب خاصی حمایت می‌کنند؟
در واقع بسیاری از مسلمانان آمریکایی توسط حزب‌های سیاسی تقسیم شده‌اند، درست مثل کشورهای دیگر. شما مسلمان‌های دموکرات را مشاهده می‌کنید که آرمان‌های خود برای تساهل بیشتر نسبت به اقلیت‌ها و چنین مسائلی را دنبال می‌کنند. طبیعتا بعضی از مسلمانان نیز طرفدار جمهوری‌خواهان هستند که عقاید محافظه‌کارانه‌ای همچون مخالفت با سقط‌جنین دارند. این‌ها تنها تعدادی از مسائلی است که هر گروه نظراتی پیرامون‌اش دارد. باقی مسلمانان کاملا دور از سیاست هستند و به‌دلایل خاص خودشان از رأی‌دادن امتناع می‌کنند. اما جایی که مردم باشند، نظرات‌ و عقاید هست و جایی که مسلمانان هستند، قاعدتا مسلمانانی هستند که به دنبال راه‌هایی برای شنیده‌شدن نظرات‌شان باشند.
تا به حال پیش آمده که حس کنید بین مسلمان‌بودن و آمریکایی‌بودن تضاد وجود دارد؟ مثلا این‌که کشور شما از شما چیزی بخواهد که اسلام اجازه نمی‌دهد یا برعکس؟
خب! این یک سؤال عمیق است و من احساس می‌کنم پاسخ‌های خوب زیادی می‌توان برای آن داشت. در بعضی سطوح، تضاد و تعارض بین مسلمان‌بودن و آمریکایی‌بودن وجود دارد. به‌طور مثال آمریکا از بین مسلمانان برای ارتش سربازگیری کند و آن‌ها را به مکان‌هایی مانند خاورمیانه بفرستد تا علیه برادران و خواهران دینی‌شان بجنگند. این‌ها تعارض‌های شدید است. در عین‌حال، در حد زندگی روزمره تعارض چندانی وجود ندارد. شما همراه غیر مسلمانان غذا می‌خورید تا وقتی که احتیاط می‌کنید که آن‌چه می‌خورید «حلال» باشد. شما همراه آن‌ها کار می‌کنید تا وقتی که آن‌چه انجام می‌دهید و پولی که کسب می‌کنید «حلال» باشد. مطمئنا شما باید بیشتر مراقب باشید، اما زندگی بدون کشمکش چندانی ادامه دارد.
بسیارخب! اگر تعارضی پیش بیاید، در این جور موارد طرف کدام یک را می‌گیرید؟ اسلام یا وطن‌تان؟
البته برای مسائل عمده و اساسی که ممکن است پیش بیاید، قعطا اسلام در اولویت است. اگر شریک کاری شما الکل می‌نوشد و درباره کسب پول از راه «ربا» صحبت می‌کند، باید بدانید که اقدام مقتضی شما این‌است که خود را از سر میز یا از مکالمه معذور بدارید یا این‌که نظر خود را شفاف درباره‌ی این‌که چنین موقعیتی را دوست ندارید، بیان کنید. اگر اتفاقا در وضعیتی زندگی می‌کنید که احساس می‌کنید نمی‌توانید اسلام را در اولویت قرار دهید، ممکن است نیاز به تصمیم‌گیری برای زندگی در مکانی ارزش‌مندتر داشته باشید. خداوند تمام جهان را برای زندگی به ما ارزانی داشته است. مقداری پول ذخیره کنید و به جایی تغییر مکان بدهید که احساس کنید می‌توانید کار صحیح را انجام بدهید. سرانجام ما در روز قیامت نسبت به‌ آن‌چه که از سر گذرانده‌ایم و آن‌چه پذیرا شده‌ایم، مسئول هستیم. مرزها و وابستگی‌های یک وطن ممکن است هر روز تغییر کنند، اما اسلام و اصول آن همیشه همان هستند.

