► •*♥*•◄ اخبار باشگاه استقلال تهران ► •*♥*•◄

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
جانواریو : تفکرات قلعه نویی مانند برزیلی ها ست


بازگشت با شکوه فابیو جانواریو شاید یاد آور آن گلی بود که در ورزشگاه ثامن مشهد برای آبی ها به ثمر رساند و سبب قهرمانی این تیم در لیگ هشتم شد.
آن روز هم پسر طلایی فوتبال برزیل و باشگاه استقلال با شوتی به یادماندنی گل قهرمانی استقلال را زد. آن بازی آخرین باری بود که فابیو خاطره ای شیرین در ذهن هواداران استقلال بر جا گذاشت. اگر چه پسر برزیلی آبی ها یک فصل دیگر هم در این تیم بود، اما هرگز نتوانست مانند آن روز توی چشم ها باشد. فابیو پس از دو سال دوری از استقلال دوباره با گلی به یادماندنی در قاب چشمان هواداران استقلال قرار گرفت. آیا پسر برزیلی باشگاه استقلال می تواند به همین منوال ادامه دهد؟

پس از دو سال دوری بازگشت با شکوهی به استقلال داشتی.
(...مانند همیشه می خندد) یادش به خیر، یاد گلی افتادم که وارد دروازه پیام مشهد کردم. آن گل برایم خیلی دلچسب بود. البته از سقوط این تیم کمی ناراحت شدم، اما آن شب ما با گل قهرمان لیگ شدیم. آن شوت را هیچ وقت از یاد نمی برم. این شوت هم مانند آن شوت در ذهنم می ماند چون پس از دو سال دوری از استقلال این گل را زدم.

وقتی رفتی سپاهان خیلی از هواداران استقلال از تو شاکی شدند.

می فهمیدم، اما خب کار حرفه ای من ایجاب می کند همیشه به پیشنهادی پاسخ بدهم که هم از لحاظ مالی برایم بهتر است و هم از لحاظ دیگر. این فصل که به استقلال آمدم اما مسایل مالی را زیاد ملاک قرارندادم، چون می خواستم کنار امیر قلعه نویی باشم.

رابطه ات با قلعه نویی انگار خیلی خوب است! دلیلش چیست؟
قلعه نویی فوتبال هجومی دوست دارد؛ درست مانند ما برزیلی ها! من هم اهل بازی هجومی هستم، این یعنی تفکرات ما با هم همخوانی دارد.

وقتی این قدر با قلعه نویی همفکر هستی چرا فصل پیش با او به تبریز نرفتی؟

خب، من قرارداد داشتم و نمی توانستم سپاهان را ترک کنم. برای همین ماندم و یک فصل دیگر با سپاهان قهرمان لیگ شدم. بازی در سپاهان برای من بد نبود.

در این بازی از ابتدا در ترکیب اصلی استقلال قرار نگرفتی، اما وقتی به میدان آمدی خیلی پر انگیزه و با نشاط بودی.
قرارنبود من و توزی در ترکیب اصلی باشیم اما وقتی نیمه اول تمام شد آقای قلعه نویی به من گفت که باید بروی داخل میدان. من هم با اینکه هنوز آماده نیستم، اما رفتم و با تمام وجودم کار کردم. گمان می کنم کار قشنگی هم انجام دادم. به نظر شما شوت خوبی بود؟

خودت که خیلی از این گل خوشحالی؛ پس حتما گل زیبایی زدی.
بیشتر از اینکه بابت این گل خوشحال باشم به خاطر کسب 3 امتیاز خوشحالم. این 3 امتیاز خیلی به ما کمک می کند. ما تازه اول راه هستیم و این امتیازهای اول فصل می تواند خیال ما را در ادامه لیگ راحت کند. البته بازی های سختی در پیش است و هواداران باید کمی صبور باشند

استقلال به طور کلی بازی مطلوبی انجام نداد.دلیلش چیست؟
تازه فصل آماده سازی تمام شده و ما در پیک تمرینات پیش فصل بودیم. برای اینکه تیم دلخواه تان را ببینید باید تا هفته پنجم صبر کنید. استقلال هنوز خیلی کار دارد.

آینده استقلال را چطور پیش بینی می کنی؟
این تیمی که من می بینم کار را در همین نیم فصل تمام می کند. البته امیدوارم مشکلات فصل قبل پیش نیاید و بتوانیم بدون مصدومیت تا پایان لیگ پیش برویم../ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
بحث کاپیتانی در جلسه نکونام و قلعه نوعی: فرهاد بیاد کاپیتان اول باشد

یک منبع آگاه در باشگاه استقلال درباره جلسه جواد نکونام با امیرقلعه نوعی گفت:"در این جلسه مقرر شد در صورت حضور فرهاد مجیدی در استقلال،وی کاپیتان اول استقلال باشد."

وی با ذکر برخی جزییات این جلسه،گفت:"بحث کاپیتانی یکی از مسایل این نشست بود که در آن خود جواد نکونام پیشنهاد داد اگر مجیدی به استقلال برگردد وی کاپیتان اول تیم باشد."

قلعه نوعی با این پیشنهاد موافقت کرد.

پیش تر امیر قلعه نوعی گفته بود در صورت حضور نکونام در استقلال،وی بازوبند کاپیتانی را بر بازو می بندد./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
استقلال شارژ مالی شد
وزارت ورزش و جوانان مبلغ 4 میلیارد تومان به حساب باشگاه استقلال واریز می کند.

،وزارت ورزش و جوانان که متعهد به تأمین بخشی از بودجه مورد نیاز باشگاه استقلال است فردا مبلغ 4 میلیارد تومان به حساب باشگاه استقلال واریز می کند.

مشکلات مالی باعث نارضایتی برخی از بازیکنان استقلال طی روزهای اخیر شده است./ش

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکونام : امروز با استقلال قرارداد یک ساله بستم و از حضور در این تیم خوشحالم.

نکونام افزود: به هر حال پس از طی این مسائل و هماهنگی‌های انجام گرفته من به استقلال پیوستم و امیدوارم که بتوانم برای این تیم مفید باشم.
بازیکن جدید تیم فوتبال استقلال می‌گوید خوشحال است که پس از 7 سال دوری از لیگ ایران دوباره به ایران بازگشته و می‌تواند برای استقلال بازی کند.جواد نکونام با اشاره به امضای قراردادش با باشگاه استقلال گفت: پس از آنکه جدایی‌ام از اوساسونا قطعی شد، دنبال این بودم که به استقلال بیایم و برای این تیم بازی کنم، گفت‌وگوهایی را بر همین اساس با مسئولان باشگاه استقلال انجام دادم و آن‌ها هم به دنبال جور کردن پول رضایت‌نامه‌ام بودند و پس از آنکه همه چیز هماهنگ شد، امروز با استقلال قرارداد یک ساله بستم و از حضور در این تیم خوشحالم.
وی در پاسخ به این سوال که برخی‌ها اعلام کردند که باشگاه استقلال نیازی نیست در ازای دریافت رضایت‌نامه شما پولی را به اوساسونا بپردازد؟ گفت: به هیچ وجه این مسئله درست نیست، چرا که اگر قرار بر این بود که رضایت‌نامه من بدون پول صادر شود نیازی به این همه زمان نبود و من خیلی زودتر می‌توانستم به استقلال بیایم و تا زمانی که آن‌ها پول را دریافت نمی‌کردند، رضایت‌نامه‌ام را برای استقلال صادر نمی‌کردند.
نکونام افزود: به هر حال پس از طی این مسائل و هماهنگی‌های انجام گرفته من به استقلال پیوستم و امیدوارم که بتوانم برای این تیم مفید باشم.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجیدی امشب ثبت می کند!

با اینکه صحبت از جذب همزمان فرهاد مجیدی و جواد نکونام است اما عنوان شده که آبی ها برای جذب همزمان 2 بازیکن دچار مشکلاتی شدند که باید آن را رفع کنند.
اعضای باشگاه استقلال در حالی برای حضور در مسابقات لیگ آماده می شوند که قصد دارند در تمام پست ها با تمام قوا و توانایی خود ظاهر شوند.
گفتنی است، اعلام شده است که اعضای باشگاه برای جذب همزمان فرهاد مجیدی و جواد نکونام با مشکلاتی روبرو شوند و به همین دلیل نام یک بازیکن از فهرست آبی ها خارج می شوند.
گفته می شود آبی ها در نظر دارند که نام یک بازیکن را از فهرست خود خارج کنند و در این میان نام کیانوش رحمتی مطرح است.
هافبک دفاعی آبی ها که با مشکل مصدومیت روبرو است و اگر شرایط ایده آل باشد از سه ماه دیگر می تواند تمرینات را آغاز کند.
این بازیکن با شرایط خاصی روبروست و از اعلام این جلسه بسیار دلخور شده است اما اعضای تیم استقلال برای جذب جان واریو، ناچار شدند محمد محمدی را از فهرست استقلال خارج کنند برای حضور فرهاد مجیدی نیز نام کیانوش رحمتی باید از فهرست آبی ها خارج شود.
شایان ذکر است، مسئولان اعلام کردند هنوز تصمیم درستی در این خصوص اتخاذ نشده است اما اعضای تیم استقلال تصمیمی قطعی در این خصوص اتخاز نکردند اما آن موضوعی که مورد بررسی است اینکه فرهاد مجیدی امشب قراردادش را نهایی می کند./
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
ترافیک ستارگان خط میانی استقلال!


