زلزله....

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
اعزام 8 جراح و 340 تکنیسین به مناطق زلزله زده
رئیس اورژانس کشور از اعزام یک تیم جراحی به مناطق زلزله زده کشور خبر داد.
معصومی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: تاکنون 150 آمبولانس به مناطق زلزله زده اعزام شده است. همچنین 5 اتوبوس آمبولانس هم در حال ارائه خدمات درمانی هستند.
وی گفت: 337 تکنسین و 115 تیم اورژانسی در منطقه مستقر بوده و یک تیم جراحی 8 نفره هم اعزام شده اند.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
در پی وقوع زلزله در شهرهای ورزقان و اهر صورت گرفت

حضور وزیر کشور در مناطق زلزلهزده/ نظارت مستقیم بر وضعیت رسیدگی به حادثهدیدگان
خبرگزاری فارس: در پی وقوع زلزله در شهرهای ورزقان و اهر محمدنجار وزیر کشور صبح امروز از طریق فرودگاه تبریز وارد منطقه شده و هم اکنون مستقیما وضعیت رسیدگی به حادثهدیدگان را بررسی میکند.


گزارش تصويري مرتبط

-------------------------------

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز پی وقوع زلزله در شهرهای ورزقان و اهر، مصطفی محمدنجار وزیر کشور صبح امروز از طریق فرودگاه بینالمللی تبریز وارد منطقه شده و به سمت مناطق زلزلهزده رفت و هم اکنون مستقیما وضعیت رسیدگی به حادثهدیدگان را بررسی میکند.
بنا بر این گزارش اعضای شورای عالی مدیریت بحران، وزیر کشور را که مستقیما در حال بررسی وضعیت مناطق زلزله زده و کیفیت مدیریت شرایط اضطراری است همراهی میکنند.
انتهای پیام/ن
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
لعنت به زلزله که انگار فقط از ما می کشد


عشوندی، فرهاد - لعنت به زلزله. لعنت به این لرزش های کشنده که فقط انگار می اید تا از ما بکشد که حادثه است و حادثه هیچ گاه خبر نمی کند.

1. سال های سال قبل ؛ 6 یا شاید هم 7 سالگی . این اولین آشنایی ام بود با واژه زلزله . چیزی که می آید تا آدم ها را فله ای بکشد. نه یکی ، نه دو تا که یکدفعه 40 هزار نفر از ما را . آنها که پدر ، مادر یا فرزندند برای خانواده های شان. یکی از ما که جان شان می رود به پای لرزه ای شدید. 36 دقیقه بامداد روز 31 خرداد 1369 ، زمانی که خیلی از مردم ایران خوشحال از اینکه رسانه ملی برای اولین بار بازی های جام جهانی ایتالیا را مستقیم پخش می کند به تماشای بازی برزیل و اسکاتلند نشسته بودند که زمین لرزید. برادر بزرگتری که به تماشای فوتبال نشسته بود با اولین لرزه ، هراسان برادر کوچکترش را کشید و برد توی حیاط. خانه انگار افتاده بود روی غلتک و مدام همه چیز روی ویبره می لرزید. شیشه ها شکسته بودند اما دیوارها سالم ماندند. آن شب همه اهل خانه تا صبح توی حیاط بودند، مثل همه اهالی محل و اصلا کل شهر . تا صبح که کم کم شهامت رفتن به خانه ها را پیدا کردند. همه زمانی که تلویزیون خبر از خادثه ای شوم می داد. هزاران نفر برای همان لرزش که فاصله اش از خانه ما 600 کیلومتری می شد ، مرده بودند. از آن شب بود که زلزله و معنایش را خیلی از بچه های دهه شصتی فهمیدند و خیلی از آنها که عزیزان شان را از دست داده بودند منزجر شدند از نام زلزله ، از حس لرزش و از شنیدن اینکه حادثه هیچ گاه خبر نمی کند، اینکه دولت شهرهایی می سازد که نلرزند، که اگر هم لرزیدند ماحصل شان غم تلخ از دست رفتن جمعی کثیر از مردم نباشد.

