مجموعه بالا را در نظر بگیرید
یک مجموعه است ولی نمی توانید مجموعه ای بسازید که عضوی داشته باشد و زیر مجموعه این مجموعه نباشد . پس نمی توان غیر از خدا پیدا کرد . هرچه بیابی در این مجموعه جای میگیرد .
تنها مجموعه ای که یکی است و دو ندارد .
کثرت و وحدت و تنزیه و .... بی خیال
داستان مولوی که فیلی را...
سلام
این که وگفتی یعنی چه
بنظر شما اگر مسائل را با کلماتی نا مانوس و ثقیل بنویسیم آنگاه خیلی با سوادیم ؟
مجموعه ای در نظر بگیرید و هرچه از ماده و انرژی وشعور و هوش و توانائی ها و ....... در دنیا وجود دارد را در آن قرار دهید . آن می شود خدا .
دوست گرامی
عرض کردم خود را به او بسپار بعد منجی ات می آید . خودش در دلت جای می گیرد . بعد پوستی ازت کنده میشود گه نگو ونپرس . چیزهائی میبینی و به جائی می رسی که خود را از همه خلق بدتر میبینی . خود بخود عمق اعمالت را را میبینی . بهترینشان یا تجارت بهشت است یا ترس از عذاب . تازه می فهمیم که...
دوست عزیز سلام
در عرفان موردی را بعنوان حال هر شخص معرفی میکنند . یا بگونه ای دیگر بگویم به هر کس باید به زبان خودش صحبت کرد . مثلاً اگر زنی بسیار ناسازگار و تند خو و لوس باشد و بزرگی به شوهرش بگوید " به زنت رو نده ". حالا این بزرگ به دیگری که زنی نجیب و مهربان و سازگار دارد می گوید به او...
ره میخانه و مسجد کدام است
که هر دم بر من مسکین حرام است
نه در مسجد گذارندم که رند است
نه در میخانه کین خمار خام است
میان مسجد و میخانه راهی ست
بجوئید ای عزیزان کین کدام است ؟
عطار
با سلام
دوست گرامی
اگر بخواهی ساده تر از اینهاست .
این پیچدگیها را بعداً به اسلام اضافه کرده اند . آنگاه که حضرت محمد فرمود اکنون دین من کامل شد . هیچ یک از این مسائل نبود .
با عرفان عملی ( نه نظری ) خود بخود می آید . سالک خود بخود تذهیب میشود . خود بخود از نفس عماره به لوامه و مطمعنه می رسی ...
نه خدا معلم است و نه ترس از قضاوت دیگران ( مثلاً والدین ) دارد . اینجا (این دنیا ) ترکیبی از صفات خداست که جاری است و این نقشها را میزند . با این تفاوت که این صفات در خدا متعادل است ولی در سایرین (که خود نیز بخشی از اویند) صفتی بر صفات دیگر غلبه میکند .
نترس این امتحان آن امتحان مدرسه نیست ...
سلام دوست گرامی
اولاً با اون عکس قشنگی که برا خودت انتخاب کردی فکر کنم تو کار عرفان تبحری داری .
ما عکس درون آئینه خدائیم . مشکل اینجاست که وقتی عده ای (حالا شما فرض کن پیامبران ) می خواهند چیزهائی را که دیده اند در قالب کلمات بیان کنند . برای عوام این تناقضات پدید می آید . اگر قران را همین...
برای کی ظاهر شود
خوب همه را مثل ملائک می آفرید .
مثلاً یکنفر به خدا اعتقاد ندارد . دلیلش چیست خدا بر دل او مهر نهاده .
پس خدا بر دل او مهر نهاده بعد هم می برد جهنم . خب اولش ببرد .
جواب سوال را بدیت
( خدا از آینده باخبره ) با ( ما را میخواد امتحان کنه) تناقض داره
یا یکیش را رد کنید
یا هردو را
یا دلیل مستند و عقلی بیاورید
یا بگید ما بلد نیستیم