۲۸ تیر سالگرد هامون سینمای ایران

shayan133

عضو جدید
کاربر ممتاز
خسرو شکیبایی (زاده ۷ فروردین ۱۳۲۳ تهران - درگذشت ۲۸ تیر ۱۳۸۷ ساعت ۴ صبح در بیمارستان پارسیان تهران به دلیل سرطان کبد و نارسایی قلبی[SUP][۱][/SUP][SUP][۲][/SUP]) بازیگر معروف سینمای ایران بود. او تحصیلاتش را در رشتهٔ بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران به پایان برد. تا پیش از انقلاب فقط در عرصه تئاتر فعالیت داشت و فعالیت حرفه‌ای در عرصه سینما را با بازی در فیلم «خط قرمز» (مسعود کیمیایی - ۱۳۶۱) آغاز کرد. او در نزدیک به ۴۰ فیلم سینمایی بازی کرد. بازی در نقش حمید هامون در فیلم هامون ساختهٔ داریوش مهرجویی یکی از ماندگارترین نقش‌هایی است که ایفا کرده‌است.
او علاوه بر هنرنمایی در نقش آفرینی سینما و تئاتر و تلویزیون، برخی از سروده‌های فروغ فرخزاد، سهراب سپهری، سید علی صالحی و محمدرضا عبدالملکیان را به صورت دکلمه اجرا کرده بود.
در پی این رویداد، محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران[SUP][۷][/SUP] غلامعلی حداد عادل[SUP][۸][/SUP] رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و عزت‌الله ضرغامی[SUP][۹][/SUP] رئیس سازمان صدا و سیما پیام تسلیت صادر کردند، همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام تسلیت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران را در مراسم تشییع پیکر «خسرو شکیبایی» اعلام داشت.[SUP][۱۰][/SUP]
 

sara23

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
هنر پیشه ی مورد علاقه م بود

روحش شاد و یادش گرامی
 

Similar threads

بالا