كل كل فوتبالی

كل كل فوتبالی


  • مجموع رای دهندگان
    968

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جباری عددی نبوده و نیست. ایکاش که بیاد بازی کنه. به هر حال تو برد اس اس ها تاثیری نداره. منشاء برد اس اس ها از یه جای دیگه است. حیف که من همه اعتمادم رو به این تیم از دست دادم. رقیب ما اگه فوتبالی میبرد خیلی عالی میشد. لعنت خدا بر هر چی میز و زیر میزیه. یه دلخوشی داشتیم که اونم بر باد رفت.
 

pesare abidell

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خبر بد اینکه مجتبی جباری احتمالا داربیو از دست میده
قرمزا برن حال کنن

داداش هر چی خدا بخواد همون میشه.
اگه قرار باشه ببریم مجتبی باشه یا نباشه میبریم
بر عکسش هم هست..
در کل هر چه پیش آید خوش آید..
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
و بشنويد كلامي از خود عروس

و بشنويد كلامي از خود عروس



Posted on February 1, 2012 by Aydin Kasaei
1. ابتدا يكي از بندهاي مطلب قبلي، را دوباره بخوانيد:
و كلامي هم از ديگر مادران عروس: “بو دو كي واردي”!
درست است كه در روي كاغذ 3 امتياز تيراختور به استقلال اهدا شد، و لطمات ديگري همچون محروميت و مصدوميت سه بازيكنان كليدي دامنگير تيراختور شد تا راه رسيدن به قهرماني قدري پر پيچ و خمتر شود، ولي اينكه هزينهها و عواقب اين سه امتياز براي استقلال بسيار بيشتر از فوايد آن بود. به قول يكي از دوستان هيچ چيزي به اندازه اين ناداوري علني و آشكار نمي توانست به خوبي پته باشگاه استقلال را بر روي آب بريزد و مي بينيم كه در اين دو سه روز چه جو رواني سنگيني عليه اين باشگاه به وجود آمده؛ به طوري كه تقريبا نمي توان هيچ رسانهاي پيدا كرد كه لااقل در اين جريان از استقلال دفاع بكند. البته طبيعي است عكس اين جريان تيراختور هم به سود تيراختور است، و گويا رسانههايي كه بناچار طرف تيراختور را گرفتهاند، كمي نگران شدهاند!! مثلا سايت عصرايران حتي در يك نظرسنجي با سوال “آيا به نظر شما، اراده ای مخفی در کار است تا تراکتورسازی تبریز قهرمان لیگ برتر نشود؟”، كه در آن 60 درصد از قريب 5300 شركت كننده آن جواب بله دادند، مظلوميت تيراختور را تاييد كرد. اما بلافاصله با مقاله سخني با تماشاگران تبريزي، قصد طبيعي و موجه جلوه دادن اشتباهات عجيب و غريب داوران را دارد و در يك مقايسه مع الفارق با اشتباه داور بازي آلمان و انگليس در جام جهاني 2010، درخواست كوتاه آمدن طرفداران ميليوني را دارد! و كسي نيست كه بگويد اگر در جام جهاني 1966 اشتباهي به سود انگليس شد، بر عكسش هم در سال 2010 به نفع آلمان تكرار شد و آنجا اشتباهات متعادل است، و اين در حالي است كه اينجا تا به حال، حتي يك استثنا نديدهايم!! جالب است كه در مقاله مزبور آمده:
“اگر آذری زبان(!) های ایرانی، به هویت آذری(!) – ایرانی – شیعی – سالمی خود غرهاند، پسندیده است که منش بزرگوارانه فابیو کاپلو و شاگردانش را در این ” روزهای تلخ تراکتور ” در پیش گیرند و بدانند که پیروزی در یک مسابقه فوتبال، همه چیز نیست که برای از دست رفتنش، بخواهیم همه چیز را زیر پا بگذاریم.”
اين قبول! ولي اگر چنين است، چرا به خاطر سه امتياز بازي فوتبال به خاطر تيم تاج سر فدراسيون، قلب هفتاد هزار جمعيت عاشق را كه در آن سوز و سرما، آن همه مرارت را تحمل مي كنند، جريحهدار مي كنيد؟ اين وضعيت چرا بايد يكطرفه باشد؟ خود چرا فابيو كاپلو نمي شويد؟!
و از سويي ديگر يك مادر عروس ديگر پيدا مي شود، به نام سايت گل كه در يك به اصطلاح يادداشت ويژه، براي طرفداران تيراختور به مسؤولان تيراختور كه اين بار به خوبي و بنا به ميل طرفداران از تيراختور دفاع مي كنند فتوا صادر مي كنند كه آتش خشم هوادار، آب مي خواهد نه هيزم! و با دادن صفت “سادهدل”، و ضمن اهانت به ميليونها هوادار پرشور، آگاه و باشعور، در يك تقلاي عبث، مي خواهد اين را القا كند كه ساكت باشيد، بو دور كي واردي!
—​
2. اين هم دو مادر جديد ديگر: “با تبریز، تراکتور و هوادارانش چه باید کرد؟“و “هميشه شعبان؛ يك بار هم رمضان“!! خطابه قيم مآبانه، گستاخانه و غير ورزشي اول كه نبايد به آن پاسخي داد؛ تشويقهاي پر شور و حضور هميشگي هواداران تيراختور، گؤرر!
اما مورد به ظاهر ورزشي دوم، مي خواهد پيروزي ارزاني شده توسط داور به استقلال را، با تحليل فني توجيه كرده و بگويد كه حتي اگر داور شاهكار نمي كرد، باز هم استقلال مي برد:
“شنيدههاي (!) ما حاكي از آن است كه تراكتورسازي در اين ديدار فقط 207 پاس داده كه 128 پاس آن سالم بوده است. آمار بسيار ضعيفي به نظر مي رسد. در نقطه مقابل آبيپوشان بالاي 320 پاس سالم رد و بدل كردهاند. استقلاليها در يك صحنه 25 پاس سالم رد و بدل كردند كه اگر اشتباهات زنجيروار كيانوش رحمتي نبود، اين آمار بهتر هم ميشد. پس مالكيت توپ هم به شكل قابل توجهي در اختيار استقلال بوده و به گواه آمار اگر پنالتي هم براي استقلال گرفته نميشد، اين تيم شايسته پيروزي در اين ميدان بود. شاگردان قلعهنوعي در طول نود دقيقه حتي يك موقعيت مناسب گلزني را هم ايجاد نكردند كه مدعي باشند اگر داور آن پنالتي را نميگرفت ما پيروز ميدان ميشديم.
تراكتورسازي در يكي از ضعيفترين بازيهاي فصل خود شكست خورد و باخت در چنين ديداري امري طبيعي است.”
نمي خواهد به اين آقايي كه بازي را طبق شنيدهها(!) تحليل كرده، حرف كارلوس كوييروش را در مورد عدم شناخت درست از بازي جوانمردانه، تمارض دراوزهبان استقلال، و اينكه فخرالديني نبايد در آن لحظه با وجود موقعيت مسلم گلزني، توپ را به بيرون مي انداخت، تكرار كنيم؛ همين بس كه واضح است، وقتي تيم ده نفره مي شود، براي دقايقي، تا زماني كه تعويضهايي لازم جهت پر كردن مدافع اخراج شده صورت گيرد، تيم يازده نفره (+ داور!) مقابل صاحب توپ و ميدان خواهدشد؛ هر چند كه از دقيقه 60 به بعد عملا تيراختور ده نفره صاحب توپ و ميدان شد و در نتيجه استقلال جهت حفظ نتيجه به بازي تخريبي روي آورد كه دو تعويض به خاطر تبعات تكلهاي وحشيانه بازيكنان استقلال انجام شد. آشوبي هم در پانزده دقيقه آخر بازي، به خاطر خطاي ساموئل نمي توانست بدود، و به خاطر سه تعويض انجام شده، عملا 9 نفره شده بود! اين شخص كه مي گويد تيراختور حتي يك موقعيت مسلم گلزني نداشت، چرا سخني از خطايي كه در دقيقه 60، توسط ميثم حسيني روي محسن حسيني انجام شد و تركي هم پنالتي نگرفت، چرا صحبتي نمي كند؟!!​
—​
3. و حال، بشنويد كلامي از خود عروس
شايد موثق نباشد؛ ولي سلطان رسانههاي زرد در فضاي مجازي، يعني سايت گل، گويا خيلي پيگير احوال جناب تركي بوده و مي خواسته با او مصاحبهاي ترتيب دهد كه به دليل ممنوعيت مصاحبه داوران، او فقط دو جمله جواب داده:
حرف نميزنم! چرا وقتي خوب قضاوت ميكنيم سراغ ما را نميگيريد؟
اشتباهات سريالي مشکوک در داوري بازي تيراختور و استقلال

