نظرتون راجبه این که میگن دانشگاه آزادیا بیسوادن چیه؟

anishtain_bahosh

عضو جدید
با سلام :smile:
من تو صنعت کار کردم و با بچه های آزاد و سراسری هم زیاد سر و کار داشتم ( خودم آزادی ام ) اما باید بی غرض بگم که اگه بخوان معدل بگیری از آدما سواد تئوری بچه های سراسری عموماٌ بالاتر از آزادی هاست ( البته این امر مطلق نیست و گاهی وقتها برعکسش رو هم دیدم اما بصورت نادر !) اما تو عملی 60% به 40% بچه های آزادی معمولاٌ جلو ترند ، ( وقتی میگم عملی منظورم بلد بودن میکرو و انجام پروژه های دانشجویی نیست منظورم انجام و دید انجام پروژه صنعتی هست ) البته باز هم قطعی نیست و نمونه نادر معکوس توش پیدا میشه !

پ.ن: قبول کنید که تئوری و درسهای دانشگاه پایه مباحث عملی اند و تو کارهای صنعتی بلد بودن و یاد داشتن درسهای دانشگاه آدم رو خیلی جلو می ندازه چیزی که متاسفانه ما آزادی ها توش ضعیفیم


شاد باشید
سلام, با شما موافقم ممنون از نظر صادقانه و بی تعصبتون;)
 

anishtain_bahosh

عضو جدید
به نظر من راس میگن که دانشگاه آزادیا بیسوادن
چون واقعا بیسوادن
من در مورد دانشگاه های دیگه نظر نمیدم چون تا حالا اونجاها نبودم
به نظر من البته نظر شخصیمه الکی داریم زور بیخود میزنیم
اسمش گذاشتیم سواد
حالا جلو بقیه اشکال نداره ولی خداییش خودمونیم ما سواد داریم؟

نظرتون محترم اما بستگی به خود فرد هم داره و البته نظرات اطرافیانتون هم در شکل دادن به نظر شما احتمالا بی تاثیر نبوده که با طرح این موضوع سعی داریم کمی نطر جامعه رو تعدیل کنیم نسبت به این دید منفی که در جامعه نسبت به دانشگاه آراد وجود داره و مشابه با نظر شما دوست گرامیه!
موضوعی که وجود داره اینه که اگه این نطر درسته چرا این نوع دانشگاه رو تعطیلش نمی کنن و در وقت و هرینه این همه جوون و خانواده هاشون صرفه جویی نمی کنن؟؟؟:redface::cool:
 

anishtain_bahosh

عضو جدید
با سلام :smile:
با شما موافقم ، حقیقت تلخیه که باید قبولش کرد.
میگن دانشگاه آزاد قزوین توپه و علوم تحقیقات شریفه (!) و... خب باشه این چند تا دانشگاه توپ آزاد با چند تا دانشگاه مادر تخصصی تهران رو می ذاریم هم سطح (!) . بقیه دانشگاهها رو بررسی می کنیم . بایان ببینید از میون درخواستهایی که برای انجام پروژه توی این سایتها آنلاین گذاشته میشه ( مخصوصاً این اخر ترمی )چند درصد مربوط به آزادی ها و چند درصد مربوط به سراسری هاست ؟ ( عرف انجام پروژه اینه که اول ترم گرفته میشه ، تو طول ارم تکمیل میشه آخر ترم تحویل میشه ! اما تو دانشگاه ازاد معمولاٌ همه مراحل در فاز هفته آخر صور ت میگیره ) یه نگاهی به پروژه های فارغ التحصیلی دوستان در مقطع لیسانس آزاد و سراسری بندازید ببینید کدومشون پروژه ترند ؟ تو کلاس خودتون وقتی استاد از یک ساعت بیشتر درس میداد چند نفر میگفتند استاد خسته نبایشد ؟ یا وقتی استاد پروژه میداد داد پند نفر از همکلاسی هاتون در می اومد ( خر خونهای کلاس رو فاکتور بگیرید ) اینجوری میبینید که اکثر دوستان آزادی متاسفانه فقط عنوان لیسانس رو دارند .

به کی بگم من با مهندسهای الکترونیک دانشگاه آزادی مصاحبه کردم (هم خانم هم آقا ) که تعریف فیوز معمولی و ترانس 12 ولت رو نمی دونستند ؟!!!!!؟ در حالیکه با بچه های سراسری مصاحبه کردم حداقل این چیزها رو میدونستند !


حرف برای گفتن زیاده و حقیقت هم تلخه...


