استيون هاوکينگ،: بهشت وجود ندارد، بهشت يک افسانه است

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز این دوباره همون تناسخه.
تناسخ را کسانی بوجود آوردند که میخواستند معاد رو انکار کنند
نرود میخ آهنین در سنگ...........

قرآن درباره این آدما میگه :

و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه المومنین و لا یزید الظالمین الا خسارا.....
یعنی قرآن که مایه هدایت هست برا اینا مایه ضرره...........
 

AVINA

عضو جدید
نرود میخ آهنین در سنگ...........

قرآن درباره این آدما میگه :

و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه المومنین و لا یزید الظالمین الا خسارا.....
یعنی قرآن که مایه هدایت هست برا اینا مایه ضرره...........
جدا؟؟؟
کدوم آیه؟؟؟؟
 

s1m5j8

عضو جدید
کاربر ممتاز
جدا؟؟؟
کدوم آیه؟؟؟؟
تفسیر سوره اسراء ؛ آيات 82 - 100
و ننزل من القرءان ما هو شفاء و رحمة للمؤ منين و لا يزيد الظالمين الا خسارا(82) و اذا انعمنا على الانسان اعرض و نا بجانبه و اذا مسه الشركان يوسا(83) قل كل يعمل على شاكلته فربكم اعلم بمن هو اهدى سبيلا(84) و يسلونك عن الروح قل الروح من امر ربّى و ما اوتيتم من العلم الا قليلا(85) و لئن شئنا لنذهبن بالاذى اوحينا اليك ثم لا تجد لك به علينا وكيلا(86) الا رحمة من ربّك ان فضله كان عليك كبيرا(87) قل لئن اجتمعت الانس و الجن على ان ياتوا بمثل هذا القرءان لا ياتون بمثله و لو كان بعضهم لبعض ظهيرا(88) و لقد صرفنا للناس فى هذا القرءان من كل مثل فابى اكثر الناس الا كفورا(89) و قالوا لن نؤ من لك حتى تفجر لنا من الارض ينبوعا(90) او تكون لك جنة من نخيل و عنب فتفجر الانهار خللها تفجيرا(91) او تسقط السماء كما زعمت علينا كسفا او تاتى باللّه و الملئكة قبيلا(92) او يكون لك بيت من زخرف او ترقى فى السماء و لن نومن لرقيك حتى تنزل علينا كتبا نقروه قل سبحان ربّى هل كنت الا بشرا رسولا(93) و ما منع الناس ان يومنوا اذ جاءهم الهدى الا ان قالوا ابعث اللّه بشرا رسولا(94) قل لو كان فى الارض ملئكة يمشون مطمئنين لنزلنا عليهم من السماء ملكا رسولا(95) قل كفى باللّه شهيدا بينى و بينكم انّه كان بعباده خبيرا بصيرا(96) و من يهد اللّه فهو المهتد و من يضلل فلن تجد لهم اولياء من دونه و نحشرهم يوم القيمة على وجوههم عميا و بكما و صما ماوئهم جهنم كلما خبت زدناهم سعيرا97 ذلك جزاوهم بانهم كفروا بايتنا و قالوا اءذا كنا عظاما و رفتا اءنا لمبعوثون خلقا جديدا(98) اولم يروا ان اللّه الّذى خلق السموات و الارض قادر على ان يخلق مثلهم و جعل لهم اجلا لا ريب فيه فابى الظالمون الا كفور(99) قل لو انتم تملكون خزائن رحمة ربى اذا لامسكتم خشية الانفاق و كان الانسان قتورا(100)
ترجمه آيات
و ما آنچه از قرآن فرستيم شفاى دل و رحمت الهى بر اهل ايمان است ، ليكن كافران را به جز زيان چيزى نخواهد افزود (82).
و ما هر گاه به انسان نعمتى عطا كرديم رو بگردانيد. و دورى جست و هر گاه شر و بلائى به او روى آورد (مى بينى كه ) به كلى ماءيوس و نااميد شد (83).
تو به خلق بگو كه هر كس بر حسب ذات و طبيعت خود عملى انجام خواهد داد و خداى شما بر آن كس كه راه هدايت يافته از همه آگاهتر است (84).
و (واى رسول ما) تو را از حقيقت روح پرسش مى كنند، جواب ده كه روح از سنخ امر پروردگار من است (و بدون واسطه جسمانيات بلكه به امر الهى به بدنها تعلق مى گيرد) و آنچه از علم به شما روزى شده بسيار اندك است (85).
(اى پيامبر) اگر ما بخواهيم آنچه به تو وحى كرده ايم از تو بگيريم و ببريم مى توانيم و آنگاه تو بر قهر ماهيچ مددى نخواهى يافت (86).
مگر آنكه باز لطف پروردگارت به تو مدد كند كه فضل او بر تو بسيار است (87).
بگو اى پيغمبر اگر جن و انس متفق شوند كه مانند اين قرآن كتابى بياورند هرگز نتوانند هر چند همه پشتيبان يكديگر باشند (88).
همانا در اين قرآن براى مردم هرگونه مثال آورديم اكثر مردم از كفر و عناد گذشته هيچ حرف ديگرى نمى پذيرند (89). و صريحا گفتند: ما هرگز به تو ايمان نخواهيم آورد تا آنكه از زمين براى ما چشمه آبى بيرون آرى (90).
يا آنكه تو را باغى از خرما و انگور باشد كه در ميان آن باغ نهرهاى آب جارى گردد (91).
يا آنكه همانطور كه خودت پنداشتى آسمان بر سر ما فرو افتد يا آنكه خدا را با فرشتگانش مقابل ما حاضر سازى (92).
يا آنكه خانه اى از طلا تو را باشد و يا بر آسمان بالا روى ، البته ادعاى تو را كه به آسمان رفتم قبول نمى كنيم بلكه بايد كتابى بر ما نازل كنى آن را به چشم خود قرائت كنيم (اى رسول ) بگو خدا منزه است (از اينكه من او را و يا فرشتگانش را حاضر سازم ) و من فرد بشرى بيشتر نيستم كه از جانب او به رسالت آمده ام (93).
بعد از آمدن قرآن چيزى مردم را از هدايت باز نداشت مگر همين استبعاد كه مگر خدا تاكنون بشرى را به رسالت فرستاده است ؟(94).
اى پيغمبر بگو اگر فرشتگان را در زمين سكنى بودى باز ناگزير بوديم فرشته اى از آسمان به سوى آنان رسول فرستيم (95).
بگو خدا شاهد ميان من و شما كافى است كه او به احوال بندگانش آگاه و بصير است (96).
هر كه را خدا راهنمائى كند آنكس به حقيقت هدايت يافته و هر كه را گمراه كند ديگر جز خود او راهنما و دوستى و نگهبانى برايش ‍ نخواهى يافت و روز قيامت زير و رو در حالى كه كور و گنگ و كر هم باشند محشورشان مى كنيم و منزلگاهشان جهنم است جهنمى كه هر گاه آتشش خاموش شود باز شديدتر سوزان و فروزان مى كنيم كه (97).
اين است كيفر آن كافران چون به آيات ما كافر شدند و گفتند آيا پس از آنكه ما استخوانى پوسيده شديم از نو برانگيخته مى شويم (98).
آيا نديدند و ندانستند كه آن خدائى كه زمين و آسمان را آفريد قادر است كه مانند اينها را باز خلق كند و بر ايشان وقتى معين قرار دهد (ولى با همه اين آيات روشن ) باز ستمكاران جز راه كفر و عناد نمى پيمايند (99).
اى رسول ما به اين مردم پست بگو اگر شما داراى گنج هاى مرحمت خدا شويد باز هم به خاطر ترس فقر از خرج كردن آنها خوددارى خواهيد كرد كه انسان طبعا بسيار ممسك و بخيل است (100).
بيان آيات
در اين آيات براى دومين بار به مساءله معجزه بودن قرآن اشاره مى كند و مجددا آن را آيت و معجره نبوت معرفى مى كند، و نيز رحمت و بركتش مى خواند، و اين گفتار با جمله (ان هذا القرآن يهدى للتى هى اقوم ) كه در آيات قبلى بود آغاز شده ، در اينجا دوباره به همان سخن برگشته و مى فرمايد: (و لقد صرفنا فى هذا القرآن لى ذكروا...) و نيز مى فرمايد: (و اذا قرات القرآن ...) و باز مى فرمايد: (و ما منعنا ان نرسل بالايات ...)
پس در اين آيات مى خواهد اين جهت را بيان كند كه قرآن شفا و رحمت است ، و به عبارت ديگر اصلاح كننده كسى است كه خود نفسى اصلاح طلب داشته باشد، و گرنه همين قرآن نسبت به ستمكاران خسارت و زيان است ، و با اينكه اين قرآن معجره نبوت است ، معجره هاى ديگر از رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) مى خواهند، و آنگاه جوابشان را مى دهد، و البته غير آنچه گفته شد ملحقاتى هم در اين آيات آمده كه از آن جمله پرسش از چگونگى روح و جواب از آن است .
و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمؤ منين و لا يزيد الظالمين الا خسارا
كلمه (من ) در (من القرآن ) بيانيه است كه موصول ما در ما هو شفاء را معنا مى كند و معنايش اين است كه ما نازل مى كنيم آنچه را كه شفا و رحمت است ، و آن قرآن است .
 