مي توان خطاب به تركي گفت قضاوت خوب، ندارد اما بد و افتضاح دارد. عادلانه قضاوت كردن وظيفهاست؛ مگر تو بازيكني كه مي گويي خوب كار كردهام. با توجه به اينكه اين روزها بازار طنز هم در مورد نحوه قضاوت محسن تركي داغ است، مي توان گفت اگر قضاوت هم سنخ بازي كردن باشد، احتمالا افرادي سراغ تركي را گرفتهاند تا به قول احسان حاج صفي بازي را به بهترين شكل ممكن درآورد. تركي هم كه اصولا نبايد عاشق چشم و ابروي استقلال باشد؛ و ديوانه هم نيست به خاطر عشق استقلال جلوي 70,000 طرفدار استثنايي تيراختور، خود را به گيجي و نديدن و كوري و كري بزند و با آبروي خود براي هميشه بازي كند. اگر عده اي مي خواهند، باخت تيراختور را با دلايل فني توجيه بكنند ولي جاهايي مثل سايت جهان ورزش هم هست كه خطاهاي داوري در بازي تيراختور-استقلال را اشتباهاتي سريالي و مشكوك بداند. مسؤولان تيراختور مي خواهند فيلم بازي را به كنفدراسيون آسيا و فيفا بفرستند. آنها دنبال تكرار بازي هستند. اما همانطور كه در سطور فوق هم اشاره شد، به نظر مي رسد دامن فساد شايد متوجه شخص تركي نيست و پاي باشگاه استقلال هم در ميان است. نبايد فقط به تكرار بازي بسنده كرد.
در ايتاليا و تركيه و كره جنوبي مي دانيم كه چه اتفاقي افتاده؛ باشگاههايي كه در فساد سهيم بودهاند به شدت مجازات شدهاند
.
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
دو خط موازی به هم نمی‌رسند مگر ولی فقیه بخواهد!

* آخرین مَزَنده برای داوران :
- هر پنالتی 1 میلیون تومن
- هر اخراج 500 هزار تومن
- هر خطا 134 هزار تومن
- هر آفساید کمک هزینه برای سفر به ... تمامی این قیمت ها تایید شده و البته هزینه های بیمه و ایاب و ذهاب جداگانه میباشد.