2. 5دی 1382 ؛ بزد در خانه ای دانشجویی کنار جاده اصلی منتهی به کرمان. یزد شهری مذهبی ست که صدای اذان بلندگوی مساجدش بر هر صدایی قالب است اما امروز از صبح انگار اتفاق دیگری افتاده. آژیر های آمبولانس ها که به سرعت در مسیر می رانند قطع شدنی نیستند. ماشین ها یک به یک از پی هم آزیر کشان رد می شوند و به سمتی که ما نمی دانیم ، می روند. همه فقط می روند به سمت مسیر کویری. آمبولانس های هلال احمر ، اورژانس های شهرهای مختلف و ماشین های دفترUN در تهران. ما دور هم نشسته ایم و نمی دانیم چه شده . رضا هم کنارمان است. رضاهمسایه بغلی که بچه بم است . اصلا دانشگاه یزد به دلیل فاصله 4 ساعته از کرمان ، دانشجویان کرمانی زیادی دارد. تلویزیون که روشن می شود خبر از زلزله می دهد. دوباره بحث لرزش است. لایه های درونی زمین لرزیده اند. سنگ ها را یارای روی هم بند شدن نمانده بوده . عزرائیل سه شیفته مشغول به کار شده و واویلا ، یم شده چون صحرای محشر . هموطنان مان زیر آوار ماندند و مردند. شهر به تلی از خاک تبدیل شده ، یا خدا. زضا مثل سیر و سرکه دلش می جوشد. راه می افتد به سمت خانه . 4ماه بعد بر می گردد. بدون پدر ، مادر ، خواهر و بردار . 32 نفر از اقوامش در یک لحظه لرزیدند و جان باختند. آنها رفتند مثل 42 هزار نفر دیگری که در این زلزله جان باختند. آنها رفتند چون زلزله بلایی طبیعی است و خبر نمی کند. یکدفعه زمین می لرزد و دیوارهای سست را با خاک یکسان می کند. که بافت های فرسوده باید تعمیر شوند و دولت حتما این کار را خواهد کرد.
3. اینجا توکیوست ؛ فروردین ماه 1390 تنها 50 روز پس از سونامی وحشتناک. اینجا ژاپن است سرزمین زمین لرزه های تمام ناشدنی. هر شب که می خوابی تا صبح چندباری همه چیز حسابی می لرزد اما کمتر پیش می آید که چیزی بشکند یا دیواری خراب شود. در این 50 روز شهر هیچ نشانی از اتفاق بزرگ سونامی و آن لرزش هولناک. همان شب زلزله ای کوچک می آید که کمی می لرزیم. زلزله ای تنها 6.4 ریشته است. تنها همین قدر! یکسال بعد از ما تیم ملی والیبال ایران به ژاپن می رود تا برای سهمیه المپیک رقابت کند. درست همان جا ، همان اتفاق می افتد ، خولیو ولاسکو از خواب می پرد . او خودش در این باره می گوید:« با ترس از خواب پریدم و با ترس گفتم: وای خدا زلزله! بعد یادم افتاد اینجا توکیوست. گرفتم تخت خوابیدم.»

4. 21 مرداد 1391 ، ساعت نزدیک 5 عصر است. همه مشغول تماشای مسابقات کشتی المپیک هستند که خبری همه را شوکه می کند. تبریز و شهرهای اطرافش لرزیدند. هیچ کس را باور یک تراژدی تلخ نیست. زلزه 6.2 ریشتر بوده. آمار اولیه شوکی به کشور وارد می کند در شب قدر. 47 کشته اولین آمار است و تا 4 ساعت بعد آمار از 180 نفر گذشته اند. باز قصه همان است . زمین لرزیده ، دیوارها را یارای این فشار نبوده. سنگ ها آوار شده و جان ها گرفته و الفاتحه . باز حادثه است ، باز خبر نمی کند. باز تحرف است از لزوم سامان دهی بافت های فرسوده. از تهران پایتخت گرفته تا هریس ، اهر ، بم ، بشاگرد یا سرخس .
لعنت به این زلزله که خبرمان نمی کند و می آید. می آید و جان مان را می گیرد و انگار سوگند خورده فقط اینجا ، یکدفعه بیاید و جان ما را بگیرد. دیوارها هم همین طور سست می مانند که او باز سرزده به سراغ مان بیاید. بیاید تا اینگونه در خون بغلتلندمان