به ما بگویید در آمریکا چه نگاهی به کشورهای مسلمان، دولت‌هایشان و مردم‌شان هست؟
در اکثر شهرهای آمریکا، مردم تنها آن‌ چیزهایی را می‌دانند که ازطریق اخبار و تبلیغات به‌ آن‌ها خورانده شده است. اگر در خبرها جنجالی به‌پا شود که در افغانستان یک‌نفر در زندان شکنجه شده است یا در عربستان سعودی زنی از دسترسی به کودکان‌اش منع شده است، آن‌گاه مردم فکر خواهند کرد که دولت‌های خاورمیانه وحشی و خطرناک هستند و تهدیدی برای امنیت جهانی محسوب می‌شوند.
اما بعضی از آمریکایی‌ها سعی می‌کنند که اطلاعات و آگاهی‌های خودشان را از طریق بلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ملاقات با مردم دیگر کشورها که درباره‌ی آن‌ها در اخبار می‌شنوند، کسب کنند و از طریق منابع دست اول، زندگی در آن‌جا را درک کنند. آن‌وقت آن‌ها دلیل ورای بعضی از چنین مسائلی را می‌آموزند. همین مسئله را می‌توان برای اخبار پیرامون آمریکا بیان کرد. ما به‌ندرت در خبرهای ملی درباره‌ی آمریکایی‌ها می‌شنویم که آن‌ها افراد را در دنیا یا در کشور خودشان شکنجه یا آزار می‌دهند و به‌همین دلیل وقتی که یک رسوایی به‌بیرون درز می‌کند، به‌طور مضاعف به مردم شوک وارد می‌کند. فکر می‌کنم که هرچه مردم بیشتری اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، کشورهای بیشتری در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. اما هر دو طرف باید دیوارها و حصارهایی که برای قرن‌ها برافراشته‌اند، کنار بزنند.
به طور خاص، آمریکایی‌ها درباره‌ی ایران چه فکر می‌کنند؟ می‌دانیم که دولت ایران و دولت‌های غربی درباره‌ی انرژی هسته‌ای اختلاف دارند. مردم آمریکا این اختلافات را چه طور تلقی می‌کنند؟
وای، چه سوالی! خب مطمئنا بسیاری از آمریکایی‌ها و نیز دیگر ملت‌ها، ایران را به‌خاطر اظهار کسب انرژی هسته‌ای به‌عنوان یک تهدید تلقی می‌کنند. اما تعداد در حال رشدی از مردم مسلمان و همین‌طور غیرمسلمان وجود دارند که احساس می‌کنند ایران و دیگر کشورها نیز باید حق استفاده از نیروی هسته‌ای را داشته باشند. بعضی احساس می‌کنند که کشورهای بزرگ سعی می‌کنند تا یک انحصار و منوپولی را بر روی این انرژی ایجاد کنند و این عادلانه نیست. بعضی به افراط می‌روند و می‌گویند هیچ‌کس نباید چنین انرژی در دسترس داشته باشد. به‌هرحال بسیاری در آمریکا نگران هستند که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست‌ یابد، آن‌ را علیه دشمنان‌اش به‌کار خواهد برد و آن‌ها فکر می‌کنند که آمریکا قطعا دشمن ایران است و اگر آمریکا به‌طور مستقیم نباشد، یکی از متحدان اصلی‌اش. همان‌طور که بسیاری مشاهده کردند که رئیس‌جمهور ایران به‌خاطر مطالبات دیگر کشورها، عقب‌نشینی نمی‌کند.
نظر خودتان چیست؟
خب، من متأسفم که نمی‌توانم به شما و مخاطبان‌تان پاسخ بدهم، چرا که به‌خاطر امنیت خانواده‌ام، ما مجاز به طرح نظرات و علائق سیاسی خودمان به‌صورت آنلاین نیستیم. اما من واقعا امیدوارم که ایران و آمریکا بتوانند به توافقاتی برسند و شکاف فزاینده‌ی بین خود را ترمیم کنند. هر دو کشور برای دنیا مسائل جالب به‌ ارمغان بیاورند و برای بهتر شدن وضع بشر متحد شوند.

متن کامل مصاحبه:http://4ghad.com/New/Article.php?SubjectID=22&ID=1218

لینک مطلب به زبان اصلی: http://americanmuslimawriter.blogspot.com/2010/04/here-is-my-interview-with-iranian.html
 
آخرین ویرایش:

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
مصاحبه ای که با ایشون شده بسیار طولانی بود من قسمت هایی رو که به نظر جالب میرسید انتخاب کردم و در انتها لینک اصلی مطلب رو آوردم:gol:

متولد شهر توسان ایالت آریزونا در آمریکا، ۲۶ ساله، گل‌های سوسن آسیایی را دوست دارد. خانم «برندی چیس» (Brandy Chase) که بعد از مسلمان‌شدن نام «امینه زهیره» را برای خود برگزیده است، خودش را این‌گونه معرفی می‌کند: “یک زن مسلمان خلاق آرمان‌گرا که می‌کوشد تا راهش به‌سوی بهشت را بیابد. من شبیه یک غنچه هستم که منتظر به‌ترین لحظه هستم تا باشکوه شکوفا شوم و رنگ‌های زیبایم را به‌دنیا ارزانی کنم.” او که حالا خود را یک «مسلمة»‌ آمریکایی می‌داند، با مردی لبنانی ازدواج کرده است و دختری ۶ساله و پسری ۳ساله دارد و در امارات متحده عربی ساکن است.
نویسنده، شاعر ، هنرمند و طراح و همین‌طور یک بلاگر فعال است. شهادتین را در پنجم آگوست ۲۰۰۱ بر زندگی‌اش جاری کرده....

سؤال اول و اساسی! چطور مسلمان شدید؟
خب من مسیحی به‌دنیا آمده بودم و تا ۱۴سالگی هم مسیحی بودم. در این موقع، مسیحیت را رها کردم و ملحد شدم، دیگر به هیچ‌خدایی باور نداشتم. اما مدتی بعد دوباره جستجو در پی یک دین برای زندگی را شروع کردم. الحمدلله خداوند اسلام را برای من در سن ۱۷سالگی فرستاد. یک‌سال پس از اسلام‌آوردن‌ام، با یک مرد لبنانی دوست‌داشتنی ازدواج کردم، و بعد از ۷سال که از ازدواج‌ام می‌گذرد، ما «رجاء» ۶ساله و «مصطفی» ۳ساله را داریم.