هیچ بعید نیست که ترافیک ستارگان خط میانی استقلال، از بین مهاجمین این تیم قربانی بگیرد. اگر استقلال در این فصل با حداقل مهاجم بازی ها را دنبال کرد تعجب نکنید.
نکونام هم آبی پوش شد. حالا و با حضور جباری، بائو، توزی، جانواریو، زندی و حتی ساموئل و منتظری (که در بازی ابتدایی مقابل آلومینیوم هرمزگان به عنوان هافبک دفاعی مورد استفاده قرار گرفت.)

تورم هافبک
استقلال تهران با نفرات سرشناسی که در میانه میدان دارد ما را به یاد استقلال سال های ۱۳۷۶ و ۱۳۷۷ می اندازد. جایی که آنها کلکسیونی از بهترین هافبک های میانی ایران را در اختیار داشتند. علی فتح الله زاده تازه کار منصوریان، سرژیک تیموریان، سیروس دین محمدی و بعدها داریوش یزدانی، ستار همدانی و محمود فکری را هم اضافه نمود تا استقلال زیر نظر ناصر حجازی بزرگ تیمی رویایی بسازد.

در آن سال استقلال قهرمان لیگ آزادگان هم شد اما در دربی شکست خورد. شکستی که خیلی ها دلیلش را همین پر مهره بودن در میانه میدان و سردرگمی نحوه چیدن آنها در بازی بزرگ فصل می دانستند. حالا استقلال با خرید نکونام به وضعیت مشابه اواسط دهه ۷۰ خود رسیده است. درست مثل زمانی که سرمربی فعلی آبی پوشان پایتخت در مقطعی دستیار ناصر حجازی بود.

بدون شک تعداد مردان میانی آبی ها که تا به امروز هیچ کدامشان نیز پست دومی نداشته اند برای این فصل که احتمالاً قرار هم نیست جام حذفی داشته باشد بی نهایت بالاست. (جالب آنکه در سال ۱۳۷۶ نیز جام حذفی برگزار نگردیده بود.) آنچه که می توان حدس زد این است که استقلال در خط دفاعی با ۴ مدافع بازی خواهد کرد و خبری از ۲-۵-۳ نخواهد بود.

تغییرات اجتناب ناپذیر
حنیف، صادقی و خسرو که جایگاه تقریباً ثابتی دارند اما شاید امیرخان مجبور باشد برای جلب نظر ستارگانش، به خصوص پژمان منتظری که از پیشنهاد خوب قطری ها گذشته و تازه هم به ترکیب اصلی تیم ملی دست یافته، همه آنها را در پست هایی نامتعارف به کار گیرد. مثلاً از بین صادقی و منتظری یکی را به دفاع چپ ببرد یا آنکه اگر قرار است منتظری را در پست هافبک دفاعی بازی بگیرد، نکونام را در میانه میدان با آزادی عمل بیشتری به میدان بفرستد.

در حالیکه این ستاره محوری می تواند برای نفراتی چون حمودی، میثم حسینی و منوچهری که پدیده های فصل گذشته بودند بسیار خطرناک باشد. به همین دلیل هیچ بعید نیست که ترافیک ستارگان خط میانی استقلال، از بین مهاجمین این تیم قربانی بگیرد. اگر استقلال در این فصل با حداقل مهاجم بازی ها را دنبال کرد تعجب نکنید. (با اینکه تیم های قلعه نویی معمولاً در خط حمله کم تعداد نیستند.) البته بیرون گذاشتن هریک از مهره های نام آشنای تیم پر طرفداری چون استقلال در خطوط سه گانه واقعاً سخت است اما ژنرال باید تدبیری برای تیم پر مهره اش داشته باشد که این همه ستاره را دور هم جمع نموده است.

جانواریو، این
همه اینها در حالی است که از مربی با تجربه و اسم و رسم داری نظیر قلعه نویی انتظار میدان دادن به جوانان در وقت های مقتضی نیز می رود. استقلال اگر بخواهد همچنان که در بازی اول نشان داد، ۲-۴-۴ بازی کند به دو مدافع کناری تخصصی نیاز دارد. پس حضور پژمان در خط دفاعی نمی تواند به این تیم کمکی در این راه کند و حتی اگر او را هافبک دفاعی بدانیم بیرون گذاشتن جباری و نکونام، بهترین بازیکنان میانی حال حاضر فوتبال کشورمان در ادامه فصل تقریباً غیر ممکن به نظر می رسد. اینگونه از بین نفراتی چون بائو، جانواریو و توزی (بازیکنانی که با نظر مستقیم قلعه نویی جذب شده اند و او به شدت بازیشان را قبول دارد.)

تنها یک نفر می تواند در ترکیب اصلی قرار گیرد که آن هم به احتمال زیاد جانواریو است که از محبوبیت بیشتری روی سکوها برخوردار است.

نکونام بدون تردید
البته شانسی که آبی ها آورده اند این است که اولاً امیر قلعه نویی اداره تیم های پر ستاره را خوب بلد است و تجربه این کار را دارد، دوماً مبعلی نیامده از این تیم رفت، کیانوش رحمتی فعلاً نیست و زندی هم می تواند کمی متفاوت از رقبایش در خط هافبک بازی کند و سوم اینکه استقلالی ها چند هفته ای مهلت دارند تا بازیکنانی چون نکونام و جباری آماده می شوند در این چند بازی تا حدود زیادی میزان کارایی نفراتی چون بائو، ساموئل و توزی را در فصل جدید بسنجند

. حضور جواد نکونام در ترکیب ثابت استقلال ۹۱ خیلی جای تردید ندارد.

چرا که حتی پیش از پیوستن او به جمع استقلالی ها، مربی پر افتخار لیگ برتر با قاطعیت اعلام نمود بازوبند کاپیتانی آبی ها را به کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان می سپرد.

ضمن آنکه هنوز خیلی زود است که انتظار داشته باشیم مربیان ما به علم سیستم ۰-۶-۴ دست یافته باشند و استقلال با مهره های بزرگ میانی بخواهد در این فصل با نوین ترین سیستم فوتبال دنیا بازی کند. همچنین داشتن مهاجمان پر تعدادی چون منوچهری، میداوودی، اکبرپور، برهانی و شاید مجیدی اجرای این تاکتیک را برای مربی، بی نهایت سخت می کند. هرچند اگر علمش وجود داشت می شد در مقاطعی از فصل یا لااقل در لحظاتی از بازی هایی خاص بدان نیم نگاهی داشت.

در انتظار نتیجه
با خرید نکو و احتمالاً فرهاد، فتح الله زاده می تواند سرش را بالا بگیرد که همچنان مرد اول نقل و انتقالات لیگ ایران است. او در این فصل می تواند به ترانسفر نفراتش در طول فصل هم مبادرت کند. کاری که بیش از اندازه به آن علاقمند است و سابقه اش را نیز دارد.

البته باید متذکر شویم الان دهه ۹۰ شمسی است و نه ۷۰! لجبازی مدیران سرخآبی پایتخت میلیاردها خرج روی دستشان گذاشته و باید منتظر ماند و دید نتیجه اش چه خواهد شد. با اضافه شدن نکونام پیش بینی شما برای ترکیب نفرات اصلی، جایگاه استقلال ۹۱ و دربی های پیش رو چیست؟ /ش
 

h@med_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]نکونام: استقلال کاپيتان‌هاي بزرگي دارد[/h]
[h=2]هافبک استقلال گفت: رقم قراردادم يا اين تيم بيشتر از 350 ميليون تومان است اما مبلغش را اعلام نمي‌کنم.[/h]


جواد نکونام پس از پايان نشست خبري خود در باشگاه استقلال با دوربين‌هاي تلويزيوني به طور جداگانه صحبت کرد.

نکونام در مورد اينکه با پيراهن استقلال از فوتبال خداحافظي مي‌کند يا خير، گفت: ‌انشاءالله اگر عمري باشد با پيراهن استقلال از فوتبال خداحافظي مي‌کنم.

وي در مورد اينکه پدرش تخفيف خوبي به استقلال داده يا نه،‌ عنوان کرد: پدرم همه چيز را هميشه به عهده خودم گذاشته است. او هميشه مرا راهنمايي مي‌کرد و اگر نبود من اصلا فوتباليست نمي‌شدم. او هميشه به من مي‌گويد با دوستاني و بازيکناني که مي‌شناسي مشورت کن. کار بزرگ را استقلال انجام داد که 2 ميليون يورو را به باشگاه اوساسونا پرداخت نکرد. باشگاه استقلال اگر دوست داشته باشد مبلغ پرداختي را براي رضايتنامه اعلام مي‌کند.

نکونام در مورد اينکه استقلال عنوان کرده 700 هزار يورو بابت اين رضايتنامه پرداخت کرده، گفت: پس اگر اعلام کرده همان درست است.