AVINA

عضو جدید
تفسیر سوره اسراء ؛ آيات 82 - 100
و ننزل من القرءان ما هو شفاء و رحمة للمؤ منين و لا يزيد الظالمين الا خسارا(82) و اذا انعمنا على الانسان اعرض و نا بجانبه و اذا مسه الشركان يوسا(83) قل كل يعمل على شاكلته فربكم اعلم بمن هو اهدى سبيلا(84) و يسلونك عن الروح قل الروح من امر ربّى و ما اوتيتم من العلم الا قليلا(85) و لئن شئنا لنذهبن بالاذى اوحينا اليك ثم لا تجد لك به علينا وكيلا(86) الا رحمة من ربّك ان فضله كان عليك كبيرا(87) قل لئن اجتمعت الانس و الجن على ان ياتوا بمثل هذا القرءان لا ياتون بمثله و لو كان بعضهم لبعض ظهيرا(88) و لقد صرفنا للناس فى هذا القرءان من كل مثل فابى اكثر الناس الا كفورا(89) و قالوا لن نؤ من لك حتى تفجر لنا من الارض ينبوعا(90) او تكون لك جنة من نخيل و عنب فتفجر الانهار خللها تفجيرا(91) او تسقط السماء كما زعمت علينا كسفا او تاتى باللّه و الملئكة قبيلا(92) او يكون لك بيت من زخرف او ترقى فى السماء و لن نومن لرقيك حتى تنزل علينا كتبا نقروه قل سبحان ربّى هل كنت الا بشرا رسولا(93) و ما منع الناس ان يومنوا اذ جاءهم الهدى الا ان قالوا ابعث اللّه بشرا رسولا(94) قل لو كان فى الارض ملئكة يمشون مطمئنين لنزلنا عليهم من السماء ملكا رسولا(95) قل كفى باللّه شهيدا بينى و بينكم انّه كان بعباده خبيرا بصيرا(96) و من يهد اللّه فهو المهتد و من يضلل فلن تجد لهم اولياء من دونه و نحشرهم يوم القيمة على وجوههم عميا و بكما و صما ماوئهم جهنم كلما خبت زدناهم سعيرا97 ذلك جزاوهم بانهم كفروا بايتنا و قالوا اءذا كنا عظاما و رفتا اءنا لمبعوثون خلقا جديدا(98) اولم يروا ان اللّه الّذى خلق السموات و الارض قادر على ان يخلق مثلهم و جعل لهم اجلا لا ريب فيه فابى الظالمون الا كفور(99) قل لو انتم تملكون خزائن رحمة ربى اذا لامسكتم خشية الانفاق و كان الانسان قتورا(100)
ترجمه آيات
و ما آنچه از قرآن فرستيم شفاى دل و رحمت الهى بر اهل ايمان است ، ليكن كافران را به جز زيان چيزى نخواهد افزود (82).
و ما هر گاه به انسان نعمتى عطا كرديم رو بگردانيد. و دورى جست و هر گاه شر و بلائى به او روى آورد (مى بينى كه ) به كلى ماءيوس و نااميد شد (83).
تو به خلق بگو كه هر كس بر حسب ذات و طبيعت خود عملى انجام خواهد داد و خداى شما بر آن كس كه راه هدايت يافته از همه آگاهتر است (84).
و (واى رسول ما) تو را از حقيقت روح پرسش مى كنند، جواب ده كه روح از سنخ امر پروردگار من است (و بدون واسطه جسمانيات بلكه به امر الهى به بدنها تعلق مى گيرد) و آنچه از علم به شما روزى شده بسيار اندك است (85).
(اى پيامبر) اگر ما بخواهيم آنچه به تو وحى كرده ايم از تو بگيريم و ببريم مى توانيم و آنگاه تو بر قهر ماهيچ مددى نخواهى يافت (86).
مگر آنكه باز لطف پروردگارت به تو مدد كند كه فضل او بر تو بسيار است (87).
بگو اى پيغمبر اگر جن و انس متفق شوند كه مانند اين قرآن كتابى بياورند هرگز نتوانند هر چند همه پشتيبان يكديگر باشند (88).
همانا در اين قرآن براى مردم هرگونه مثال آورديم اكثر مردم از كفر و عناد گذشته هيچ حرف ديگرى نمى پذيرند (89). و صريحا گفتند: ما هرگز به تو ايمان نخواهيم آورد تا آنكه از زمين براى ما چشمه آبى بيرون آرى (90).
يا آنكه تو را باغى از خرما و انگور باشد كه در ميان آن باغ نهرهاى آب جارى گردد (91).
يا آنكه همانطور كه خودت پنداشتى آسمان بر سر ما فرو افتد يا آنكه خدا را با فرشتگانش مقابل ما حاضر سازى (92).
يا آنكه خانه اى از طلا تو را باشد و يا بر آسمان بالا روى ، البته ادعاى تو را كه به آسمان رفتم قبول نمى كنيم بلكه بايد كتابى بر ما نازل كنى آن را به چشم خود قرائت كنيم (اى رسول ) بگو خدا منزه است (از اينكه من او را و يا فرشتگانش را حاضر سازم ) و من فرد بشرى بيشتر نيستم كه از جانب او به رسالت آمده ام (93).
بعد از آمدن قرآن چيزى مردم را از هدايت باز نداشت مگر همين استبعاد كه مگر خدا تاكنون بشرى را به رسالت فرستاده است ؟(94).
اى پيغمبر بگو اگر فرشتگان را در زمين سكنى بودى باز ناگزير بوديم فرشته اى از آسمان به سوى آنان رسول فرستيم (95).
بگو خدا شاهد ميان من و شما كافى است كه او به احوال بندگانش آگاه و بصير است (96).
هر كه را خدا راهنمائى كند آنكس به حقيقت هدايت يافته و هر كه را گمراه كند ديگر جز خود او راهنما و دوستى و نگهبانى برايش ‍ نخواهى يافت و روز قيامت زير و رو در حالى كه كور و گنگ و كر هم باشند محشورشان مى كنيم و منزلگاهشان جهنم است جهنمى كه هر گاه آتشش خاموش شود باز شديدتر سوزان و فروزان مى كنيم كه (97).
اين است كيفر آن كافران چون به آيات ما كافر شدند و گفتند آيا پس از آنكه ما استخوانى پوسيده شديم از نو برانگيخته مى شويم (98).
آيا نديدند و ندانستند كه آن خدائى كه زمين و آسمان را آفريد قادر است كه مانند اينها را باز خلق كند و بر ايشان وقتى معين قرار دهد (ولى با همه اين آيات روشن ) باز ستمكاران جز راه كفر و عناد نمى پيمايند (99).
اى رسول ما به اين مردم پست بگو اگر شما داراى گنج هاى مرحمت خدا شويد باز هم به خاطر ترس فقر از خرج كردن آنها خوددارى خواهيد كرد كه انسان طبعا بسيار ممسك و بخيل است (100).
بيان آيات
در اين آيات براى دومين بار به مساءله معجزه بودن قرآن اشاره مى كند و مجددا آن را آيت و معجره نبوت معرفى مى كند، و نيز رحمت و بركتش مى خواند، و اين گفتار با جمله (ان هذا القرآن يهدى للتى هى اقوم ) كه در آيات قبلى بود آغاز شده ، در اينجا دوباره به همان سخن برگشته و مى فرمايد: (و لقد صرفنا فى هذا القرآن لى ذكروا...) و نيز مى فرمايد: (و اذا قرات القرآن ...) و باز مى فرمايد: (و ما منعنا ان نرسل بالايات ...)
پس در اين آيات مى خواهد اين جهت را بيان كند كه قرآن شفا و رحمت است ، و به عبارت ديگر اصلاح كننده كسى است كه خود نفسى اصلاح طلب داشته باشد، و گرنه همين قرآن نسبت به ستمكاران خسارت و زيان است ، و با اينكه اين قرآن معجره نبوت است ، معجره هاى ديگر از رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) مى خواهند، و آنگاه جوابشان را مى دهد، و البته غير آنچه گفته شد ملحقاتى هم در اين آيات آمده كه از آن جمله پرسش از چگونگى روح و جواب از آن است .
و ننزل من القرآن ما هو شفاء و رحمه للمؤ منين و لا يزيد الظالمين الا خسارا
كلمه (من ) در (من القرآن ) بيانيه است كه موصول ما در ما هو شفاء را معنا مى كند و معنايش اين است كه ما نازل مى كنيم آنچه را كه شفا و رحمت است ، و آن قرآن است .
من میتونم از همین قرآن براتون آیه هایی رو بیارم که از نظر من تعبیرش حرف منو میرسونه
28 بقره
133 انعام(اگه اشتباه نکنم)