دربی ۴۹ در روز جمعه مورخ ۹ دی 1379 برگزار شد.۲۳ میلیون تومان آن موقع به شرکت واحد آسیب وارد شد و چند راننده مورد ضرب و شتم قرار گرفتند...
عصر ایران ورزشی- دربی ۴۹ در روز جمعه مورخ ۹ ۱۰ ۱۳۷۹ برگزار شد. مهدی هاشمی نسب بازیکنی که ۴ گل حساس رو با لباس قرمز به استقلال زده بود حالا باید مقابل تیم سابقش بازی میکرد. بیشتر نگاهها به او بود. جنگ روانی که پرسپولیسی ها برای او درست کرده بودند کاملا محسوس بود. استقلال آمده بود تا به پنج سال ناکامی خودش مقابل پرسپولیس پایان بده.آن موقع اکثر بازیکنان تیم ملی یا لژیونر بودند یا از سرخابی تیم ملی ایران در بازی های آسیایی ۲۰۰۰ لبنان پر از حاشیه بود تا اینکه این حاشیه ها مانند کوه آتشفشانی در دربی ۴۹ ظاهر شدند.....


اولین کارت زرد بازی در دقیقه ۳ به افشین پیروانی که مثلا یکی از بازیکنان با اخلاق لیگ هم بود داده شد! اینرا دیگر خدا میداند که بازیکنان در طول ۹۰ دقیقه چه بهم میگفتند اما از برخوردهایشان پیدا بود که بازی چندان بیخشونتی در پیش نیست.....

پرسپولیس توسط گل رهبری فرد از نقطه پنالتی بازهم از استقلال جلو میافتد.

استقلال بعد ازدریافت گل بلافاصله آتش زیر خاکسترش شعله ور شده و روی ضربه نوازی از گوشه زمین بازی رو در دقیقه 67 به تساوی میکشونه. اولین درگیری رسمی در دقیقه ۷۵ بوقوع میپیونده. یدال...اکبری آسیب میبینه و چند نفر با یکدیگر در گیر میشوند...که در ادامه تعدادی از اعضای نیمکت درون زمین میریزند! بهرحال جو در این لحظه ملتهب بنظر میاد.....



بازی از سر گرفته میشه...در دقیقه ۸۲ پاس اکبری به نیکبخت میرسه و او توپ رو سانتر میکنه...پرواز هاشمی نسب و ضربه سر او .... استقلال بعد ۵ سال از پرسپولیس جلو میافته.

نتیجه ۲-۱

اما همه در کف این گل بودند که کریمی روی اشتباه خط دفاع گل تساوی رو میزنه.....

بعد از دقیقه ۹۰ توپی برای پایان رافت فرستاده میشه که برومند اون رو جمع میکنه و به میانه میدان میفرسته تلویزیون در اون لحظه میانه میدان رو نشون میده ناگهان بطرف دروازه استقلال برمیگرده و مشت برومند به رافت رو نشون میده. بازی متوقف میشه....داور کره ای برومند رو اخراج میکنه.



درست چند ثانیه مونده بود به پایان این دیدار که نوازی با استیلی حرفش میشه ولی یکی از بازیکنان پرسپولیس میانجی میشه تا دعوا شدیدتر نشه.

سوت پایان بازی بصدا در میاد.



نوازی و استیلی بجان هم میافتند. عدده ای از بازیکنان مثل دین محمدی، نیکبخت، علی کریمی و افشین پیروانی برای جلوگیری وارد معرکه میشوند اما آنطرفتر فرزاد مجیدی، مهدی تارتار ، علی سامره ، بهروز رهبری فرد آتش دعوا را بر افروخته تر میکنند. جو استادیوم بشدت ملتهب شده بود اما تماشاگران افراطی دو تیم کار را به کوچه و خیابان هم میرسانند که عواقبش:

۲۳ میلیون تومان آن موقع به شرکت واحد آسیب وارد شد...و چند راننده مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. طوری که شرکت واحد برای تنبیه اعلام کرد که همین اتوبوس های صدمه دیده را از این به بعد برای حمل نقل فوتبالی ها استفاده خواهد کرد....


محرومین:

محمد نوازی 1 سال

پرویز برومند 1 سال

حمید استیلی ۹ ماه

ناصر ابراهیمی مربی وقت پیروزی 6 ماه

مهدی تارتار 6 ماه

بهروز رهبری فرد 4 ماه

ولی صالح نیا مربی بدنساز استقلال 2 ماه

علی سامره و فرزاد مجیدی هر کدام دو هفته
 

IMDB

عضو جدید
کاربر ممتاز
جباری عددی نبوده و نیست. ایکاش که بیاد بازی کنه. به هر حال تو برد اس اس ها تاثیری نداره. منشاء برد اس اس ها از یه جای دیگه است. حیف که من همه اعتمادم رو به این تیم از دست دادم. رقیب ما اگه فوتبالی میبرد خیلی عالی میشد. لعنت خدا بر هر چی میز و زیر میزیه. یه دلخوشی داشتیم که اونم بر باد رفت.

بعله...
فقط نمیدونم چرا مربیتون نگرانه شماره 8 مون بود!
 

ddrraaggoonn

عضو جدید
جباری عددی نبوده و نیست. ایکاش که بیاد بازی کنه. به هر حال تو برد اس اس ها تاثیری نداره. منشاء برد اس اس ها از یه جای دیگه است. حیف که من همه اعتمادم رو به این تیم از دست دادم. رقیب ما اگه فوتبالی میبرد خیلی عالی میشد. لعنت خدا بر هر چی میز و زیر میزیه. یه دلخوشی داشتیم که اونم بر باد رفت.
شما هم اصلا عددی نیستی که بیای بگی..................
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
حتما همتون نظرسنجی برنامه نود رو دیدن که راجع به نتیجه استقلال - پرسپولیس بود و استقلال با 46 درصد اول شد!
هفته پیش همین نظرسنجی راجع به بازی استقلال - تراکتورسازی بود که تراکتور با 46 درصد اول شد..
اون موقع خیلی ها و از جمله عادل خان گفتن که خیلی از پرسپولیسی ها به تراکتور رای دادن..که تراکتور جلو افتاده.
حال سوال من اینجاست که اگه پرسپولیسی ها باعث بیشتر شدن درصد ما شدند چرا خودشون جلو استقلال کم آوردند؟؟!!!

