خدا چگونه بوجود آمد؟

وضعیت
موضوع بسته شده است.

بارون

کاربر فعال
اين پرسش كه هر پديده و موجودي نياز به خالق دارد در مورد

موجوداتي است كه سابقه نيستی و عدم داشته باشد براي

بوجود آمدن نياز به خالق دارد ولي خداوند تبارك و تعالي كه پديده

نيست و موجودي نيست كه سابقه نيستي و عدم داشته باشد تا

نياز به خالق ديگر داشته باشد بدون شك خالق خداوند هم باز

خودش بايد نياز به يك خالق ديگري قبل از خودش داشته باشد

و باز خالق دوم هم بايد خالق سوم داشته باشد و اين تسلسل

است كه در نظر همگان باطل است...
 

ricardo

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
فکر کردن به این موضوع هیچ فایده ای نداره ، انسان در حدی نیست که بخواد به این چیزا فکر کنه !!!!!!
 
  • Like
واکنش ها: a30r

apasai

عضو جدید
فکر کردن به این موضوع هیچ فایده ای نداره ، انسان در حدی نیست که بخواد به این چیزا فکر کنه !!!!!!
آره انسان مثل گاومیشه!!!!! هر چی آخوند ها گفتن باید گوش کنن!!! حالا چه آخوند مسیحی(کشیش) چه آخوند شیعه، چه آخوند یهودی (خاخام )......... حق پرسش ممنوع !!!
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
آره انسان مثل گاومیشه!!!!! هر چی آخوند ها گفتن باید گوش کنن!!! حالا چه آخوند مسیحی(کشیش) چه آخوند شیعه، چه آخوند یهودی (خاخام )......... حق پرسش ممنوع !!!

شما خودتو ناراحت نکن دوست من :w24::w24:
این بنده خدا قصد بدی نداشت که .. شما اینجوری میشی

در مورد استارتر هم خوب بود ولی خداوند هم موجود می باشد
ولی خوب وجودیت او حقیقی است و قائم به خود نه به وجودی دیگر
 
  • Like
واکنش ها: a30r

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آره انسان مثل گاومیشه!!!!! هر چی آخوند ها گفتن باید گوش کنن!!! حالا چه آخوند مسیحی(کشیش) چه آخوند شیعه، چه آخوند یهودی (خاخام )......... حق پرسش ممنوع !!!
البته اون گاومیشه که جز حرف خودش حرف کسی رو قبول نمیکنه:gol:
 

آتشگاه

عضو جدید
البته اون گاومیشه که جز حرف خودش حرف کسی رو قبول نمیکنه:gol:
من با حرف شما موافقم
البته گاومیش اصلی کسیه که بدون منطق و پرسش و تحقیق حرف خودش و دیگران رو قبول کنه و دنباله روشون باشه
البته کلا دور از گاومیش چون بعضی از آدما از گاومیش هم نفهم ترند
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من با حرف شما موافقم
البته گاومیش اصلی کسیه که بدون منطق و پرسش و تحقیق حرف خودش و دیگران رو قبول کنه و دنباله روشون باشه
البته کلا دور از گاومیش چون بعضی از آدما از گاومیش هم نفهم ترند
تشکر نداشتم:gol:
 

apasai

عضو جدید
و بشر خدا را آفرید



  • بشر طی قرون متمادی ، نه تنها بر سایر حیوانات روی زمین برتری خود را به ثبوت رساند ،بلکه طبیعت و جلوه های گوناگون آن را نیز مقهور خود کرد. به اختراعات و اکتشافات شگرفی نائل آمد. ذرات اتم را شکافت و بر روی کره ماه که اجداد او روزگاری دراز آن را خدای خود می پنداشتند، قدم نهاد. بی شک آنچه از ترقیات این «انسان عاقل» قرن بیستم دیده می شود ، تنها مقدمه ای است بر پیشرفت ها و اکتشافات بزرگتری که درآینده به آن ها دست خواهد یافت . ولی علیرغم همه ترقیات علمی و فنی و دست آورد های فلسفی در حل بسیاری از مبهمات و چند و چون زندگی ، بشر هنوز در زمینه اعتقادات دینی و باور های ماوراء طبیعه ، به ساده دلی اجداد خود ، که هزاران سال قبل در جنگل ها و غارها زندگی می کردند ، باقی مانده است. بشر اولیه از رابطه علت و معلول آگاه نبود. در رنج از گرما و سرما ، سوزش آفتاب و گرسنگی و بیماری ، تکیه گاهی می جست. با مغز ابتدایی خود، از هر چه درمخیله او می گذشت خدائی می ساخت و در برابر آنچه خود ساخته بود به زانو در می آمد. از گناهان خود طلب عفو می نمود و برای سلامتی و ازدیاد محصول ، قربانی ها تقدیم آن می کرد.