 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرین جزئیات زلزله ورزقان

تنها درمانگاه ورزقان مملو از زخمیهای زلزله 6 ریشتری

خبرگزاری فارس: تنها درمانگاه ورزقان مملو از زخمیهای زلزله 6 ریشتری عصر امروز است.



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زلزله 6 ریشتری عصر امروز و 14 پسلرزه شدید آن موجب شده درمانگاه ورزقان مملو از زخمیهای این زلزله شود.
براساس این گزارش، زلزله در برخی روستاهای شهرستان ورزقان موجب تخریب 100 درصدی شده است.
این گزارش میافزاید، خسارت در روستاهای شهرستان ورزقان بالا گزارش میشود و با توجه به اینکه نیروهای امدادی در حال بیرون آوردن جان باختگان زلزله هستند آمار دقیقی در دست نیست.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
با عرض تسلیت به مردم صبور ایران؛
«تابناک» امروز را «عزای عمومی» اعلام میکند

زلزله شمال غرب کشور را لرزاند اما برخی خفته ماندند! اکنون کافی است واکنش مقامات سایر کشورها به وقوع حوادث مشابه را بیاد بیاوریم؛ از «اعلام عزای عمومی در ایتالیا در همدردی با زلزلهزدگان»، تا «عزای عمومی» در عربستان، روسیه و... تحریریه تابناک امروز در غم درگذشت هموطنان آذربایجانیمان عزادار است و به جای دیگران اعلام عزای عمومی میکند. پیامهای شما برای همدردی و آمادگی برای کمک احتمالی تسکین بخش مردم داغدار خواهد بود و چند درخواست هم از شما داریم.
کد خبر: ۲۶۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۷


شاید شما هم جزو آن دسته از هموطنانمان باشید که تازه با خبر وقوع زلزله شش و چند ریشتری در شمال غرب کشور مواجه شده اید؛ با این توضیح که ممکن است در این بی اطلاعی هیچ قصوری متوجهتان نباشد چرا که فراگیر ترین رسانه کشور که لقب ملی هم دارد، تقریبا این خبر را نیز به مانند برخی اخبار دیگر از دور انتشار بیرون گذاشته است!

به گزارش «تابناک»، عصر دیروز دو زلزله به بزرگی 6.2 در مقیاس ریشتر و عمق 10 کیلومتری، مناطقی در مجاورت شهرهای اهر و ورزقان در آذربایجان شرقی را به شدت به لرزه در آورده و خسارات صدمات جانی و مالی بسیاری به ساکنان این منطقه وارد کرد اما وقوع رویدادی به این اندازه متاثر کننده هم تا این لحظه منجر به اعلام عزای عمومی نشده است.

