براي تقويت موهايمان چه بخوريم؟

bahar10

عضو جدید


هر كسي آرزو دارد موهايي زيبا و درخشان داشته باشد و شايد به همين دليل هر روز انواع جديد شامپو و تقويت‌کننده‌ موها را در بازار مي‌بينيم. پژوهشگران آمريکايي مي‌گويند تغذيه مناسب مي‌تواند بهترين راه براي جلوگيري از ريزش موها و تقويتشان شود...
آنها معتقدند حبوبات، منبع خوبي از ويتامين B6، روي، گوگرد و اسيدفوليک هستند و تمام اين ريزمغذي‌ها مي‌توانند به تقويت ريشه موها کمک کنند. گوشت بوقلمون نيز پروتئين و آهن فراواني دارد و مصرف آن مي‌تواند استحكام ريشه موها را در پي داشته باشد. بنابراين نقش تغذيه در جلوگيري از ريزش موها بسيار مهم‌‌تر از استفاده از مواد شيميايي است. به همين دليل به سراغ دکتر سعيد حسيني، متخصص تغذيه و رژيم‌درماني و استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران رفتيم تا اطلاعات بيشتري را درباره ارتباط تغذيه و ريزش مو به دست بياوريم.

سلامت: آقاي دکتر! آيا ريزش مو به تغذيه، مربوط است؟
صددرصد! اصولا موهاي ما براي رشد به انرژي و درشت‌مغذي‌ها و ريزمغذي‌ها نياز دارند. يعني اگر فردي دچار سوءتغذيه ناشي از كمبود پروتئين يا انرژي باشد، به دليل کمبود درشت‌‌مغذي‌ها دچار ريزش مو مي‌شود. کمبود ريزمغذي‌هايي مانند ويتامين‌هاي گروه B، آهن و روي هم مي‌توانند ريزش مو را در پي داشته باشند.
سلامت: بنابراين اگر فردي به اندازه کافي غذا بخورد، ديگر دچار ريزش مو نمي‌شود؟
اينطور نيست. ممکن است يک نفر از منابع انرژي و پروتئين کافي در طول روز بهره‌مند شود يا حتي بيشتر از نيازش هم دريافت داشته باشد اما در مجموع، سطح آهن، روي يا ويتامين‌هاي گروه B در بدنش پايين باشد و در نتيجه به ريزش مو مبتلا شود.
سلامت: منظور شما اين است که افراد چاق هم دچار ريزش مو مي‌شوند؟!
بله، بگذاريد موضوع را کمي ساده‌تر بگويم؛ برخي افراد در اثر پرخوري و دريافت انرژي مازاد،‌ دچار افزايش وزن و چاقي مي‌شوند اما چون انرژي را با خوردن بي‌اندازه مواد غذايي مختلف به دست مي‌آورند، بنابراين ممكن است مشکلي مانند بر هم خوردن تعادل هورمون‌ها در بدنشان به وجود آيد و معمولا اين به هم ريختگي هورمون‌ها بيشتر به نفع هورمون‌هاي مردانه است. با بالا رفتن سطح هورمون‌هاي مردانه نيز مشکلي مانند ريزش مو براي فرد چاق پيش مي‌آيد.
سلامت: تفاوت ريزش موي مستقيم و غيرمسقيم در اثر عوامل تغذيه‌اي چيست؟
در اين نوع ريزش موي (غيرمستقيم)، برخلاف ريزش موي مستقيم، تعادل هورمون‌هاي بدن به هم مي‌ريزد و ممکن است خانم‌ها در کنار ريزش مو از مشکلات ديگري مانند بي‌نظمي در قاعدگي، ايجاد موهاي زائد يا حتي کيست هم رنج ببرند.
 

Persia1

مدیر تالار زبان انگلیسی
مدیر تالار
قرص اکوفن برای تقویت مو و ناخن عالیه
این قرص ویتامینه

 

Similar threads

بالا