یادت نره...
35میلیون تورک = حامی تراختور
 

IMDB

عضو جدید
کاربر ممتاز
هاشميان ومحمد از ليست پرسپوليس خط خوردند


با تشخيص دنيزلي دو بازيکن پرسپوليس از ليست 18 نفره اين تيم خط خوردند.


پس از تمرین امروز، دنیزلی نام دو بازیکن را از لیست ۱۸ نفره پرسپولیس خط زد.

وحید هاشمیان و علیرضا محمد نفراتی بودند که دنیزلی روی نام آنها قلم قرمز کشید اما با تصمیم سرمربی پرسپولیس غلامرضا رضایی که مصدوم است و مشخص نیست به دربی می‌رسد یا خیر به اردو رفت.
پرسپولیس و استقلال ساعت ۱۸ فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.
 

IMDB

عضو جدید
کاربر ممتاز
مجتبي جباري در اردوي پيش از بازي با پرسپوليس


پزشک تيم فوتبال استقلال گفت: کادر فني از مجتبي جباري در اردوي پيش از بازي با پرسپوليس استفاده مي‌کند.


اکبر رضایی درباره آخرین وضعیت مجتبی جباری، گفت: در عکسی که جباری از زانوی خود گرفته متوجه شدیم مشکل او کشیدگی رباط نیست بلکه کشیدگی در عناصر داخلی مفاصل و تا حدودی مینیسک دارد.
وی افزود: جباری درد داشت و ما با درمان‌هایی که آغاز کردیم این درد را کنترل کردیم و قرار است نظر ۳ متخصص دیگر را بپرسیم. فقط این را می‌گویم که جباری همراه تیم در اردو شرکت می‌کند و استفاده از او در دربی به شرایط زانویش و نظر کادر فنی استقلال باز می‌گردد.
دربی 74 ساعت 18 فردا برگزار می‌شود.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
.
اگه قرار باشه ببریم مجتبی باشه یا نباشه میبریم
..
فدراسیون و داورها که قول دادن شما ببرید. قرار دیگه ای هم بجز اینا باشه من یکی بی خبرم. حتی بدون بازی هم قرار هست شما ببرید. کارتون درست بوده. نود میبینمتون.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
استقلال چه با جباری چه بدون جباری بازم میبره ولی حالا شانسشون میگه کمتر گل میخورند:w11:
همینطوره. جباری که بزرگتر از فدراسیون و داور ها که نیست؟ شما ختما میبرید با اینهمه هزینه ای که کردید.
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
1.جباری
2.خسرو حیدری
3.ساموئل
4.فرهاد(که دیگه نیست)
اینا نیستن فرداااااااااااااا.....
ولی بازهم استقلال میزنه
 

h@med_1

عضو جدید
کاربر ممتاز
1.جباری
2.خسرو حیدری
3.ساموئل
4.فرهاد(که دیگه نیست)
اینا نیستن فرداااااااااااااا.....
ولی بازهم استقلال میزنه

آندرانیک هم یادت رفت داداش

هرچی خدا بخواد همون میشه
امیدوارم سومین قرمز متوالی رو هم به کمک خدا ببریم بعد فولاد خوزستان و اون تیمه که طرفداراش (که طاقت باخت و ندارن) به صندلی های ورزشگاه خودشونم رحم نکردن
 

...scream...

عضو جدید
کاربر ممتاز
آندرانیک هم یادت رفت داداش

هرچی خدا بخواد همون میشه
امیدوارم سومین قرمز متوالی رو هم به کمک خدا ببریم بعد فولاد خوزستان و اون تیمه که طرفداراش (که طاقت باخت و ندارن) به صندلی های ورزشگاه خودشونم رحم نکردن
آندرانیک که فروردین میااااد....واقعا خیلی بد شد....
به امید خدااااااااااااااا برد
 

rfa_65

عضو جدید
کاربر ممتاز
انگار باره اولمونه باختیم

معلومه باید بالا سرت باشم که هی یاد آوری کنم

این طرفدار پارسال بعد باخت 3-1 به سپاهان
120 هزار نفر علاوه بر تشویق تیم خودی تیم میهمان رو هم تشویق کرد مهندس


آندرانیک هم یادت رفت داداش

هرچی خدا بخواد همون میشه
امیدوارم سومین قرمز متوالی رو هم به کمک خدا ببریم بعد فولاد خوزستان و اون تیمه که طرفداراش (که طاقت باخت و ندارن) به صندلی های ورزشگاه خودشونم رحم نکردن

آیا دستهای پشت پرده وجود دارد ؟
لکه سیاه پاک نمی شود

آقایان درد این است که شما این کاره نیستید چون فوتبالی نیستید و از دل ورزش بیرون نیامده اید، کار باید به دست کاردان باشد، خاک خورده های ورزش با کمترین بضاعت مالی در کنج خانه ها خاک می خورند. آقایان ادعا می کنند که مدیریت داشتن شرط اول انتخاب است خوب بفرمایید با مدیریت شما ما به کجا رسیدیم؟ در راه رسیدن به جام جهانی فوتبال حذف شدیم ، آقایان نتایج امروز در تاریخ ثبت می شود ، اگر می خواهید به فوتبال کمک کنید محترما همه مسولان فوتبال با یک استعفا دست جمعی شجاعت خود را نشان دهید.
کد خبر: ۲۲۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۳


سرویس ورزشی ـ بیست و سومین هفته از یازدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاههای کشور، عصر یکشنبه، با انجام 9 بازی به پایان رسید که در پایان، استقلال با سه امتیاز باد آورده روی اشتباه مسلم ترکی داور مسابقه در دیدار برابر تراکتورسازی در صدر جدول باقی ماند . سوت سوال برانگیز و یکطرفه محسن ترکی برای اهالی فوتبال قابل هضم نبود. اگر اشتباه فاحش ترکی نبود، نتیجه بازی طور دیگری رقم میخورد، شاید همین اشتباه مانع قهرمانی تیم شایسته تراکتور شود؛ اما ... و.