بدین ترتیب گزارش های واصله از آذربایجان شرقی حاکی است که به رغم اینکه امدادگران هنوز موفق به دسترسی به تمامی مناطق آسیب دیده نشده و طبیعتا شماری از هم وطنانمان ساعات گذشته را زیر آوار (لطفا تصور کنید) گذرانده اند، تا این لحظه (سحرگاه یکشنبه) بیش از 180 تن از هموطنانمان جان به جان آفرین تسلیم کرده اند و علاوه بر آن افزون بر هزار و پانصد تن دیگر مجروح شده اند.
قدرت امواج درونی زمین به اندازه ای زیاد بوده که زلزله در سراسر منطقه شمال غرب کشورمان احساس شده است و البته به دلیل قرار گرفتن کانون لرزه در فاصله اندک نسبت به سطح زمین، به شدت مخرب عمل کرده است تا جایی که توانسته رعب و وحشت بسیاری پدید آورده و مردمان ساکن کیلومترها آن سو تر را هم مجاب به خوابیدن در خیابان ها کرده و نیروهای امدادی 5 استان را به حالت آماده باش در آورد اما موفق نشد تا مسئولان رسانه ملی را مجاب به قطع برنامه های عادی و یا دست کم، پوشش اخبار مرتبط با مقوله روز برای کسری از جمعیت کشورمان کند!
این در حالی است که اهمیت ماجرا از دید سایر رسانه ها به اندازه ای بالا بوده که خبر آن به سرعت در تمامی رسانه های جها ن باز انتشار یافته است تا جایی که رویترز در گزارشی به نقل از اداره زمینشناسی آمریکا، شدت زلزله اخیر را 6.4 در مقیاس ریشتر ارزیابی کرده و خبر آمادگی صلیب سرخ ترکیه برای اعزام دارو و مایحتاج اولیه به کشورمان را به تلکس خبری اش می فرسد حال آنکه حد نهایت واکنش دولتمردان کشورمان، به «پیام تسلیت اعضای هیات دولت» (و نه حتی مجموعه هیات دولت!) و چند توصیه مانند بسیج امكانات یا به عمل آوردن پشتیبانی ها و كمكهای لازم محدود می ماند.



اکنون کافی است واکنش مقامات سایر کشورها به وقوع حوادث مشابه را بیاد بیاوریم تا «اعلام عزای عمومی در ایتالیا در همدردی با زلزله زدگان»، «در پی کشته شدن 16 نظامی مصری رخ داد؛ اعلام سه روز عزای عمومی»، «عزای عمومی در عربستان ...»، «... در روسیه» و صدها قرینه دیگر به تقویت این ابهام بیایند که اصولا وقوع چه رویداد تلخی می تواند منجر به اعلام عزای عمومی شود؟

اینجاست که یادآوری ماجرای چند روز گذشته به یاریمان خواهد آمد تا مبادا یک طرفه به قاضی رفته باشیم؛ همانجایی که قرائت پی در پیِ پیام های ریاست جمهوری به مناسبت دلاوریهای ورزشکارانمان در المپیک گاه مانع پخش زنده رقابت های ملی پوشان کشورمان نیز می شد اما این بار که تازیانه طبیعت بر تن بسیاری از هم وطنانمان نشسته، نه رئیس جمهور پیام آنی صادر می کند و نه صدا و سیما خاطر المپیک را مکدر می کند!

بدین ترتیب نه تنها عرصه برای میدانداری سایر رسانه های فارسی زبان خالی خواهد شد، بلکه واژه "ملی" ابتر رها شده و ظلمی آشکار در حق هموطنان زلزله زده مان روا خواهد شد چرا که ثابت کرده ایم در اندازه همدردی و غمخواری نیز کنارشان نیستیم.

با این تفاسیر بر آن شدیم تا ضمن تسلیت به ملت بزرگوار، به عنوان رسانهای تعاملی که همواره مورد اقبال جمع بزرگی از هموطنانمان بوده است، ضمن اعلام یک روز عزای عمومی به مناسبت همدردی با هموطنان زلزلهزدهمان، بستری فراهم کنیم تا شما خوانندگان گرامی هم به همدردی با هموطنان آذریمان بپردازید.

به عبارتی بهتر، می خواهیم که در نقش پل میان شما (خوانندگان) و هموطنان آسیب دیده مان در اهر، هریس، ورزقان و همه نقاط آسیب دیده از زلزله اخیر به ایفای نقش بپردازیم تا شاید به نوعی تفسیر این بیت باشد برای مسئولانی که در شب بیدار باش شمال غرب کشور خفته بودند؛

«چو عضوی بدرد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار»

پیام های شما برای همدردی و آمادگی برای کمک احتمالی تسکین بخش مردم دغدار خواهد بود و چند درخواست هم از شما داریم.

