کلا این "هرچه زودتر" که می نویسیم خیلی شاخه، اصل جمله غیر مهندسی....... یارو A380 می سازه 10 سال تو تونل باد از ایروفویل های مختلف تست می گیره ما یه شبه می خوایم سامانه دفاع موشکی بسازیم. بعد می اییم تو یک فروم می زنیم چه موتوری بزارم خوبه، زود جواب بدین چون فردا مانوره...
آخرین خبر این که دانشکده هوافضا دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات داره اولین دوره مسابقات طراحی، ساخت و پرتاب راکت سوخت جامد رو برپا می کنه. مثل اینکه تو 3 تا شاخه، می دونم تو یکی از شاخه هاش باید تا ارتفاع 10 کیلومتری راکت رو بالا برد. این طور که شنیدم جایزه هاش هم 10-12 میلیون گذاشتن.
اینجا همه نابغه هستن دیگه!!! یه جوری از ساخت جت حرف می زنین انگار کیت گلایدر دارین می سازین.. ما 5 نفر فوق هوافضا و مکاترونیک حتی جرات نمی کنیم وارده طراحیش یشیم!!! دمتون گرم!!!!!!!!
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/303844-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B4%D9%83
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/303844-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B4%D9%83
یعنی چی که شوک ایجاد نشه. فقط و فقط برای هر گاز مشخص یک جریان ایزنتروپک وجود دارد. برو...
مخلصیم. نه جای این نازلهای کوچک رو بدنه مشخص هست. منتها چون کوچیکه دیده نمی شه. بعد هم برای یک لحظه کافیه. چون مثلا وقتی کره زمینه کوچکی که جرمه کمی هم داره و گذاشتی رو میزت رو با دست می چرخونی چندین ثانیه می چرخه. حالا فکر کن این که جرمش بیشتر و اینرسی بیشتری داره کافیه یک لحظه با یک نیروی...
اها. بعضی وقتها این نیرو رو بالک ها درست می کنن. یعنی یا ایروفیل نامتقازن دارن یا با زاویه نصب می شن تا گشتاور ایرودینامیکی تولید کنن که البه فرکانس این نوع اسپین زیاد نیست و اگه بخواییم با سرعت زیاد پرتاب بشه باید همون موتور های دور اسپین بدن. این سامانه برای لحظه های اول که شتاب زیاده و سامانه...
داستان اینکه این موتورها یا اصطلاحا ترقه ها برای حفظ راکت در مسیر خودش. یعنی اینکه در لحظه اول حرکت این اسپین باعث می شه که راکت بر اثر هر نیروی خارجی و یا هر عدم تقارون جرمی حول محور طولیش(مثلا غیر متقارن سوختن پیشرانه) اگر انحرافی پیدا کزد در لحظه بعد همون عدم تقارن دقیقا در همجا اتفاق بیوفته...