به گزارش «تابناک»، البته بی تردید استقلال هم چند بار از ناحیه داوری ضربه خورده است ولی در دیدارهای حساس و سرنوشت ساز و حیثیتی همیشه اشتباه داوری بسود استقلال رقم خورده است ؟ که در نوع خود کم نظیر است . این مسائل موجب شده است که ناخودآگاه یک حس بد بینی نزد هواداران فوتبال بوجود آورد که آیا فدراسیون استقلالی ست ویا از این تیم حمایت می کند ؟ البته همه از رابطه نزدیک مدیر آبی ها ها با کفاشیان آگاهند و...و...


هنوز مدت زمان زیادی نیست که از حرفهای عزیزالله محمدی، رئیس سازمان لیگ برتر در خصوص تغییر برنامه هفته شانزدهم رقابتهای لیگ برتر به منظور جلو انداختن دیدار تیمهای استقلال و پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی میگذرد. وی گفت پیشتر در برنامهای به اسم "چشم انداز" مشخص کرده بودند که این دیدار میبایست در این زمان انجام میشده و اعتراض پرسپولیسیها مبنی بر اینکه پس چرا این سازمان برنامه بازیهای لیگ را اعلام کرده را بیاساس خواندند!


ولی سازمان لیگ در تصمیمی عجیب، فینال جام حذفی را به دهه سوم اسفندماه موکول کرده و دلیل آن را برگزاری منظم بازیهای لیگ عنوان کرده است! اکنون مسئله اینجاست که مگر سازمانی به غیر از سازمان لیگ در کار برنامه ریزی دخل و تصرف دارد که این برنامهها اینچنین دچار دگرگونی میشوند؟ یعنی در واقع باید گفت چنانچه تقویم مشخص باشد دیگر دلیلی وجود ندارد که رقابتها این همه دستخوش تغییر شود. ضمن اینکه فینال جام حذفی در مقطع فعلی و از آنجا که یکی از نمایندگان ایران در رقابتهای لیگ قهرمانان سال آینده مشخص میشود، از هر دیداری پراهمیتتر است...

آقایان ما درد این است که شما این کاره نیستید چون فوتبالی نیستید و از دل ورزش بیرون نیامده اید ، کار باید به دست کاردان باشد ، خاک خورده های ورزش با کمترین بضاعت مالی در کنج خانه ها خاک می خورند ..
آقایان ادعا می کنند که مدیریت داشتن شرط اول انتخاب است خوب بفرمایید با مدیریت شما ما به کجا رسیدیم ؟ در راه رسیدن به جام جهانی فوتبال حذف شدیم ، در همه رده های سنی به لطف مدیریت شما دوستان در آسیا هم محروم شدیم و فقط حذف شدیم و طبق معمول وعده 4 سال بعد را می دهیم ؟


آقایان نتایج امروز در تاریخ ثبت می شود ، محترما همه مسولان فوتبال با یک استعفا دست جمعی شجاعت خود را نشان دهید . امروز حتی نوجوانان ما هم بخاطر علاقه به فوتبال به زیبایی بازیها را تجزیه و تحلیل می کنند ، وقتی آقای ترکی پنالتی ندیده شده را پنالتی اعلام میکند و آشکارا موجب حق کشی تیم مدعی قهرمانی می شود و در کنار آن همین آقای ترکی در دربی 70 پنالتی واضح روی غلامرضا رضایی مهاجم پرسپولیس را که توسط دروازه بان استقلال درو شده را نادیده می گیرد و...این قضایا چه چیزی را می رساند ؟


بس است این قدر با شعور مردم بازی نکنید . وقتی قرار است آقای ترکی چشم بسته پنالتی بگیرد و از آن طرف آقای قهرمانی دو پنالتی آشکار را بسود پرسپولیس نادیده بگیرد اصلا چرا از این داوران استفاده می کنید ؟ لااقل از داوران جوان استفاده کنید که اگر اشتباهی رخ داد شبهه ای در کار نباشد .. اصلا چرا در بازیهای حساس از داوران خارجی استفاده نمی کنید .


در دربی شصت و نهمین دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید که برای دومین بازی متوالی شهرآورد تهران یک برنده داشت و این بار فرهاد مجیدی در دقیقه 91 آبی پوشان را به پیروزی رساند. در نیمه اول این بازی پرسپولیس در دقیقه 7 روی ضربه محمد نوری به گل رسید اما مسعود مرادی در تایید پرچم مرتضی کریمی این گل را به اشتباه آفساید اعلام کرد!؟


در دربی 70 در دقیقه 76 در یک صحنه تک به تک محمد محمدی دروازه بان استقلال غلامرضارضایی را درو کرد و به نظر اکثر کارشناسان این حرکت پنالتی واضح بود ولی داوربازی محسن ترکی!؟ از این خطا به سادگی گذشت !؟


الحمدولاه ما کسی را داریم که تمام اتفاقات ریز و درشت تاریخ فوتبال را ثبت کرده و در صورت لزوم در مواقع خاص منتشر می کند .
در ضمن دوست خوبم حبيب چرندابى (در مجله دنیای ورزش ) مطلبی در روزنامه ابرار نوشته که خواندن آن خالی از لطف نیست .
تركى، تراكتورسازى و هوادارانش را گرياند /اشتباهات داورى براى تراكتورسازى تا كى؟!


