یکی از موارد عجیبی که فقط در ایران میتوان آنرا دید

ALUK

عضو جدید
یکی از موارد عجیبی که فقط در ایران میتوان آنرا دید به شرح ذیل توضیح خواهم داد:

۱-دو اتومبیل در یک صحنه پر خطر تا یک میلیمتری تصادف میروند اما به لطف خدا هیچ اتفاقی برای هیچکدام نمی افتد عکس العمل دو راننده اتومبیل مذکور در چنین مواقعی اینگونه است که به سرعت از ماشین پیاده شده و تا هفت جد و جده یکدیگر را آباد میکنند و در پاره ایی موارد یقه یکدیگر را میگیرند و زد و خورد مفصلی انجام میدهند چرا که قرار بوده تصادف کنند اما بحمدالله بخیر گذشته و تصادفی حادث نشده است.

۲- حال همان دو اتومبیل را در نظر بگبرید این بار تصادف کرده اند و هر دو اتومبیل خسارات چشمگیری دیده اند این بار هم دو راننده سریع پیاده میشوند اما این بار چرخی دور اتومبیل خود میزنند ، مبلغ خسارت وارده را بر آورد میکنند و بعد تلفن همراه خود را از جیب مبارک در آورده و ۱۱۰ را برای اعزام پلیس راهنمایی و رانندگی به محل تصادف زنگ کش میکنند و تا آمدن پلیس راهنمایی و رانندگی با یکدیگر گپ میزنند حتی در پاره ای از موارد دیده شده که طرفین به طریقی آشنا از آب در می آیند.
 

زيگفريد

عضو جدید
کاربر ممتاز
همچین چیزی نیست ! یعنی در اکثر موارد اون مورد دوم هم به جر و بحث ودعوا بین راننده ها منتهی میشه نه خوش وبش ! :eek:
 

محممد آقا

عضو جدید
کاربر ممتاز
جالب بود ولی اینگونه هم نیست
به فرهنگ بستگی داره و اینکه افراد چقدر قوانین راهنمایی رانندگی رو میدونن

مثلا اینکه فقط تصادفات حادثه ساز مثل جراحت یا مرگ بایستی ماشین رو تکون نداد و منتظر پلیس بود که بیاد برای کشیدن کوروکی
در سایر موارد شایسته است دو طرف ماشینشونو بزنن کنار و به حقوق دیگران برای رفت و آمد احترام بذارن
بعد بین خودشون مذاکره کنن
 

lars_manson2002

عضو جدید
کاربر ممتاز
خیلی متن جالبی بود اما خب خیلی هم کلی بود

خوشبختانه بخاطر وجود همین تاپیک ها و همین بحث های اینچنینی هر چقدر که میگذره فرهنگ رانندگی داره بهتر میشه, یادمه چند سال پیش با اینکه ترافیک خیلی کمتر بود فحش و کتک کاری و یقه گیری خیلی بیشتر بود, خدا رو شکر داره بهتر میشه. من خودم به شخصه نه بوق میزنم و نه عکس العمل نشون میدم ( البته برای رفع خطر بوق میزنم اما برای اعتراض یا موارد مشابه نه))

حالا چی شد که فرهنگ درست رانندگی در من تزریق شد به خاطر یه ماجرایی بود که براتون در زیر میگم:

اون اولین سالهایی که تازه راننده شده بودم خیلی همچین وحشی رانندگی میکردم! اون موقع ها دعوا و جر و بحث بین راننده ها خیلی رایج تر از الانا بود اما واسه من هیچ وقت اتفاق نیوفتاد, یه روز که داشتم با سرعت رانندگی میکردم یهو یه ماشین از تقاطع فرعی وارد مسیر من شد و نزدیک بود با هم برخورد کنیم که من با یک ترمز شدید ماشین رو متوقف کردم و دستم رو برای مدتی رو بوق گذاشتم یهو دیدم راننده ماشین جلویی که یه آدم گنده و هیکلی بود از ماشین پیاد شد و اومد طرف من. راستش خیلی ترسیدم گفتم الانه که بزنه ما رو با آسفالت جاده یکی کنه! اما طرف با آرومی اومد مقابلم و من شیشه اتوموبیل رو پایین آوردم تا ببینم چی میگه و اون گفت: سلام, واقعا معذرت میخوام اشتباه از من بود جوون, آفرین که به موقع ترمز زدی, اما لطفا آرومتر برو چون همه مثله تو راننده ماهری نیستن. این رو گفت و رفت. و من رفتم تو فکر و از اون لحظه دیگه تصمیم گرفتم فرهنگ درست رانندگی رو یاد بگیرم و اجراش کنم و به بقیه هم یاد بدم.:):)
 

Aghrab Khatoon

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چه باحال.............
مرسیییییییییییی
دقیقا" همینه.............:biggrin:
 
بالا