  • گذشت قرن ها در اصل و جوهر این پندار تغییر محسوسی نداده است. خدایان ساخته تصور بشر، اشکال و اسامی گوناگون به خود گرفته اند.محدوده عمل آن ها به تدریج وسعت یافته و به هیئت قادر متعال و مقدر کننده سرنوشت افراد بشر در آمده اند. ولی ماهیت و جوهر اصلی خدای ساخته اندیشه و دست انسان، به همان صورت نخستین باقی مانده است. بسیاری ازمعتقدات مردمی که در آستانه قرن بیست و یکم میلادی زندگی می کنند بر پایه باور های دینی و سنت های کهن مذهبی و احساسات تند و آتشینی بنا شده است که از اجداد ما به ارث باقی مانده و با منطق و عقل فرسنگ ها فاصله دارد. بشر از نظر معتقدات دینی ، هنوز در عصر معجزات زندگی می کند. باور این مطلب که خسوف و کسوف از معجزات الهی است و یا مردم عاد و ثمود، به مجازات گناهانی که مرتکب شده بودند ، به امر خدا یک شبه از صحنه ی گیتی محو شدند و بسیاری دیگر از این قبیل ، هنوز پایه اعتقادی دینی غالب مردم جهان ما را تشکیل می دهد. آنچه مانع بیداری مردم و تفکر و تعقل در ارزیابی معتقدات متعصبانه دینی و مذهبی است، در درجه اول حضور دائمی باورهای موروثی در کلیه شئون زندگی بشر است. از اولین سخنانی که مادران به نوزادان خود می آموزند، تا آخرین جملاتی که بر جنازه ی آنان تلقین می شود ، از نخستین درس هایی که اطفال در دبستان ها فرا می گیرند تا نمایشات و فیلم های تلویزیونی ، امواج ماهواره یی و حتی عبادت گاه هایی که به عنوان آثار تاریخی در ایام تعطیل و مسافرت ها از آن بازدید می شود، همه و همه اثر تلقینی خلسه آور و مخدر تدریجی خود را بر قوای دماغی و ضمیر باطن شخص باقی می گذارند و جهت اعتقادی او را تنها به یک سوی منحرف می نمایند .آنچه این دستگاه های تلقینی دینی را در طول عمر تقویت و تغذیه می نماید و آتش معابد را همیشه فروزان نگاه می دارد، کوشش بی حد مکتب داران دین و متولیان مذهبی است که منافع اقتصادی و دنیایی خود را در سکون معتقدات دینی و اشاعه باور های خرافی می دانند و آخرین توانایی خود را در پایداری و زنده نگهداشتن آن به کار می برند.
 

shahedeh

عضو جدید
آره انسان مثل گاومیشه!!!!! هر چی آخوند ها گفتن باید گوش کنن!!! حالا چه آخوند مسیحی(کشیش) چه آخوند شیعه، چه آخوند یهودی (خاخام )......... حق پرسش ممنوع !!!

اولا انسان گاو ميش نيست عزيز چه طرز حرف زدنه . دوما خدا موجود نيست و وجوده . سوما اينكه در ذات خدا بيش از حد تفحص نكنيد حرف قران حرف ائمه است اقاجون
 