سال ۱۳۸۵ بود، تراكتورسازى با فرشاد پيوس در رأس كادرفنى و مديريت ملاحى در كوران مسابقات ليگ دسته اول باشگاه هاى ايران با نتايج مطلوب خود را به مرحله پلى آف و صعود به ليگ برتر رسانيد. شيرين فراز كرمانشاه با مربيگرى فراز كمالوند ميهمان تراكتورسازى تبريز در مرحله رفت و ورزشگاه يادگار امام(ره) شد. تبريز با قضاوت محسن تركى بود و بيش از 70هزارنفر براى حمايت و تشويق تيم سرخپوشان تبريز به ورزشگاه آمده بودند و درحالى كه تراكتورسازى سوار بر بازى و مستحق پيروزى بود به يكباره محسن تركى در يك برخورد معمولى و در حالت غيرمتعادل به سود شيرين فراز و به ضرر تراكتورسازى اعلام پنالتى كرد و عملاً شيرازه كار گروهى تراكتورسازى و آرامش سكوها را به هم ريخت و ورزشگاه از شرايط عادى خود خارج شد و حرف و حديث فراوان در رسانه ها درخصوص اعلام خطاى ناعادلانه توسط تركى انعكاس گسترده پيدا كرد كه مساوى در كرمانشاه حكم به عدم صعود تراكتورسازى به ليگ برتر داد.


ذهنيت دوستداران تراكتورسازى از محسن تركى، مشكلات به وجود آمده در ديدار رفت تراكتورسازى با استقلال در ليگ دهم و ورزشگاه يادگار امام با قضاوت تركى و نتيجه 1 - 1 مساوى كه با اعتراض تراكتورسازان مبنى بر ناديده شدن دو گل مسلم ميزبان تبعاتى را به دنبال داشت كه قصد بازگشايى آن پرونده در اين مطلب را نداريم.


تراكتورسازى - استقلال، بازهم جنجال
يكشنبه نهم بهمن ۱۳۹۰ بازهم تراكتورسازى و استقلال باقضاوت محسن تركى در ورزشگاه يادگار امام شهر تبريز و آن هم در حضور قريب به ۷۰هزارنفر به هم رسيدند. تراكتورسازى كه در طول ۳ سال حضور خود در ليگ برتر هرگز مقابل استقلال، باخت را تجربه نكرده بود و همواره با پيروزى و يا مساوى سد راه آبى پوشان پايتخت شده بودند، اين بار نيز با تداعى برد شيرين ۲- ۳ ورزشگاه آزادى در دور رفت و همچنين انگيزه مضاعف تكيه بر صدرنشينى ليگ يازدهم با هواداران پرشور خود مقابل استقلال صف آرايى كرد. اشتباهات مداوم تركى و اوج آن در دقيقه ۴۳ در اعلام پنالتى نادرست، عاملى شد تا بار ديگر ورزشگاه يادگار امام شهر تبريز از حالت عادى خارج و مسابقه با شروع تماشايى و پايانى زشت و ناپسند خاتمه يابد. گريه پسربچه ۸ ساله به نام سبحان رحيمى كه به همراه برادر بزرگتر خود به ورزشگاه آمده بود و باوجود سردى هوا و نشستن روى برف سكوها زارزار مى گريست،



گروه كثيرى را نيز به تأسف و گريه واداشت كه اين مسأله مى تواند يكى از علل به وجود آمدن ناهنجارى ها در ورزشگاه ها و يا اجتماع بر اثر اشتباهات فاحش داوران و آن هم ناشى از چيدمان داوران از سوى كميته داوران فدراسيون فوتبال باشد. البته بايد به اين مسأله نيز اذعان كرد كه تماشاگران و دوستداران تراكتورسازى اگرچه به تيم و شهر خود عشق مى ورزند و علاقه دارند اما نبايد اجازه دهند كه تعدادى تماشاگرنما اين چنين به سرمايه ملى خودمان در ورزشگاه ها خساراتى را وارد كنند و با شكستن صندلى ها و پرتاب آنان به پيست ورزشگاه مشكلاتى را به وجود آورند. جان كلام اينكه، ديروز تبريز كاملاً از چند اشتباه مسلم محسن تركى كه درمجموع به باخت تراكتورسازى انجاميد، غمگين بود و در تمامى ادارات، اماكن عمومى، اتوبوس ها، صحبت از ناداورى ها بر عليه تراكتورسازى بود و در اين خصوص به صحبت هاى محمدحسين جعفرى مديرعامل باشگاه تراكتورسازى مى پردازيم.


چه کسی پاسخگوست ؟


مديرعامل باشگاه تراكتورسازى با صداى كاملاً گرفته و غمى سنگين بر دوش درخصوص ديدار تراكتورسازى با استقلال چنين گفت: فوتبال تراكتورسازى با شرايط خاص هر بازى و براى پيروزى و دستيابى به هر ۳ امتياز و درنهايت دسترسى به آرزوهاى انبوه هواداران خود مقابل حريفان قرار مى گيرد. سردار جعفرى افزود: باوجود مشكلات فراوان در بدنه باشگاه، به لطف كادر فنى پرتلاش، بازيكنان متعصب و بى ادعا و به ويژه به عشق و علاقه دوستداران پرشمار كه همواره در گرما و سرما ياور ما بوده و هستند، تيمى را آماده و روانه ميدان مى كنيم اما چنين اشتباهات مسلم، تصميمات كدخدامنشى و به دور از انصاف و شخصيت و شأن داورى باعث مى شود تا شاهد اتفاقات زشت در اماكن ورزشى باشيم و بايد در اين خصوص كميته داورى و شخص آقاى محسن تركى پاسخگو باشند. وى يادآور شد، ما در طول فصل جارى حداقل ۱۰ امتياز به دليل اشتباهات داورى از دست داده ايم و هر بار نيز به حق قانونى خود اعتراض كرديم با توبيخ و تنبيه، جريمه روبه رو شده و محكوم گشته ايم. جعفرى اضافه كرد، تا كى بايد ناظر و شاهد عملكرد پراشتباه داورى باشيم، تا كى در ميادين ما حيثيت داورى زير سؤال خواهد رفت و عدالت و جوانمردى زير پا گذاشته خواهد شد، آقايان و مسئولان كميته داورى فدراسيون بياييد و به خاطر رشد و پويايى فوتبال كشورمان از سمت و مسئوليت خود استعفاء بدهيد و اين چنين با احساسات مردم و به ويژه جوانان پرشور به دليل اشتباهات خود بازى نكنيد. وى گفت:


هرچند كه بعد از اشتباهات مسلم آقاى تركى در ورزشگاه يادگار امام تبريز و قربانى شدن تراكتورسازى، شخص آقاى تاج بابنده تماس گرفته و از داورى تركى شديداً انتقاد مى كردند اما اين مسأله و اعتراف ها هرگز التيامى بر زخم هاى عميق و احساسات انبوه هواداران تراكتورسازى نمى تواند باشد و وقت آن رسيده كه كميته داوران استعفاء داده و بيشتر از اين مردم غيرتمند آذرى را آزرده نكنند. جعفرى در پايان افزود: ما اعتراض قانونى خود را طى امروز و فردا به فدراسيون اعلام مى كنيم و اگر رسيدگى نشود براى احقاق حقوق خود شكوائيه اى براى كنفدراسيون فوتبال قاره آسيا تنظيم خواهيم كرد و حتى اگر كميته داوران بخواهد در زمين از ما انتقام بگيرد، اين كار را خواهم كرد.


[h=2]و بشنويد كلامي از خود عروس[/h]


Posted on February 1, 2012 by Aydin Kasaei
1. ابتدا يكي از بندهاي مطلب قبلي، را دوباره بخوانيد:
و كلامي هم از ديگر مادران عروس: “بو دو كي واردي”!
درست است كه در روي كاغذ 3 امتياز تيراختور به استقلال اهدا شد، و لطمات ديگري همچون محروميت و مصدوميت سه بازيكنان كليدي دامنگير تيراختور شد تا راه رسيدن به قهرماني قدري پر پيچ و خمتر شود، ولي اينكه هزينهها و عواقب اين سه امتياز براي استقلال بسيار بيشتر از فوايد آن بود. به قول يكي از دوستان هيچ چيزي به اندازه اين ناداوري علني و آشكار نمي توانست به خوبي پته باشگاه استقلال را بر روي آب بريزد و مي بينيم كه در اين دو سه روز چه جو رواني سنگيني عليه اين باشگاه به وجود آمده؛ به طوري كه تقريبا نمي توان هيچ رسانهاي پيدا كرد كه لااقل در اين جريان از استقلال دفاع بكند. البته طبيعي است عكس اين جريان تيراختور هم به سود تيراختور است، و گويا رسانههايي كه بناچار طرف تيراختور را گرفتهاند، كمي نگران شدهاند!! مثلا سايت عصرايران حتي در يك نظرسنجي با سوال “آيا به نظر شما، اراده ای مخفی در کار است تا تراکتورسازی تبریز قهرمان لیگ برتر نشود؟”، كه در آن 60 درصد از قريب 5300 شركت كننده آن جواب بله دادند، مظلوميت تيراختور را تاييد كرد. اما بلافاصله با مقاله سخني با تماشاگران تبريزي، قصد طبيعي و موجه جلوه دادن اشتباهات عجيب و غريب داوران را دارد و در يك مقايسه مع الفارق با اشتباه داور بازي آلمان و انگليس در جام جهاني 2010، درخواست كوتاه آمدن طرفداران ميليوني را دارد! و كسي نيست كه بگويد اگر در جام جهاني 1966 اشتباهي به سود انگليس شد، بر عكسش هم در سال 2010 به نفع آلمان تكرار شد و آنجا اشتباهات متعادل است، و اين در حالي است كه اينجا تا به حال، حتي يك استثنا نديدهايم!! جالب است كه در مقاله مزبور آمده:
“اگر آذری زبان(!) های ایرانی، به هویت آذری(!) – ایرانی – شیعی – سالمی خود غرهاند، پسندیده است که منش بزرگوارانه فابیو کاپلو و شاگردانش را در این ” روزهای تلخ تراکتور ” در پیش گیرند و بدانند که پیروزی در یک مسابقه فوتبال، همه چیز نیست که برای از دست رفتنش، بخواهیم همه چیز را زیر پا بگذاریم.”
اين قبول! ولي اگر چنين است، چرا به خاطر سه امتياز بازي فوتبال به خاطر تيم تاج سر فدراسيون، قلب هفتاد هزار جمعيت عاشق را كه در آن سوز و سرما، آن همه مرارت را تحمل مي كنند، جريحهدار مي كنيد؟ اين وضعيت چرا بايد يكطرفه باشد؟ خود چرا فابيو كاپلو نمي شويد؟!
و از سويي ديگر يك مادر عروس ديگر پيدا مي شود، به نام سايت گل كه در يك به اصطلاح يادداشت ويژه، براي طرفداران تيراختور به مسؤولان تيراختور كه اين بار به خوبي و بنا به ميل طرفداران از تيراختور دفاع مي كنند فتوا صادر مي كنند كه آتش خشم هوادار، آب مي خواهد نه هيزم! و با دادن صفت “سادهدل”، و ضمن اهانت به ميليونها هوادار پرشور، آگاه و باشعور، در يك تقلاي عبث، مي خواهد اين را القا كند كه ساكت باشيد، بو دور كي واردي!
—​
2. اين هم دو مادر جديد ديگر: “با تبریز، تراکتور و هوادارانش چه باید کرد؟“و “هميشه شعبان؛ يك بار هم رمضان“!! خطابه قيم مآبانه، گستاخانه و غير ورزشي اول كه نبايد به آن پاسخي داد؛ تشويقهاي پر شور و حضور هميشگي هواداران تيراختور، گؤرر!
