ویژه تبرید

butterfly_سبز

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
سلام به همه
در این تاپیک هر چی که در مورد سیستمهای تبرید ، سیکل تبرید ، یخچالها ، فریزرها و ... میدونین به اشتراک بذارین تا همه مهندسینی که با این شاخه از سیالات سروکار بیشتری دارند از اطلاعات یکدیگر بهره مند شوند.
 

butterfly_سبز

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
NANO SILVER

NANO SILVER

تکنولوژی نانو سیلور چنیست که به عنوان مکمل در صنایع مختلف به کار میرود. در این فناوری از ترکیبات نیترات نقره در بدنه و یا متریال استفاده میگردد. در صنایع برودتی استفاده از این فناوری به علت خاصیت آنتی باکتریال و همچنین عدم عرق کردن شیشه ها (مثلا در یخچال های صنعتی) با اقبال روز افزون روبرو است.
 

پیوست ها

  • Nano_in_construction2.pdf
    559.2 کیلوبایت · بازدیدها: 0

butterfly_سبز

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
باز هم نانو سیلور

باز هم نانو سیلور

فکر کنم درباره این تکنولوژی که اخیرا در سیستمهای تهویه مطبوع نیز به طور گسترده استفاده میگردد ،مطالعه فایل ضمیمه بد نباشد.;)
 

پیوست ها

  • نانو سیلورها.doc
    30 کیلوبایت · بازدیدها: 0

rika2

عضو جدید
دوستان عزیز اگه میشه در مورد سردخانه و وسایل خانگی با مبرد آمونیاک مطلب بزارید ... با تشکر
 

rika2

عضو جدید
دوستان عزیز اگه مطلبی در مورد سیکلهای تبرید تراکمی به زبان فارسی دارید کمکم کنید تشکر....
 

rika2

عضو جدید
پایان نامه : سردخانه 170 تن تبرید در شهرستان مشهد

پایان نامه : سردخانه 170 تن تبرید در شهرستان مشهد

پایان نامه :

موضوع :
سردخانه 170 تن تبرید در شهرستان مشهد....

این پایان نامه خودمه ، میتونه کمکتون کنه.....

فهرست اون رو گذاشتم اگه کسی خواست میتونم بهش کمک کنم.....
 

پیوست ها

  • fehrest.doc
    25.7 کیلوبایت · بازدیدها: 0

fluid2008

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام.من دنبال مطلبی در مورد مبردها هستم.آیا میتوانید کمکم کنید؟
 

8611143

عضو جدید
دوستان در مورد تفاوت سيكل تبريد تراكمي و جذبي اطلاعات مي خواستم..............
 

haj.rasul

عضو جدید
درخواست کمک درباره تجهیزات و چگونگی عملکرد فشرده سازی و گاز اکسیژن و مایع کردن گاز اکسیژن

درخواست کمک درباره تجهیزات و چگونگی عملکرد فشرده سازی و گاز اکسیژن و مایع کردن گاز اکسیژن

سلام.دوستان اگه کسی اطلاعاتی در این باره داره (تجهیزات و چگونگی عملکرد فشرده سازی و گاز اکسیژن و مایع کردن گاز اکسیژن) لطفا بهم کمک کنه اگه در قالب یک مقاله باشه خیلی بهتره ممنون و متشکر:confused::(
 

aref shams

عضو جدید
سلام / دوستان من مدتی هست که در شرکت عقاب در حال پژوهش بر روی سیکل سرمایش و گرمایش اتوبوس های اسکانیا هستم. حتما در انتهای کار نتایج رو به صورت فایل PDF برای دانلود همه میگذارم
ولی به یک سوال برخوردم - لطفا راهنمایی کنید

در اتوبوس های شهری اسکانیا از کمپرسور 4سیلندر استفاده شده و قطر لوله مکش ( لوله ای که از خروجی اواپراتور به ورودی کمپرسور وصل میشود ) 35cm است ولیکن در اتوبوس های بین شهری از کمپرسور 6 سیلندر استفاده گشته و لوله مکش آن شامل 2 لوله , هرکدام به قطر 22cm است
لازم به ذکر است که طول لوله مکش حدودا 5m است

حال سوال :‌ چرا در اتوبوس های بین شهری از دو تا لوله 22 استفاده شده ؟؟ چرا از یک لوله مثلا به قطر 44cm استفاده نشده است ؟

ممنون
 

shakhta

عضو جدید
FK_240.jpg

معمولا از این نوع کمپرسور ها که ساخت شرکت بوک می باشد بر روی کولر های اتوبوس ها استفاده می شود . یک ورودی و یک خروجی دارد . حالا شما میفرمایید که دو لوله ساکشن وارد کمپرسور شده !!!!! اگر عکسی از کمپرسور تهیه کنید بیشتر راهنمایی خواهم کرد
 

haj.rasul

عضو جدید
من دنبال هر مطلبی درباره اکسیژن مایع می گردم
بیشتر مدنظرم چگونگی تبدیل اکسیژن به مایع و تجهیژات تبدیل و نگهداری و ذخیره سازی اونه و بالاخره هرچی درباره اکسیژن مایع باشه
یه دنیا ممنون میشم کمکم کنید
بابا یکی جواب ماهم بده لطفا:cry::confused::(
 

reza_11804

عضو جدید
باسلام به همه اعضای فعال و مهندسین عزیز
من رشته کاردانیم تاسیسات بوده و کارشناسیو حرارت سیالات خوندم
من علاقه زیادی به رشته تبرید دارم میخواستم بدونم واسه ادامه تحصیل در مقطع ارشد و بالاتر دانشگاه تو ایران وجود داره؟اگه آره کدوم دانشگاه اگه هم نداره چطوری میتونم خارج از کشور این رشته رو ادامه بدم؟
 

naser_mechanic

عضو جدید
یخچال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یخچال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سلام دوستان. میخاستم بدونم چند نوع یخچال داریم و مزایا ومعایب هر کدام چیست؟ واینکه مورد استفاده هر کدام کجاست؟ با تشکر
 

MoldTech

عضو جدید
مشاهده پیوست 62031

معمولا از این نوع کمپرسور ها که ساخت شرکت بوک می باشد بر روی کولر های اتوبوس ها استفاده می شود . یک ورودی و یک خروجی دارد . حالا شما میفرمایید که دو لوله ساکشن وارد کمپرسور شده !!!!! اگر عکسی از کمپرسور تهیه کنید بیشتر راهنمایی خواهم کرد

معمولا در سیستم های تبرید برای برگشت روغن در بارهای متغیر ( و بالطبع سرعتهای مختلف مبرد)، استفاده از دو لوله مکش چندان عجیب نیست. من دقیقا مدار تبرید اتوبوس ها را ندیدم اگر جزئیات بیشتری بگذارید شاید بتوانم کمک کنم
 

alireza jalali

عضو جدید
سلام به همه
کسی جواب سوالهای داخل کتاب اصول تبرید و طراحی سردخانه از حاجی سقطی داره یا میتونه راهنمایی کنه از کجا میشه حل المسائل این کتابو تهیه کرد
ممنون میشم
 

Similar threads

بالا