shahedeh

عضو جدید
سخن در این است که آیا شناخت ذات خداوند ممکن است؟ از نظر عموم متکلمان و حکمای الهی شناخت ذات خداوند ممکن نیست و دلایل عقلی و نقلی بیانگر آن‏اند که شناسایی ذات خداوند نه تنها برای انسان، بلکه برای هیچ مخلوقی از مخلوقات خداوند ممکن نیست.
چکیده استدلال عقلی بر این مدعی آن است که ذات خداوند نامتناهی و مطلق است و سایر موجودات من جمله انسان همگی محدود و متناهی‏اند.
از سوی دیگر علم، شناخت و ادراک مستلزم نوعی احاطه‏ی علمی فاعل شناسا (مُدرِک یا عالم) بر متعلق شناسایی (مُدرَک یا معلوم) است و از آنجا که موجود محدود نمی‏تواند بر موجود نامحدود احاطه یابد ممکن نیست مخلوقات خداوند بر ذات او آگاهی یابند. بنابر این نه تنها کُنه ذات الهی برای ما ناشناخته است، بلکه اساساً چنین شناختی ممتنع به شمار می‏آید(1)
و لذا منع از مطالعه در باب ذات خداوند به خاطر عدم قدرت انسان در ورود در این ساحت است که در صورت ورود منجر به تحیّر و کفر او می‏گردد.
خلاصه سخن: با توجّه به این که درک کنه ذات خداوند محال و غیر ممکن است و تلاش در این زمینه چیزی جز حیرت و سرگردانی در پی ندارد، بزرگان دین ما را از این امر باز داشته و به جای آن ما را به تفکر در آثار وجودی خداوند و مطالعه نظام حاکم بر هستی دعوت کرده‏اند.
ذهن و ادراکات ذهنی انسان، خود یکی از موجودات است که محدود به حد و ماهیت خاصی است، از این رو احاطه آن بر کنه ذاتی - که وجود مطلق و نامحدود است - ممتنع و محال می‏باشد؛ زیرا هر آنچه که به اندیشه در آید حدی از حدود وجود مطلق است نه ذات وجود مطلق که حد و مرز ندارد.
پی نوشت ها:
1. ر.ک: سعیدی‏مهر محمد، آموزش کلام اسلامی، ج 1، ص 23، مرکز جهانی علوم اسلامی
 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
و با اسلحه حرف خودشو پیاده میکنه
نه دیگه گاومیش که اسلحه دست نمیگیره، گاومیش فقط حرف خودشو میزنه وسرشو زیر میندازه و میره، باهاش اگه جدی بحث کنی میذاره میره چون نمیتونه تحلیل درستی ارائه بده و کم میاره، گاو میشه دیگه، وقتی هم که کسی به حرفهاش توجه نکنه فکر میکنه دیگران نمی فهمند و فقط خودشه که خردش رو به کار گرفته و دیگران بی خردند، و یه لحظه در اینکه گاومیشه شک نمیکنه...
 

shahedeh

عضو جدید
قرآن كریم كه جامع ترین، دقیق ترین و رساترین تعریف ها را درباره خداوند متعال مطرح مى كند، خداوند سبحان را تنها از طریق اسما و صفات باز مى شناساند. قرآن كریم در پى آن است كه در حد توان، خداوند را به كامل ترین وجه از طریق اسما و صفاتش به انسان بشناساند. از دیدگاه قرآن، خداوند گشایش بخش و دانا (بقره/ 115) سریع ترین حسابگران، زنده و پاینده، (انعام/ 62، طه/ 111) والا، بزرگ و داراى حقیقت، (لقمان/ 30) صاحب شكوه و ارجمندى (الرحمن/ 27) و بى نیاز است (اخلاص/ 2).

از نظر قرآن، خداوند متعال است، (طه/ 114) یعنى، از هر چه در وهم ما آید، بالاتر است و هرگز ما نمى توانیم حقیقت او و جمال و جلال او را - آن گونه كه هست - در یابیم (انعام/ 100). خداوند، یكى است و جز او خدایى نیست (آل عمران/ 18) او یكتا و یگانه است (اخلاص/ 1، نحل/ 51). و هیچ چیز مثل و مانند او نیست (شورى/ 11).


او هیچ شریكى ندارد نه در آفرینش و سلطنت و نه در ربوبیت و نه در هیچ كمال دیگر. غیر از خداوند، هر كس نصیب و بهره اى از كمال دارد، از خدا وام گرفته است

در توحید به سند خود از امام موسى بن جعفر (ع) روایت كرده كه در خلال كلماتى كه در توحید ایراد فرموده چنین گفتند: بین خدا و خلقش غیر خود خلق حجابى نیست، پس اگر از خلق خود محجوب شده این محجوبیش مانند محجوب بودن مادیات بخاطر حائل شدن حائلى نیست، آرى، او از خلقش مستور است بدون سترى مستور، او بزرگ و شایسته بزرگى است و معبودى جز او نیست «التوحید ص 178 ح 12 ط تهران».


 