آیا از آن زمان تا به حال تغییراتی در آثارتان بوده که بتوانید آن‌ها را مستقیما به مسلمان شدن‌تان ارتباط بدهید؟
بله، البته پس از مسلمان‌شدن‌ام تغییرات زیادی در شیوه‌ی نوشتن‌ام اتفاق افتاده است. پیش از این، کاراکترهای من کارهایی می‌کردند که طبق هنجارهای آمریکایی متعارف بودند، اما در اسلام «حرام» بودند. حالا من باید مسائل را سبک و سنگین کنم و تصمیم بگیرم که آن‌چه برای شخصیت‌هایم نیاز دارم خوب هستند یا بد و داستانم هم‌چنان عمیق باشد. مثلا در داستان‌های رمانس (عاشقانه) باید مطمئن شوم که اگر یک نوجوان ۱۳ساله کتابم را برداشت و ورق زد، آن‌چه که می‌خواند برایش خوشایند باشد. قبل از اسلام، عادت داشتم که در شعرهایم از زندگی حرف بزنم و تنفرم را نسبت به «دین» و کینه‌ام را نسبت به «خدا» ابراز کنم. حالا دیگر چنین نیست! اکنون لذت من نوشتن از زیبایی «الله» است و این‌که به دیگران خوشی و آرامش «اسلام» را نشان بدهم.
آیا در آمریکا نویسندگان یا شاعران مسلمانی که شهرت‌شان فراتر از حد و حدود رسانه‌های محلی و منطقه‌ای باشد وجود دارند؟ مثلا کسانی که آن‌ها را در سراسر آمریکا بشناسند؟
ماشاءالله، اگر نگوییم صدها، ده‌ها نویسنده و شاعر مسلمان هستند که نه‌تنها در آمریکا بلکه در سرتاسر دنیا به‌خوبی شناخته شده‌اند. برای مثال، نویسنده‌ای به‌نام «یحیی امریک» ، یا خانم «جمیله کولکوترونیس» (Jamilah Kolocotronis) و یا «لیندا دلگادو» (Linda D. Delgado) ) که تنها نمونه‌های معدودی هستند، اما تعداد زیادی هستند که کتاب‌هایشان به‌صورت بین‌المللی تبادل می‌شود. شما می‌توانید این نویسنده‌ها را در سایت «کتاب‌های داستانی اسلامی» بیابید. هم‌چنین من عضو یک انجمن بین‌المللی به‌اسم «اتحادیه‌ی نویسندگان مسلمان» هستم که در پی ارتقای سطح ادبیات در دنیا، حمایت از نویسندگان و دیگر هنرمندان و هم‌چنین تلاش برای شناسایی و شناساندن هرچه بیشتر ادبیات داستانی اسلامی هستند.

آیا جامعه‌ی مسلمان آمریکا تلاش می‌کند که خودش را، آرمان‌ها و خصوصیاتش را، به بقیه‌ی آمریکایی‌ها بشناساند یا ترجیح می‌دهد به صورت یک اقلیت منزوی زندگی کند؟
آمریکایی‌ها عموما انسان‌های مهربانی هستند که اغلب‌شان صادق و درست‌کار هستند. پس وقتی که آن‌ها تلاش می‌کنند تا اسلام را به غیرمسلمانان معرفی کنند، سعی می‌کنند تا این‌کار را به شیوه‌ای انجام دهند که آن‌ها را دچار هراس نکند یا در آن‌ها ایجاد دافعه نکند. جوامع بزرگی از مسلمانان در سرتاسر آمریکا وجود دارد و همین‌طور شهرهایی وجود دارد مانند شهری که من در آن بزرگ شدم که شما در طول زندگی‌تان در آن حتی با یک مسلمان از نزدیک برخورد نمی‌کنید. پس مسلمانان در هر دو حیطه آن‌چه از دستشان بر می‌آید برای تبلیغ اسلام انجام می‌دهند به‌گونه‌ای مردم را دچار اضطراب نکنند. در جایی که تعداد مسلمانان اندک است، البته آن‌ها سعی می‌کنند تا بسیار نزدیک در کنار یکدیگر باشند چنانچه این طبیعت انسانی است و گاهی اوقات آن‌ها ممکن است بسیار از دیگران دور شوند، اما در بسیاری از وهله‌ها مسلمانان در آمریکا، دوست دارند که ارزش‌های‌شان را با دیگران به‌ اشتراک بگذارند و اغلب اوقات غیرمسلمانان پذیرا هستند.

به چه شیوه‌هایی؟
خب برای مثال، در شهرهای بزرگ، تجمعات «چند- دین»ی وجود دارد که مسلمانان، مسیحیان و یهودیان دور هم جمع می‌شوند تا اتحاد خود را به نمایش بگذارند. بسیاری از مسلمانان همسایگان‌شان یا دوستان و یا همکاران یا هم‌کلاسی‌های خود را دعوت می‌کنند تا در خانه‌شان یا در برنامه‌های مساجد از آن‌ها پذیرایی کنند. دیگر مسلمانان، خصوصا زنان، تلاش می‌کنند تا تنها نشان دهند که چقدر اسلام برای‌شان دوست‌داشتنی و خوشایند است، با شیوه‌ای که لباس می‌پوشند و در جامعه رفتار می‌کنند.