قرآن از دل محمد برخاست...و خیلییییییییی از آیاتش برای زمان گذشته هست
 

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوست عزیز این دوباره همون تناسخه.
تناسخ را کسانی بوجود آوردند که میخواستند معاد رو انکار کنند

تناسخ بحثش خیلی پیچیدس ... اگر یک مقدار پیش داوری رو کمرنگ کنی و بعد وارد بحثش بشی جای بحث داره
 

devil may cry

عضو جدید
برای اینکه در مورد یک مسله علمی یا ... ابراز نظر کرد هر فرد باید به بالاترین درجه در اون علم یا دین یا ... رسیده باشه که تایید یا ردش کنه;این فرد یک فیزیکدان هست و با علم فیزیک داره این فضیه رو مطرح میکنه هر فردی هم میتونه با علم فیزیک ردش کنه;شما زمانی که دکتر میرید و نظری میده و نسخه ای به شما میده بدون هیچ سوال و ... اجراش میکنید با این فرض که علم و.. داره و نظر درستی داده شما در مورد مسال دینی از یک مرجع تقلید و هر صحبتی که میکنه تقلید میکنید با این فرض که تمام صحبتهاش درست هست نمیدونم چرا به فیزیک و کامپیوتر و ریاضی و ... میرسه نمیتونید نظر یک متخصص و دانشمند در اون زمینه رو قبول کنید؟
دليل تقليد از مراجع دينى چيست؟ [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] تقليد و تعبّد، برخاسته از عقل و علم است؛ زيرا عقل و علم مى‏گويد: هر چه را نمى‏دانى، بپرس و هر چه كارشناس امين گفت، بدون چون و چرا عمل كن.
تقليد و تعبّد در اسلام به معناى كر شو، كور شو و اطاعت كن نيست؛ بلكه به معناى رجوع به كارشناس است كه تمام عقلاى دنيا همين عمل را انجام مى‏دهند؛ چنانكه قرآن مى‏فرمايد: «فاسئلوا اهل الذكر ان كنتم لاتعلمون»( نحل، 43.) حتى مراجع تقليد، همين‏كه بيمار مى‏شوند، به پزشك مراجعه مى‏كنند و از دستورات او بدون چون و چرا اطاعت مى‏كنند.
بنابراين، عقل مى‏گويد: انسان بايد هر چه را نمى‏داند از سرچشمه علمى بپرسد، ليكن اسلام براى كارشناس دين شروطى را علاوه بر تخصص و كارشناسى قرار داده است كه عبارتند از:
1. تقوا، 2. دورى از هوا و هوس، 3. اعلم بودن.
و گفتند: «ما ولاهم عن قبلتهم الّتى كانوا عليها»(بقره، 142.) چرا از قبله قبلى دست برداشتند؟ غافل از آن‏كه تغيير قبله، هم يكى از نشانه‏هاى پيامبر اسلام بود و هم رمز استقلال مسلمانان كه در قبله تابع ديگران نباشند و ناز يهوديان نكشند، «لئلا يكون للنّاس عليكم حجّة»(بقره، 150.) ما قبله را عوض كرديم تا يهوديان بر شما حجتى و تفوقى نداشته باشند.
[/FONT]http://www.gharaati.ir/show.php?page=questions&id=59
http://www.jawab.ir/qa/%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%B9-%D8%AA%D9%82%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9-%D8%AA%D9%82%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9%D9%87
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
برای اینکه در مورد یک مسله علمی یا ... ابراز نظر کرد هر فرد باید به بالاترین درجه در اون علم یا دین یا ... رسیده باشه که تایید یا ردش کنه;این فرد یک فیزیکدان هست و با علم فیزیک داره این فضیه رو مطرح میکنه هر فردی هم میتونه با علم فیزیک ردش کنه;شما زمانی که دکتر میرید و نظری میده و نسخه ای به شما میده بدون هیچ سوال و ... اجراش میکنید با این فرض که علم و.. داره و نظر درستی داده شما در مورد مسال دینی از یک مرجع تقلید و هر صحبتی که میکنه تقلید میکنید با این فرض که تمام صحبتهاش درست هست نمیدونم چرا به فیزیک و کامپیوتر و ریاضی و ... میرسه نمیتونید نظر یک متخصص و دانشمند در اون زمینه رو قبول کنید؟
دليل تقليد از مراجع دينى چيست؟ [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif] تقليد و تعبّد، برخاسته از عقل و علم است؛ زيرا عقل و علم مى‏گويد: هر چه را نمى‏دانى، بپرس و هر چه كارشناس امين گفت، بدون چون و چرا عمل كن.
تقليد و تعبّد در اسلام به معناى كر شو، كور شو و اطاعت كن نيست؛ بلكه به معناى رجوع به كارشناس است كه تمام عقلاى دنيا همين عمل را انجام مى‏دهند؛ چنانكه قرآن مى‏فرمايد: «فاسئلوا اهل الذكر ان كنتم لاتعلمون»( نحل، 43.) حتى مراجع تقليد، همين‏كه بيمار مى‏شوند، به پزشك مراجعه مى‏كنند و از دستورات او بدون چون و چرا اطاعت مى‏كنند.
بنابراين، عقل مى‏گويد: انسان بايد هر چه را نمى‏داند از سرچشمه علمى بپرسد، ليكن اسلام براى كارشناس دين شروطى را علاوه بر تخصص و كارشناسى قرار داده است كه عبارتند از:
1. تقوا، 2. دورى از هوا و هوس، 3. اعلم بودن.
و گفتند: «ما ولاهم عن قبلتهم الّتى كانوا عليها»(بقره، 142.) چرا از قبله قبلى دست برداشتند؟ غافل از آن‏كه تغيير قبله، هم يكى از نشانه‏هاى پيامبر اسلام بود و هم رمز استقلال مسلمانان كه در قبله تابع ديگران نباشند و ناز يهوديان نكشند، «لئلا يكون للنّاس عليكم حجّة»(بقره، 150.) ما قبله را عوض كرديم تا يهوديان بر شما حجتى و تفوقى نداشته باشند.
[/FONT]http://www.gharaati.ir/show.php?page=questions&id=59
http://www.jawab.ir/qa/%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%B9-%D8%AA%D9%82%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%81%D8%B1%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A7%D8%AD%DA%A9%D8%A7%D9%85-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9-%D8%AA%D9%82%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%AC%D8%B9%D9%87

