هوای تهران دوباره در شرایط «ناسالم» قرار گرفت

pinion

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
در حال حاضر وضعیت آلودگی هوا در شرایط «ناسالم» قرار دارد که با بارندگی‌های روز گذشته از غلظت تمامی آلاینده‌ها کاسته شده اما در ساعات پیش‌رو، بر میزان غلظت آلاینده‌های ازن و دی‌اکسید نیتروژن افزوده شده است.

به گزارش شبکه ایران به نقل از خبرگزاری‌ها، دکتر کاظم ندافی، رئیس اداره سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار وب‌دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: براساس آخرین گزارشی که از وضعیت هوای تهران داریم شاخص استاندارد مربوط به مونوکسید کربن در ساعت 2 بعد از ظهر امروز، به زیر حد مجاز رسیده و وضعیت از نظر این آلاینده‌ بهبود پیدا کرده است.

وی ادامه داد: شاخص استاندارد آلاینده ذرات معلق که مهمترین شاخص محسوب می‌شود، در حال حاضر 165 است که وضعیت آلودگی هوا را در شرایط ناسالم قرار داده است و علت بالا بودن شاخص این استاندارد همچنان مربوط به تردد خودروها، فعالیت‌های ساختمانی و ناپایداری جو می‌باشد.

دکتر ندافی تصریح کرد: میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون، 124 است که فراتر از حد مجاز بوده و برای گروه‌های حساس، شامل بیماران قلبی، ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار خطرناک است.

http://www.bultannews.com/fa/pages/?cid=36295
 

Similar threads

بالا