نکونام در مورد اينکه مبلغ قرارداد شما 350 ميليون تومان است يا نه و هيچ کس باور نمي‌کند که نکونام با مبلغ سقف قرارداد به استقلال آمده باشد، گفت: نه رقم دستمزد من 350 ميليون تومان نيست من بيشتر از اين پول گرفتم اما نمي‌توانم مبلغ قراردادم را بگويم و بگويم چقدر گرفته‌ام.

وي در مورد اينکه برخي از بازيکنان در فوتبال ايران بيش از يک ميليارد دستمزد گرفته‌اند،‌ گفت: اعلام کردن رقم قرارداد اشتباه است. باشگاه هر اندازه که صلاح بداند به بازيکن مورد نظرش پول مي‌دهد اگر بازيکني هم يک ميليارد تومان پول گرفته نوش جانش. حتي بايد به برخي بازيکنان بيشتر از يک ميليارد هم بدهند زيرا شادي که تيم‌هاي استقلال، پرسپوليس و سپاهان براي مردم مي‌آورند را نمي‌توانيم با هيچ مبلغي بخريم اما هر بازيکني يک قيمتي دارد.

وي در مورد اينکه قيمت نکونام يک ميليارد تومان است،‌ گفت: نمي‌دانم، قيمت گذاري کنيد، اما مبلغ قراردادم رقمي بوده که من و باشگاه راضي بوديم.

نکونام در مورد اينکه کاپيتان استقلال خواهد شد يا نه، ‌گفت: کاپيتان اين تيم بازيکنان بزرگي مانند جباري،‌ رحمتي، صادقي، برهاني و منتظري هستند،

وي در مورد اينکه بازيکنان استقلال گفته‌اند بازوبند را به تو تقديم مي‌کنند،‌گفت: اين لطف بازيکنان استقلال است اما من براي بازوبند به استقلال نيامده‌ام. چندين سال با اين بازيکنان در اردوي تيم ملي رفاقت داشتم و در نهايت سرمربي است که تصميم مي‌گيرد بازوبند را به چه کسي مي‌دهد. سر تمرين مي‌روم تا ببينم بازوبند را به من مي‌دهند يا مي‌گيرند.(با خنده)

وي ادامه داد: در تيم ملي هم کي‌روش تصميم گرفت که من بازوبند را ببندم در حالي که علي کريمي بزرگتر از من است اما با علي کريمي حرف زدم و کريمي گفت بازوبند را ببند.
 

h@med_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]ديدار سايپا با استقلال در ورزشگاه آزادي تهران[/h]
[h=2]رييس هيات فوتبال استان البرز گفت: ديدار تيم هاي سايپا البرز و استقلال تهران در هفته دوم ليگ برتر باشگاه هاي ايران در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.[/h]


''محمد محمودي'' روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اعضاي شوراي تامين استان البرز در نشست ظهر امروز به دليل گنجايش کم ورزشگاه انقلاب با برگزاري اين مسابقه در کرج مخالفت کردند.

وي افزود: بر اين اساس ديدار تيم هاي سايپا البرز و استقلال تهران ساعت 22 چهارشنبه به ميزباني تيم سايپا در ورزشگاه آزادي برگزار خواهد شد.

به گزارش ايرنا، در سال هاي اخير مسوولان فوتبال استان البرز تلاش هاي زيادي براي ميزباني ديدارهاي تيم سايپا در کرج انجام داده اند اما اين تلاش ها تاکنون هيچگاه نتيجه بخش نبوده است.
 

h@med_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]دروازه‌بان استراليايي به استقلال پيوست[/h]
[h=2]دروازه‌بان استراليايي با عقد قراردادي يک ساله به تيم فوتبال استقلال پيوست.[/h]


ليام ردي، دروازه‌بان 31 ساله استراليايي امروز با عقد قراردادي يک ساله به تيم فوتبال استقلال پيوست. وي فصل گذشته در اف‌سي سيدني استراليا بازي مي‌کرد.


استقلال هم اکنون مهدي رحمتي و حسيني را به عنوان دروازه‌بان در اختيار دارد.


 

h@med_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]فتح‌الله‌زاده: متاسفم مجيدي به استقلال نيامد[/h]
[h=2]مديرعامل باشگاه استقلال گفت: متاسفم که امکان حضور فرهاد مجيدي در استقلال فراهم نشد.[/h]


علي فتح‌الله‌زاده در گفتگويي در خصوص منتفي شدن حضور فرهاد مجيدي در استقلال به دليل شرط قلعه‌نويي مبني بر کاپيتاني نکونام، اظهار داشت:‌ واقعا از اين موضوع متاسف هستم چون دوست داشتم مجيدي به استقلال بيايد و شب گذشته به صورت تلفني با او صحبت کردم. وقتي نظر سرمربي تيم را در خصوص کاپيتاني به او گفتم مجيدي اعلام کرد عذرخواهي مي‌کند و نمي‌تواند به استقلال بيايد. مجيدي چند سال در اين تيم بازي کرده و کاپيتان استقلال بوده و از طرف ديگر سرمربي تعيين‌کننده مسائل فني و کاپيتان تيم است. متاسفم که نشد فرهاد مجيدي به استقلال بيايد و ما او را از دست داديم اما ديگر نمي‌توان کاري انجام داد.

مديرعامل باشگاه استقلال با اعلام اين موضوع که با نيامدن فرهاد مجيدي پرونده نقل و انتقالات اين تيم بسته شد، گفت: در خصوص کاپيتاني هيچ صحبتي با نکونام نکرده بودم و او هم شرطي براي ما نگذاشته بود. نکونام کوچکترين صحبتي حداقل با من در مورد کاپيتاني انجام نداد.

وي در خصوص اظهارات مديرعامل باشگاه پرسپوليس مبني بر اينکه برخي از باشگاه‌ها براي 2 بازيکن 6 ميليارد تومان هزينه کرده‌اند، گفت: من هم اعتقاد دارم اگر کسي براي 2 بازيکن 6 ميليارد هزينه کرده باشد بايد فاتحه آن فوتبال را خواند و بهتر است اگر آقاي رويانيان مي‌داند آن باشگاه چه کساني را با اين هزينه به خدمت گرفته اعلام و با اين کار به فوتبال ايران خدمت کند. بايد سريع‌تر اين باشگاه را پيدا و با آنها برخورد کنيم.

فتح‌الله‌زاده در خصوص اينکه چرا تمرينات استقلال قبل از افطار برگزار مي‌شود، تصريح کرد: شما يک زمين تمرين پيدا کنيد اگر ما به آنجا نرفتيم و تمرين نکرديم حرف شما درست است. دست روي هر جايي که گذاشتيم در اختيار باشگاه‌هاي ديگر بود. تمرينات را به ساعت افطار نزديک کرديم و بازيکنانمان هم روزه مي‌گيرند تا خداي نکرده مشکلي بوجود نيايد. به شدت به دنبال زمين تمرين هستم تا تمرينات را بعد از افطار برگزار کنيم.

وي در پايان در خصوص اينکه قرار است ديدار تيمش مقابل سايپا در ورزشگاه انقلاب کرج برگزار شود، گفت: ما هر حرفي بزنيم دردسر مي‌شود بنابراين تابع قانون هستيم و اگر آقايان صلاح مي‌دانند، آنجا بازي مي‌کنيم اما اگر آنها مي‌توانند مشکل جمعيت و استاديوم 15 هزار نفري را که در آن بازي 40 هزار نفر مي‌آيند را حل کنند ما مشکلي نداريم. مسئوليت آن بازي با من نيست. مسئوليت با آقايان است و هرکجا بگويند ما بازي مي‌کنيم.
 

*K*A*Z*E*M*

عضو جدید
زمان ارسال : يکشنبه 1391/05/01 21:10


[h=1]قلعه‌نويي: مجيدي پيغام داد که بايد کاپيتان باشد[/h]
[h=2]سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: مجيدي پيغام داد که بايد کاپيتان باشد ولي من برايش چارچوب گذاشتم.[/h]


امير قلعه‌نويي در پايان تمرين امروز استقلال در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شکر نکونام هم به تيم ما اضافه شد و تيم ما اکنون با 21 بازيکن کامل شد.

قلعه‌نويي در مورد علت منتفي شدن حضور مجيدي در استقلال گفت: من و فتح‌الله‌زاده صحبت کرديم و قرار شد مجيدي بيايد اما ديروز به من تلفن زدند و گفتند مجيدي گفته بحث کاپيتاني چه مي‌شود. همه ما بايد در چارچوب حرکت کنيم قلعه‌نويي در چارچوب مديريت است، مديريت در چارچوب هيئت مديره و هيئت مديره در چارچوب مجمع. جايي که چارچوب نباشد کار درست انجام نمي‌شود.

وي ادامه داد: مصاحبه مهدوي‌کيا را ببينيد او از نظر اخلاقي، رفتاري و فني بازيکن خوبي است اما مي‌گويد به نيمکت‌نشيني در پرسپوليس افتخار مي‌کنم. در حالي که مجيدي پيغام داد من بايد کاپيتان باشم اما من گفتم مجيدي بايد در چارچوبي که من تعيين مي‌کنم قرار بگيرد و به خاطر فتح‌الله‌زاده و مردم قبول کردم به استقلال بيايد اما اولويت مجيدي کاپيتاني بود و در چارچوبي که من برايش تعيين کردم او قبول نکرد که کار کند.