بله گفته شما کاملا درسته از لحاظ فیزیک هیچ دلیلی برای وجود بهشت یا حتی وجود خدا نیست اما دوست من همه چیز که فیزیکی و مادی نیست که بخواهیم به صرف قابل اثبات نبودنش انکارش کنیم.ایشون اشتباهی که کردند اینه که چون یکی از بهترین فیزیکدانها بعد از انیشتین هستند به علم خود غره شده اند و می خواهند همه چیزرو با اون اثبات کنند در حالی که نتیجش معلومه و اینه که سرانجامی نداره.ضمن این که اثبات وجود خدا برای هرکس تحقیقیست نه تقلیدی.
 

devil may cry

عضو جدید
بله گفته شما کاملا درسته از لحاظ فیزیک هیچ دلیلی برای وجود بهشت یا حتی وجود خدا نیست اما دوست من همه چیز که فیزیکی و مادی نیست که بخواهیم به صرف قابل اثبات نبودنش انکارش کنیم.ایشون اشتباهی که کردند اینه که چون یکی از بهترین فیزیکدانها بعد از انیشتین هستند به علم خود غره شده اند و می خواهند همه چیزرو با اون اثبات کنند در حالی که نتیجش معلومه و اینه که سرانجامی نداره.ضمن این که اثبات وجود خدا برای هرکس تحقیقیست نه تقلیدی.

شما قوانین ریاضی و فیزیک و .... که روزانه استفاده میکنیم و در روند زندگی ما و پیشرفت بشر نقش اساسی داشتند رو میتونید قبول کنید ولی این مسله در علم فیزیک با توجیه فیزیک رو نمیتونید قبول کنید؟شما زمانی که دکتر میرید حرف دکتر رو بدون هیچ پرسش و شبهه و ... قبول میکنید به این خاطر که یک پزشک در علم پزشکی به درجه ای رسیده ای که در مورد وضعیت سلامتی شما تصمیم گیری کنه یا صحبت یک مرجع تقلید رو قبول میکنید به این خاطر که این فرد در فقه به درجه ای رسیده که در این مورد ابراز نظر کنه; [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]«فاسئلوا اهل الذكر ان كنتم لاتعلمون»( نحل، 43.) حتى مراجع تقليد، همين‏كه بيمار مى‏شوند، به پزشك مراجعه مى‏كنند و از دستورات او بدون چون و چرا اطاعت مى‏كنند. به این ایه دقت کنید که گفته میشه اگر شما در فقه به درجه اجتهاد رسیدید به این مفهوم نیست که از تمام علوم اگاهی دارید و در مورد طب و .... ابراز نظر کنید;تا جایی هم که من میدونم شما و .... دوستان فیزیکدان نیستید که بتونید با دلایل فیزیک و علمی این مسله رو رد کنید;در مورد اینکه خیلی از مسال دین که با عقل نمیشه فهمید خیلی از مباحث علمی هم هست که با دین و چشم و .... نمیشه متوجه شد اگر در ریاضی و فیزیک فضاهای n بعدی و ..... مطرح میشه و من و شما تصوری از فضایی غیر از فضای 3 بعدی نداریم دلیلی بر ردش نیست;در زمانها قدیم هم مشکل بین دین و علم وجود داشته و خیلی از نظریه ها و دانشمندان به خاطر مباحث علمی که مطرح کردند و مبلغان مذهبی که سعی کردند با دین ردش کنند کشته شدند یا از بیان نظراتشون و گسترش علم صرف نظر کردند مثل داستان گالیله و کلیسا و ........

[/FONT]
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
شما قوانین ریاضی و فیزیک و .... که روزانه استفاده میکنیم و در روند زندگی ما و پیشرفت بشر نقش اساسی داشتند رو میتونید قبول کنید ولی این مسله در علم فیزیک با توجیه فیزیک رو نمیتونید قبول کنید؟شما زمانی که دکتر میرید حرف دکتر رو بدون هیچ پرسش و شبهه و ... قبول میکنید به این خاطر که یک پزشک در علم پزشکی به درجه ای رسیده ای که در مورد وضعیت سلامتی شما تصمیم گیری کنه یا صحبت یک مرجع تقلید رو قبول میکنید به این خاطر که این فرد در فقه به درجه ای رسیده که در این مورد ابراز نظر کنه; [FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]«فاسئلوا اهل الذكر ان كنتم لاتعلمون»( نحل، 43.) حتى مراجع تقليد، همين‏كه بيمار مى‏شوند، به پزشك مراجعه مى‏كنند و از دستورات او بدون چون و چرا اطاعت مى‏كنند. به این ایه دقت کنید که گفته میشه اگر شما در فقه به درجه اجتهاد رسیدید به این مفهوم نیست که از تمام علوم اگاهی دارید و در مورد طب و .... ابراز نظر کنید;تا جایی هم که من میدونم شما و .... دوستان فیزیکدان نیستید که بتونید با دلایل فیزیک و علمی این مسله رو رد کنید;در مورد اینکه خیلی از مسال دین که با عقل نمیشه فهمید خیلی از مباحث علمی هم هست که با دین و چشم و .... نمیشه متوجه شد اگر در ریاضی و فیزیک فضاهای n بعدی و ..... مطرح میشه و من و شما تصوری از فضایی غیر از فضای 3 بعدی نداریم دلیلی بر ردش نیست;در زمانها قدیم هم مشکل بین دین و علم وجود داشته و خیلی از نظریه ها و دانشمندان به خاطر مباحث علمی که مطرح کردند و مبلغان مذهبی که سعی کردند با دین ردش کنند کشته شدند یا از بیان نظراتشون و گسترش علم صرف نظر کردند مثل داستان گالیله و کلیسا و ........

