نورهاي ال اي دي مي تواند به شبکيه چشم صدمه بزند

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز



نتايج تحقيقات انجام شده توسط پژوهشگران اسپانيايي در دانشگاه ” کامپلوتنس ” شهر مادريد نشان داده است که محصولات LED که تحت عنوان محصولات ايمن و سازگار با محيط ‌زيست فروخته مي‌شوند مي توانند به شبکيه چشم صدمه بزند.
نورهاي ال اي دي ( LED ) سطوح بالايي از تشعتشع در نوار آبي نور رنگين کمان است که طي زمان مي تواند به شبکيه صدمه بزند.
دکتر سليا سانچز راموس محقق اين پروژه اظهارداشت: شبکيه يک بافت بسيار حساس است که چشم را پوشانده و هرگز دوباره رشد نمي کند و يا زماني که صدمه ببيند نمي توان آن را تعويض کرد.
وي اضافه کرد: شبکيه هاي آسيب ديده به زودي به يک وضعيت اپيدمي تبديل مي شود و علت اصلي آن استفاده گسترده از رايانه، تلفن هاي همراه، نمايشگرهاي تلويزيون و حتي چراغ هاي راهنمايي رانندگي و چراغ هاي خياباني است که به تدريج ال اي دي ها جايگزين آنها شده اند.
وي يادآور شد: انتظار مي رود که با گذشت زمان اين مشکل وخيم تر هم بشود چرا که طول عمر انسانها بيشتر مي شود و کودکان در سالهاي نخست زندگي خود به جاي کاغذ بيشتر از دستگاه هاي الکترونيک به ويژه براي انجام تکاليف درسي استفاده مي کنند. چشمها براي نگاه مستقيم به نور طراحي نشده اند آنها براي ديدن با نور طراحي شده اند.
اين در شرايطي است که ما مي توانيم با تأثيرات خطرناک اشعه ها مقابله کنيم که اين امر با استفاده از محافظ مناسب، بستن چشمها براي تعديل شرايط امکان پذير است.
همچنين براساس توصيه محققان افزودن غذاهاي غني از ويتامين A چون فلفل و اسفناج مي تواند در محافظت از چشم ها موثر باشد.
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
Miss doctor داشتن ایده ال ترین شکم پس از مادرشدن دانستنی های پزشکی 0

Similar threads

بالا