درباره‌ی مشارکت سیاسی بگویید. مسلمان‌های آمریکا در رای‌گیری‌ها و میتینگ‌ها شرکت می‌کنند؟ از حزب خاصی حمایت می‌کنند؟
در واقع بسیاری از مسلمانان آمریکایی توسط حزب‌های سیاسی تقسیم شده‌اند، درست مثل کشورهای دیگر. شما مسلمان‌های دموکرات را مشاهده می‌کنید که آرمان‌های خود برای تساهل بیشتر نسبت به اقلیت‌ها و چنین مسائلی را دنبال می‌کنند. طبیعتا بعضی از مسلمانان نیز طرفدار جمهوری‌خواهان هستند که عقاید محافظه‌کارانه‌ای همچون مخالفت با سقط‌جنین دارند. این‌ها تنها تعدادی از مسائلی است که هر گروه نظراتی پیرامون‌اش دارد. باقی مسلمانان کاملا دور از سیاست هستند و به‌دلایل خاص خودشان از رأی‌دادن امتناع می‌کنند. اما جایی که مردم باشند، نظرات‌ و عقاید هست و جایی که مسلمانان هستند، قاعدتا مسلمانانی هستند که به دنبال راه‌هایی برای شنیده‌شدن نظرات‌شان باشند.
تا به حال پیش آمده که حس کنید بین مسلمان‌بودن و آمریکایی‌بودن تضاد وجود دارد؟ مثلا این‌که کشور شما از شما چیزی بخواهد که اسلام اجازه نمی‌دهد یا برعکس؟
خب! این یک سؤال عمیق است و من احساس می‌کنم پاسخ‌های خوب زیادی می‌توان برای آن داشت. در بعضی سطوح، تضاد و تعارض بین مسلمان‌بودن و آمریکایی‌بودن وجود دارد. به‌طور مثال آمریکا از بین مسلمانان برای ارتش سربازگیری کند و آن‌ها را به مکان‌هایی مانند خاورمیانه بفرستد تا علیه برادران و خواهران دینی‌شان بجنگند. این‌ها تعارض‌های شدید است. در عین‌حال، در حد زندگی روزمره تعارض چندانی وجود ندارد. شما همراه غیر مسلمانان غذا می‌خورید تا وقتی که احتیاط می‌کنید که آن‌چه می‌خورید «حلال» باشد. شما همراه آن‌ها کار می‌کنید تا وقتی که آن‌چه انجام می‌دهید و پولی که کسب می‌کنید «حلال» باشد. مطمئنا شما باید بیشتر مراقب باشید، اما زندگی بدون کشمکش چندانی ادامه دارد.
بسیارخب! اگر تعارضی پیش بیاید، در این جور موارد طرف کدام یک را می‌گیرید؟ اسلام یا وطن‌تان؟
البته برای مسائل عمده و اساسی که ممکن است پیش بیاید، قعطا اسلام در اولویت است. اگر شریک کاری شما الکل می‌نوشد و درباره کسب پول از راه «ربا» صحبت می‌کند، باید بدانید که اقدام مقتضی شما این‌است که خود را از سر میز یا از مکالمه معذور بدارید یا این‌که نظر خود را شفاف درباره‌ی این‌که چنین موقعیتی را دوست ندارید، بیان کنید. اگر اتفاقا در وضعیتی زندگی می‌کنید که احساس می‌کنید نمی‌توانید اسلام را در اولویت قرار دهید، ممکن است نیاز به تصمیم‌گیری برای زندگی در مکانی ارزش‌مندتر داشته باشید. خداوند تمام جهان را برای زندگی به ما ارزانی داشته است. مقداری پول ذخیره کنید و به جایی تغییر مکان بدهید که احساس کنید می‌توانید کار صحیح را انجام بدهید. سرانجام ما در روز قیامت نسبت به‌ آن‌چه که از سر گذرانده‌ایم و آن‌چه پذیرا شده‌ایم، مسئول هستیم. مرزها و وابستگی‌های یک وطن ممکن است هر روز تغییر کنند، اما اسلام و اصول آن همیشه همان هستند.

به ما بگویید در آمریکا چه نگاهی به کشورهای مسلمان، دولت‌هایشان و مردم‌شان هست؟
در اکثر شهرهای آمریکا، مردم تنها آن‌ چیزهایی را می‌دانند که ازطریق اخبار و تبلیغات به‌ آن‌ها خورانده شده است. اگر در خبرها جنجالی به‌پا شود که در افغانستان یک‌نفر در زندان شکنجه شده است یا در عربستان سعودی زنی از دسترسی به کودکان‌اش منع شده است، آن‌گاه مردم فکر خواهند کرد که دولت‌های خاورمیانه وحشی و خطرناک هستند و تهدیدی برای امنیت جهانی محسوب می‌شوند.
اما بعضی از آمریکایی‌ها سعی می‌کنند که اطلاعات و آگاهی‌های خودشان را از طریق بلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی و ملاقات با مردم دیگر کشورها که درباره‌ی آن‌ها در اخبار می‌شنوند، کسب کنند و از طریق منابع دست اول، زندگی در آن‌جا را درک کنند. آن‌وقت آن‌ها دلیل ورای بعضی از چنین مسائلی را می‌آموزند. همین مسئله را می‌توان برای اخبار پیرامون آمریکا بیان کرد. ما به‌ندرت در خبرهای ملی درباره‌ی آمریکایی‌ها می‌شنویم که آن‌ها افراد را در دنیا یا در کشور خودشان شکنجه یا آزار می‌دهند و به‌همین دلیل وقتی که یک رسوایی به‌بیرون درز می‌کند، به‌طور مضاعف به مردم شوک وارد می‌کند. فکر می‌کنم که هرچه مردم بیشتری اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند، کشورهای بیشتری در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت. اما هر دو طرف باید دیوارها و حصارهایی که برای قرن‌ها برافراشته‌اند، کنار بزنند.
به طور خاص، آمریکایی‌ها درباره‌ی ایران چه فکر می‌کنند؟ می‌دانیم که دولت ایران و دولت‌های غربی درباره‌ی انرژی هسته‌ای اختلاف دارند. مردم آمریکا این اختلافات را چه طور تلقی می‌کنند؟
وای، چه سوالی! خب مطمئنا بسیاری از آمریکایی‌ها و نیز دیگر ملت‌ها، ایران را به‌خاطر اظهار کسب انرژی هسته‌ای به‌عنوان یک تهدید تلقی می‌کنند. اما تعداد در حال رشدی از مردم مسلمان و همین‌طور غیرمسلمان وجود دارند که احساس می‌کنند ایران و دیگر کشورها نیز باید حق استفاده از نیروی هسته‌ای را داشته باشند. بعضی احساس می‌کنند که کشورهای بزرگ سعی می‌کنند تا یک انحصار و منوپولی را بر روی این انرژی ایجاد کنند و این عادلانه نیست. بعضی به افراط می‌روند و می‌گویند هیچ‌کس نباید چنین انرژی در دسترس داشته باشد. به‌هرحال بسیاری در آمریکا نگران هستند که اگر ایران به سلاح هسته‌ای دست‌ یابد، آن‌ را علیه دشمنان‌اش به‌کار خواهد برد و آن‌ها فکر می‌کنند که آمریکا قطعا دشمن ایران است و اگر آمریکا به‌طور مستقیم نباشد، یکی از متحدان اصلی‌اش. همان‌طور که بسیاری مشاهده کردند که رئیس‌جمهور ایران به‌خاطر مطالبات دیگر کشورها، عقب‌نشینی نمی‌کند.
نظر خودتان چیست؟
خب، من متأسفم که نمی‌توانم به شما و مخاطبان‌تان پاسخ بدهم، چرا که به‌خاطر امنیت خانواده‌ام، ما مجاز به طرح نظرات و علائق سیاسی خودمان به‌صورت آنلاین نیستیم. اما من واقعا امیدوارم که ایران و آمریکا بتوانند به توافقاتی برسند و شکاف فزاینده‌ی بین خود را ترمیم کنند. هر دو کشور برای دنیا مسائل جالب به‌ ارمغان بیاورند و برای بهتر شدن وضع بشر متحد شوند.

