خلیج همیشه فارس ایران

من هم همین حدسو میزنم. کسی بلد نیست روبات بنویسه؟ اگه کسی باشه که ISP داشته باشه راحت میتونه این کار رو بکنه. من از دوستام هم می‌پرسم اگه کسی تونست بنویسه که بهش میگم این کار رو بکنه لینکشو اینجا میذارم

من ک بلد نیستم اما از استاد برنامه نویسیمون می پرسم ببینم می تونه کاری بکنه یا نه!!!!
 

kazem2011

عضو جدید
کاربر ممتاز
نقشه عربستان سعودی از خلیج فارس، مربوط به سال ۱۹۵۲ میلادی که نام خلیج فارس را نشان می‌دهد.

 

abnoos69

عضو جدید
درود بر دوستای نازنین .
من که تو دانشگاهمون اطلاعیه شو زدم و یه حراست هم رفتیم . اما به قول دوستای گلمون چرا آمار ما هی میاد پایین ؟؟؟؟؟؟؟ من این روزا تو اتوبوس و مترو هم به همه آدرسشو میدم که برن رای بدن اما چرا نتیجه ها این جوری داره پیش میره آخه !!!!!!!!!!!
اما ما نا امید نمیشیم .
زنده باد خلیج همیشه فارس
 
درود بر دوستای نازنین .
من که تو دانشگاهمون اطلاعیه شو زدم و یه حراست هم رفتیم . اما به قول دوستای گلمون چرا آمار ما هی میاد پایین ؟؟؟؟؟؟؟ من این روزا تو اتوبوس و مترو هم به همه آدرسشو میدم که برن رای بدن اما چرا نتیجه ها این جوری داره پیش میره آخه !!!!!!!!!!!
اما ما نا امید نمیشیم .
زنده باد خلیج همیشه فارس

سایتی که داره نظر سنجی رو انجام میده راه های دور زدن رو به راحتی باز گذاشته که نمونه هاش رو بچه های خودمون همینجا نشون دادن. به احتمال زیاد روبات ها خیلی خوب می تونن روی این سایت کار کنند و عرب ها هم که برای جعل این اسم بزرگ از هیچ کاری دریغ نمی کنن. خودشون هم بلد نباشن پول مفتی که به دستشون میاد رو خرج می کنن.
 

abnoos69

عضو جدید
نام های تاریخی خلیج همیشه فارس

"دریای پارس" یا "خلیج فارس" از جمله نامهای قدیمی و باستانی است که در ازمنه های مختلف تاریخی در اسناد، قراردادها و مکاتبات، مورد استفاده همه اقوام و ملل دنیا قرارگرفته است.

نخستین بار ایرانیان در روزگار هخامنشیان، این دریا را "پارسا درایا" یا "دریای پارس" خواندند، طبق کتیبه ای که از داریوش پادشاه هخامنشی، در تنگه سوئز بدست آمده، از آن به عنوان "درایا هچا پارسا آیتی" یعنی دریایی که از پارس می آید یاد شده و این سند به عنوان نخستین مدرک تاریخی موجود است که حقانیت نام خلیج فارس را به وضوح نشان می دهد.

از طرفی در برخی از متون قدیمی از جمله کتاب حدود العالم به عنوان قدیمی ترین اثر جغرافیایی به زبان فارسی که در حدود هزار سال پیش تالیف شده، آمده است: "خلیج پارس از حد پارس بر گیرد، با پهنای اندک تا به حدود سند"، علاوه بر این همچنین بسیاری از مورخان، محققان و سیاحان اروپایی و غربی از جمله: فلاویوس آریانوس، بطلمیوس، هرودت، استرابون و ... در آثار و نوشته های خود از دریای پارس یا خلیج فارس به عنوان "سینوس پرسیکوس" و "ماره پرسیکوم" یاد کرده اند.

