اولين تابستان

yassy

عضو جدید

اندکی بعد که بچه ها بیشتر به زمین دوم بازی شان خو گرفتند، توپها هم بیشتر به خانهء جابلونسکی ها می افتاد. پاداش توپهایی که همزمان با شیرجه خانم جابلونسکی در استخر سر از آن خانه در می آورد تماشای جزیره ای به زیبایی زنی غوطه ور در میان آبهای زلال بود که زیر نور خیره کنندهء خورشید رازی را پنهان نمی کردند. بچه ها با دیدن این منظره از شکاف در آه می کشیدند و در آرزوی دمی آسودن در کوه و دره های ناشناختهء آن بدن بزرگ و باشکوه آب دهانشان را به سختی فرو می دادند.

اما این دوره کوتاه بود. بعد از ظهر یک روز تعطیل وقتی برای چندمین بار توپ بچه ها به خانهء جابلونسکی هاا افتاد، ناگهان برای نخستین بار آقای جابلونسکی را رو در روی خود دیدند. چهرهء مرد فکور با آن موهای سیاه فرفری و عینک گرد چنان برافروخته بود که رنگ از روی بچه ها پرید. آقای جابلونسکی یک دست کتاب و یک دست توپ به فارسی دست و پا شکسته با لهجه ای غریب بر سر بچه ها فریاد کشید:"اهه! یاله..برو..!"

پشت سرش دخترها با مادرشان در استخر شنا می کردند.بچه ها پا به فرار گداشتند. توپ هم از بالای سرشان گذشت و در آن سوی خیابان در جوی آب افتاد. دو روز بعد از این حادثه پدر عماد که معلوم نبود چطور از ماوقع با خبر شده او را برای شنیدن سخنرانی خطیب آتشین کلامی که در آموزش اصول اخلاق به روش علمی شهرتی به هم زده بود، به خانهء یکی از اهالی متمکن محل برد. عماد تعریف این خطیب را از چند تن هوادارانش در مدرسه شنیده بود. خطیب مثلأ در مورد مضرات موسیقی می گفت، اصواتی که انسان با وسایل مصنوعی به نام ساز تولید می کند و از طریق اعصاب سمپاتیک به صورت موزون به گوشش می رسند به تدریج بر اعصاب پاراسمپاتیک او تأثیر ناموزون می گذارند و موجب اختلال در جذب مواد غذایی مورد نیاز مغز می شوند که این خود به سخت شدن مادهء خاکستری مغز و در نهایت به استحالهء روح و فساد اخلاقی فرد مبتلا به مصرف بی رویهء اصوات موسوم به موسیقی می انجامد، و از آنجا که استحالهء روح و فساد اخلاقی در مراحل اولیه شان فاقد بروزات جسمی هستند، متأسفانه بیمار زمانی از وخامت حال خود با خبر می شود که معمولأ کار از کار گذشته است.

آن شب خطیب آتشین کلام سخنش را خطاب به جوانها آغاز کرد و در حالی که گاهی آنها را جگر گوشه و گاهی جاهل می خواند وعده داد می خواهد مشت یک موجود مزور را برای شان باز کند...

از مجموعه داستان کنده کاری روی باد

این مجموعه به روزدی توسط انتشارات پگاه- تورنتو منتشر می شود.
 
آخرین ویرایش:

!ala

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان
file:///C:/DOCUME%7E1/[B]sina[/B]/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpgfile:///C:/DOCUME%7E1/[B]sina[/B]/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-1.jpg
اونهایی که شبا خوابشون نمیبره بیان اینجا ساعت بزنن یا هر چیزی که دلشون میخواد بنویسن

قوانین این بخش :
خواهشا کسی قبل از ساعت 24 و بعد از ساعت 6 صبح توی این انجمن چیزی ننویسه



سینا کیه دیگه؟ :surprised:
 

Similar threads

بالا