یعنی شما میگی کامپوزیت خارجی و برد کنترل های داخلی در مقابل تقریبا 10000 ولت برق ایزوله هستن. نیروی القایی الکترو مغناطیس ربطی به ایزوله بودن نداره.
در ضمن شما اگه یه شی نارسانا را در مسیر عبور یک برق عطیم قرار بدید متوقف نمیشه ؟
سلام،
عیدتون مبارک!
اول اینکه جنس بدنه خارجی هواپیماهای مسافربری به طور کامل کامپوزیت نیست و بیشتر سطح اون از آلومینیومه تا کامپوزیت.
در مورد مدار های الکترونیکی داخل هواپیما هم حق با شماست، اکثرشون یا شاید هم همشون از بین میرن و از اینجا به بعد فقط ابزار آلات مکانیکی کار میکنن نه الکترونیکی.یکی از دلایلی که علی رغم پیشرفت بسیار زیاد الکترونیک در هواپیما هنوز هم استفاده آلات دقیق مکانیکی جزو قوانین است همین مسئله هست.
در مورد توقف جسم هم در مسیر جریان برق من اطلاع ندارم.اما سیستم دمپ صاعقه البته تا حدودی در هواپیما وجود داره که اگر مایل باشید تحقیق میکنم برای شما همینجا قرار میدم.
یا علی