متن کامل مصاحبه:http://zanefarda.ir/1389/01/گفتگو-با-یک-دختر-آمریکایی-تازه-مسلمان/


:gol::gol::gol:
 

waffen

اخراجی موقت
برای این طرز تفکرت متاسفم
همه دارن پیشرفت می کنن جوان های ما پسرفت
خوش باشی:smile:

این از نظر شما پسرفته.
کسی دستی دستی خودش رو گرفتار دینی کنه که دشمن آزادی فردی و مخصوصا حقوق زنانه و خود اون فرد هم زن باشه واقعا شگفت انگیزه.
شمام خوش باش:smile:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من ممنونم.
میگم یحتمل تازی ها یه حمله به آمریکا هم اخیرا" کردن!
چون بنا به گزارش نهادهای آمریکایی تا 50 سال آینده در بعضی از ایالتهای آمریکا اسلام دین اول میشه!!!

نه آآآآآآآآقا این حرف ها کدومه؟ اینها همش اخبار جمهوری اسلامیه، یک وقت باور نکنی اسلام داره گسترده میشه توی دنیاها! یک کم خوبه آدم واقع بین باشه!!!!!!
;)

از چاله افتاده به چاه.

فکر نکنم، البته این نظر شماست ولی خود این خانم که گفته دنیای جدید به روم باز شده و چیزهایی رو متوجه شدم که قبا نمیدونستم! نکته جالبه صحبت هاش اینه که گفته یک مدت بی خدا بوده! و نکته جالب دیگه اش اینکه گفته قبل از اسلام نسبت به دین "متنفر" و نسبت به خدا "کینه" داشته! (سوال دوم)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به پاسخ سوال آخر خوب دقت کنید و آزادی بیان رو با گوشت و پوست خودتون حس کنید!
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
این از نظر شما پسرفته.
کسی دستی دستی خودش رو گرفتار دینی کنه که دشمن آزادی فردی و مخصوصا حقوق زنانه و خود اون فرد هم زن باشه واقعا شگفت انگیزه.
شمام خوش باش:smile:

حقوق زنان حتما" اینه که بشن ابزار جنسی آزادی خواهان روشنفکر ؟!
 

waffen

اخراجی موقت
نه آآآآآآآآقا این حرف ها کدومه؟ اینها همش اخبار جمهوری اسلامیه، یک وقت باور نکنی اسلام داره گسترده میشه توی دنیاها! یک کم خوبه آدم واقع بین باشه!!!!!!
;)



فکر نکنم، البته این نظر شماست ولی خود این خانم که گفته دنیای جدید به روم باز شده و چیزهایی رو متوجه شدم که قبا نمیدونستم! نکته جالبه صحبت هاش اینه که گفته یک مدت بی خدا بوده! و نکته جالب دیگه اش اینکه گفته قبل از اسلام نسبت به دین "متنفر" و نسبت به خدا "کینه" داشته! (سوال دوم)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

به پاسخ سوال آخر خوب دقت کنید و آزادی بیان رو با گوشت و پوست خودتون حس کنید!
بله خوب این نظر منه. اون خانوم شاید دوست داره مسلمان باشه. مسلمان بودن در یک جامعه ای مثل آمریکا حتما براش خیلی لذت بخشه.
کاشکه اون سایتی که این مطلب رو نوشته منبع اصلی رو هم میزاشت.
حقوق زنان حتما" اینه که بشن ابزار جنسی آزادی خواهان روشنفکر ؟!
تفکرات تو که دیگه نوبره.
آزادی خواهان روشنفکر از زنان به عنوان ابزار جنسی استفاده می کنند ؟ آها.
همون آزادی خواهان هستند که 10 تا زن دارند ؟ اگر درست یادم باشه پیامبر شما بود که با دختر نه ساله ازدواج کرد. اون استفاده ی ابزاری و جنسی نبود ولی ما آزادی خواهان استفاده ی ابزاری میکنیم.
کاشکی یکم فکر کردن بلد بودی و یکم کمتر رو داشتی.
 

mansoore72

عضو جدید
کاربر ممتاز
این از نظر شما پسرفته.
کسی دستی دستی خودش رو گرفتار دینی کنه که دشمن آزادی فردی و مخصوصا حقوق زنانه و خود اون فرد هم زن باشه واقعا شگفت انگیزه.
شمام خوش باش:smile:


نه
راستش از نظر خیلی ها می تونه یک پسرفت غیر قابل جبران باشه
شاید شما دین اسلام رو خوب نشناختی وگرنه . نه دشمن این ازادی ها نیست بلکه حافظ ازادی فردی هم هست
ضمن این که من فکر کنم شما پسری
پس نه می تونی در مورد ازاد یا بسته بودن ما خانوم ها نظری بدی
نه فکر می کنم این قدر در موردش تحقیق کرده باشی تا بتونی نظر بدی
ضمن این که من از هر جهتی ازادم با داشتن دین اسلام
به دینم هم افتخار می کنم
اگر مسلمان نبودم نمی دونم تا حلا می تونستم با مشکلاتی که به عنوان یک زن جلوی راهم بوده دوام بیارم یا نه
راستی من خوشم
شما خوش باش
 