قلعه‌نويي در مورد اينکه در صورت حضور مجيدي در استقلال او کاپيتان مي‌شد يا نکونام، گفت: هنوز به اين مسئله نرسيده‌ايم که بخواهيم در مورد آن صحبت کنيم.

سرمربي استقلال در مورد اينکه از نکونام به عنوان شاه‌ماهي ياد مي‌شود، گفت: نکونام از نظر فني، اخلاقي بازيکن بزرگي است اما همه آنهايي که به استقلال آمده‌اند شاه ماهي هستند و شاه ماهي ما استقلال و مردم هستند.

وي در مورد اينکه فتح‌الله‌زاده قلعه‌نويي را رئيس شاه ماهي‌ها ناميده گفت: او به من محبت داشته من کمترين نقش را در استقلال دارم، همکارانم، خود فتح‌الله‌زاده، اميري، ليدرها، آقاي کامراني همه زحمت کشيدند شاه ماهي ما هم استقلال و مردم هستند.

سرمربي تيم استقلال در مورد اينکه رويانيان گفته يک تيم 6 ميليارد تومان براي جذب دو بازيکن هزينه کرده، گفت: رويانيان از دوستان من است اما او مديرعامل است و جواب مديرعامل را بايد فتح‌الله‌زاده بدهد و من در کار ديگران ورود نمي‌کنم. از نظر اخلاقي هم درست نيست بايد ياد بگيريم فقط در مورد تيم خودمان حرف بزنيم اما من به مردم قول مي‌دهم که چنين ارقامي درست نيست. ما براي حضور در آسيا و ليگ برتر تيم خوبي بستيم. 5 هفته است که تمرين کرده‌ايم يک مسابقه از ليگ برتر را هم انجام داديم بدون اينکه بازيکنان يک ريال پول بگيرند در کجاي دنيا چنين اتفاقي مي‌افتد اگر سراغ داريد بگوييد و از من جايزه بگيريد. بازيکنان به اعتقاد و احترام به مردم بازي کردند و فتح‌الله‌زاده هم قول داده قبل از بازي با سايپا به بازيکنان پول بدهد.

وي در مورد دروازه‌بانان استقلال گفت:‌ دو دروازه‌بان خوب و جوان و آينده‌دار‌ داريم و يک دروازه‌بان استراليايي هم جذب کرديم.

قلعه‌نويي در مورد تمرين‌هاي انفرادي مجتبي جباري گفت: جباري در تمرينات بدنسازي و آمادگي همراه ما نبود و از نظر جسماني ضعيف‌تر از سايرين است و با صحبت‌هايي که خود جباري با من کرد گفت فکر مي‌کنم از بازي سوم بتواند به ما کمک کند اکنون نيز زير نظر دکتر حاج‌ قاسم تمرين مي‌کند و پس از تأييد پزشکي و بدنسازي از او استفاده خواهيم کرد.

وي در مورد ديدار هفته دوم استقلال با سايپا در چهارشنبه‌ شب گفت: نسبت به آلومينيوم هرمزگان شناخت بيشتري از سايپا داريم بازي سايپا و تراکتورسازي به همراه بياني و رجبي آناليز کرديم و گروه آناليز اطلاعات لازم را به ما داده است و ما هم اطلاعات تصويري را به دست آورده‌ايم. در بازي با سايپا راحت‌تر بازي مي‌کنيم نتيجه هم دست خداست اما قول مي‌دهم با تمام وجود بازي کنيم.

وي درمورد تغييرات احتمالي استقلال در هفته دوم ليگ برتر گفت:‌ تيم ما دو بخش بود يک بخش بازيکناني که از ابتدا با ما بودند و پنج شش نفر آنها جديد بودند و هنوز هماهنگ نشده بودند اما ما بازي به بازي بهتر خواهيم شد و از هفته چهار و پنجم به شرايط بهتري مي‌رسيم.

 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
[h=1]روشن:بايدحرمت مجيدي در استقلال حفظ مي‌شد[/h]
[h=2] کاپيتان اسبق تيم فوتبال استقلال تهران گفت : مديران باشگاه بايد بدانندکه خريدن بازيکنان ميلياردي هنر نيست،بلکه ساختن آنهاوحفظ حرمت بازيکنان پيشکسوت هنر است.[/h]

حسن روشن در گفت و گو با ايرنا،گفت: براي نکونام احترام بسياري قايل هستم، اما مي خواهم اعلام کنم که خريدن بازيکنان ميلياردي هنر نيست زيرا ساختن اين بازيکنان براي باشگاه در تيم هاي پايه افتخار محسوب مي شود.

فرهادمجيدي روزيکشنبه اعلام کردکه برغم توافق اوليه مالي با باشگاه استقلال بدليل واگذاري کاپيتاني اين تيم به جواد نکونام از حضور در تيم استقلال منصرف شده است.

روشن ادامه داد: حسين هدايتي سه سال پيش بزرگترين درس را به صورت ناخواسته به فوتبال ايران داد، زيرا او با خريدن بهترين بازيکنان کشور و سقوط به دسته يک به عنوان اولين تيم نشان داد همه چيز بازيکنان نيستند.

پيشکسوت باشگاه استقلال تهران،گفت:متاسفانه هيچکس ازدرسي که هدايتي داد عبرت نمي گيرد و بازهم شيوه جذب بازيکنان بزرگ ادامه دارد.

وي در خصوص بحث کاپيتاني جواد نکونام، تصريح کرد: فکر مي کنم اين مساله شرط نکونام براي حضور در استقلال بوده است و اگر مسئولان استقلال آن را پذيرفتند، اشتباه کرده اند.

وي اظهارداشت: بايد حرمت فرهاد مجيدي حفظ مي شد و اي کاش حداقل قبل ازثبت قرارداد اين مساله رابا مجيدي در ميان مي گذاشتند.زيرا او بزرگ استقلال است.

کاپيتان اسبق تيم فوتبال استقلال تهران گفت:درپايان به مديران باشگاه پيشنهاد مي کنم که به جاي هزينه هاي ميلياردي به فکر ساختن بازيکنان در تيم هاي پايه باشند.

 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
ترافیک ستارگان خط میانی استقلال!



تورم هافبک
استقلال تهران با نفرات سرشناسی که در میانه میدان دارد ما را به یاد استقلال سال های ۱۳۷۶ و ۱۳۷۷ می اندازد. جایی که آنها کلکسیونی از بهترین هافبک های میانی ایران را در اختیار داشتند. علی فتح الله زاده تازه کار منصوریان، سرژیک تیموریان، سیروس دین محمدی و بعدها داریوش یزدانی، ستار همدانی و محمود فکری را هم اضافه نمود تا استقلال زیر نظر ناصر حجازی بزرگ تیمی رویایی بسازد.

در آن سال استقلال قهرمان لیگ آزادگان هم شد اما در دربی شکست خورد. شکستی که خیلی ها دلیلش را همین پر مهره بودن در میانه میدان و سردرگمی نحوه چیدن آنها در بازی بزرگ فصل می دانستند. حالا استقلال با خرید نکونام به وضعیت مشابه اواسط دهه ۷۰ خود رسیده است. درست مثل زمانی که سرمربی فعلی آبی پوشان پایتخت در مقطعی دستیار ناصر حجازی بود.

بدون شک تعداد مردان میانی آبی ها که تا به امروز هیچ کدامشان نیز پست دومی نداشته اند برای این فصل که احتمالاً قرار هم نیست جام حذفی داشته باشد بی نهایت بالاست. (جالب آنکه در سال ۱۳۷۶ نیز جام حذفی برگزار نگردیده بود.) آنچه که می توان حدس زد این است که استقلال در خط دفاعی با ۴ مدافع بازی خواهد کرد و خبری از ۲-۵-۳ نخواهد بود.

سلام بر اسپارتاکوس
منبع این خبرت یه اشتباهی داشته که با اجازت من اصلاحش کنم
استقلال سال 76 قهرمان لیگ شد و اصلا داربی تو اون سال انجام نشد چون پرسپولیس رو از لیگ کنار گذاشتن که مبادا سقوط کنه به لیگ پایین تر
سال 77 اما تو بازی رفت به پرسپولیس باختیم و تو لیگ دوم شدیم همون سالی بود که تو فینال جام باشگاههای آسیا به جوبیلو هم باختیم
از بین هافبکهایی هم که نام بردی تا جایی که من یادمه منصوریان و یزدانی تا قبل از فینال باشگاههای آسیا از استقلال جدا شده بودن
ضمن اینکه دین محمدی و حتی یزدانی هم سالی که استقلال قهرمان شد ( سال 76 ) تو تیم نبودن

متاسفانه منبع خبری که در مورد کاپیتانیه فرهاد مجیدی هم بوده ، اشتباه بوده
به نظرم قلعه نویی خیلی راضی به برگشت مجیدی نبود و اگرم فرهاد میومد احتمالا نیمکت نشین بود فقط با اصرار فتح الله زاده و جذب جباری راضی شده بود مجیدی بیاد
بارها و بارها مدام میگفت نکونام بیاد کاپیتانه که به نظرم این خودش یه پیامی بود به مجیدی ،به هر حال با این وجود حتما تیم به حاشیه میرفت
برای مجیدی آرزوی موفقیت میکنیم و به امید قهرمانی استقلال از امیر حمایت میکنیم
 