[/FONT]

حالا شما یعنی نظر ایشون رو قبول دارید.اگه قبول دارید که با شما بحث کنم اگه نه که فایده ای نداره چون خود هاوکینگ اینجا نیست که باهاش بشه بحث کرد گرچه در انگلیس کسانی بوده اند که جواب ایشون رو داده اند.ضمنا اثبات خدا یک موضوع فلسفی است نه دینی و کسی که بخواهد با علوم محدود دنیوی وجود مطلق حق تعالی رو اثبات کنه خیلی به نتیجه خوبی نمیرسه. من وجود خداوند را از روحانی تقلید نکرده ام که بخواهم با نظر فیزیکدانی ردش کنم.
 

devil may cry

عضو جدید
حالا شما یعنی نظر ایشون رو قبول دارید.اگه قبول دارید که با شما بحث کنم اگه نه که فایده ای نداره چون خود هاوکینگ اینجا نیست که باهاش بشه بحث کرد گرچه در انگلیس کسانی بوده اند که جواب ایشون رو داده اند.ضمنا اثبات خدا یک موضوع فلسفی است نه دینی و کسی که بخواهد با علوم محدود دنیوی وجود مطلق حق تعالی رو اثبات کنه خیلی به نتیجه خوبی نمیرسه. من وجود خداوند را از روحانی تقلید نکرده ام که بخواهم با نظر فیزیکدانی ردش کنم.

برای بحث کردن در مورد علوم مختلف در زمینه مورد بحث باید به درجه استادی و .... رسیده باشید تا بشه در مورد یک مسله فیزیک یا ریاضی یا فقهی یا ... بحث کرد;بحث من و شما در مورد این موضوع مثل این هست که من وشما بخوایم در مورد ما بقی ریاضی و فیزیکی که خوندیم در سطح دبیرستان و ... بحث کنیم;شما خدا رو با تقلید و قران و کتاب براتون اثبات نشده پس حتما با عقل و .... اثبات شده اگر وجود خدا با عقل برای شما اثبات شده این نظریه هم با عقل و قوانین فیزیک برای یک فیزیکدان رد شده;هدف علومی مثل ریاضی و فیزیک و ... این هست که قوانین و روابط حاکم بر این جهان رو توجیح کنند و توضیح بدند به همین شکل که قوانین نیوتون تونست جاذبه و .... به ما به شکل ریاضی و فیزیک نشون بده نظریه های این فرد هم در دید ما نسبت به جهان هستی تاثیر مشابهی داره;در ضمن اثبات خدا یک مسله هست که با عقل و منطق توجیه میشه و این عقل و منطق همین عقل و منطقی هست که در قوانین ریاضی و فیزیک و .... و توسط این فرد برای بیان این نظریه مطرح شده
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
برای بحث کردن در مورد علوم مختلف در زمینه مورد بحث باید به درجه استادی و .... رسیده باشید تا بشه در مورد یک مسله فیزیک یا ریاضی یا فقهی یا ... بحث کرد;بحث من و شما در مورد این موضوع مثل این هست که من وشما بخوایم در مورد ما بقی ریاضی و فیزیکی که خوندیم در سطح دبیرستان و ... بحث کنیم;شما خدا رو با تقلید و قران و کتاب براتون اثبات نشده پس حتما با عقل و .... اثبات شده اگر وجود خدا با عقل برای شما اثبات شده این نظریه هم با عقل و قوانین فیزیک برای یک فیزیکدان رد شده;هدف علومی مثل ریاضی و فیزیک و ... این هست که قوانین و روابط حاکم بر این جهان رو توجیح کنند و توضیح بدند به همین شکل که قوانین نیوتون تونست جاذبه و .... به ما به شکل ریاضی و فیزیک نشون بده نظریه های این فرد هم در دید ما نسبت به جهان هستی تاثیر مشابهی داره;در ضمن اثبات خدا یک مسله هست که با عقل و منطق توجیه میشه و این عقل و منطق همین عقل و منطقی هست که در قوانین ریاضی و فیزیک و .... و توسط این فرد برای بیان این نظریه مطرح شده

دوست عزیز اون فلسفست که با عقل و منطق کار داره علومی مانند فیزیک با ماده.اصلا کاری به نظر هاوکینگ ندارم چون برام اهمیتی نداره گرچه برای علمش و سختکوشیش احترام قائلم. اگر ایشون میخواست با عقل اثبات کنه که خیلی راحت قبول میکرد بدبختی اینجاست که میخواد فقط و فقط با علمش اثبات کنه.سوالم این بود که شما نظرشو قبول دارید؟!!!
 

علی حسنوند

عضو جدید
خوندین ؟
اثبات نطریش رو هم خوندین ؟
نتیجه ؟
هنوز هم آدم وحوا و .....
شما چه اصراري به اثبات كردن يه نظريه اي كه از سوي ارائه دهنده ي اون رد شده و به اشتباه بودنش پي برده و اقرار كرده
ولي منظورتون رو در مورد آدم و حوا نگرفتم
 

devil may cry

عضو جدید
دوست عزیز اون فلسفست که با عقل و منطق کار داره علومی مانند فیزیک با ماده.اصلا کاری به نظر هاوکینگ ندارم چون برام اهمیتی نداره گرچه برای علمش و سختکوشیش احترام قائلم. اگر ایشون میخواست با عقل اثبات کنه که خیلی راحت قبول میکرد بدبختی اینجاست که میخواد فقط و فقط با علمش اثبات کنه.سوالم این بود که شما نظرشو قبول دارید؟!!!

[FONT=&quot]علم فیزیک که با ماده و ... سر و کار داره بر چه اساس و اصولی نظریه های مختلف مطرح میشه ؟زندگی گالیله هم به این شکل بود اون با عقل خودش نظریه کوپرنیک و .... مطرح کرد که به این خاطر که مخالف با فلسفه و دین بود محاکمش کردند[/FONT]
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
[FONT=&quot]علم فیزیک که با ماده و ... سر و کار داره بر چه اساس و اصولی نظریه های مختلف مطرح میشه ؟زندگی گالیله هم به این شکل بود اون با عقل خودش نظریه کوپرنیک و .... مطرح کرد که به این خاطر که مخالف با فلسفه و دین بود محاکمش کردند[/FONT]

خوب نگفتید شما نظرشون رو قبول دارید یا نه؟
ضمنا گالیله با دین(کلیسا) مخالفت کرد نه فلسفه!!!
 

devil may cry

عضو جدید
خوب نگفتید شما نظرشون رو قبول دارید یا نه؟
ضمنا گالیله با دین(کلیسا) مخالفت کرد نه فلسفه!!!