spow

اخراجی موقت
اقا مصطفی ممنون!
ولی امیدوارم اینم مثل همون داستانهای قبلی نباشه
البته اگه بخواهی همشو از منابع شیعی براتون نقل میکنم تا باورتون بشه بیشتر این خبرا مانور تبلیغاتیه
ماجرای مسلمان شدن جنیفر لوپزدرافغانستان که به عنوان سفیر سازمان ملل اومده بود وکمی بعدش بیمه شدن یک میلیون دلاری ماتحت ایشون واونهمه برنامه!!
ماجرای مسلمان شدن کاکا ودنیایی از عکسای بروز از خوشگذرونی ایشون(موقع مسابقه برزیل وکویت شایع شده بود!!)
ماجرای مسلمان شدن مایکل جکسون که دیگه اخر خنده بود
ماجرای مسلمان شدن انیشتین !!!که یه عده میگن بی خدا بود یه عده یهودی معتقد وبرخی میگن بروجردی ایشونو مسلمون کرد!!!
درهرحال امیدوارم هرکسی راه خودشو به سوی کمال پیدا کنه
 

mansoore72

عضو جدید
کاربر ممتاز
بله خوب این نظر منه. اون خانوم شاید دوست داره مسلمان باشه. مسلمان بودن در یک جامعه ای مثل آمریکا حتما براش خیلی لذت بخشه.
کاشکه اون سایتی که این مطلب رو نوشته منبع اصلی رو هم میزاشت.

تفکرات تو که دیگه نوبره.
آزادی خواهان روشنفکر از زنان به عنوان ابزار جنسی استفاده می کنند ؟ آها.
همون آزادی خواهان هستند که 10 تا زن دارند ؟ اگر درست یادم باشه پیامبر شما بود که با دختر نه ساله ازدواج کرد. اون استفاده ی ابزاری و جنسی نبود ولی ما آزادی خواهان استفاده ی ابزاری میکنیم.
کاشکی یکم فکر کردن بلد بودی و یکم کمتر رو داشتی.


مسلما برای هر کسی که به جایی بالاتر می رسه زندگی لذت بخش تره
اره استفاده می کنند
تعجبی هم نداره .اصلا و ابدا
راستش ده تا زن ندارند ولی معلوم نیست سرشون هر شب کنار کی زمین میاد
بله همون پیامبر ما بود که تو اون جماعتی که دخترانشون رو زنده بگور می کردند دست دخترش فاطمه رو می بوسید
زنانش رو گرامیمی داشت
با اون ها بهترین رفتار رو داشت
با زنان بیوه برای حفظ اون ها از مشکلات ازدواج می کرد
ضمن این که ازدواج دختر 9 ساله در اون زمان تعجب نداشته
همون طوری که الانم تو عربستان نداره
چون بلوغ اون جا زودتر است
 

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
مسلما برای هر کسی که به جایی بالاتر می رسه زندگی لذت بخش تره
اره استفاده می کنند
تعجبی هم نداره .اصلا و ابدا
راستش ده تا زن ندارند ولی معلوم نیست سرشون هر شب کنار کی زمین میاد
بله همون پیامبر ما بود که تو اون جماعتی که دخترانشون رو زنده بگور می کردند دست دخترش فاطمه رو می بوسید
زنانش رو گرامیمی داشت
با اون ها بهترین رفتار رو داشت
با زنان بیوه برای حفظ اون ها از مشکلات ازدواج می کرد
ضمن این که ازدواج دختر 9 ساله در اون زمان تعجب نداشته
همون طوری که الانم تو عربستان نداره
چون بلوغ اون جا زودتر است

:gol::gol::gol:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بله خوب این نظر منه. اون خانوم شاید دوست داره مسلمان باشه. مسلمان بودن در یک جامعه ای مثل آمریکا حتما براش خیلی لذت بخشه.
کاشکه اون سایتی که این مطلب رو نوشته منبع اصلی رو هم میزاشت.


این یک مصاحبه است که نشریه الکترونیک چارقد باهاش انجام داده.
در ابتدای تاپیک که این خانم رو معرفی کرده، وبلاگ ایشون هم لینک داده شده، روی کلمه "شاعر" که به رنگ آبی است کلیک کنید.

تفکرات تو که دیگه نوبره.
آزادی خواهان روشنفکر از زنان به عنوان ابزار جنسی استفاده می کنند ؟ آها.
همون آزادی خواهان هستند که 10 تا زن دارند ؟ اگر درست یادم باشه پیامبر شما بود که با دختر نه ساله ازدواج کرد. اون استفاده ی ابزاری و جنسی نبود ولی ما آزادی خواهان استفاده ی ابزاری میکنیم.
کاشکی یکم فکر کردن بلد بودی و یکم کمتر رو داشتی.

شما هم بهتر است تفاوت فرهنگ ها رو در طی گذر زمان در نظر بگیری و بعد اینجوری قضاوت کنی. در همین ایران پر افتخار و با فرهنگ خودمون هم، چندین سال قبل پدران و نیاکان و اجداد ما هم چند زن داشتند.
پدربزرگ پدری من (خیلی وقته فوت کردند یه 30 سالی میشه) خودش دو تا زن داشت و الآن فرزندان اون دو زن عموهای من هستند.
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اقا مصطفی ممنون!
ولی امیدوارم اینم مثل همون داستانهای قبلی نباشه
البته اگه بخواهی همشو از منابع شیعی براتون نقل میکنم تا باورتون بشه بیشتر این خبرا مانور تبلیغاتیه
ماجرای مسلمان شدن جنیفر لوپزدرافغانستان که به عنوان سفیر سازمان ملل اومده بود وکمی بعدش بیمه شدن یک میلیون دلاری ماتحت ایشون واونهمه برنامه!!
ماجرای مسلمان شدن کاکا ودنیایی از عکسای بروز از خوشگذرونی ایشون(موقع مسابقه برزیل وکویت شایع شده بود!!)
ماجرای مسلمان شدن مایکل جکسون که دیگه اخر خنده بود
ماجرای مسلمان شدن انیشتین !!!که یه عده میگن بی خدا بود یه عده یهودی معتقد وبرخی میگن بروجردی ایشونو مسلمون کرد!!!
درهرحال امیدوارم هرکسی راه خودشو به سوی کمال پیدا کنه

