سلام
ما که از مکانیک نا امید شدیم. بچه ها کسی میدونه با رتبه 160 هوافضا کجا میشه قبول شد.
به بچه هایی هم که رتبه های خوبی آوردند تبریک میگم و به بچه هایی هم که نتیجه ی خوبی نیاوردند توصیه میکنم برای سال آینده بخونن. خودم اگه مشکل سربازی نبود حتما برای سال بعد میخوندم.
سلام
در مورد موتور بايد بگم كه موتور ما dc brush بود با توان ماكزيمم 30kw و توان نامي 15kw همچنين گشتاور 80N.m .در مورد موتور اينو بگم كه تقريبا يه اختراع محسوب ميشه و مخترعش يه انگليسيه و وزن اين موتور رقم باور نكردني 12 كيلوگرمه كه قابل قياس با هيچ كدوم از موتوراي صنعتي نيست.در مسابقات خيلي...
سومین دوره مسابقه ملی طراحی ماشین با موضوع هیبرید نمودن یکی از خودروهای ساخت داخل، از اوائل خردادماه 89 در دو بخش طراحی فنی و ساخت و طراحی صنعتی در سطح دانشجویی برگزار می گردد.
از تمامی علاقمندان دعوت می شود اقدامات لازم را جهت تشکیل تیم و شرکت در مسابقه از هم اکنون معمول دارند. شرایط و مدارک...
ممنون از لطفت.14
نفر كه 10 نفر مكانيك و 4 تا برق بوديم. بعضي از بچه ها دفترچه ي طراحي مفهومي و اجزا رو به عنوان پروژه ارائه دادن اما چند نفر قبل از شروع اين مسابقات پروژه خودشونو داده بودن.
اگه منظورتون نوع الياف باشه بايد بگم كه اليافي كه ما استفاده كرديم معروف به الياف شيشه است. خيلي راحت ميتونيد گير بياريد مثلا جاهايي كه سپر بعضي خودرو ها رو تعمير ميكنن يا بدنه ي ماشين سنگينا رو تعمير مي كنن. در مورد هزينه هم بايد بگم كه هزينه ي مواد اوليه خيلي بالا نيست و بيشتر كار مربوط به...
سلام مرسي از لطفتون در مورد تيم پاراكس. اما در مورد تيم شاهب فكر كنم يه خورده كم لطفي ميكنيد چون اونا هم خودروي خوبي رو تو مسابقات آورده بودند و مهم اينه كه حدود 1 سال همه ي تيمها(چه تيم اول چه تيم آخر ) زحمت هاي بسيار زيادي رو كشيدند. اميدوارم تو مسابقات سال آينده تمام افرادي كه به اين كار...
اكثرا موقع شروع پروژه ترم 7 بوديم كه يه سالي هم طول كشيد. يه نكته اي رو هميشه يادت باشه و اونم اينكه هيچ موقع به فكر دانشگاه و استاد نباش كه چيزي بهت ياد بدن و خودت بايد بري سراغ اين جور كارا.در ضمن دروس دانشگاه اكثرا اصول و قوانين پايه اي رو بهمون ياد ميده و بايد از اونا تو طرح ها استفاده كنيم.
براي ساخت بدنه از نرم افزار چند تا section گرفتيم بعد اونا رو با فيبر(چوب) داديم با واتر جت زدن. بع اينها رو كنار هم گذاشتيمو و وسط ونا رو با يونوليت پر كرديم و بعد شكل خودرو رو با يونوليت ها درآورديم. بعد از اون يه بتونه رو كار زديم براي بهتر شدن سطوح و بعد روي اون رو با فايبر گلاس قالب...
همونطور كه گفتم تو مسابقات هر تيم اجازه داشت تا 35 درصد وزني خودرو رو از قطعات آماده استفاده كنه . همچنين همونطوري كه مطلعيد طراحي و ساخت يك گيربكس در 5 ماه تقريبا كاري غير ممكنه(همزمان با كاراي ديگه ماشين). و هدف مسابقاتم اين نبود كه تيم ها گيربكس و يا موتور طراحي كنن.