احتمالا هموطنانمان در مناطق زلزله زده به خون نیاز داشته باشند، به ویژه اینکه در ماه مبارک رمضان ذخیره خون کشور هم تقلیل یافته است؛ آمادگی داشته باشیم که در صورت نیاز برای اهدای خون به کمک هموطنانمان بشتابیم.

اطلاع رسانی درست، دقیق و مشفقانه، مردم و دواطلبان را در کمک رسانی کمک خواهد کرد؛ لذا از انتشار اخباری که کمکی به هموطنانمان نخواهد کرد، خودداری کرده و با انتشار تصاویر آزار دهنده بر دردهای ایشان نیافزاییم.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ﴿۱﴾
الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﴿۲﴾
الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ ﴿۳﴾
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ﴿۴﴾
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ ﴿۵﴾
اهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ ﴿۶﴾
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ ﴿۷﴾

========================

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿۱﴾
اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿۲﴾
لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ ﴿۳﴾
وَلَمْ يَكُن لَّهُ كُفُوًا أَحَدٌ ﴿۴﴾

 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
مردمی مرده اند
مردمی زخمی اند
مردمی داغ دیده اند
و مردمی هنوز زیر آوار
با زنده ماندن دست و پنجه نرم میکنند
سگهای زنده یاب به دنبال اجساد
افرادی به دنبال یافتن ِ آوارگان
جمعیتی دغدغه مند و نگران
ملتی نشسته در هول و ولا
شهرهایی پر از آشوب، پر از درد
CNN و BBC از زلزله ایران میگویند
آنوقت تلوزیون ملیمان خبر اصلی اش از تحولات سوریه است
حتمن مسئولین نظام و سران مملکتی به مراسم شب قدر رفتهاند و حواسشان نیست!
و تو ای مجری و کارشناس مسائل المپیک امشب خود را هیچ دیدهای که چه مفتضحانه میخندی؟


 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
همچنان پس لرزه ها شمال غرب ایران را میلرزاند!
و این در حالیست که وزارت امور خارجه آمریکــا، مراتب همدردی خود را با افرادی که عزیزان خود را در زلزله های امروز استان آذربایجان شرقی از دست داده اند ابراز کرد و برای آنان، مجروحان این زلزله ها و آنان که دارایی های خود را از دست داده اند صبر و بهبودی هر چه زودتر آرزو کرد.
و هنوز دستوری از رییس جمهوری ایران مبنی بر کمک رسانی به آذربایجان صادر نشده


 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
همچنان پس لرزه ها شمال غرب ایران را میلرزاند!
و این در حالیست که وزارت امور خارجه آمریکــا، مراتب همدردی خود را با افرادی که عزیزان خود را در زلزله های امروز استان آذربایجان شرقی از دست داده اند ابراز کرد و برای آنان، مجروحان این زلزله ها و آنان که دارایی های خود را از دست داده اند صبر و بهبودی هر چه زودتر آرزو کرد.
و هنوز دستوری از رییس جمهوری ایران مبنی بر کمک رسانی به آذربایجان صادر نشده


 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
همچنان پس لرزه ها شمال غرب ایران را میلرزاند!
و این در حالیست که وزارت امور خارجه آمریکــا، مراتب همدردی خود را با افرادی که عزیزان خود را در زلزله های امروز استان آذربایجان شرقی از دست داده اند ابراز کرد و برای آنان، مجروحان این زلزله ها و آنان که دارایی های خود را از دست داده اند صبر و بهبودی هر چه زودتر آرزو کرد.
و هنوز دستوری از رییس جمهوری ایران مبنی بر کمک رسانی به آذربایجان صادر نشده



آخییییی این آمریکاییا چقدر مهربون شدن...
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
علــی دایــی بـا تـرک اردوی تیـم راه آهـن بـه سمـت محل زلزله زده و بـه کـمـک مـردم شـتـافـت...