در دوره های اسلامی نیز همه مورخان و جغرافیدانان مسلمان از جمله ابن فقیه در کتاب البلدان، اصطخری در کتاب المسالک الممالک، ابن رسته در کتاب الاعلاق النفسیه، ابوریحان بیرونی در کتاب التفهیم، ابن بطوطه در کتاب مشهور رحله و ... نام این دریا را "بحر فارس"، "خلیج الفارسی" و یا "دریای پارس" ذکر کرده اند.

با کنکاش مختصری که در مستندات و برخی از متون تاریخی معتبر در کتابخانه های معروف دنیای غرب صورت گرفته، نام دیرین "دریای پارس" یا "خلیج فارس" در برخی از کشورها به این صورت آمده است: در کشورهای انگلیسی زبان Persian Gulf در آلمان Persischer Golf در فرانسه Persique Golf در ایتالیا Golfe Persico در روسیه Persidsk Zalir و در کشورهای عربی به نام "خلیج الفارسی" یاد می شود.

تحریف نام "خلیج فارس"

درج نام های جعلی در کنار و یا به جای خلیج فارس از حدود چند دهه پیش آغاز و در دستور کار سردمداران برخی از کشورهای عربی و غربی قرار گرفته است، از تحریفاتی که توسط برخی افراد از جمله عبدالکریم قاسم و جمال عبدالناصر و "سرچارلز بلگریو" دیپلمات بریتانیایی که در آثار خود از واژه مجعول "خلیج ع.ر.ب.ی" استفاده کرده نشان دهنده این واقعیت است که همه آنها در مقطعی حساس از تاریخ، درصدد تحریف نام خلیج فارس بر آمده اند.

به دنبال این تحریفات صورت گرفته، چند موسسه آمریکایی و اروپایی نیز با سناریویی از قبل طراحی شده جعل نام این دریای تاریخی را به شکل وسیعتری ادامه داده و به طوری که در سال 1383 خورشیدی موسسه آمریکایی نشنال جئوگرافی در اطلس جغرافیایی خود در کنار نام پرآوازه خلیج فارس از واژه مجعول "خلیج ع.ر.ب.ی" نیز استفاده کرد.

متاسفانه چند سال بعد از آن یعنی در سال 1385 خورشیدی نیز مسئولان موزه "لوور" پاریس واژه مجعول خلیج را به جای "خلیج فارس" بکار بردند، هر چند که این دو موسسه مذکور با اعتراض شدید ایرانیان وطن دوست مواجه شده و در مدت کوتاهی با عذرخواهی، تحریفات صورت گرفته را تصحیح کردند، اما متاسفانه این معضل به اینجا هم ختم نشد و این روند تا به حال نیز ادامه داشته و دارد به طوریکه در یکی دو سال اخیر نیز اخباری دیگر توسط برخی از آژانس های خبری مبنی بر تحریف نام خلیج فارس اعلام شد، البته این بار نام تاریخی خلیج فارس، توسط سایت های "گوگل" و نیروی دریای ارتش آمریکا مورد تحریف واقع شد که بلافاصله همانند موارد قبلی با اعتراض شدید ایرانیان مواجه شد.

اما نکته اساسی اینکه در کنار این گونه انتقادات و اعتراضات مردمی، دولتمردان نیز پا به پای ملت وظیفه خواهند داشت که در این مقطع حساس با نگاهی ویژه موضوع مربوط به خلیج فارس را رصد کرده و در صورت ادامه تحریفات، در دادگاه های بین المللی اقامه دعوا نمایند.

تاکید سازمان ملل متحد بر اصالت نام خلیج فارس

سازمان ملل متحد نیز تاکنون در سه نوبت، نام رسمی و تغییر ناپذیر آبراه جنوبی ایران را "خلیج فارس" اعلام کرده است.

برای اولین بار در سند " AD311/1 Gen مورخ پنجم مارس 1971 میلادی" بار دوم طی یادداشت شماره UNLA45.8.2(C) مورخ دهم اوت 1984 میلادی و بار سوم نیز طی یادداشت شماره ST/CS/sER.A/29 در تاریخ دهم ژانویه 1990 میلادی نام رسمی دریای جنوبی ایران و خاوری شبه جزیره عربستان را "خلیج فارس" اعلام کرده است.