شاد باشید
سلام قبول دارید به نداشتن استادای دلسوز بر می گرده؟ که با حقوق اندک و با همون ذهنیتی که بقیه مردم هم نسبت به آزاد دارن میان سر کلاس و نتیجه همین فاجعه ای میشه که دانشجو فیوزو ترنسو......:cool:
 

anishtain_bahosh

عضو جدید
با عرض سلام خدمت تمام دوستان.
یک نفر تحت هر شرایطی میتونه به قله های موفقیت برسه،حالا بعضی وقتا با طی کردن یک جاده ی صاف میرسه بعضی وقت ها یک صخره هم تو راهش هست.اما چیزی که مهمه اینه که باید مرد راه باشی تا بتونی اونو طی کنی.
حالا بحث دانشگاه ها هم همینه.جو بعضی دانشگاه ها دانشجو را وادار میکنه درس بخونه در صورتی که بعضی دیگه اینطور نیست.منظور اینکه توی اون دانشگاه ها هم میشه موفق شد فقط زحمت بیشتری باید بکشی.چه توی آزاد چه توی دولتی هم دانشجوی با سواد هست هم بیسواد که این هم فقط به همت فرد ربط داره.
منتها تعدادی از دوستان انتظار دارن استاد درس رو بهشون تزریق کنه خودشون هم هیچ زحمتی نکشن که این محاله ربطی هم به دانشگاه نداره.
سلام تعبیر زیبایی بود ممنون;)
 

anishtain_bahosh

عضو جدید
متاسفانه ما از امکاناتی که داریم استفاده نمیکنیم و فقط دنبال امکاناتی هستیم که نداریم حالا اگه اونها رو هم داشتیم استفاده نمی کردیم.پس:
بیایید به جای اینکه افسوس چیز هایی که نداریم بخوریم از چیز هایی که داریم استفاده ی بهینه بکنیم
طرز دید و نگاهتون به همه مسایل همین گونه هس؟جالب و زیباس و مشابه من:D:):redface:
 

reza_1364

مدیر بازنشسته
به نظر من راس میگن که دانشگاه آزادیا بیسوادن
چون واقعا بیسوادن
من در مورد دانشگاه های دیگه نظر نمیدم چون تا حالا اونجاها نبودم
به نظر من البته نظر شخصیمه الکی داریم زور بیخود میزنیم
اسمش گذاشتیم سواد
حالا جلو بقیه اشکال نداره ولی خداییش خودمونیم ما سواد داریم؟
شما خودتون را با بقیه جمع نبندید
 

anishtain_bahosh

عضو جدید
دوستان در اینکه دانشگاه آزاد به اون اندازه که باید و شاید رو استاد سرمایه گذاری نمی کنه و به طیع در دانشجو انگیزه ای برای خوب درس خوندن ایجاد نمی کنه شک نیست خود من اساتیدم اکثرا دانشجوی دکترا بودند و استادان مشترک با دانشگاه های سراسری نیز آنگونه که در دانشگاه های دولتی وقت و انرژی برای تدریس و دانشجو می گذاشتند در آزاد نمی گداشتند و من این رو از مقایسه شنیده های دوستانم که با همان استاد در دانشگاه دولتی درس داشتند متوجه شدم و برایم بسیار گران بود که هم باید هزینه کرد و هم خود دانشجو جور استاد رو با درس خوندن مضاعف بکشه- اما باید قبول کنیم که اکثیرت تعیین کننده و معیار محک هستند وقتی اکثر دانشجویان آزاد معدل های پایین دارند و تمایل به کنسل کردن درس و کلاس و امتحان و ندادن امتحان میان ترم و تمزینات تحویلی......چه انتظاری باید داشت؟؟؟ من نمیگم همه اینجوری هستند-اما اکثریت اینگونه اند -و از طرفی برخورد های اجتماعی و تبعیضاتی که در جامعه بین مدرک آزاد و سراسری هست هم قابل تامله-چرا که شاهد بودم در یک استخدام کارفرما مدرک سراسری با معدل 14 رو به مدرک آزاد با معدل 18 ترجیح میده و این درد بزرگی است برای فارغ التحصیل آزاد-----شما دوست عزیز من که میگی قبل کنکور چی می خواستیم قطعا همه ما خواهان کسب علم همراه با مدرکی قابل احترام بودیم و هر کس بنا به دلایلی نتونسته در دانشگاه دولتی پذیرفته بشه و سر از آزاد در آورده اگر شما جای ما 4 سال خوب درس می خوندی و تمام مدت در مقایسه با دانشگاه های دولتی با ارزشی که شایسته یک فرد تحصیل کرده است مواجه نمی شدی چه حسی بهت دست میداد ما فارغ التحصیلان و دانشجویان دانشگاه آزاد خواهان مساواتیم بر حسب لیاقت فقط همین!!!!!!!!!
 