 

tracer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تعداد قربانیان زلزله آذربایجان از 250 نفر گذشت/ 2000 نفر مجروح حادثه
زلزله عصر روز شنبه در آذربایجان شرقی در شهرستانهای شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان و کلیبر اکنون 250 کشته و بیش از دو هزار مجروح برجا گذاشته است.

حسن قدمی رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور اعلام کرده عملیات امداد و نجات به پایان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه عملیات امداد و نجات به پایان رسیده است بیان داشت: 110 روستا خسارت دیده‌اند و امید است آمار کشته شده‌ها از این مقدار افزایش پیدا نکند.

قدمی از حضور وزیر کشور در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: جلساتی با حضور وزیر کشور برگزار شدو دستورات لازم داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران وزارت کشور یاد آورشد: در هیچ روستایی زیر آوار مانده نداریم و در حال حاضر اقلام و امکانات مورد نیاز در حال توزیع است.

ساعت 16:53:15 دیروز ز مین‌لرزه‌ای به بزرگی 6.2 در مقیاس ریشتر ، تبریز و مناطقی دیگر از استان آذربایجان‌شرقی را لرزاند. همچنین این زمین لرزه در مناطقی از استان‌های آذربایجان غربی، گیلان، زنجان و اردبیل نیز احساس شد. برپایه این گزارش، بیشترین آمار خرابی‌ها و تلفات مربوط به شهرهای ورزقان، اهر، کلیبر و هریس در آذربایجان شرقی است.

در همین حال وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که 48 دستگاه آمبولانس به مناطق زلزله‌زده اعزام شده است. محمدنجار وزیر کشور نیز صبح امروز از طریق فرودگاه تبریز وارد منطقه شده و هم اکنون مستقیما وضعیت رسیدگی به حادثه‌دیدگان را بررسی می‌کند.

همچنین بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، تاکنون دهها پس لرزه در مناطق زلزله‌زده به وقوع پیوسته است. گزارش‌های رسیده حاکی است که بیشتر ساکنان مناطق زلزله زده شب گذشته را بیرون از منازل خود گذرانده‌اند.
 

silver light

عضو جدید
کاربر ممتاز
تعطیلی بازار شرکت ها و کسبه تبریز

میزان پس لرزهای زلزله دیروز اینقدر زیاده که مردم جرات نمیکنن به خونه برن
و اصناف و کسبه کلا به حالت تعطیلی در اومدن
دیگه مردم از ترس زیر سقف نمیرن
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
چیکار به این داری که آمریکا مهربونه یا نه ... مملکت خودمون رو ببین که رسانه ملیش بی خیال بی خیاله ... قوه هاش بی خیالن!

شما فکر کنم یا تلوزیون ندارید یا دوست دارید جنجال درست کنید
 

silver light

عضو جدید
کاربر ممتاز
صفحه اول سایت یاهو



Two earthquakes in Iran kill 250 and injure 1,800





DUBAI (Reuters) - Two powerful earthquakes killed 250 people and injured around 1,800 in northwest Iran, where rescue workers frantically combed the rubble of dozens of villages throughout the night and into Sunday as medical staff desperately tried to save lives.