این سازمان در کنفرانس های سالانه خود که در زمینه "هماهنگی در نام های جغرافیایی" برگزار می کند، به فارسی بودن نام این آبراه بین المللی تاکید کرده و آن را مورد تائید قرار داده است.

ثبت روز ملی خلیج فارس در تقویم خورشیدی

نظر به اهمیت تاریخی و قدمت نام این آبراه بین المللی که یادگار و میراثی از دوران ایران باستان است و در جهت صیانت از این نام کهن، در دیماه سال 1383 خورشیدی ایده ای تحت عنوان نامگذاری روز ملی خلیج فارس در تقویم رسمی ایران، توسط یک محقق و پژوهشگر هرمزگانی مطرح گردید که در نتیجه این طرح ابتکاری در همان سال از طریق استانداری هرمزگان به اداره کل خلیج فارس وزارت امور خارجه و معاونت سیاسی وزارت کشور ارسال گردید که نهایتا در تیر ماه 1384 خورشیدی توسط شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قرار گرفت و به این ترتیب با کمک و همراهی گروه تاریخ دانشگاه تهران، روز دهم اردیبهشت ماه که سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز است، به نام "روز ملی خلیج فارس" نامگذاری و در تقویم خورشیدی ایران به ثبت رسید.

نقل از فردا نیوز
 

abnoos69

عضو جدید
خلیج همیشه فارس
خلیج فارس كانالي بشكل هلال ماه است كه از انتهابه اقیانوس هند (دریای عمان) متصل بوده وطول اين كانال 900 کیلومتر و عرض آن 240 کیلومترو راس آن منشعب از سلسله جبال زاگرس جنوبي ميباشد. خلیج فارس و کشورهای همسایه آن تقریبا یک نهم از 44 میلیون کیلومتر مربع از گستردگی قاره آسیارا تشكيل ميدهند. خلیج فارس یک آبراه ارزشمند از ابتدای تاریخ و به عنوان نقطه تلاقي شرق باستان با تمدنهای بزرگ جهان و داراي يك سابقه چند ميليون ساله ميباشد.قرن ها پیش ،ايلاميهااز بندر بوشهر و جزیره خارک برای سكونت ، حمل و نقل استفاده و با حاکميت بر سواحل خلیج فارس جهت معامله با دنياي غرب و دره نیل استفاده مينمودند.



در کتاب های جغرافیای آمریکای لاتین خلیج فارس بيشتر به عنوان "Persicum"و یا دریای پارس اشاره شده است. در اصطلاح لاتین "Sinus Persicus" معادل "Persicher golf" بوده كه به زبان فرانسه " Persico gof " به زبان ایتالیائي، "Persidskizalir" در زبان روسی "Perusha Wan" که همه اين واژه ها به معنی "پارس" ميباشند.

