MBA

سعید مهدوی

عضو جدید
سلام دوستان
فکر می کنم خیلی از شما مایل به شرکت در رشته MBA باشید.براتون یک سایت معرفی می کنم که به نظرم می تواند مفید باشد.
www.mbaforum.ir

امیدوارم براتون مفید باشد.شما اگر چیزی درباره این رشته می دونید بگید
 

شادی نیازی

عضو جدید
MBA

سلام
ممنو از اینکه به فکر همه هستید.به نظرم خیلی از مهندسین صنایع در این رشته شرکت می کنند.امیدوارم اگر کسی اطلاعاتی در این زمینه دارد عنوان کند چون رشته بسیار جالبی است که الان میتوان به بحث درباره ان پرداخت.من به شدت به این موضوع علاقه مند هستم
با تشکر
 

مریم راد

عضو جدید
کاربر ممتاز
اطلاعاتی درباره MBA

اطلاعاتی درباره MBA

ضرورت و اهميت MBA
__________________________
توسعه كشور و ارتقاء استاندارد زندگي در آن مستلزم بهبود و ارتقاء كيفيت مديريت در سازمانهاي اقتصادي و اجتماعي است. با بهبود مديريت است كه ميتوان بهره وري را افزايش داد و از ظرفيت ها و امكانات موجود كالا و خدمات بيشتري را توليد نمود و ظرفيت هاي زيادتري را بوجود آورد.
بهبود مديريت نيز مستلزم آگاهي و تسلط به دانش مديريت است. امروزه مديريت به عنوان يكي از شاخه هاي معرفت بشري پيشرفت زيادي نموده است و آموزش و تحقيق در زمينه آن گسترش فراواني يافته است . باتوجه به اهميت مديريت در رشد و ارتقاء سازمانها و جوامع، نظامهاي آموزش عالي كشورها آموزش و تحقيق در حوزه مديريت را از نظر كيفي و كمي به سرعت توسعه داده اند.
يكي از زمينه هاي بارز توسعه آموزش مديريت ايجاد رشته كارشناسي ارشد مديريت سازمان (MBA) در كشورهاي مختلف جهان است. اين رشته به سرعت نخست در امريكا و كشورهاي صنعتي و سپس در كشورهاي در حال توسعه موفق، گسترش يافته است .
همانطوريكه قبلا" ذكر شد، فارغ التحصيلان دوره هاي كارشناسي و مخصوصا" فارغ التحصيلان دوره هاي فني و مهندسي وارد اين دوره شده و در يك آموزش فشرده و پركار به فراگيري دانش و فنون مديريت مي پردازند. تركيب دانش تخصصي دوره كارشناسي و آگاهي و تسلط به دانش و فنون مديريت در دوره كارشناسي ارشد، از فارغ التحصيلان اين دوره مديران كارآمد و مؤثري ميسازد كه در افزايش كارآئي و رشد سازمانهاي اقتصادي - اجتماعي تأثير بسزايي دارند. به خاطر كسب همين توانائي هاست كه در سه دهه اخير دوره هاي MBA در كشورهاي مختلف جهان به سرعت گسترش يافته و تنها در كشور آمريكا حدود 700 موسسه آموزش عالي دوره MBA ارائه ميدهند.
اگر مي خواهيد خود را قانع کنيد که چرا بايد MBA را انتخاب کنيد، کار دشواري نخواهيد داشت. جايگاه MBA در دنياي امروز امکان ادامه تحصيل در برترين دانشگاههاي داخل و خارج را در اختيار شما قرار خواهد داد. در صورتي که زمينه شغلي مد نظر شما باشد، با توجه به اينکه اين رشته بسيار نوپاست و با استقبال شديد سازمانها نيز مواجه شده است مي توان بازار کار بکر و دست نخورده اي براي آن در نظر داشت، هرچند در آمريکا علي رغم سابقه 80 ساله هنوز بازار کار بسيار وسيعي در اختيار فارغ التحصيلان قرار دارد. در ايران نيز آمارهاي فعلي نشان از تضمين شغل در آينده دارد. MBA قابليتهاي شما را وراي تخصصي که اکنون داريد توسعه خواهد داد و شما را به شخصي مبدل خواهد کرد که هيچ سازماني قادرنخواهد بود به راحتي از روي تخصص شما عبور کند . اين نکته که قادر هستيد MBA را به عنوان رشته دوم همراه با رشته اصلي خود امتحان دهيد نيز قابل توجه است. هرچند MBA ارزشي وراي رشته هاي تخصصي و فني در دنياي امروز دارد.
ادامه دارد...
بنده هم قصد شرکت در این رشته را دارم.امیدارم اگر اطلاعاتی دارید ارائه بدهید


"بر گرفته از سایت ماهان"
 

سعید مهدوی

عضو جدید
سلام و تشکر

سلام و تشکر

سلام خانم راد

خیلی خوشحالم که رشته های دیگر هم به این تالار توجه دارند.امیدوارم اگر اطلاعات جدیدی داشتید در تالار بگذارید.البته در مورد رشته صنایع هم میتوانید اطلاعات زیادی بدست بیاورید.
منتظر ادامه مطالب شما هستیم.
 

just in time

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
در مورد MBA

در مورد MBA

باسلام
رشته MBA یه رشته بسیار ساده و به شدت پیچیده است ، تعداد گرایش هاش حدود 11 است و تقریبا همه جدید هم هستند:
1- عمومی
2- فناوری اطلاعات
3- بازاریابی
4- تجارت
5- مدیریت منابع انسانی
6- کارآفرینی
7- مدیریت استراتژیک
8- اقتصاد مدیریت
9- مدیریت پروژه
10- مدیریت اجرایی (EMBA)
11- فناوری
بچه ها اونقدر این رشته متنوعه که واقعا نمیشه دو تا فیلد رو یاد گرفت.
اگه سوال دیگه هم داشتید بپرسید.
 

mojtabanba3106

عضو جدید
هفت روزه مدرک MBA بگیرید
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
linux مدیریت اجرایی ( MBA ) تکنيک های مديريتی 2

Similar threads

بالا