Thousands huddled in makeshift camps or slept in the streets after Saturday's quakes in fear of more aftershocks, 40 of which have already struck.
Casualty figures are expected to rise, Iranian officials said, as some of the injured were in critical condition while others were still trapped under the rubble inaccessible to rescue workers hampered by darkness in the first hours after the quakes.
Six villages were destroyed and about 60 sustained more than 50 percent damage, Iranian media reported. About 110 villages were damaged in the quakes, Deputy Interior Minister Hassan Ghadami was quoted by Fars as saying.
Photographs posted on Iranian news websites showed numerous bodies, including children, lying on the floor of a white-tiled morgue in the town of Ahar and medical staff treating the injured in the open air as dusk fell.
Other images showed massive destruction wrought by the earthquakes and rescue workers digging people out of the rubble, some alive, many dead.
Iran is situated on major fault lines and has suffered several devastating earthquakes in recent years, including a 6.6 magnitude quake in 2003 that reduced the historic southeastern city of Bam to dust and killed more than 25,000 people.
The U.S. Geological Survey measured Saturday's first quake at 6.4 magnitude and said it struck 60 km (37 miles) northeast of the city of Tabriz at a depth of 9.9 km (6.2 miles). A second quake measuring 6.3 struck 49 km (30 miles) northeast of Tabriz 11 minutes later at a similar depth.
Ghadami said 250 people had been killed and about 1,800 injured, Fars reported. A local emergency official told the Iranian Students' News Agency (ISNA) that about 2,000 people were believed to be injured.
The second quake struck near the town of Varzaghan. "The quake was so intense that people poured into the streets through fear," said the news agency Fars.
COLLAPSED BUILDINGS
Hundreds of people were rescued from under the rubble of collapsed buildings but nightfall severely disrupted emergency efforts.
"Unfortunately there are still a number of people trapped in the rubble but finding them is very difficult because of the darkness," Fars quoted the national emergency head Gholam Reza Masoumi as saying.
IRNA quoted Bahram Samadirad, a provincial official from the coroner's office, as saying: "Since some people are in a critical condition ... it is possible for the number of casualties to rise."

Interior Minister Mostafa Mohammad-Najjar has arrived in the area and was holding meetings with local officials meant to coordinate the emergency response, ISNA reported.

سایت یاهو

http://en-maktoob.news.yahoo.com/two-quakes-iran-kill-180-injure-1-500-013647679.html
 

hamecheedoon

عضو جدید
کاربر ممتاز
فاصله کانون زلزله از تبریز زیادتر بوده و بیشتر به ورزقان و اهر نزدیکه

دوستانیکه گفتند زلزله در تبریز طولانی بوده دلیل بر بزرگی زلزله در تبریز نیست بلکه چون موج زلزله از امواجی بوجود آمده که با سرعتهای متفاوت حرکت میکنند، پس در نقاط دورتر موجها بیشتر از هم فاصله میگیرند و زلزله خفیفتر ولی طولانی تر احساس می شود
در عمل به تبریز امواج خفیفی رسید اما در روستاهای نزدیک کانون تخریب کامل هم گزارش شده

ظاهرا گسل شمالی تبریز حرکتی نکرده و دعا کنین ساکت بمونه چون طی دو قرن انرژی خیلی زیادی توش جمع شده
معمولا در زلزله های بزرگ و نزدیک به کانون (مثلا کمتر از 30 کیلومتر) فرصت فرار نداره و البته طول زلزله بالای 16 ثانیست
 

landscapedesigne

عضو جدید
صفحه اول سایت یاهو



Two earthquakes in Iran kill 250 and injure 1,800





DUBAI (Reuters) - Two powerful earthquakes killed 250 people and injured around 1,800 in northwest Iran, where rescue workers frantically combed the rubble of dozens of villages throughout the night and into Sunday as medical staff desperately tried to save lives.

Thousands huddled in makeshift camps or slept in the streets after Saturday's quakes in fear of more aftershocks, 40 of which have already struck.
Casualty figures are expected to rise, Iranian officials said, as some of the injured were in critical condition while others were still trapped under the rubble inaccessible to rescue workers hampered by darkness in the first hours after the quakes.
Six villages were destroyed and about 60 sustained more than 50 percent damage, Iranian media reported. About 110 villages were damaged in the quakes, Deputy Interior Minister Hassan Ghadami was quoted by Fars as saying.
Photographs posted on Iranian news websites showed numerous bodies, including children, lying on the floor of a white-tiled morgue in the town of Ahar and medical staff treating the injured in the open air as dusk fell.
Other images showed massive destruction wrought by the earthquakes and rescue workers digging people out of the rubble, some alive, many dead.
Iran is situated on major fault lines and has suffered several devastating earthquakes in recent years, including a 6.6 magnitude quake in 2003 that reduced the historic southeastern city of Bam to dust and killed more than 25,000 people.
The U.S. Geological Survey measured Saturday's first quake at 6.4 magnitude and said it struck 60 km (37 miles) northeast of the city of Tabriz at a depth of 9.9 km (6.2 miles). A second quake measuring 6.3 struck 49 km (30 miles) northeast of Tabriz 11 minutes later at a similar depth.
Ghadami said 250 people had been killed and about 1,800 injured, Fars reported. A local emergency official told the Iranian Students' News Agency (ISNA) that about 2,000 people were believed to be injured.
The second quake struck near the town of Varzaghan. "The quake was so intense that people poured into the streets through fear," said the news agency Fars.
COLLAPSED BUILDINGS
Hundreds of people were rescued from under the rubble of collapsed buildings but nightfall severely disrupted emergency efforts.
"Unfortunately there are still a number of people trapped in the rubble but finding them is very difficult because of the darkness," Fars quoted the national emergency head Gholam Reza Masoumi as saying.
IRNA quoted Bahram Samadirad, a provincial official from the coroner's office, as saying: "Since some people are in a critical condition ... it is possible for the number of casualties to rise."