در مورد مسله کوپرنیک و نظریه ارسطو . مشکل با کلیسا بیشتر تحقیق کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ارسطو در برابر گالیله
براهین ارسطو برای سکون و مرکزیت زمین (3)


در مقالات قبلی با بعضی از استدلال های ارسطو برای مرکزیت زمین در عالم آشنا شدید. استدلال بعدی ارسطو، همان استدلال معروفی است که در تاریخ علم، آنرا به مخالفین گالیله نسبت می دهند. این استدلال، دیگر اجازه نمی دهد همچنان بر فرض قبلی خود مبنی بر قسری بودن حرکت زمین توسط یک فلک حامل پای بفشاریم:

5- اگر جسمی را با حرکتی قسری (= اجباری) رو به بالا پرتاب کنیم، دوباره به نقطه ی اول باز می گردد. در حالی که اگر زمین به قسر (= اجبار) در حال حرکت باشد، این جسم، دیگر از نیروی محرک زمین رها شده است و دیگر همراه زمین حرکت نمی کند، در نتیجه، دیگر نباید به همان نقطه ی اول باز گردد. این مبحث، از این اصل فیزیکیِ ارسطو نشأت می گیرد که: هر حرکتی نیاز به محرک دارد، و حرکت تنها تا زمانی ادامه می یابد که محرّک با متحرک همراه باشد.



می توان از ارسطو پرسید: چطور جسمی که به سمت بالا پرتاب کردی به محض رها شدن از دست، تا حدی حرکتش را به سمت بالا ادامه داد، و بی درنگ نایستاد؟ وی می تواند بر اساس کتاب فیزیک خود چنین پاسخ دهد که حرکت هوای فشرده در پشت جسم تا حدی آن را به سمت بالا هل می دهد. و اگر به پرسش ادامه دهیم که: پس شاید همین هوای فشرده عامل ادامه ی حرکت جسمِ به بالا پرتاب شده، به سمت جلو (افقی) باشد، وی چنین پاسخ خواهد داد که: هوای فشرده در صورتی عاملی برای حرکت خواهد بود، که جسم، آن را بشکافد و به سمت عقب هل دهد، در حالی که جسمی که به طور قائم به بالا پرتاب کردیم هوا را در جهت افقی نشکافته است، پس هل دادنی نیز از سوی هوای فشرده، در جهت افق، در کار نخواهد بود. البته می توان بحث را چنین ادامه داد که: اگر زمین و هوای اطرافش در حال حرکت باشند، می توان تصور کرد که هوا با سرعت از کنار جسم شتاب گیرد، و این خود باعث هل داده شدن جسم نخواهد شد؟
از طرف دیگر می توان دربرابر ارسطو برخواست و چنین ادعا کرد: شاید اجسام زمینی دارای دو حرکت طبیعی باشند: یکی به سوی مرکز زمین و دیگری یک حرکت مستدیر بدور مرکز عالم. اما و صد اما، نکته ی دیگری که ارسطو به عنوان یک اصل فیزیکی بر آن پای می فشارد، اصل حرکت طبیعیِ واحده است. وی در مقاله ی اول از کتاب «در آسمان » اثبات نموده است که : «هر جسمی فقط یک حرکت طبیعی دارد، و غیر ممکن است که یک جسم واحد حرکات طبیعی متضاد داشته باشد.»

همانطور که ملاحظه می شود همه ی استدلال های ارسطو برای سکون و مرکزیت زمین در عالم، به اصطلاح، از جنس نیرو شناسی و حرکت شناسی غیر کمّی بود، یعنی بر اساس فیزیک خود و بعضی مشاهدات نادقیق حرکت شناختی، که به عنوان حرکت طبیعی و قسری اجسام مطرح گردید.​


شاید ضعف اصلی براهین ارسطو، کمّی نبودن آنهاست. ولی منجمین پیش و پس از ارسطو نیز شواهد و دلایلی از سنخی دیگر یعنی هندسی و ریاضی، برای مرکزیت زمین و سکون آن داشتند. ارسطو بدون اینکه آن استدلالات را ذکر کند تنها به آنها اشاره ای می کند. در انتهای بحث خود می نویسد:
محاسبات ریاضیدانان در نجوم نیز مؤید رأی ماست.

به نظر می رسد ارسطو دلایل فلسفی را، برتر از دلایل ریاضیدانان می داند، چرا که فلسفه به علل ذاتی و اُولای حرکات اشیاء پی می برد، ولی ریاضیات تنها از روابط هندسی که از خواص بَعدی اشیاء می باشند، بهره مند است.
http://www.tebyan.net/science_technology/astronomy/history_of_astronomy/2009/2/28/86563.html
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
حق با شماست ببخشید بالاخره نظر فلاسفه هیچ وقت حجت نبوده ونیست اما خوب کره زمین هم جزئی از عالم ماده است و مطمئنا مرکز بودن یا نبودنش احتیاجی به فلسفه ندارد
بالاخره نگفتید با نظر هاوکینگ موافقید؟!!!
 

devil may cry

عضو جدید
حق با شماست ببخشید بالاخره نظر فلاسفه هیچ وقت حجت نبوده ونیست اما خوب کره زمین هم جزئی از عالم ماده است و مطمئنا مرکز بودن یا نبودنش احتیاجی به فلسفه ندارد
بالاخره نگفتید با نظر هاوکینگ موافقید؟!!!

این نظریه در حال حاظر با علم فیزیک موجود مطرح شده و تا زمان رد نشدنش با علم فیزیک و توسط یک فیزیکدان به عنوان یک نظریه فیزیک قابل استناد هست مثل ما بقی نظریهای موجود در ریاضی و فیزیک و .... که ما به شکل روزمره استفاده میکنیم و تا زمانی که توسط علم به وجود اورندش رد نشه قابل استناد و استفاده و ... هست
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
این نظریه در حال حاظر با علم فیزیک موجود مطرح شده و تا زمان رد نشدنش با علم فیزیک و توسط یک فیزیکدان به عنوان یک نظریه فیزیک قابل استناد هست مثل ما بقی نظریهای موجود در ریاضی و فیزیک و .... که ما به شکل روزمره استفاده میکنیم و تا زمانی که توسط علم به وجود اورندش رد نشه قابل استناد و استفاده و ... هست

وای دوست من یعنی شما میخواهید خداوند را با علوم محدود دنیوی اثبات کنید مگر خداوند جسم است.یعنی ما تا به حال وجود خداوند را به این خاطر قبول داشته ایم چون فیزیکدانی نبوده که ردش کنه اونوقت این همه فلاسفه که وجودشو اثبات کردند چی میشند.مثل اینکه شما هم مثل خود او غرق در علمش شده اید.راستی همین علمی که یاد می گیریم چگونه یادمان میماند من اصلا این حرفو قبول ندارم چون برام قابل درک نیست که جنس این به خاطر ماندن از چیست!!!
واقعا جای تعجبه که با این همه پیشرفت(دنیوی)هنوز هم عده ای وجود خداوند را نفی می کنند!!!!!
 

3D Art

عضو جدید
کاربر ممتاز
وای دوست من یعنی شما میخواهید خداوند را با علوم محدود دنیوی اثبات کنید مگر خداوند جسم است.یعنی ما تا به حال وجود خداوند را به این خاطر قبول داشته ایم چون فیزیکدانی نبوده که ردش کنه اونوقت این همه فلاسفه که وجودشو اثبات کردند چی میشند.مثل اینکه شما هم مثل خود او غرق در علمش شده اید.راستی همین علمی که یاد می گیریم چگونه یادمان میماند من اصلا این حرفو قبول ندارم چون برام قابل درک نیست که جنس این به خاطر ماندن از چیست!!!
واقعا جای تعجبه که با این همه پیشرفت(دنیوی)هنوز هم عده ای وجود خداوند را نفی می کنند!!!!!