نخستین نرم افزار نمایه خلیج همیشه فارس

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عصر امروز یکشنبه 18 اردیبهشت ماه نخستین نرم‌افزار نمایه خلیج فارس را با حضور رئیس و تعدادی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رونمایی کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و دیگر اعضای این کمیسیون را همراهی می کرد، نرم افزار نمایه خلیج فارس پس از ارائه گزارشی از محتوا و چگونگی عملکرد آن توسط حداد عادل رونمایی شد.
محمدرضا کاشانی، مسئول تدوین این نرم افزار با اشاره به اینکه تاکنون نزدیک به 110 نرم افزار در نهاد کتابخانه های عمومی تهیه شده است، عنوان کرد: یکی از نرم افزارهایی که به طور ویژه در نمایشگاه رونمایی شده است "خلیج فارس" است که برای تسهیل در کار پژوهشگران تدوین شده است.
وی ادامه داد: این نرم افزار، نحوه کارکرد و اجرای ساده ای دارد تا به راحتی مورد استفاده کابران قرار گیرد.
کاشانی با اشاره به اینکه 900 مقاله در این نرم افزار موجود است، توضیح داد: این مقالات به طور تمام متن و با امکان جستجوی پیشرفته در نرم افزار آورده شده اند که مباحثی از تاریخ، جغرافیا، مسائل حقوقی مربوط با خیلج فارس، موسیقی و ... را شامل می شود.
این پژوهشگر در پایان تاکید کرد: اهمیت هویتی خلیج فارس مهم‌ترین دلیل بود که چنین نرم افزاری شکل بگیرد.
در ادامه این مراسم که با تاخیری بیش از یک ساعت آغاز شده بود و تنها نیم ساعت طول کشید، حداد عادل سوالاتی را درباره نرم افزار نمایه "خلیج فارس" مطرح کرد و همچنین با ارائه کلیدواژه هایی به جستجوی مطالب موردنظر در این نرم‌افزار پرداخت.
این لوح فشرده که شامل مقالات موضوعی درباره خلیج فارس است در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور دکتر غلامعلی حداد عادل، منصور واعظی دبیر کل و جمعی از مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مدیرعامل موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی نمایه رونمایی خواهد شد.
در این نمایه مجموعه‌ای از دیدگاه‌های مسئولان عالی‌‎رتبه کشور درباره خلیج فارس، تاریخچه داستان‌های مرتبط با خلیج فارس، تاریخ گزیده‌ای از خلیج فارس از عصر باستان ایران تا به امروز، رویداد‌های مهمی که در خلیج فارس رخ داده، شرایط جغرافیایی و فرهنگی خلیج فارس، موقعیت استراتژیک و نظامی خلیج فارس، موجودات و آبزیان این خلیج جمع آوری و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.


 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
من این تصویر رو تقدیم به پری میکنم تا دعوا ها مون تموم بشه


:gol::gol::gol:




سلام

یادم نمیاد دعوایی با شما داشته باشم. شما عصبی بودید و تو عصبانیت چیزهایی گفتید که صورت خوشی نداشت و اون حرف ها به من نبود که بخواهم به دل بگیرم . به هر حال برای هر ادمی پیش میاد که عصبانی بشه و کنترل خشم براش مشکل باشه .:gol:

چیزی از شما به دل نگرفتم چون میدونم اخلاقتون اینه . :gol:
اد م تند و جوشی هستید اما دورو و حقه باز نیستید . صاف و بی شیله پیله مثل اب های خلیج پارس

به هرحال باید اینو بدونید خلیج پارس یا اذربایجان هر دو پاره تن ایران هستن. اگه خدای نکرده روزی این اتفاق برای اذربایجان هم بیفته همین حس نگرانی و مسئولیت رو نسبت به اون هم خواهیم داشت.:gol:
 

آراز ائل سس

اخراجی موقت
سلام

یادم نمیاد دعوایی با شما داشته باشم. شما عصبی بودید و تو عصبانیت چیزهایی گفتید که صورت خوشی نداشت و اون حرف ها به من نبود که بخواهم به دل بگیرم . به هر حال برای هر ادمی پیش میاد که عصبانی بشه و کنترل خشم براش مشکل باشه .:gol:

چیزی از شما به دل نگرفتم چون میدونم اخلاقتون اینه . :gol:
اد م تند و جوشی هستید اما دورو و حقه باز نیستید . صاف و بی شیله پیله مثل اب های خلیج پارس

به هرحال باید اینو بدونید خلیج پارس یا اذربایجان هر دو پاره تن ایران هستن. اگه خدای نکرده روزی این اتفاق برای اذربایجان هم بیفته همین حس نگرانی و مسئولیت رو نسبت به اون هم خواهیم داشت.:gol:

سلام
چون اصولا به هیچ پیام من جواب ندادید فکر کردم شاید حرفام رو به دل گرفتید
اون روز هم نامردا زدنمون برا همین عصبی بودم
البته من به خلیج عربی رای ندادم ولی اون روز گفتم رای دادم چون عصبی بودم
 

ZEUS83

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
چون اصولا به هیچ پیام من جواب ندادید فکر کردم شاید حرفام رو به دل گرفتید
اون روز هم نامردا زدنمون برا همین عصبی بودم
البته من به خلیج عربی رای ندادم ولی اون روز گفتم رای دادم چون عصبی بودم

هیچ پیامی از شما دریافت نکردم .