آخرین ویرایش:

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام بر اسپارتاکوس
منبع این خبرت یه اشتباهی داشته که با اجازت من اصلاحش کنم
استقلال سال 76 قهرمان لیگ شد و اصلا داربی تو اون سال انجام نشد چون پرسپولیس رو از لیگ کنار گذاشتن که مبادا سقوط کنه به لیگ پایین تر
سال 77 اما تو بازی رفت به پرسپولیس باختیم و تو لیگ دوم شدیم همون سالی بود که تو فینال جام باشگاههای آسیا به جوبیلو هم باختیم
از بین هافبکهایی هم که نام بردی تا جایی که من یادمه منصوریان و یزدانی تا قبل از فینال باشگاههای آسیا از استقلال جدا شده بودن
ضمن اینکه دین محمدی و حتی یزدانی هم سالی که استقلال قهرمان شد ( سال 76 ) تو تیم نبودن

متاسفانه منبع خبری که در مورد کاپیتانیه فرهاد مجیدی هم بوده ، اشتباه بوده
به نظرم قلعه نویی خیلی راضی به برگشت مجیدی نبود و اگرم فرهاد میومد احتمالا نیمکت نشین بود فقط با اصرار فتح الله زاده و جذب جباری راضی شده بود مجیدی بیاد
بارها و بارها مدام میگفت نکونام بیاد کاپیتانه که به نظرم این خودش یه پیامی بود به مجیدی ،به هر حال با این وجود حتما تیم به حاشیه میرفت
برای مجیدی آرزوی موفقیت میکنیم و به امید قهرمانی استقلال از امیر حمایت میکنیم

سلام داداش گلم...من هر خبری که از استقلال میذارم از خود کانون هوادارن استقلاله....حالا نمیدونم اونا اشتباه کردن یا نه!!!
http://www.esteghlaltehranfc.com/
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
قلعه نویی: اولویت مجیدی کاپیتانی استقلال بود و راضی نشد در چارچوب من کار کند


امیر قلعه‌نویی در پایان تمرین امروز استقلال در جمع خبرنگاران گفت: خدا را شکر نکونام هم به تیم ما اضافه شد و تیم ما اکنون با 21 بازیکن کامل شد
قلعه‌نویی در مورد علت منتفی شدن حضور مجیدی در استقلال گفت: من و فتح‌الله‌زاده صحبت کردیم و قرار شد مجیدی بیاید اما دیروز به من تلفن زدند و گفتند مجیدی گفته بحث کاپیتانی چه می‌شود. همه ما باید در چارچوب حرکت کنیم قلعه‌نویی در چارچوب مدیریت است، مدیریت در چارچوب هیئت مدیره و هیئت مدیره در چارچوب مجمع. جایی که چارچوب نباشد کار درست انجام نمی‌شود.

وی ادامه داد: مصاحبه مهدوی‌کیا را ببینید او از نظر اخلاقی، رفتاری و فنی بازیکن خوبی است اما می‌گوید به نیمکت‌نشینی در پرسپولیس افتخار می‌کنم. در حالی که مجیدی پیغام داد من باید کاپیتان باشم اما من گفتم مجیدی باید در چارچوبی که من تعیین می‌کنم قرار بگیرد و به خاطر فتح‌الله‌زاده و مردم قبول کردم به استقلال بیاید اما اولویت مجیدی کاپیتانی بود و در چارچوبی که من برایش تعیین کردم او قبول نکرد که کار کند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه در صورت حضور مجیدی در استقلال او کاپیتان می‌شد یا نکونام، گفت: هنوز به این مسئله نرسیده‌ایم که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

سرمربی استقلال در مورد اینکه از نکونام به عنوان شاه‌ماهی یاد می‌شود، گفت: نکونام از نظر فنی، اخلاقی بازیکن بزرگی است اما همه آنهایی که به استقلال آمده‌اند شاه ماهی هستند و شاه ماهی ما استقلال و مردم هستند.

وی در مورد اینکه فتح‌الله‌زاده قلعه‌نویی را رئیس شاه ماهی‌ها نامیده گفت: او به من محبت داشته من کمترین نقش را در استقلال دارم، همکارانم، خود فتح‌الله‌زاده، امیری، لیدرها، آقای کامرانی همه زحمت کشیدند شاه ماهی ما هم استقلال و مردم هستند.

سرمربی تیم استقلال در مورد اینکه رویانیان گفته یک تیم 6 میلیارد تومان برای جذب دو بازیکن هزینه کرده، گفت: رویانیان از دوستان من است اما او مدیرعامل است و جواب مدیرعامل را باید فتح‌الله‌زاده بدهد و من در کار دیگران ورود نمی‌کنم. از نظر اخلاقی هم درست نیست باید یاد بگیریم فقط در مورد تیم خودمان حرف بزنیم اما من به مردم قول می‌دهم که چنین ارقامی درست نیست. ما برای حضور در آسیا و لیگ برتر تیم خوبی بستیم. 5 هفته است که تمرین کرده‌ایم یک مسابقه از لیگ برتر را هم انجام دادیم بدون اینکه بازیکنان یک ریال پول بگیرند در کجای دنیا چنین اتفاقی می‌افتد اگر سراغ دارید بگویید و از من جایزه بگیرید. بازیکنان به اعتقاد و احترام به مردم بازی کردند و فتح‌الله‌زاده هم قول داده قبل از بازی با سایپا به بازیکنان پول بدهد.

وی در مورد دروازه‌بانان استقلال گفت:‌ دو دروازه‌بان خوب و جوان و آینده‌دار‌ داریم و یک دروازه‌بان استرالیایی هم جذب کردیم.

قلعه‌نویی در مورد تمرین‌های انفرادی مجتبی جباری گفت: جباری در تمرینات بدنسازی و آمادگی همراه ما نبود و از نظر جسمانی ضعیف‌تر از سایرین است و با صحبت‌هایی که خود جباری با من کرد گفت فکر می‌کنم از بازی سوم بتواند به ما کمک کند اکنون نیز زیر نظر دکتر حاج‌ قاسم تمرین می‌کند و پس از تأیید پزشکی و بدنسازی از او استفاده خواهیم کرد.

وی در مورد دیدار هفته دوم استقلال با سایپا در چهارشنبه‌ شب گفت: نسبت به آلومینیوم هرمزگان شناخت بیشتری از سایپا داریم بازی سایپا و تراکتورسازی به همراه بیانی و رجبی آنالیز کردیم و گروه آنالیز اطلاعات لازم را به ما داده است و ما هم اطلاعات تصویری را به دست آورده‌ایم. در بازی با سایپا راحت‌تر بازی می‌کنیم نتیجه هم دست خداست اما قول می‌دهم با تمام وجود بازی کنیم.

وی درمورد تغییرات احتمالی استقلال در هفته دوم لیگ برتر گفت:‌ تیم ما دو بخش بود یک بخش بازیکنانی که از ابتدا با ما بودند و پنج شش نفر آنها جدید بودند و هنوز هماهنگ نشده بودند اما ما بازی به بازی بهتر خواهیم شد و از هفته چهار و پنجم به شرایط بهتری می‌رسیم
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
احتمال دارد نکونام بازوبندرابه رحمتی برگرداند

از اردوگاه آبی خبر می رسد که نکونام می خواهد درکاری غیرقابل پیش بینی بازوبند کاپیتانی را به سید مهدی رحمتی بدهد تا حرف و حدیث ها فروکش کند.
بحث اینکه در استقلال چه کسی کاپیتان باشد با آمدن جوادنکونام به این تیم به موضوع روز تبدیل شده است. بعد از مصاحبه ای که فرهادمجیدی علیه جوادنکونام _ درواقع تصمیم امیر قلعه نویی_ انجام داد این بحث داغ تر هم شده است. گفته می شود امیر قلعه نویی پیش از اینکه نکونام به استقلال بیاید با او قرارگذاشته بازوبند کاپیتانی را به وی بدهد اما حالا شایعات تازه ای پیرامون کاپیتانی نکونام در استقلال شنیده می شود. این احتمال دوراز ذهن نیست که به واسطه حرف های فرهاد مجیدی پس از امتناع از عقد قرارداد با استقلال و کوبیدن نکونام، این بازیکن لالیگایی برای اینکه گزک دست دیگران دهد بازوبند کاپیتانی را به سید مهدی رحمتی بدهد. به احتمال زیاد نکونام این کار را انجام خواهد داد و از بستن بازوبند کاپیتانی دراستقلال خودداری خواهد کرد. البته اگر رحمتی یا جباری با این کار موافقت کنند. نکونام در مصاحبه ای از بزرگان باشگاه استقلال یادکرده است تا به نوعی خود را به لحاظ قدمت و سابقه کمتر از دیگران نشان دهد. از اردوگاه آبی خبر می رسد که نکونام می خواهد درکاری غیرقابل پیش بینی بازوبند کاپیتانی را به سید مهدی رحمتی بدهد تا حرف و حدیث ها فروکش کند./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
مقداد نجف نژاد:با رسولی نژاد صحبت کردم که مجیدی را برگرداند

رییس فراکسیون ورزش مجلس گفت: من دیروز با آقای رسولی نژاد صحبت کردم و از او خواستم که مجیدی را برگرداند.
مقداد نجف نژاد درخصوص شایعه قهر فتح الله زاده به خاطر عدم جذب فرهاد مجیدی اظهارداشت: من از این موضوع اطلاعی ندارم و الان از شما می شنوم.