Interior Minister Mostafa Mohammad-Najjar has arrived in the area and was holding meetings with local officials meant to coordinate the emergency response, ISNA reported.

سایت یاهو

http://en-maktoob.news.yahoo.com/two-quakes-iran-kill-180-injure-1-500-013647679.html

بازم به رسانه های خارجی
 

landscapedesigne

عضو جدید
فاصله کانون زلزله از تبریز زیادتر بوده و بیشتر به ورزقان و اهر نزدیکه

دوستانیکه گفتند زلزله در تبریز طولانی بوده دلیل بر بزرگی زلزله در تبریز نیست بلکه چون موج زلزله از امواجی بوجود آمده که با سرعتهای متفاوت حرکت میکنند، پس در نقاط دورتر موجها بیشتر از هم فاصله میگیرند و زلزله خفیفتر ولی طولانی تر احساس می شود
در عمل به تبریز امواج خفیفی رسید اما در روستاهای نزدیک کانون تخریب کامل هم گزارش شده

ظاهرا گسل شمالی تبریز حرکتی نکرده و دعا کنین ساکت بمونه چون طی دو قرن انرژی خیلی زیادی توش جمع شده
معمولا در زلزله های بزرگ و نزدیک به کانون (مثلا کمتر از 30 کیلومتر) فرصت فرار نداره و البته طول زلزله بالای 16 ثانیست

2 قرن؟!!!! یا خدا ...
 

rahajo0on

عضو جدید
کاربر ممتاز
فاصله کانون زلزله از تبریز زیادتر بوده و بیشتر به ورزقان و اهر نزدیکه

دوستانیکه گفتند زلزله در تبریز طولانی بوده دلیل بر بزرگی زلزله در تبریز نیست بلکه چون موج زلزله از امواجی بوجود آمده که با سرعتهای متفاوت حرکت میکنند، پس در نقاط دورتر موجها بیشتر از هم فاصله میگیرند و زلزله خفیفتر ولی طولانی تر احساس می شود
در عمل به تبریز امواج خفیفی رسید اما در روستاهای نزدیک کانون تخریب کامل هم گزارش شده

ظاهرا گسل شمالی تبریز حرکتی نکرده و دعا کنین ساکت بمونه چون طی دو قرن انرژی خیلی زیادی توش جمع شده
معمولا در زلزله های بزرگ و نزدیک به کانون (مثلا کمتر از 30 کیلومتر) فرصت فرار نداره و البته طول زلزله بالای 16 ثانیست

:cry:خدا رحم کنه
 

F.A.R.Z.A.D

متخصص مباحث اجرایی معماری , متخصص نرم افزار Archi
کاربر ممتاز
الان تلویزیون در دسترسم نیست ... ولی تا 6 صبح که حدود 11 ساعت از حادثه میگذشت خبری نبود ... همین خیلی بزرگ و تاسف باره!

بعد من دیشب چجوری این خبرو از تلوزیون شنیدم؟درست نیست جوسازی الکی
 
بالا