به دل گرفتن از یک انسان صرفا بخاطر همین موضوع کار بچه ها و روانی هاست .

ببینید این الطاف شامل حال مردم دیگه ای هم شده ولی اونا مثل شما ناراحتی و خشمشون رو سر یک تاپیک خالی نمی کنن. این تاپیک مال من یا سهراب یا محمد یا شقایق یا ............... نیست . مال همه مردم ایرانه . الان تو خیلی از سایت ها و فروم ها این تاپیک وجود داره . اون چه که مهمه اینه که بدونیم اگه روزی همسایه های شمالی و جنوبی و شرقی و غربی ضعف ما و تفرقه های درونیمون رو ببینن لحظه ای درنگ نمی کنن و ایران رو تکه پاره می کنن.

حالا هم می تونی به بچه ها کمک کنی تا هم امار بازدید تاپیک بالا بره و هم در رای گیری شرکت کنی .


موفق و شاد باشی.

راستی به خانواده هم سلام برسون .
 

JavadMessi

مدیر بازنشسته
شاید بی ربط نباشد چون نشان از بزرگواری ایرانیها نسبت به امارات دارد
http://www.www.www.iran-eng.ir/showthread.php/270378-نجات-نفتکش-اماراتی-بدست-دریادلان-ارتش
 

فنا

کاربر فعال
2319804


[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Persian Gulf خليج فارس[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]61.5%[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Arabian Gulf الخليج العربي[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]38.5%[/FONT][FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Total votes: 2319804
[/FONT]
 

Sohrab.net

عضو جدید
کاربر ممتاز
آخرین آمار سایت
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Persian Gulf خليج فارس[/FONT] http://www.www.www.iran-eng.ir/image/greenbar.gif [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]61.4%[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Arabian Gulf الخليج العربي[/FONT] http://www.www.www.iran-eng.ir/image/greenbar.gif [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]38.6%[/FONT]
[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Total votes: 2324950

[/FONT]
خلیج همیشگی فارس
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
رونمایی دو كتاب با موضوع «خليج‌فارس» در روز ملي آن

رونمایی دو كتاب با موضوع «خليج‌فارس» در روز ملي آن

تاریخ خبر: 5 اردیبهشت 90
خبرگزاري فارس: مدير انتشارات داستان‌سرا از انتشار حدود 35 كتاب جديد تا نمايشگاه كتاب تهران خبر داد و گفت: دو كتاب درباره خليج فارس با هدف بررسي اهميت خليج فارس در گذر تاريخ تا دهم ارديبهشت «روز ملي خليج فارس» رونمايي مي‌شود.









مدير انتشارات داستان‌سرا در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از انتشار حدود 35 كتاب جديد تا نمايشگاه كتاب تهران خبر داد و گفت: رويكرد انتشارات داستان سرا بيشتر انتشار كتاب‌هاي شعر است.
وي افزود: «سار صبور»، «صنوبر آتش»، «قانون»، «به سپيدي تاج محل»، «مي‌خواهم خودم باشم»، «انگشتي كه تا قعر اين قصه تلخ است»، «با دست‌هايم راه مي‌روم» و «كوليان آغاز هميشه‌اند» از كتاب‌هاي شعري هستند كه اين انتشارات در دست چاپ دارد و تا نمايشگاه كتاب آنها را مي‌رساند.
اكبرپور گفت: همچنين كتاب «نظريه نثر در ادبيات فارسي» نوشته خدايي ظريف پيشكسوت دانشگاهي كشور تاجيكستان و 2 كتاب درباره خليج فارس از ديگر كتاب‌هاي زير چاپ اين انتشارات است.