وی افزود: نظر ما این است که فرهاد مجیدی باید به تیم برگردد چون هواداران هم علاقه مند به این بازیکن هستند. از طرفی باشگاه وعده کرده بود که مجیدی را به استقلال بازگرداند.

نجف نژاد درخصوص سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود دیگر زمان این انتقال به پایان رسیده، گفت: من فکر می کنم هنوز امکان این موضوع وجود دارد. دیروز با جایی صحبت می کردم و آنطور که من متوجه شدم یعنی هنوز فرصت باقی است. از طرفی با آقای رسولی نژاد صحبت کردم و ایشان هم مخالفتی با بازگشت مجیدی ندارند.

عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در واکنش به اینکه قلعه نویی تاکید کرده بازوبند کاپیتانی به مجیدی داده نخواهد شد و از طرفی خود این بازیکن چنین انتظاری دارد، تاکید کرد: اینها مواردی است که در حوزه اختیارات سرمربی است و ما از هر لحاظ قلعه نویی را قبول داریم. اما واقعیت این است که پارسال وقتی رفت تیم تا حدودی با مشکل مواجه شد و چون هواداران به این بازیکن علاقه مند هستند قرار این بوده که این فصل به استقلال بازگردد.

این عضو هیات مدیره باشگاه استقلال با اشاره به پیروزی این تیم در اولین بازی لیگ اظهارداشت: امسال تمهیداتی برای تیم قائل شدیم که حتما قهرمان شویم. استقلال این پتانسیل را دارد و از طرفی سرمربی فوق العاده توانایی روی نیمکت است. در مجموع ستاد باشگاه استقلال در نظر دارد این تیم امسال به بهترین وجه ممکن عرض اندام کند.

وی درخصوص جذب جواد نکونام گفت: نکونام تجارب فوق العاده ای دارد و بازیکن خوشنامی است. هواداران هم از جذب این بازیکن خیلی خوشحال شدند.

نجف نژاد درباره اینکه آیا قبول دارد نیمه دوم فصل نقل و انتقالات را از پرسپولیس بردند، پاسخ داد: به نظرم همینطور است. البته ما سعی کردیم نیازهای سرمربی را تامین کنیم. قلعه نویی مربی کارکشته ای است و تمام تلاشمان برآورده کردن خواسته های او بود./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
کیانوش رحمتی و دلخوری اش از استقلال

کیانوش رحمتی هافبک تیم استقلال با شرایط خاصی در این تیم روبرو شده وی شرایط همراهی آبی ها را در مسابقات ندارد زیرا نامش از فهرست تیم خارج می شود اما این اتفاق با دلخوری شدید این بازیکن روبرو شده است.
کیانوش رحمتی ، هافبک آبی ها که قرار بود از اواسط نیم فصل اول به تمرینات تیمی اضافه شده و تیم را همراهی کند با مشکل روبرو شده است و نامش از لیست نهایی آبی ها جدا می شود.

این بازیکن در خصوص شرایط خود سکوت اختیار کرده است اما دلخوری شدید خود را به اطلاع مسئولان رسانده است.

این بازیکن در تیم استقلال با مصدومیت روبرو شده است و این اتفاق باعث شده است که پس از شنیدن خبر فوق ابراز دلخوری شدید کند زیرا توقع چنین اتفاق را از مسئولان نداشت .

رحمتی اعلام کرده با شرایط خاصی که با آن روبروست وی انتظار بیشتری از مسئولان تیم استقلال داشت و با خارج شدن نامش از فهرست تیم در حالیکه پولی دریافت نکرده است و مصدوم نیز شده است شرایط برای وی نامناسب است.

شایان ذکر است، این بازیکن مدعی است که پس از اتمام فصل نقل و انتقالات و بسته شدن تیم ها این اقدام از سوی مسئولان تیم استقلال اصولی نیست و هافبک آبی ها درحال حاضر تکلیف مشخص ندارد زیرا حداقل تا نیم فصل بدون تیم است./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
نکونام گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران
کاپیتان تیم ملی ایران در حالی به استقلال پیوست که گمانه زنی های بسیار زیادی در خصوص مبلغ قرارداد وی با این باشگاه سوژه خبری محافل ورزشی شده است.
جواد نکونام بازیکن سابق تیم اوساسونا اسپانیا با عقد قراردادی یکساله در حالی به تیم استقلال تهران پیوست که پیش از این باشگاه اوساسونا در بیانیه ای رسمی اعلام کرده بود این بازیکن تنها در صورت پرداخت 5/2 میلیون یورو می تواند رضایت نامه خود را از این باشگاه دریافت کند.

بنا بر این اطلاعات هر باشگاهی که خواهان جذب نکونام بود باید مبلغ مذکور را به اوساسونا پرداخت می کرد، روزهای قبل خبر رسید به دلیل اینکه باشگاه استقلال توان پرداخت این مبلغ را ندارد جواد نکونام خودش پول رضایت نامه را به باشگاه پرداخت کرده و در قبال آن یک چک از باشگاه استقلال برای بازپرداخت آن مبلغ دریافت می کند.

با توجه به اینکه هر یورو در بازار غیر رسمی 2300 تومان خرید و فروش می شود و از آنجا که باشگاه اوساسونا تنها در قبال دریافت 5/2 میلیون یورو رضایت نامه نکونام را صادر کرده با یک حساب معمولی می توان به راحتی دریافت که باشگاه استقلال برای این انتقال مبلغ 5 میلیاردو 750 میلیون تومان باید به نکونام پرداخت کند.

از طرفی این پول صرفا برای اخذ رضایت نامه نکونام از اوساسونا بوده و قرارداد این بازیکن نیز به طور میانگین با توجه به حضور او در لالیگا باید بیشتر از سقف قرارداد باشد به طوریکه از گوشه و کنار خبر می رسد این بازیکن قرارداد 2/1 میلیاردی با استقلال دارد که در این صورت با جمع مبلغ قبلی حضور جواد نکونام در استقلال حدود 7 میلیارد تومان برای این باشگاه هزینه در بر دارد.

از سویی دیگر صحبت های اخیر رویانیان مبنی بر اینکه استقلالی ها برای حضور 2 بازیکن خود مبلغ 6 میلیارد تومان هزینه کرده اند نیز به شایعات پیرامون این موضوع دامن زده است به طوریکه اکنون خبر حضور قریب الوقوع مجیدی در استقلال هم گمانه زنی ها را برای مبلغ قرارداد این بازیکن افزایش داده است.

با توجه به مسائلی که عنوان شد به جرات می توان گفت جواد نکونام گران قیمت ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران خواهد بود زیرا پیش از او سابقه نداشته بازیکنی با چنین مبلغی به یک تیم باشگاهی در ایران بپیوندد.

البته در توانایی های این بازیکن با افتخار ایرانی هیچ شکی نیست و همه به بازی خوب جواد نکونام و افتخاراتی که وی برای تیم ملی به دست آورد واقفند و وی در صورت دریافت این مبلغ نیز کمترین حق خود را به عنوان یکی از 2 بازکن حاضر در لالیگا گرفته اما نکته مهم این است با توجه به حساسیت مردم به مسائل مالی شاید بهتر بود مسئولان راه حل بهتری را برای جذب این بازیکن انتخاب می کردند.

در هر صورت باید دید مسئولان باشگاه استقلال هزینه این انتقال را از بیت المال پرداخت کرده یا به مانند مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جدا از فوتبال فعالیت اقتصادی انجام داده اند و با سود پول حاصل از این فعالیت توانسته اند کاپیتان تیم ملی ایران را به استقلال بیاورند و همه این موارد موضوعاتی است که مدیران باشگاه برای شفاف سازی افکار عمومی هرگز آن را بیان نمی کنند.

با توجه به سطح کیفی فوتبال کشور در سال های اخیر و عدم حضور چهره های شاخص و کسب نتایج ضعیف از سوی تیم ملی همچنان شاهد هزینه های گزاف برای حضور بازیکنان مطرح در لیگ ایران هستیم./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
جوابیه فتح اله زاده به رویانیان

مدیر عامل تیم فوتبال استقلال تهران گفت: با تدابیری که اندیشیدیم توانستیم در فصل نقل وانتقالات شاه ماهی های فصل دوازدهم را تور کنیم.
علی فتح الله زاده اظهار داشت: با پیوستن جواد نکونام به تیم فوتبال استقلال تهران کلکسیونی از شاه ماهی های لیگ دوازدهم را تور کردیم ضمن اینکه قرار است موضوع کاپیتانی تیم را از میان نکونام و مجیدی را بررسی کنیم تا به سراغ فرهاد مجیدی برویم وبرای جذب وی اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از تیم ها قبل از افطار تمرین می کنند و ما هم اگر استادیومی را پیدا می کردیم که از نور مناسب برخوردار بود و با کسی قرارداد نداشت حتما به آن استادیوم ها می رفتیم.