خواهش میکنم!
نه این واقعیه، وبلاگ خود ایشون هم در ابتدای مطلب لینک شده، کلمه "شاعر" که به صورت آبی رنگ نوشته شده..
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
این هم لینک مطلب به زبان اصلی:
http://americanmuslimawriter.blogspot.com/2010/04/here-is-my-interview-with-iranian.html

صفحه اصلی وبلاگ:
http://americanmuslimawriter.blogspot.com/

این مطلب رو هم این خانم قبل از مصاحبه با مجله ایرانی گذاشته وابراز خوشحالی کرده از اینکه با یک مجله ایرانی مصاحبه میکنه:
Masha'Allah I was chosen to be interviewed for an online Iranian Magazine for Ladies and Girls. The article will be published in Persian but I will post it here in English!!!! And of course check out the link when I post it of the magazine
It was really nice to make another bridge between the everyday people of Iran and myself. Insha'Allah it will help open minds​
 
آخرین ویرایش:

آیاتای

عضو جدید
بله همون پیامبر ما بود که تو اون جماعتی که دخترانشون رو زنده بگور می کردند دست دخترش فاطمه رو می بوسید
این زنده بگور کردن رو اینقدر چماق نکنید بر سر ما!! این عمل ننگین در ایران اتفاق نیافتاده که محمد بیاد به دادمان برسد! همه پدران دست دخترانشان را می بوسند این که نشد حق و حقوق زن:warn:
زنانش رو گرامیمی داشت
با اون ها بهترین رفتار رو داشت
شما هم با کسی ازدواج کنید که دارای چند زن باشد و با زنان حرمش به خوبی رفتار کند!!
با زنان بیوه برای حفظ اون ها از مشکلات ازدواج می کرد
درستش این بوده که بدون بهره برداری جنسی از اون زنان مشکلاتشون رو حل کنه...!!
چون بلوغ اون جا زودتر است
حالم دیگه داره از این جمله بهم می خوره.
 
آخرین ویرایش:

آیاتای

عضو جدید
خوب! پس اگه اینه شما برای احقاقش تلاش کن!
من به دین معتقد نیستم و دستوراتش برام ارزش ندارد. خواهر شما اگر پایبند دین اسلامه بهش بگو به دستوراتش هم عمل کنه:redface:
در ضمن بهتره ادب رو رعایت کنی تا مجبور نشم از ادبیات مخصوص استفاده کنم:cool:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
درستش این بود که بدون بهره برداری جنسی از اون زنان به مشکلشون رسیدگی می کرده...!!
حالم دیگه داره از این جمله بهم می خوره.

میشه بفرمایید بهره برداری جنسی یعنی چه؟
اگر حرف شما درست باشه، الآن باید فرزندان پیامبر از تعداد انگشتان دست و پا بیشتر میشد چون اون زمان تنظیم خانواده و وسایل پیشگیری نبوده!

لطف کنید اطلاعات خودتون رو بیشتر کنید و با اطلاعات کامل به یک چیز ایراد بگیرید.

پیامبر فقط 8 فرزند داشت، 7 فرزند از خدیجه و یک فرزند از ماریه قبطیه و از دیگر همسران خود فرزندی نداشته.
http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D9%85%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D9%88_%D9%81%D8%B1%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%A7%D9%86_%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF

http://www.payambarazam.ir/q_a/questionsDetail.asp?code=2960


حالت به هم نخوره، یک واقعیته! حتی در ایران هم چندین سال قبل دختران در 9 سالگی ازدواج می کردند، مادربزرگ خود من قبل از 15 سالگی ازدواج کرده.
 
آخرین ویرایش:

Metal Guard

عضو جدید
کاربر ممتاز
من به دین معتقد نیستم و دستوراتش برام ارزش ندارد. خواهر شما اگر پایبند دین اسلامه بهش بگو به دستوراتش هم عمل کنه:redface:
در ضمن بهتره ادب رو رعایت کنی تا مجبور نشم از ادبیات مخصوص استفاده کنم:cool:

اگه خواهر داشتم حتما" تشویقش میکردم به عمل به اسلام واقعی!
اما اسلامی که شما ساختید به درد خودتون هم نمیخوره!
بالاخره اون شتره دم خونه ی شما هم بعد 120 سال میشینه! اونجا ارزش و بی ارزش مشخص میشه :biggrin:
 

آیاتای

عضو جدید
میشه بفرمایید بهره برداری جنسی یعنی چه؟
یعنی محمد اشتهایی سیری ناپذیری در زمینه *** داشته و به هر بهانه زنان را تصاحب می کرده! کمک کردن و اینحرفا هم بهانه ای بیش نبوده.
اگر حرف شما درست باشه، الآن باید فرزندان پیامبر از تعداد انگشتان دست و پا بیشتر میشد چون اون زمان تنظیم خانواده و وسایل پیشگیری نبوده!
درسته که من به دین محمد اعتقاد ندارم، اما هوش محمد را کتمان نمی کنم. محمد باهوش بوده و حتما راه تنظیم خانواده را با روش خودش یافته و مانع تولید مثل شده. اینم نباید فراموش کرد که بیشتر زنان محمد نوجوان بودند و نابالغ!