مدير انتشارات داستان‌سرا اظهار داشت: اين دو كتاب كه درباره خليج فارس نوشته شده، تاليف يك سرهنگ بوشهري به نام «محمد خدام» است كه اهميت خليج فارس در گذر تاريخ را بررسي مي‌كند.

وي افزود: قرار بر اين است كه اين دو كتاب را تا دهم ارديبهشت، روز ملي خليج فارس رونمايي كنيم.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تدوین دامشنامه بزرگ خلیج فارس

تدوین دامشنامه بزرگ خلیج فارس

تاریخ خبر: 4 اردیبهشت 90

معاون فرهنگي وزير ارشاد خواستار شد:
تدوین ‌دانشنامه بزرگ خليج فارس با همکاری محققان داخلی و خارجی نمایشگاه های کتاب استانی با موضوع تخصصی خلیج فارس برگزار شود.


معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تدوین دانشنامه یا دایره المعارف بزرگ خليج فارس با بهره گیری از تولیدات علمی محققان، نويسندگان و پژوهشگران داخلي و خارجي شد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خلیج فارس، بهمن دري که شامگاه گذشته در آیين اختتامیه نخستين جشنواره ملی كتاب خليج فارس در جمع نویسندگان، پژوهشگران و فعالان عرصه کتاب سخن می گفت، اظهار کرد: خلیج فارس جدا از ابعاد ملی و حیثیتی آن، با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری حساسیت های سیاسی و اعتقادی نیز دارد که فراز و فرودهای ناشی از مباحث سیاسی زیادی را طی سالیان اخیر شاهد بوده ایم.


وی افزود: در بحث خلیج فارس باید بنا را بر تقویت اشتراكات فرهنگی میان ساحل نشينان بگذاریم؛ زیرا موارد اشتراک زیادی بین مردمان و ساکنان این منطقه از جهان وجود دارد و شاید تنها در يك یا دو مورد، مسأله مورد مناقشه و افتراق باشد.
دری با تقدیر از اقدام برگزار كنندگان جایزه ملی خلیج فارس به عنوان يكي از زيرمجموعه‌هاي جشنواره بين‌المللي خليج فارس، افزود: اگر قرار بود طی یک روال معمولی و عادی كتاب‌هاي تأليف شده با موضوع خلیج فارس که طی 30 سال گذشته در داخل کشور منتشر شده است را گردآوري كنيم مسلما کاری چندان آسان نبود که با برگزاری این جشنواره، چنین اقدام تحسین برانگیزی صورت گرفت.


وی خاطرنشان کرد: در پي اعلام فراخوان جشنواره ملی كتاب خليج فارس، 3 هزار و 700 اثر مرتبط با موضوع خليج فارس به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه اين موضوع در نوع خود بي‌نظير است و در راستاي ارج‌گذاري به تلاش نويسندگان و پژوهشگران كشور به دقت اين آثار مورد بازبيني و مطالعه قرار گرفت.


معاون فرهنگي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار تدوین دانشنامه یا دایره المعارف بزرگ خليج فارس با بهره گیری از تولیدات علمی محققان، نويسندگان و پژوهشگران داخلي و خارجي شد.


دري در ادامه اضافه كرد: اين دانشنامه مي‌تواند با استفاده و استناد به مقالات پژوهشگران خارجي تهيه و منتشر شود.
وی همچنين پيشنهاد کرد که نمايشگاه‌هاي كتاب استاني با موضوع تخصصی خليج فارس در سراسر كشور برگزار شود و در این رابطه گفت: اصولاً با انجام فعالیت های فرهنگي مي‌توان از نام خليج فارس براي هميشه پاسداري كرد.


معاون فرهنگي وزير ارشاد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری بيست و چهارمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و حضور ناشران بيش از 70 كشور در اين نمايشگاه خاطرنشان کرد: مي‌توان اسناد و مكتوبات تاريخي مرتبط با خليج فارس را نيز در بخش ويژه نمايشگاه كتاب تهران براي عموم به نمايش گذاشته شود كه اين امر مي‌تواند مبناي تفاهم و آشتی قرار گیرد.