واقعا ؟!
بعضی هم وحود خدا رو قبول دارن هم شیطان ولی میگن ما بنده شیطانیم
 

solar flare

مدیر بازنشسته
ببخشید
اونوقت اینهمه نظم جهان هستی چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
یعنی تصادفی بوده؟
اصلا مگه میشه؟
گاهی وقتا که به کوهها نگاه میکنم وجود خدا رو با تموم وجود حس میکنم
 

devil may cry

عضو جدید
وای دوست من یعنی شما میخواهید خداوند را با علوم محدود دنیوی اثبات کنید مگر خداوند جسم است.یعنی ما تا به حال وجود خداوند را به این خاطر قبول داشته ایم چون فیزیکدانی نبوده که ردش کنه اونوقت این همه فلاسفه که وجودشو اثبات کردند چی میشند.مثل اینکه شما هم مثل خود او غرق در علمش شده اید.راستی همین علمی که یاد می گیریم چگونه یادمان میماند من اصلا این حرفو قبول ندارم چون برام قابل درک نیست که جنس این به خاطر ماندن از چیست!!!
واقعا جای تعجبه که با این همه پیشرفت(دنیوی)هنوز هم عده ای وجود خداوند را نفی می کنند!!!!!

ما در طول زندگی روزمره خود از روابط ریاضی و فیزیک مختلفی مثل قوانین نیوتون و انتگرال و سری فوریه و ..... استفاده میکنیم و جهانی که در اون زندگی میکنیم و وسایلی که میسازیم بر اساس این نظریه ها و علوم هست شما چرا قوانین جاذبه نیوتن رو قبول دارید؟به این خاطر که دین و ... گفته یا به این خاطر که هنوز فیزیکدانی پیدا نشده که این نظریه رو رد کنه؟شما چرا از انتگرال و مشتق و سری فوریه و .. استفاده میکنید به این خاطر که دین تاییدش کرده یا هنوز ریاضی دانی پیدا نشده که ردش کنه؟فلاسفه زمان گالیله هم تصور میکردند که درست فکر میکنند افرادی مثل ارسطو که پایه علم فلسفه رو گذاشتند و پدران فلسفه هستند;علم فلسفه هم تا زمانی که یک فیلسوف اصلی را در فلسفه رد نکند قابل استناد هست وخ ود علم فلسفه یک علم محدود به زمان هست:دین مسیحیت موجود در زمان گالیله هم نظریه های گالیله رو رد میکرد پس دین و فلسفه ملاک نیست
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
ما در طول زندگی روزمره خود از روابط ریاضی و فیزیک مختلفی مثل قوانین نیوتون و انتگرال و سری فوریه و ..... استفاده میکنیم و جهانی که در اون زندگی میکنیم و وسایلی که میسازیم بر اساس این نظریه ها و علوم هست شما چرا قوانین جاذبه نیوتن رو قبول دارید؟به این خاطر که دین و ... گفته یا به این خاطر که هنوز فیزیکدانی پیدا نشده که این نظریه رو رد کنه؟شما چرا از انتگرال و مشتق و سری فوریه و .. استفاده میکنید به این خاطر که دین تاییدش کرده یا هنوز ریاضی دانی پیدا نشده که ردش کنه؟فلاسفه زمان گالیله هم تصور میکردند که درست فکر میکنند افرادی مثل ارسطو که پایه علم فلسفه رو گذاشتند و پدران فلسفه هستند;علم فلسفه هم تا زمانی که یک فیلسوف اصلی را در فلسفه رد نکند قابل استناد هست وخ ود علم فلسفه یک علم محدود به زمان هست:دین مسیحیت موجود در زمان گالیله هم نظریه های گالیله رو رد میکرد پس دین و فلسفه ملاک نیست
دوست عزیز اینهایی که گفتی همش مغلطست.عرض کردم که دامنه علم فیزیک ماده است و معلوم است که در اثبات خدا چیزی برای گفتن ندارد چون انتظار خداوندی را دارد که مادی باشد چرا این علمی که میگی به علت جوش آمدن آب پی برده که حرارت است اما به علت اینکه چرا باید جوش بیاید نه چون خود رابطه علیت مادی نیست و با فیزیک هم قابل بررسی نیست.واقعا یعنی شما اعتقاداتون با نظر یک فیزیکدان عوض میشه اونم نظری که شاید ندونید چیه فقط میدونید که هاوکینگ فیزیکدان بزرگیست که هیچ تکانی هم نمیخورد و به لطف همان خدایی که قبول نداره شده یکی از بزرگترین فیزیکدانان
یه سوال دیگه:قبل از این نظریه این یارو اعتقادت به وجود خدا چی بوده؟
 

devil may cry

عضو جدید
دوست عزیز اینهایی که گفتی همش مغلطست.عرض کردم که دامنه علم فیزیک ماده است و معلوم است که در اثبات خدا چیزی برای گفتن ندارد چون انتظار خداوندی را دارد که مادی باشد چرا این علمی که میگی به علت جوش آمدن آب پی برده که حرارت است اما به علت اینکه چرا باید جوش بیاید نه چون خود رابطه علیت مادی نیست و با فیزیک هم قابل بررسی نیست.واقعا یعنی شما اعتقاداتون با نظر یک فیزیکدان عوض میشه اونم نظری که شاید ندونید چیه فقط میدونید که هاوکینگ فیزیکدان بزرگیست که هیچ تکانی هم نمیخورد و به لطف همان خدایی که قبول نداره شده یکی از بزرگترین فیزیکدانان
یه سوال دیگه:قبل از این نظریه این یارو اعتقادت به وجود خدا چی بوده؟

اگر مغلطست چرا به سوالهایی که در مورد دلایل استفاده شما از قوانین موجود در ریاضی و فیزیک شد جوابی ندادید؟حوضه علم فیزیک فقط ماده نیست تمام عالم و..... در برمیگیره و با چیزیهایی که من و شما در حد دبیرستان خوندیم خیلی متفاوت هست;سیاه چاله ماده هست؟قوانین فیزیک که سیاه چاله و .... برسه میکنند هم حتما مواد رو برسی میکنند;شما درجه دکتری در علم فیزیک دارید که با این اطمینان در مورد علم فیزیک صحبت میکنید؟شما رابطه جوش اومدن اب رو با تمام قوانین فیزیک و .... میسنجید؟روابط فیزیک و ریاضی خیلی فراتر از تصور من و شماست;اگر هر کدوم از معادلات و نظریه های ریاضی و فیزیکی که ما بر اساس اون زندگی میکنیم و ..... عوض بشه کل زندگی ما و نظام فکری و .... زیر سوال میره;توصیه میکنم در مورد علم فیزیک و ..... تا زمانی که اطلاعات و دانش کافی ندارید بحث نکنید و سعی کنید دانش خودتون در یک علم بالا ببرید و به مرتبه بالای علمی برسید تا با همون علم بتونید یک نظریه رو رد کنید نه به این خاطر که با علمی اشنایی ندارید و به نظرتون با اطلاعات فعلی علمی و چیزی در حد فیزیک دبیرستان منطقی نمیاد ردش کنید
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
اگر مغلطست چرا به سوالهایی که در مورد دلایل استفاده شما از قوانین موجود در ریاضی و فیزیک شد جوابی ندادید؟حوضه علم فیزیک فقط ماده نیست تمام عالم و..... در برمیگیره و با چیزیهایی که من و شما در حد دبیرستان خوندیم خیلی متفاوت هست;سیاه چاله ماده هست؟قوانین فیزیک که سیاه چاله و .... برسه میکنند هم حتما مواد رو برسی میکنند;شما درجه دکتری در علم فیزیک دارید که با این اطمینان در مورد علم فیزیک صحبت میکنید؟شما رابطه جوش اومدن اب رو با تمام قوانین فیزیک و .... میسنجید؟روابط فیزیک و ریاضی خیلی فراتر از تصور من و شماست;اگر هر کدوم از معادلات و نظریه های ریاضی و فیزیکی که ما بر اساس اون زندگی میکنیم و ..... عوض بشه کل زندگی ما و نظام فکری و .... زیر سوال میره;توصیه میکنم در مورد علم فیزیک و ..... تا زمانی که اطلاعات و دانش کافی ندارید بحث نکنید و سعی کنید دانش خودتون در یک علم بالا ببرید و به مرتبه بالای علمی برسید تا با همون علم بتونید یک نظریه رو رد کنید نه به این خاطر که با علمی اشنایی ندارید و به نظرتون با اطلاعات فعلی علمی و چیزی در حد فیزیک دبیرستان منطقی نمیاد ردش کنید