لطف کنید اطلاعات خودتون رو بیشتر کنید و با اطلاعات کامل به یک چیز ایراد بگیرید.
اطلاعاتم کامل هست.
حالت به هم نخوره، یک واقعیته! حتی در ایران هم چندین سال قبل دختران در 9 سالگی ازدواج می کردند، مادربزرگ خود من قبل از 15 سالگی ازدواج کرده.
ازدواج در سنین پایین افتخار نیست. مادر بزرگ من هم در سن 13 سالگی شوهر کرده البته به اجبار پدرش که اخوند بوده و اعتقاد داشته که باید به دستورات دینش عمل کنه!
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یعنی محمد اشتهایی سیری ناپذیری در زمینه *** داشته و

درسته که من به دین محمد اعتقاد ندارم، اما هوش محمد را کتمان نمی کنم.
اطلاعاتم کامل هست.
ازدواج در سنین پایین افتخار نیست. مادر بزرگ من هم در سن 13 سالگی شوهر کرده البته به اجبار پدرش که اخوند بوده و اعتقاد داشته که باید به دستورات دینش عمل کنه!

لطف کنید و شمایی که اطلاعاتتان کامل است برای موارد زیر سندی ارایه کنید، ممنون:
1)کمک کردن و اینحرفا هم بهانه ای بیش نبوده. (سند من در رد این گفته لینک اولی که براتون گذاشتم)
2)محمد باهوش بوده و حتما راه تنظیم خانواده را با روش خودش یافته و مانع تولید مثل شده.
3)اینم نباید فراموش کرد که بیشتر زنان محمد نوجوان بودند و نابالغ!

قرار است بر اساس مستندات قضاوت کنیم نه بر اساس حدسیات، شما احیانا از کجا میدونی روش تنظیم خانواده رو بلد بوده ایشون؟ رو چه حسابی رد میکنی این قضیه رو که با بقیه زنانش هم بستر نشده؟
دیگه وقتی سند ارایه میکنیم که فقط از 2 تا از زنانش فرزند داره، شما هم سند ارایه کن راه تنظیم خانواده رو کشف کرده!!!
 

آیاتای

عضو جدید
قرار است بر اساس مستندات قضاوت کنیم نه بر اساس حدسیات، شما احیانا از کجا میدونی روش تنظیم خانواده رو بلد بوده ایشون؟
زرنگی و ذکاوت محمد این باور را به یقین بدل میکنه... حالا تجربه پیغمبر در خصوص زنان رو هم بهش اضافه کنید این حدس قابل قبول میشه.
رو چه حسابی رد میکنی این قضیه رو که با بقیه زنانش هم بستر نشده؟
زن دوستی محمد خود دلیل این رد می باشد، امکان ندارد مردی مثل محمد که شیفته زنان بوده با تعدادی از همسرانش رابطه جنسی برقرار نکنه!

دیگه وقتی سند ارایه میکنیم که فقط از 2 تا از زنانش فرزند داره،
نداشتن فرزند از بقیه زنانش دلیل بر این نیست که با انها رابطه نداشته.

شما هم سند ارایه کن راه تنظیم خانواده رو کشف کرده!!!
هر وقت شما سند ارایه دادی که محمد با دیگر زنان رابطه نداشته...... منم سند ارایه میکنم که رابطه داشته...:cool:
 

farshid618524

عضو جدید
قبلنا روشنفكر به كسي ميگفتن كه مغز پُر و چشم باز داشت

ولي متاسفانه الان كسايي ادعاي روشنفكري دارن كه شكم پُر و دهن باز دارن!:razz:
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

زرنگی و ذکاوت محمد این باور را به یقین بدل میکنه... حالا تجربه پیغمبر در خصوص زنان رو هم بهش اضافه کنید این حدس قابل قبول میشه.

پس قبول دارید که از روی حدسه صحبتتون؟
ضمن اینکه هیچ گفته یا سیره یا سخنی از پیامبر در مورد تنظیم خانواده جایی نقل نشده و اگر فرض رو بر این بذاریم که نمی خواسته بقیه بدونن، چه کسی سزاوارتر از پیامبر خدا برای داشتن فرزندان زیاد و احیانا حفظ یشتر اسلام؟ و چرا فقط 8 فرزند؟
ضمن اینکه حدستون خیلی راحت به یقین تبدیل میشه، اینجوری احتمال گول خوردن بالا میره، لطفا براساس مستندات به یقین برسید نه بر اساس حدسیات و گمانه زنی ها.

زن دوستی محمد خود دلیل این رد می باشد، امکان ندارد مردی مثل محمد که شیفته زنان بوده با تعدادی از همسرانش رابطه جنسی برقرار نکنه!

شیفتگی حضرت محمد به زنان رو دیگه از کجا در آوردید؟ این هم جزو همان حدسیاته که به یقین رسیدید؟

نداشتن فرزند از بقیه زنانش دلیل بر این نیست که با انها رابطه نداشته.

پس دلیل برچیست وقتی شما نمیتوانید به طور منطقی ثابت کنید روشهای پیشگیری از بارداری رو ایشون بلد بودند؟!

هر وقت شما سند ارایه دادی که محمد با دیگر زنان رابطه نداشته...... منم سند ارایه میکنم که رابطه داشته...:cool:

دوست با اطلاعات من، برای نبودن چیزی هیچ گاه نمیشه سند ارایه کرد، چیزی که اساسا وجود نداره سندی هم ازش وجود نداره منتها چیزی که به وقوع می پیونده (از عدم به وجود میرسه) سند میشه ازش ارایه داد، شما قایل به انجام شدن رابطه هستید، لطفا نشانه ها و اسناد خودتون رو از ایجاد این رابطه بیان کنید و از زیر پاسخ در نرید.

ضمن اینکه فراموش کردید موارد زیر رو هم ثابت کنید:
1) کمک کردن و اینحرفا هم بهانه ای بیش نبوده.
2)بیشتر زنان محمد نوجوان بودند و نابالغ!
 

kazimoto

عضو جدید
کاربر ممتاز
http://www.www.www.iran-eng.ir/customavatars/avatar161840_7.gif

کاری به اینکارا ندارم و اسپم هم نمیخوام بدم ولی یک ربع کامل به این اواتور خندیدم. خیلی با حاله
 
بالا