وی افزود: به طور حتم منظور رویانیان با من نبوده که 6 میلیارد برای جذب بازیکنان خرج کرده ام زیرا من معتقدم که پدر مدیر عاملی را که برای جذب 2 بازیکن 6 میلیارد تومان هزینه می کند را باید در بیاورند./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
فتح الله زاده به حالت قهر از دسترس خارج شد

علی فتح الله زاده پس از منتفی شدن انتقال مجیدی به شدت از دست سرمربی و معاون اجرایی باشگاهش شاکی است.
علی فتح الله زاده که تلاش بسیاری داشت تا بتواند به خواست هواداران ، فرهاد مجیدی را در آخرین سال فوتبالی اش در مقام بازیکن به استقلال به استقلال برگرداند اما امیر قلعه نویی با شرط بازوبند سبب شد تا شماره 7 قید بازگشت به تیم را بزند . این اتفاق خشم علی فتح الله زاده را به همراه داشت و سبب شد تا او عصر یکشنبه با دلخوری شدید باشگاه استقلال را ترک کند. او پس از چند مصاحبه با این مضمون که قلعه نویی مانع بازگشت مجیدی به تیم شده است ، دفتر باشگاه را ترک کرده و تلفن همراهش را هم خاموش تا هم قهر کرده باشد و هم مجالی داشته باشد برای استراحت! این شاید اولین رودررویی مستقیم مدیر آبی هاست با قلعه نویی و معاون اجرایی تیم که این روزها دست راست سرمربی شده است. کسی که مجیدی فصل قبل هم حضور او کنار فتح الله زاده را بهانه جدایی اش اعلام کرد./ش
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
فرهاد مجیدی : پذیرفتن شرط قلعه نویی توهین به تاریخ استقلال بود

حجم زیاد اظهار نظرها درباره اخباری که از فرهاد مجیدی منتشر می شود نشان می دهد که استقلالی ها به شدت به موضوع به توافق نرسیدن مجیدی با استقلال و بازوبند کاپیتانی نکونام حساس شده اند .
از سوی دیگر در صفحات اجتماعی اینترنتی هم این موضوع تبدیل به مهمترین سوژه روز شده است . امیر قلعه نویی گفته است که نکونام حتی با حضور مجیدی هم کاپیتان استقلال خواهد بود . مجیدی در گفت و گوی کوتاه به چند سئوال پاسخ داد :

بعد از مصاحبه یک ماه قبل شما علیه قلعه نویی باورکردنی نبود که به استقلال برگردید !

من برای آرزوهایم زندگی می کنم . همیشه دوست داشتم با پیراهن استقلال از فوتبال خداحافظی کنم . برای همین دوست داشتم برگردم با یک جام قهرمانی از فوتبال وداع کنم اما فعلا باید برای این آرزو صبر کنم !
مذاکرات شما با فتح الله زاده به کجا رسید ؟
مذاکره ما اصلا طولانی نبود . چون من اصلا بحث مالی نداشتم . اما در نهایت آقای فتح الله زاده به نقل از سرمربی اعلام کرد که حتی با حضور من هم کاپیتان تیم نکونام خواهد بود
واکنش شما در قبال این موضوع چه بود ؟
هیچی . وقتی از زبان فتح الله زاده شنیدم کلی با هم خندیدیم !
چه دلایلی برای نپذیرفتن این شرط داشتید ؟
پذیرفتن این شرط توهین به تاریخ استقلال بود . من به احترام هواداران استقلال و شخصیت خودم و از همه مهمتر پیشکسوتان استقلال این شرط را نپذیرفتم . تاریخ استقلال مملو از بازیکنان بزرگ و موفق است و همیشه بازوبند کاپیتانی در استقلال چند کاندید مطرح و استقلالی داشته است .
فکر نمی کنید که قلعه نویی این شرط را گذاشته که شما به استقلال برنگردید ؟
مردم بهتر از ما حقیقت را می دانند . فعلا ترجیح می دهم سکوت کنم
 

h@med_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
هواداران استقلال بعد از قرارداد نکونام، منتظر بودند فرهاد هم برگردد تا سرنوشت شماره های ۶ و ۷ این تیم، به بهترین شکل رقم بخورد اما ۶ آمد و ۷ فقط «قضاوت را به مردم واگذار کرد»
به گزارش ابیته دات کام،۲۴ ساعت بعد از اینکه تصویر انگشت جوهری جواد نکونام به تیتر اول همه رسانه های ورزشی تبدیل شد، خبر منتفی شدن بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال، کام هواداران این تیم را تلخ کرد. هوادارانی که بعد از قرارداد نکونام، منتظر بودند فرهاد هم برگردد تا سرنوشت شماره های ۶ و ۷ این تیم، به بهترین شکل رقم بخورد اما ۶ آمد و ۷ فقط «قضاوت را به مردم واگذار کرد»
فرهاد مجیدی اگرچه در میانه های فصل پیش استقلال را ترک کرد و یکی از دلایل مهم افت آبی ها در نیم فصل دوم و به تبع آن از دست دادن قهرمانی بود اما بدون هیچ شک و تردیدی، محبوب ترین استقلالی یک دهه اخیر است و با ۴ گلی که در دربی ها زده، جایگاه ویژه ای نزد هواداران دارد.
با این پیشینه، عجیب نیست که در نظرخواهی سایت گل و در پاسخ به این سوال که کدام گزینه برای کاپیتانی استقلال مناسب تر است؟، فرهاد مجیدی سه برابر بیشتر از نکونام رای داشته باشد (۱۱ هزار به سه هزارو پانصد)اما این برآیند نظرات این جامعه آماری، با عقاید امیر قلعه نویی چندان سنخیتی ندارد و مربی استقلال، نکونام را برای بستن بازوبند مستحق تر می داند.
* رابطه نه چندان صمیمی
فرهاد مجیدی وقتی هنوز خیلی جوان بود، یکی از بازیکنان مورد علاقه اسطوره همیشه زنده استقلال، ناصر حجازی بود و او بود که پای فرهاد را به استقلال باز کرد. اما فرهاد هیچ وقت بازیکن محبوب امیر قلعه نویی نبود. امیر وقتی سرمربی تیم ملی شد، با وجود اینکه در یکی دو بازی دوستانه از مجیدی استفاده کرد، او را از فهرست نهایی تیم اعزامی به جام ملت های آسیا خط زد و در توجیه تصمیمش گفت: «فرهاد مجیدی عقبه ملی ندارد» در آن سال ها مجیدی در باشگاه های اماراتی مشغول بود تا اینکه در لیگ هشتم، همراه با ناصر حجازی به استقلال برگشت اما در فصل کابوس وار استقلال، درخشش چندانی نداشت و فیروز کریمی هم معمولاً او را روی نیمکت می نشاند تا نوبت به امیر قلعه نویی رسید. قلعه نویی در یک سال و نیمی که فرهاد مجیدی را در اختیار داشت، کمتر از او به عنوان بازیکن اصلی سود می برد و مجیدی فقط در مقاطعی یکی از ۱۱ انتخاب اول قلعه نویی بود که جباری دچار مصدومیت می شد. با این حال، مجیدی در اکثر بازی ها در نیمه دوم وارد زمین می شد و اتفاقاً موثر هم نشان می داد. جالب اینکه در آن زمان (لیگ نهم) هر وقت فرهاد مجیدی به زمین می آمد، بازوبند به دستان او بسته می شد و در هفته آخر و بازی مقابل پیام مشهد هم این فرهاد مجیدی که جام قهرمانی را بالای سر برد اما حالا بعد از گذشت سه سال، قلعه نویی نظر دیگری دارد و قصد دارد بازوبند را به نکونام بسپارد.
* فرمول کاپیتانی
کاپیتان شدن در فوتبال دنیا، قاعده خاصی ندارد. در آلمان، کاپیتان با آرای مخفی بازیکنان انتخاب می شود. در انگلیس، معمولاً بازوبند به کسی سپرده می شود که جایگاه ثابتی در تیم داشته باشد و در برزیل، حتی فاکتورهایی مثل زیبایی ظاهری، مد نظر قرار داده می شود. اما در فوتبال ایران، از دیرباز مرسوم بوده که بازیکن باسابقه تیم، بازوبند را به دست می بندد، حتی اگر به لحاظ کیفی، بازیکن چندان بزرگی نباشد. با این منطق، برای بستن بازوبند در استقلال بازیکنانی مثل مجتبی جباری، خسرو حیدری، پژمان منتظری و سیدمهدی رحمتی در جایگاهی بالاتر از جواد نکونام قرار می گیرند اما گفته می شود، خرید جدید استقلال برخلاف آنکه گفته اهمیتی برای بازوبند قائل نیست، در این مورد، علاقه زیادی به کاپیتانی دارد. جواد نکونام کاپیتان تیم ملی است، اما در فوتبال دنیا ده ها نمونه مثل لئو مسی و کریس رونالدو هستند که کاپیتان تیم ملی کشورشان هستند و در باشگاه شان، حتی کاپیتان دوم هم نیستند.
* معامله ای به ضرر فتح الله زاده
تنها چند ساعت قبل از اینکه مهلت نقل و انتقالات بازیکنان شاغل در ایران به پایان برسد، علی فتح الله زاده با صراحت اعلام کرد: «جباری زیدان آسیا، اما او را نمی خواهیم» و فقط با اصرار امیر قلعه نویی بود که راضی شد بار دیگر هافبک عصیان گر تیمش را نگه دارد. در گفت و گویی که بین فتح الله زاده و قلعه نویی رد و بدل شده بود، مدیر عامل استقلال رضایت داده بود جباری در استقلال بماند، مشروط بر اینکه قلعه نویی هم با بازگشت فرهاد مجیدی موافقت کند. اما این معامله در نهایت شکل نگرفت و فقط جباری آبی باقی ماند. در واقع قلعه نویی با زیرکی، شرطی برای بازگشت مجیدی تعیین کرد که از پیش، نتیجه آن مشخص بود. از منظری دیگر، شرط ژنرال، حامل نوعی «پیام» برای فرهاد مجیدی بود که در صورت بازگشت هم، بازیکن اصلی نخواهد بود و باید اغلب هفته ها را روی نیمکت سپری کند. بهرحال قصه استقلال و فرهاد مجیدی که با یک تکه پارچه سرنوشت ساز گره خورد، در اولین روز مرداد به پایان رسید و شماره هفتی که روی سکوها، شعرهای زیادی در وصف او سروده شده، جایی در تیم قلعه نویی نخواهد داشت.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
من خیلی از فرهاد ناراحت بودم که استقلال رو نیم فصل ترک کرد...ولی الان واقعا ناراحت شدم که دوباره به استقلال بر نگشت!!
 