vitaminb12

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلا جمله ی مسخره ایه چه ازاد چه سراسری به خود دانشجو بستگی داره
 

afi.hssn

عضو جدید
سلام دادا من دانشگاه آزاد قائمشهر درس می خونم و الان با این ترم میشه 4 ترم که دارم رو پروژم کار میکنم کی گفته پروژه دانشگاه سراسریا پروژه تره یکی از دوستا خیلی حرف خوبی زد به آدمشربط داره نه به دانشگاش
 

anishtain_bahosh

عضو جدید
سلام دادا من دانشگاه آزاد قائمشهر درس می خونم و الان با این ترم میشه 4 ترم که دارم رو پروژم کار میکنم کی گفته پروژه دانشگاه سراسریا پروژه تره یکی از دوستا خیلی حرف خوبی زد به آدمشربط داره نه به دانشگاش
کسی اینجا عنوان کرده که "پروژه دانشگاه سراسریا پروژه تره"؟؟؟ به هر حال شما 4 سال کار کردید و بسط به همه نمی شه داد.
 

Shahram.OTF

عضو جدید
کاربر ممتاز
فقط یه چیزی میگم
اونایی که میگن دانشگاه آزاد بی سواد هست چرا در جواب دکتر جاسبی که گفت بین دانشگاهها مسابقه بذاریم!!! حاضر نشدن بیان وسط میدون!!!
اواخر 88 قرار بود همچین مسابقه ای برگزار بشه و دانشگاه بازنده تا حدودی محروم...( منبع نشریه سراسری پیک دانشگاه نیمه دوم بهمن 88)
 

B.R.Z

عضو جدید
چرته محضه..
همسر من دانشگاه آزاد درس خونده در شرفه ثبت اختراع کردن دستگاهیه که ساخته.
من سراسری خوندم ولی از بس دانشگاه های سراسری سختگیری میکنن و نمره واسشون مهمه که خلاقیت و ابتکارو از دانشجو میگرن و به دانشجو فرصت نمیدن که یه کم فراتر از رشتش یاد بگیره.
 

parisa_mns

عضو جدید
چه دانشگاه آزاد و چه سراسری، آدم تا رو یک موضوعی متمرکز کار نکنه هیچ چیزی گیرش نمیاد، الان من هرقدر هم درس خونده باشم تا وقتی از اطلاعاتم به صورت عملی استفاده نکنم یادشون نمیگیرم! به نظر من همه چیز کاربردیه.
 

ghazaliii

عضو جدید
ما كه تو دانشگاهمون خدايي واقعا سخت ميگيرن و سوادمونم خوبه
البته به خود دانشجوهم بستگي داره نه فقط دانشگاه
هر كي خواسته اين مقهيسه را بكنه كه دانشگاه سراسري را بالا ببره سخت اشتباه كرده
بره ببينه عيب كار خودش كجاست
 

anishtain_bahosh

عضو جدید
این روزها این فکر بیش از همه ناراحتم میکنه که چرا با وجود این همه عاشق علم امکانات باید به گونه ای محدود باشه که به جای اینکه زمان رو به مباحثه علمی اختصاص بدیم به ناچار باید صرف اثبات کارا بودن یا نبودن دانشگاه کنیم....از هم دلخور شویم....و با حرف هامون همدیگه رو برنجونیم.....چی عاید کی میشه؟؟؟................سکوتتتتتتت تتتتتتت!:razz::razz::razz:

****دوستان عزیز و محترم گرچه پاسخ بعضی دوستان منطقی به نطر نمیاد و صرفا احساساتی پاسخ می دهند اما جواب تند شما نیز شایسته نیست لطفا به نظرات همدیگه احترام بگذاریم و بدون توهین به هم اظهار نظری کنیم که اگه دیگران هم همون نظر رو راجع به خودمون مطرح کنند برامون پسندیده باشه و بهمون بر نخوره!!!ممنون ممنون ممنون.....
 

Paydar91

کاربر فعال تالار مهندسی برق ,
کاربر ممتاز
بی سواد اونه که میگه دانشگاه ازادیا بی سوادن بستگی به طرفش داره.ما که پول نداشتیم بریم دانشگاه ازاد.
 

anishtain_bahosh

عضو جدید
ای کاش در همه زمینه ها یاد بگیریم با تعقل نظر بدیم نع با احساس....اگر این موضوع در جامعه محقق بود نیازی به ایجاد چنین تاپیکی نمی بود و من چه خوشحال می بودم اما افسوس!!!:huh:
 

Similar threads

بالا