mostafanokhodian

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سخن در این است که آیا شناخت ذات خداوند ممکن است؟ از نظر عموم متکلمان و حکمای الهی شناخت ذات خداوند ممکن نیست و دلایل عقلی و نقلی بیانگر آن‏اند که شناسایی ذات خداوند نه تنها برای انسان، بلکه برای هیچ مخلوقی از مخلوقات خداوند ممکن نیست.
چکیده استدلال عقلی بر این مدعی آن است که ذات خداوند نامتناهی و مطلق است و سایر موجودات من جمله انسان همگی محدود و متناهی‏اند.
از سوی دیگر علم، شناخت و ادراک مستلزم نوعی احاطه‏ی علمی فاعل شناسا (مُدرِک یا عالم) بر متعلق شناسایی (مُدرَک یا معلوم) است و از آنجا که موجود محدود نمی‏تواند بر موجود نامحدود احاطه یابد ممکن نیست مخلوقات خداوند بر ذات او آگاهی یابند. بنابر این نه تنها کُنه ذات الهی برای ما ناشناخته است، بلکه اساساً چنین شناختی ممتنع به شمار می‏آید(1)
و لذا منع از مطالعه در باب ذات خداوند به خاطر عدم قدرت انسان در ورود در این ساحت است که در صورت ورود منجر به تحیّر و کفر او می‏گردد.
خلاصه سخن: با توجّه به این که درک کنه ذات خداوند محال و غیر ممکن است و تلاش در این زمینه چیزی جز حیرت و سرگردانی در پی ندارد، بزرگان دین ما را از این امر باز داشته و به جای آن ما را به تفکر در آثار وجودی خداوند و مطالعه نظام حاکم بر هستی دعوت کرده‏اند.
ذهن و ادراکات ذهنی انسان، خود یکی از موجودات است که محدود به حد و ماهیت خاصی است، از این رو احاطه آن بر کنه ذاتی - که وجود مطلق و نامحدود است - ممتنع و محال می‏باشد؛ زیرا هر آنچه که به اندیشه در آید حدی از حدود وجود مطلق است نه ذات وجود مطلق که حد و مرز ندارد.
پی نوشت ها:
1. ر.ک: سعیدی‏مهر محمد، آموزش کلام اسلامی، ج 1، ص 23، مرکز جهانی علوم اسلامی
:gol::gol::gol:
 

ساقي كوير

عضو جدید
آره انسان مثل گاومیشه!!!!! هر چی آخوند ها گفتن باید گوش کنن!!! حالا چه آخوند مسیحی(کشیش) چه آخوند شیعه، چه آخوند یهودی (خاخام )......... حق پرسش ممنوع !!!
پس اون عقلي كه داري به چه دردي ميخوره؟
خدا كه اينهمه تو قرآن گفته لعلكم يعقلون... برا تو گفته.
پس براچي به كوروش احترام ميذاري؟ اينجاهم بايد قانون اون رو اجرا كني و حق پرسش نداري.
 

apasai

عضو جدید
من تو این تالار پست نزده بودم !! انتقال داده شده به اینجا !!! من هرگز اینجا بحث نمیکنم چون مدیرش عصبی و زورگو مثل ....
 

apasai

عضو جدید
 

a30r

عضو جدید
کاربر ممتاز
این سوالها فقط باعث گمراهی بیشتر میشه نهایتم به شرک منجر میشه
 

afshin-18

عضو جدید
فکر کردن به این موضوع هیچ فایده ای نداره ، انسان در حدی نیست که بخواد به این چیزا فکر کنه !!!!!!
:w00:
آره انسان مثل گاومیشه!!!!! هر چی آخوند ها گفتن باید گوش کنن!!! حالا چه آخوند مسیحی(کشیش) چه آخوند شیعه، چه آخوند یهودی (خاخام )......... حق پرسش ممنوع !!!
حالا چرا عقده ای بازی درمیاری
حرفت کامل غلطه
اولا انسان گاو ميش نيست عزيز چه طرز حرف زدنه . دوما خدا موجود نيست و وجوده . سوما اينكه در ذات خدا بيش از حد تفحص نكنيد حرف قران حرف ائمه است اقاجون
منبعت؟
بعد این حرف غیر منطقی است
 

ricardo

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
آره انسان مثل گاومیشه!!!!! هر چی آخوند ها گفتن باید گوش کنن!!! حالا چه آخوند مسیحی(کشیش) چه آخوند شیعه، چه آخوند یهودی (خاخام )......... حق پرسش ممنوع !!!

:eek:

من که چیزی نگفتم .......:surprised:
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
نه دیگه گاومیش که اسلحه دست نمیگیره، گاومیش فقط حرف خودشو میزنه وسرشو زیر میندازه و میره، باهاش اگه جدی بحث کنی میذاره میره چون نمیتونه تحلیل درستی ارائه بده و کم میاره، گاو میشه دیگه، وقتی هم که کسی به حرفهاش توجه نکنه فکر میکنه دیگران نمی فهمند و فقط خودشه که خردش رو به کار گرفته و دیگران بی خردند، و یه لحظه در اینکه گاومیشه شک نمیکنه...
:gol::gol:

با اجازه ات من تعریف گاومیش رو تکمیل کنم
هر چند شما بسیار کارشناسانه گاومیش را معرفی کردید
گاومیش، حیوانی است از جنش گاو و با ویژگی های میش:eek::surprised:
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
من تو این تالار پست نزده بودم !! انتقال داده شده به اینجا !!! من هرگز اینجا بحث نمیکنم چون مدیرش عصبی و زورگو مثل ....