 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
عرضه”اطلس تاریخی خلیج فارس”درنمایشگاه کتاب

عرضه”اطلس تاریخی خلیج فارس”درنمایشگاه کتاب


مدیر غرفه مرکز چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه گفت: ‌لوح فشرده و کتاب نفیس «اطلس تاریخی خلیج فارس» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب عرضه می‌شود.


علیرضا محمدی، مسئول غرفه مرکز چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با فارس در خصوص بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار داشت: این انتشارات با ۴۰۰عنوان اثر که ۴۰ عنوان آن چاپ اول بوده و ۳۶۰ اثر تجدید چاپ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب شرکت داشته و آثار نفیس خود را به مخاطبان ارائه می‌کند.


وی در خصوص کتاب‌های نفیس این انتشارات اضافه کرد: کتاب«اطلس تاریخی خلیج فارس» و «دایره‌المعارف دموکراسی و ناسیونالیست» جزو کتابهای برتر مرکز چاپ و انتشارات وزارت امور خارجه در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب به شمار می‌روند.


محمدی با بیان اینکه این انتشارات به انتشار کتاب‌هایی با موضوع علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، تاریخ و مباحث کشورها و سازمان‌های بین‌المللی می‌پردازد‌،‌ ادامه داد: کتاب‌هایی در خصوص مباحث کشورها و سازمان‌های بین‌الملل بوده به وضعیت اقتصادی، اجتماعی ، روابط و رابطه آنها با جمهوری اسلامی ایران می‌پردازند.


وی بیان کرد: کتاب نفیس «اطلس تاریخی خلیج فارس» با قیمت ۱۲۰ هزار تومان و لوح فشرده آن با قیمت ۱۰ هزار تومان در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان عرضه می‌شود، همچنین برخی از آثار عرضه شده این انتشارات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دارای تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصدی هستند.


محمدی تصریح کرد: وضعیت، رسیدگی و توجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به سال گذشته بسیار خوب بوده است همچنین با توجه به اینکه امروز نخستین روز از بازگشایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب است استقبال مردم از این نمایشگاه بسیار خوب بوده است.


وی ادامه داد: کتابهایی از جمله «همگرایی در سیاست‌های نوین» از علیرضا ملاقدیمی، «آیین تشریفات» نوشته محمد رئیسی، «منازعه سیاسی و توسعه در شرق آسیا و آمریکای لاتین» برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مخاطبان عرضه می‌شود.
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
كتاب‌هاي خواندني به مناسبت روز ملي خليج فارس

كتاب‌هاي خواندني به مناسبت روز ملي خليج فارس

تاریخ خبر: 10 اردیبهشت 90 ، روز ملی خلیج فارس

نهاد كتابخانه‌هاي عمومي معرفي كرد:
كتاب‌هاي خواندني به مناسبت روز ملي خليج فارس


اداره كل فرهنگي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور موضوع ششمين طرح «اين چند كتاب» را در ارديبهشت ماه به معرفي منابع خواندني و ارزشمند با موضوع
خليج فارس اختصاص داد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از روابط عمومي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي، طرح «اين چند كتاب» در قالب پوستر و به صورت ماهانه منتشر مي‌شود و به معرفي منابع و كتاب‌هاي ارزشمند مي‌پردازد.

«خليج فارس هارتلند جهان» نوشته سيروس غفاريان،

«رييس علي دلواري» به قلم سيد قاسم ياحسيني،
«روزگاران؛ جنگ دريايي» ، «توپ پاشنه، سمت، ساعت دو» آثار فيروز زنوزي جلالي،
«جزيره خارك؛ درّ يتيم خليج فارس» نوشته جلال آل احمد،
«قلعه طلسم شده» از محمدرضا يوسفي
و «وصف خليج فارس در نقشه‌هاي تاريخي»

به عنوان كتاب‌هاي خواندني ارديبهشت ماه معرفي شده است.