اما مورد به ظاهر ورزشي دوم، مي خواهد پيروزي ارزاني شده توسط داور به استقلال را، با تحليل فني توجيه كرده و بگويد كه حتي اگر داور شاهكار نمي كرد، باز هم استقلال مي برد:
“شنيدههاي (!) ما حاكي از آن است كه تراكتورسازي در اين ديدار فقط 207 پاس داده كه 128 پاس آن سالم بوده است. آمار بسيار ضعيفي به نظر مي رسد. در نقطه مقابل آبيپوشان بالاي 320 پاس سالم رد و بدل كردهاند. استقلاليها در يك صحنه 25 پاس سالم رد و بدل كردند كه اگر اشتباهات زنجيروار كيانوش رحمتي نبود، اين آمار بهتر هم ميشد. پس مالكيت توپ هم به شكل قابل توجهي در اختيار استقلال بوده و به گواه آمار اگر پنالتي هم براي استقلال گرفته نميشد، اين تيم شايسته پيروزي در اين ميدان بود. شاگردان قلعهنوعي در طول نود دقيقه حتي يك موقعيت مناسب گلزني را هم ايجاد نكردند كه مدعي باشند اگر داور آن پنالتي را نميگرفت ما پيروز ميدان ميشديم.
تراكتورسازي در يكي از ضعيفترين بازيهاي فصل خود شكست خورد و باخت در چنين ديداري امري طبيعي است.”
نمي خواهد به اين آقايي كه بازي را طبق شنيدهها(!) تحليل كرده، حرف كارلوس كوييروش را در مورد عدم شناخت درست از بازي جوانمردانه، تمارض دراوزهبان استقلال، و اينكه فخرالديني نبايد در آن لحظه با وجود موقعيت مسلم گلزني، توپ را به بيرون مي انداخت، تكرار كنيم؛ همين بس كه واضح است، وقتي تيم ده نفره مي شود، براي دقايقي، تا زماني كه تعويضهايي لازم جهت پر كردن مدافع اخراج شده صورت گيرد، تيم يازده نفره (+ داور!) مقابل صاحب توپ و ميدان خواهدشد؛ هر چند كه از دقيقه 60 به بعد عملا تيراختور ده نفره صاحب توپ و ميدان شد و در نتيجه استقلال جهت حفظ نتيجه به بازي تخريبي روي آورد كه دو تعويض به خاطر تبعات تكلهاي وحشيانه بازيكنان استقلال انجام شد. آشوبي هم در پانزده دقيقه آخر بازي، به خاطر خطاي ساموئل نمي توانست بدود، و به خاطر سه تعويض انجام شده، عملا 9 نفره شده بود! اين شخص كه مي گويد تيراختور حتي يك موقعيت مسلم گلزني نداشت، چرا سخني از خطايي كه در دقيقه 60، توسط ميثم حسيني روي محسن حسيني انجام شد و تركي هم پنالتي نگرفت، چرا صحبتي نمي كند؟!!​
—​
3. و حال، بشنويد كلامي از خود عروس
شايد موثق نباشد؛ ولي سلطان رسانههاي زرد در فضاي مجازي، يعني سايت گل، گويا خيلي پيگير احوال جناب تركي بوده و مي خواسته با او مصاحبهاي ترتيب دهد كه به دليل ممنوعيت مصاحبه داوران، او فقط دو جمله جواب داده:
حرف نميزنم! چرا وقتي خوب قضاوت ميكنيم سراغ ما را نميگيريد؟
اشتباهات سريالي مشکوک در داوري بازي تيراختور و استقلال

مي توان خطاب به تركي گفت قضاوت خوب، ندارد اما بد و افتضاح دارد. عادلانه قضاوت كردن وظيفهاست؛ مگر تو بازيكني كه مي گويي خوب كار كردهام. با توجه به اينكه اين روزها بازار طنز هم در مورد نحوه قضاوت محسن تركي داغ است، مي توان گفت اگر قضاوت هم سنخ بازي كردن باشد، احتمالا افرادي سراغ تركي را گرفتهاند تا به قول احسان حاج صفي بازي را به بهترين شكل ممكن درآورد. تركي هم كه اصولا نبايد عاشق چشم و ابروي استقلال باشد؛ و ديوانه هم نيست به خاطر عشق استقلال جلوي 70,000 طرفدار استثنايي تيراختور، خود را به گيجي و نديدن و كوري و كري بزند و با آبروي خود براي هميشه بازي كند. اگر عده اي مي خواهند، باخت تيراختور را با دلايل فني توجيه بكنند ولي جاهايي مثل سايت جهان ورزش هم هست كه خطاهاي داوري در بازي تيراختور-استقلال را اشتباهاتي سريالي و مشكوك بداند. مسؤولان تيراختور مي خواهند فيلم بازي را به كنفدراسيون آسيا و فيفا بفرستند. آنها دنبال تكرار بازي هستند. اما همانطور كه در سطور فوق هم اشاره شد، به نظر مي رسد دامن فساد شايد متوجه شخص تركي نيست و پاي باشگاه استقلال هم در ميان است. نبايد فقط به تكرار بازي بسنده كرد.
در ايتاليا و تركيه و كره جنوبي مي دانيم كه چه اتفاقي افتاده؛ باشگاههايي كه در فساد سهيم بودهاند به شدت مجازات شدهاند
.
 
بالا