توهین اونم از نوع apasai
این رو به حساب شما بیاریم یا اخلاق کوروشتون
مطمئنا به کوروش نسبت نمی دهم
اینو گفتم تا دفعه بعد اگه کسی توهینی چیزی از یه بچه مسلمون شنید فورا به اعتقاداتش نچسبونه
;)
 

آتشگاه

عضو جدید
توهین اونم از نوع apasai
این رو به حساب شما بیاریم یا اخلاق کوروشتون
مطمئنا به کوروش نسبت نمی دهم
اینو گفتم تا دفعه بعد اگه کسی توهینی چیزی از یه بچه مسلمون شنید فورا به اعتقاداتش نچسبونه
;)
کورشتون ؟
مگه کورش شما نیست؟:eek:
 

salizadeniri

عضو جدید
کاربر ممتاز
واقعا که.
تاپیک پر شده از فحش و توهین.
خجالت اور نیست؟:mad:
 

ITDeveloper

عضو جدید
کاربر ممتاز
کورشتون ؟
مگه کورش شما نیست؟:eek:

دوست عزی
کوروش برای ایرانه
و ملت های ازاد
(اگر این تعاریفی که می کنند صحت داشته باشه دقت کنید گفتم اگر)
این دوستمون هر جا که بخواد از کوروش استفاده ابزاری می کنه
من هم گفتم یه نمونه از استفاده رو بهش گوش زد کنم و همینطور کسایی که تا یه توهینی از یه بچه مسلمون می شنوند می پرند وسط به اسلام و اعتقادات می چسبونند
وگرنه ما قصد جسارت به کوروش را نداشتیم و نداریم
گفتم که کوروش یک شخصیت استثنایی برای ایرانی ها است:gol:
 

sepehr_jun

عضو جدید
جالبه. ما اشرف مخلوقاتیم. فرشته ها در برابر ما سجده کردن. اما نمیتونیم از آفریدگارمون چیزی بدونیم؟ متاستفانه اگر ما به ذات هرچیزی نگاه میکردیم باهاش راحت تر کنار میومدیم. یکی گفت حرف پیامبر و ائمه هستش که راجع به خدا زیاد تفحص نکنید. منبع رو محبت کنید تا ماهم ببینیم؟

ما انسان ها هیچ چیزی برای نفهمیدن نذاشتیم. همه چیز رو میفهمیم. به شرطی که منطقی باشه. میان میگن که خدا از اول بوده. خب این اول از چه زمانیه؟ یا بهتره دهن خودشون رو ببندن کسانی که اطلاع ندارن یا اگر میدونن کامل توضیح بدن. این اول کی بوده - چطور بوده و چه شرایطی داشته.

میگن خدا انسان رو آفریده. یکم سرچ کنید. ببینید استخوان های اولین انسان های کشف شده بسیار شبیه میمون و گوریل هستن. اونا خودشون از سایر موجودات ناشات گرفتن

همه و همه و همه این دوگانگی ها مال اینه که هرکسی خدا رو اونجور که عشقش کشیده نقاشی کرده و به بقیه نمایش داده

والسلام
 

sutern

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
خداوند باعث شناخت ماست نسبت به تمام هستی. جالب است که بدانیم خداوند در هیچ جای قرآن دنیال اثبات چیستی خودش نیست! همه جا می گوید هوالله لا اله الا هو.. هو الله احد.. الله الصمد... خداوند را با ویژگی هایی که جزو ذات خداست می شناسیم نه با ذاتی که به صفاتی متصف است.. به خاطر همین است که فرموده اند: در ذات خدا فکر نکنید ولی در نشانه ها و نعمت هایی او فکر کنید. جالب است که حتی آنجایی که موسی تقاضا می کند که ذات خدا را ببیند ـ هرچند این تعبیر در حق یک پیامبر صحیح نیست اما انگار کسی می خواهد خدا را با دیدن او بشناسد ـ خداوند می گوید: ای موسی! این کوه را ببین اگر بر سر جای خود باقی ماند تو هم می توانی مرا ببینی و ناگهان کوه منفجر می شود و حضرت موسی غش می کند. چون تصورات مادی در ذهن ماست و ظواهر و آثار را می توانیم تجسم کنیم، اما در مورد خدا این گونه نیست. بنابراین باید آثار خدا را ببینیم تا به خودش پی ببریم.
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
موضوع بسته شده است.

Similar threads

بالا