علاقه‌مندان مي‌توانند براي دسترسي به اين كتاب‌ها به بيش از 2300 كتابخانه عمومي سراسر كشور مراجعه كنند.

امروز( 10 ارديبهشت) روز ملي خليج فارس است.

 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اولين کنگره ملي شعر خليج فارس برگزيدگان خود را شناخت

اولين کنگره ملي شعر خليج فارس برگزيدگان خود را شناخت

برگزيدگان اولين کنگره ملي شعر خليج فارس شنبه 10 ارديبهشت ماه طي مراسمي در هنديجان معرفي شدند.


به گزارش روابط عمومي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان، در بخش سپيد خليج فارس، ثريا عبدي از هنديجان رتبه اول، ليلا کردبچه از تهران رتبه دوم، مهري پاکدل از آذربايجان شرقي – مرند رتبه سوم، وحيد طلعت از آذربايجان غربي رتبه چهارم و علي سليماني از همدان رتبه پنجم را کسب کردند.


در بخش سپيد آزاد، مهرداد بابايي از تهران، محمد زارعي از استان مرکزي- دليجان و مهدي نظارتي از اصفهان به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را کسب کردند.


در بخش کلاسيک ويژه خليج فارس، علي مرادي از استان کهگيلويه و بوير احمد- چرام رتبه اول، عبدالحسين انصاري از هرمزگان رتبه دوم، محمد حسين ملکيان از اصفهان رتبه سوم، مريم کرباسي از استان اصفهان - نجف آباد رتبه چهارم و سيد محسن موسوي از رامهرمز رتبه پنجم را کسب کردند.
در بخش کلاسيک آزاد نيز علي فردوسي از اصفهان، فاطمه قائدي از شيراز و الهام مظفري از کرمانشاه به عنوان نفرات اول تا سوم شناخته شدند.


آثار ارسال شده به کنگره توسط آقايان حميدرضا شکار سري سليمي از (تهران)، سعيد بيابانکي از (تهران)، مصطفي عليپور از (کرج)، عليرضا شکرريز از (اهواز)، محمد جوروند از (خرمشهر) و بهمن ساکي از (اهواز) داوري شدند.


گفتني است، اولين کنگره ملي شعر خليج فارس 10 ارديبهشت ماه با حضور مسئولان کشوري و استاني در هنديجان برگزار شد.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان
 

*Chakavak*

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
جشنواره ملی شعر خلیج فارس

جشنواره ملی شعر خلیج فارس


تصویر برگزیدگان جشنواره در اسکله ی بحرکان خلیج فارس



نمایی از سالن برگزاری جشنواره ی ملی شعر خیلیج فارس


 
آخرین ویرایش:

mec1386

عضو جدید
کاربر ممتاز
اشک در چشمان همیشه خیس ات،
حلقه می زند
وقتی که
شیپور مضحکشان
نام بلندت را
این چنین تباه می سازد
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]خلیج کوچک سرزمین کبیر![/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تو پیش از آنکه خلیج باشی [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]فارس بوده ای![/FONT]
به همه دوستان فعال میگم خسته نباشید
دم همگیتون گرم:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
اشک در چشمان همیشه خیس ات،
حلقه می زند
وقتی که
شیپور مضحکشان
نام بلندت را
این چنین تباه می سازد
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]خلیج کوچک سرزمین کبیر![/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تو پیش از آنکه خلیج باشی [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]فارس بوده ای![/FONT]
به همه دوستان فعال میگم خسته نباشید
دم همگیتون گرم:gol::gol::gol::gol::gol::gol::gol:
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]خلیج کوچک سرزمین کبیر![/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]تو پیش از آنکه خلیج باشی [/FONT]
[FONT=tahoma,arial,helvetica,sans-serif]فارس بوده ای![/FONT]
:gol::gol::gol:
 

Similar threads

بالا