h@med_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
من خیلی از فرهاد ناراحت بودم که استقلال رو نیم فصل ترک کرد...ولی الان واقعا ناراحت شدم که دوباره به استقلال بر نگشت!!

همش به خاطر مشکلش با امیره دیگه وگرنه که....

به نظرم فرهاد کار درست و انجام داد که نیومد

به هر حال همیشه تو قلب تک تک استقلالیها میمونه .....
 

gharybeh

عضو جدید
کاربر ممتاز
من خیلی از فرهاد ناراحت بودم که استقلال رو نیم فصل ترک کرد...ولی الان واقعا ناراحت شدم که دوباره به استقلال بر نگشت!!

منم خیلی ناراحت شدم ، حیف شد

همش به خاطر مشکلش با امیره دیگه وگرنه که....
به نظرم فرهاد کار درست و انجام داد که نیومد
به هر حال همیشه تو قلب تک تک استقلالیها میمونه .....

به نظرم امیر واقعا روی فرهاد نظری نداشت و به نوعی سنگ اندازی کرد تا اونم نیاد
بله هر کسی که برای استقلال زحمت کشیده همیشه تو قلب ما میمونه
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
افشای مبلغ قرارداد نکونام در دعوای رویانیان و فتح الله زاده: چهار و نیم میلیارد تومان!
دعوای رویانیان و فتح الله زاده در برنامه شب گذشته نود هر چه نداشت حداقل قیمت قرارداد جواد نکونام را فاش کرد.
دیشب و قتی بحث طرفین بالا گرفت و صحبت جذب نکونام پیش آمد مدیرعامل پرسپولیس خطاب به فتح الله زاده گفت گفت: شما برای جذب نکونام برای یک سال یک میلیون و چهارصد هزار یورو فقط بابت رضایت‌نامه داده‌اید که فتح الله زاده گفت چنین چیزی نیست و 700 هزار یورو داده‌ایم.

مدیربرنامه های نکونام این موضوع را به ما گفت که اوساسونا این مبلغ را می خواهد؛ 700 هزار یورو در ابتدا و 700 هزار یورو هم برای 10 ماه بعد. سکوت مدیرآبی در این لحظه به معنای تایید این ارقام بود و حالا می توان با یک حساب سرانگشتی به این مهم رسید که خریدن نکو چقدر برای آبی ها آب خورده است.
آبی ها برای دریافت رضایت نامه جواد برای سال اول هفتصد هزار یورو داده اند که در صورت تمدید قرارداد این رقم به یک مییلین و چهارصدهزار یورو می رسد . اگر هر یورو را 2400 تومان محاسبه کنیم می شود سه میلیارد و سیصد و شصت میلیون تومان!

به این رقم باید خود قرارداد نکو را هم اضافه کرد که سقف قرارداد است و که با احتساب ملی پوش بودنش680 میلیون تومان بوده است.جالب اینکه به این مبلغ آپشن هایی هم برای هر سال اضافه می شود که شامل مبالغ پاداش قهرمانی در لیگ و .. می شود که حتما جدا از پاداش کلی بازیکنان پرداخت خواهد شد .
با این حساب می توان براحتی اذعان کرد جذب نکو چیزی حدود چهار و نیم میلیارد برای آبی ها آب خورده و حالا کاپیتان تیم ملی و استقلال گرانقیمت ترین بازیکن ایران است .
نکونام که مهمترین ایرانی حاضر در لیگهای اروپایی بوده از قطر و ترکیه پیشنهاداتی برای ادامه بازی داشت اما استقلال را انتخاب کرد.او در سال 1382 نیز با تمدید 300 میلیونی قراردادش با پاس رکورد نقل و انتقالات فوتبال ایران را جابه جا کرده بود.
 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
عضو هیئت مدیره استقلال:تلاش می کنیم مجیدی را برگردانیم
نیوز،مقداد نجف نژاد گفت:"با آقای رسولی نژاد تماس داشتم و ایشان گفت که می شود فرهاد مجیدی را برگرداند.قرار بود این اتفاق رخ دهد اما تلاش می کنیم دوباره او را راضی کنیم."

رییس فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد:"فکر کنم هنوز زمان برای انجام این کار داشته باشیم."

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است بازوبند کاپیتانی به مجیدی داده شود؟"گفت:"اینها مواردی است که سرمربی در مورد آنها تصمیم می گیرد.هواداران به مجیدی علاقه مند هستند و امیدوارم او به خاطر هواداران برگردد."

نجف نژاد درباره استیضاح وزیر ورزش نیز گفت:"چند روز تا شروع المپیک باقی نمانده و همه مخالف استیضاح هستند.تمام هم و غم ما باید این باشد که در المپیک نتیجه خوبی کسب کنیم./ش

 

...SPARTACUS

عضو جدید
کاربر ممتاز
افشای رقم‌ قرارداد و سابقه دروازه‌بان‌ خارجی‌ استقلال !

در این گزارش که امروز دوشنبه روی خروجی این سایت قرار گرفته آمده است: فکر نکنید این دروازه‌بان 30 ساله از مقصد خود راضی نیست، چراکه او به یکی از مشهورترین باشگاه‌های فوتبال آسیا، استقلال پیوسته است.
ردی گفته می‌شود که با قراردادی دو ساله به استقلال پیوسته و مبلغ دریافتی این دروازه بان به ازای هر فصل 200 هزار دلار خواهد بود. این رقم قابل توجهی نسبت به آنچه او در فصل آخر از سیدنی دریافت می‌کرد به حساب می‌آید.

ردی سال گذشته پس از اینکه در سفر با هواپیما به ولینگتون نیوزلند برای حضور در فینال جام حذفی شرب خمر کرده بود از باشگاه سیدنی اخراج شد. آن بازی را تیم فینیکس با نتیجه 3 بر 2 به سود خود پایان داد.

لیام ردی در تیم فوتبال سیدنی جای خود را به "ایوان نسفسکی" داده بود و از این بابت ابراز نارضایتی می‌کرد. ردی پس از اینکه از سیدنی اخراج شد به تنهایی زیر نظر "جیم فارسر"، دروازه بان پیشین تیم ملی استرالیا تمرین می‌کرد و قبل از اینکه به استقلال بپیوندد به شدت از جانب تیم "وسترن سیدنی واندررز" مورد توجه واقع شده بود.
تیم قدرتمند ایرانی فصل آینده در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بازی خواهد داشت. این تیم تا به حال دو بار قهرمان آسیا شده است. استقلال به تازگی لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران را آغاز کرده و تا به حال هفت بار قهرمان ایران شده که آخرین بار آن در فصل 09-2008 بوده است.

استقلال در تیم حاضر خود پنج بازیکن ملی پوش دارد که یکی از آنها کاپیتان تیم ملی ایران و هافبک پیشین اوساسونا، جواد نکونام است. دیگر نام بزرگ این باشگاه مهدی رحمتی است؛ دروازه بانی که 70 بازی ملی در کارنامه دارد و لیام ردی برای به دست آوردن پیراهن شماره یک باشگاه کار بسیار دشواری پیش رو خواهد داشت.

"جی لوید ساموئل"، بازیکن پیشین آستون ویلا به همراه دو بازیکن برزیلی دیگر به نام‌های "فابیو جانوآریو" و "رودریگو توسی" جزو دیگر نفرات سرشناس استقلال به شمار می‌آیند.

ردی امیدوار است که نسبت به "پل رید"، هافبک پیشین آدلاید یونایتد که فصل گذشته فقط پنج روز در مس سرچشمه دوام آورد وضعیت بهتری داشته باشد. رید اکنون به "ملبورن هارت" پیوسته است.

 
Similar threads

Similar threads

بالا