انقلاب و رهبری در کلام خانواده شهدا(4)شهید پازوکی

كربلايي حسام

اخراجی موقت
مصاحبه با خانواده‌ی شهید مجید پازوکی

هر روز وقتی بر می‌گشتیم، بطری آب من خالی بود، اما بطری (شهید) مجید پازوکی پر بود. توی این حرارت آفتاب لب به آب نمی‌زد. همش دنبال یک جای خاصی می‌گشت. نزدیک ظهر، روی یک تپه خاک با ارتفاع هفت هشت متر نشسته بودیم و دیدیم که مجید بلند شد. خیلی حالش عجیب بود تا حالا این طور ندیده بودمش؛ هی می گفت پیدا کردم این همون بلدوزره و . . .



یک خاکریز بود که جلوش سیم خاردار کشیده بودند، روی سیم خاردار دو شهید افتاده بودند که به سیم جوش خورده بودند و پشت سر آن ها چهارده شهید دیگر. مجید بعضی از آن ها را به اسم می شناخت مخصوصا آنها که روی زمین افتاده بودند مجید بطری آب را برداشت، روی دندان های جمجمه می ریخت و گریه می کرد و می گفت: « بچه ها! ببخشید اون شب بهتون آب ندادم. به خدا نداشتم! تازه، آب براتون ضرر داشت...» مجید روضه خوان شده بود و . . .



وصیت نامه شهید مجید پازوکی
“درود بر امام امت، نایب بر حق امام زمان (عج) حضرت امام خمینی که هرچه داریم از وجود با برکت ایشان است که اسلام و امت اسلامی را بعد از هزاروچهارصدسال دوباره زنده نمود. قدر امام را بدانید و خالصانه پیروش باشید، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی امانت الهی هستند وظیفة همه ما پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن است. صلاح دنیا و آخرت ما در پیروی از ولایت فقیه می باشد.فعالانه در مسائل انقلاب و اجتماع شرکت نمایید. حضور گسترده و آگاهانة مردم ضامن انقلاب و اصول آن است. در نماز جمعه شرکت کنید و شعائراسلام را زنده تر کنید”.


خبرنگار شهید آوینی:جدر مورد تبعیت و تقید شهید جانبزرگی نسبت به ولایت فقیه و رهبری صحبت بفرمایید.

با سلام و درود به روح پاک شهدا و امام شهدا
در جواب سوال شما، مناسب می‌بینم که پایبندی و تقید محض شهید پازوکی در موضوع ولایت و رهبری را از روی دست‌ نوشته‌هایش برایتان بخوانم:
«خداوندا تو شاهدی که با تمام وجودم از رهبر عزیز، این سید علی مظلوم حمایت کردم و به تمام همراهان و سربازان دلیر خمینی که با خون خود عهد کردن که جمهوری اسلامی را به صاحب اصلی خود بدهند، سفارش می‌کنیم یک لحظه از حمایت علی زمان کوتاهی نکنید و به مادر سادات اقتدا کنید و خود را سپر بلای امام و ولی خدا قرار دهید و رو سفید روز قیامت شوید که اصحاب یمین سفید رویانند. پشتیبان ولایت فقیه باشید که تنها راه هدایت واقعی را داراست و در دریای ظلمت پشت او باشید که غفلت موجب خسران است ... وصیت من به تمام راهیان شهادت، حفظ حرمت ولایت فقیه و مبارزه با مظاهر کفر تا اقامه‌ی حق و ظهور ولی خدا امام زمان سلام الله علیه انشاءالله. نکند ولی خدا را تنها بگذارید و خدای نکرده مثل امام علی (ع) غریب شود. به هوش باشید، روزی می‌رسد و امام زمان می‌آید، شرمنده او نباشید. با عشق به شهادت و آماده شدن برای قیام مهدی(عج) با دعا و توسل به اهل بیت و زنده نگه‌داشتن عاشورا و محرم، خود را از ظلمات آخر زمان حفظ کنید که راه بسیار خطرناک و تاریک است. گوساله‌ی سامری وگوساله پرستان بسیارند.



خبرنگار شهید آوینی:متأسفانه بعضی از خانواده‌ی شهدا، با موضع‌گیری‌هایی که انجام دادند، پشت رهبری و پشت نظام رو خالی کردند. به نظر شما موضع‌گیری خانواده شهدا، در قبال رهبری انقلاب، باید چه گونه باشند؟

باز هم مناسب می بینم که از دست نوشته‌های آقا مجید برایتان بخوانم، چرا که پیروی و وابستگی به شهدا فقط با حرف و شعار و پیوند سببی، امکان‌پذیر نیست. اگر به شهدای عزیزمان معتقد و وفاداریم، باید سخنان آنان را سخنان خودمان بدانیم و موضع‌گیری و سیره‌ی آنان را نصب العین خود قرار دهیم:



«الهی نشکو الیک. خدایا به تو شکایت می‌کنم از آنهایی که باز به کوفیان و خوارج اقتدا کردند.
خدایا به تو شکایت می‌کنم از آنهایی که نعمت عظیم انقلاب را به بهای اندک فروختند و در زمره‌ی دنیاپرستان بی درد رفتند.
خدایا به تو شکایت می‌کنیم ازآنهایی که در هنگام جنگ، با نگاهی مخالف و بعد از جنگ، خود را صاحب انقلاب و غنائم جنگ می‌دانند و دادشان گوش همه را پر کرده است.
خدایا به تو شکایت می‌کنیم از کسانی که حتی برای یکبار برای مردم دلشان نتپید و بر کرسی منبر حق نشسته و ناحق حکم می‌کنند.
خدایا...! ما از دشمن شناخته شده شکوه نداریم، بلکه از آن‌هایی که در لباس دوست، خیانت می‌کنند و جز خواری و ذلت به ارمغان نمی‌آورند.
خدایا ما را با بسیجیان محشور کن، اگرچه لیاقت کم و ظرف کوچک و هدف دریائی بی انتهاست. خدایا تو می‌دانی که از اول، عشقم این بود که یک بسیجی باشم ولی نتوانستم و آرزویم شهادت با لباس بسیج است تا شاید به قافله‌ی عشق و فرزندان اباعبدالله برسم.
خدایا تو می‌دانی که تکلیف از ما تمام شده، ولی به امر امام عزیز با مرکب عشق می‌آیم که با عشق است که می توان به راه حسین (ع) ادامه داد. و حسین‌وار آماده‌ایم که هرگاه نائب بر حق روح الله و سید مظلوم خامنه‌ای عزیز و هارون زمان، امر به جهاد کند و جان ناقابل خود را نثار پرچم مقدس اسلام ناب محمّد که اینک به دست ولی مسلمین حضرت آیت الله خامنه‌ای است فدا کنم تا این پرچم به دست صاحب اصلی خود برسد و در روز محشر جزء یاوران حضرت حجت (عج) قرار بگیرم انشاءالله... »


 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بسیار عالی بود، سعی کن روزی یکی از ینا بزنی که برسم همشو بخونم، همشو با هم یه جا نزن....
 
بالا