اتفاقا با کمال احترام فکر کنم در مورد سیاه چاله ها و سفر به زمان و دنیاهای موازی یه چیزایی بدونم ضمنا چیزی که در علم فیزیک با ادراکات حسی درک نشه فکر کنم بهش بگند تئوری.بگذریم
اگر هر کدوم از معادلات و نظریه های ریاضی و فیزیکی که ما بر اساس اون زندگی میکنیم و ..... عوض بشه کل زندگی ما و نظام فکری و .... زیر سوال میره
خود این نظم از کجا اومده؟
 

devil may cry

عضو جدید
اتفاقا با کمال احترام فکر کنم در مورد سیاه چاله ها و سفر به زمان و دنیاهای موازی یه چیزایی بدونم ضمنا چیزی که در علم فیزیک با ادراکات حسی درک نشه فکر کنم بهش بگند تئوری.بگذریم

خود این نظم از کجا اومده؟
در مورد سیاه چاله و ..... نظریه سیاه چاله و بیگ بنگ هست
کدوم نظم؟
روابط ریاضی و فیزیک و .... رو ما انسانها تعریف کردیم و قراردادی هست یعنی 1 و 2 و3 و .... ما تعریف کردیم و ما بقی استانداردها مثل متر و سانتی متر و .... بعد هم روابطی که از اونها برای توجیح جهان پیرامونمون و جهانهای دیگه استفاده کردیم و بر اساس این روابط و اصول داریم زندگی میکنیم نمیدونم منظورتون از نظم چه چیزی در ریاضی و فیزیک هست
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
در مورد سیاه چاله و ..... نظریه سیاه چاله و بیگ بنگ هست
کدوم نظم؟
روابط ریاضی و فیزیک و .... رو ما انسانها تعریف کردیم و قراردادی هست یعنی 1 و 2 و3 و .... ما تعریف کردیم و ما بقی استانداردها مثل متر و سانتی متر و .... بعد هم روابطی که از اونها برای توجیح جهان پیرامونمون و جهانهای دیگه استفاده کردیم و بر اساس این روابط و اصول داریم زندگی میکنیم نمیدونم منظورتون از نظم چه چیزی در ریاضی و فیزیک هست

مثلا اینکه با حرارت دادن آب جوش می آید علت این جوش آمدن از کجاست چرا منجمد نمی شود نکنه اینو هم ما انسانها آفریدیم؟!!!
 

simiar

عضو جدید
با احترام به همه ی دوستان ، علم فیزیک کم کم داره به کشف علت نیروهای ماورا الطبیعه نزدیک میشه.
وجود خدا که حتماً نباید از فلسفه ثابت و یا از طریق دین گفته بشه؛ ممکنه از طریق همین علم فیزیک ثابت بشه ، نظریه ی بیگ بنگ که هنوز دارای ابهامات زیادی هست که خیلی ها اعتقاد دارند این ابهامات.....
 

devil may cry

عضو جدید
مثلا اینکه با حرارت دادن آب جوش می آید علت این جوش آمدن از کجاست چرا منجمد نمی شود نکنه اینو هم ما انسانها آفریدیم؟!!!

شما نظم رو در جوش دادن اب میبینید برای همین گفتم نمیشه در مورد فیزیک بحث کرد به این خاطر که ما در این رشته تخصصی نداریم;نظم رو میخواند مثال بزنند در مورد گردش زمین و ... صحبت میکنند نه جوش دادن اب در هر صورت هر ماده ای در مقابل حرارات دادن یک واکنش متفاوتی نشون میده یک ماده ممکن هست ذوب بشه مثل فلز و یک ماده هم ممکن هست تبخیر بشه مثل اب و نظمی وجود نداره
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
شما نظم رو در جوش دادن اب میبینید برای همین گفتم نمیشه در مورد فیزیک بحث کرد به این خاطر که ما در این رشته تخصصی نداریم;نظم رو میخواند مثال بزنند در مورد گردش زمین و ... صحبت میکنند نه جوش دادن اب در هر صورت هر ماده ای در مقابل حرارات دادن یک واکنش متفاوتی نشون میده یک ماده ممکن هست ذوب بشه مثل فلز و یک ماده هم ممکن هست تبخیر بشه مثل اب و نظمی وجود نداره

اینکه با حرارت دادن منجمد نشه خودش یه نوع نظمه.نظم نه هر چی اسمشو شما میذاری.تخصصی نمیخواد از هر کی میخوای بپرس من جمله همین یارو حتی میتونی انیشتینو احضار کنی یا سرچ بزنی میخوام بدونم که علت اینکه با حرارت دادن آب می جوشه چیست اگه بگی علتش گرماست بازهم میگویم علت گرما چیست؟
یه سوال کلی که به بحث خیلی کمک میکنه:وجود خدارو قبول داری؟اگه نه چرا؟
 

devil may cry

عضو جدید
اینکه با حرارت دادن منجمد نشه خودش یه نوع نظمه.نظم نه هر چی اسمشو شما میذاری.تخصصی نمیخواد از هر کی میخوای بپرس من جمله همین یارو حتی میتونی انیشتینو احضار کنی یا سرچ بزنی میخوام بدونم که علت اینکه با حرارت دادن آب می جوشه چیست اگه بگی علتش گرماست بازهم میگویم علت گرما چیست؟
یه سوال کلی که به بحث خیلی کمک میکنه:وجود خدارو قبول داری؟اگه نه چرا؟

وجود خدا رو قبول دارم یا نه چه ارتباطی به فیزیک و .... داره؟یعنی هر شخصی وجود خدا رو قبول داشته باشه باید فیزیک و ریاضی و .... ردکنه؟یا هر شخصی که وجود خدا رو قبول نداره فیزیک و ... قبول میکنه؟منم برای همین از شما پرسیدم برای چه چیزی و چه دلیلی سری فوریه و انتگرال و قوانین جاذبه و .... قبول دارید به خاطر دین یا به خاط اثبات علمی و ریاضی و ... و تا زمانی که یک ریاضیدان یا فیزیکدان ردش نکنه از این روابط استفاده میکنید;اب بر چه اساسی نباید با حرارات دادن منجمد بشه بر این اساس که ما از زمان تولدمون دیدم که با حرارت دادن اب بخار میشه؟یا به این خاطر که اگر سردش کنیم تبدیل به یخ میشه؟
 

Similar threads

بالا